Cocillana(yskänlääke) + alkoholi *kauhuissaan täällä*

  • Viestiketjun aloittaja Apua!
  • Ensimmäinen viesti
Apua!
Hei!
Join jokunen aika sitten ison oluen kurkkukipuun (kylmä auttaa ja alkoholi turrutti hieman, kun kurkkulääkkeet eivät auttaneet)
Mutta yskä lepi vielä sen verran pahasti, että ajattelematta mitään sen kummempia, otin annoksen (5-10ml) Cocillana yskänlääkettä (muuta ei ollut ja tuokin määrätty keuhkoputkentulehdukseen jokunen aika sitten, enkä enää muistanut mitään varoituksia).
Vasta sen jälkeen alkoi mietityttämään, että tuo nyt ei tainnutkaan olla kovin järkevä siirto ja yritin googlettaa asiasta jne, löytämättä mitään sen kummempia, kuin varoituksia.
Tarvitseeko olla huolissaan, soittaa johonkin, yrittää oksentaa?
 
Iloinen Possu
No tuskin nyt noin pienestä kannattaa alkaa oksenteleen. Ite otin kerran vahingossa vahvemmat kännit kun söin närästyslääkettä eikä tullut pieneen mieleenkään että se voisi jotenkin alkoholin kanssa vaikuttaa.. :snotty:
 
joo
Pakkausselosteesta Opiaattien keskushermostoa lamaava vaikutus voi lisääntyä myös käytettäessä lääkeainetta yhdessä alkoholin, anesteettien, uni- ja rauhoittavien lääkkeiden, trisyklisten antidepressiivien, fentiatsiinien sekä lihasrelaksanttien kanssa. Morfiini voi mahdollisesti heikentää diureettien tehoa lisäämällä antidiureettisen hormonin eritystä. Sisapridin on todettu lisäävän morfiinin pitoisuuksia plasmassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KarO:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Järkyn suuri annos sulla ainakin on :eek:
Soita nyt kaiken varalta vähintää myrkytyskeskukseen..
:eek: Kiva, pullossa lukee, että 5ml 4kertaa vuorokaudessa. Ja otin sitä alle puoli ruokalusikallista.
Ota seuraavan kerran ruiskulla. Jos sulla on joku hacmannin littuska lusikka, niin se ei edes täytenä oo 5 ml.
Mun cocillana-annostus on 5 ml 3 kertaa päivässä.
JA koska siinä on itsessään etanolia, niin se ei aiheuta mitään yhtäkkistä, karmeaa oiretta alkoholin kanssa. Varsinkaan yhden oluen.

Senontarkoituskin lamata keskushermostoa, ei se yskä muuten lakkaa...

 
KarO
Eikä ole tullut mitenkään kummoinen olo ainakaan. Mies on tuossa vieressä ja voi viedä minut kyllä tarvittaessa sairaalaan jos olo huononee. Ajattelin vain, että kysyn, jos joku tietää paremmin, kuin itse.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja KarO:
Eikä ole tullut mitenkään kummoinen olo ainakaan. Mies on tuossa vieressä ja voi viedä minut kyllä tarvittaessa sairaalaan jos olo huononee. Ajattelin vain, että kysyn, jos joku tietää paremmin, kuin itse.
Siinä ei mies tee yhtään mitään JOS se hengitys lamaantuu, vai mitä luulet?
 
doktor
no hei onko olut joku kurkkukipulääke! olisit ny ensin sen yskänlääkkeen ottanu. ja tuskin ne kuule sua päivystykseen käskee, ei noi ole isoja annoksia. Luultavasti olet aamulla elossa. Turhaan pelkäät.
 
Ritu
Heh, olen useamman kerran ottanut samaan aikaan tota yskänlääkettä enkä ole ajatellut ettei se kävis alkoholin kanssa. Ei mulle ole koskaan mitään ylimääräsiä oireita tullu.
 
Relax
Tämä tulee nyt myöhään, mutta muille tiedoksi: voisit juoda tuota cocillanaa vaikka parinkin oluen kanssa vaikka 20 ml (been there, done that) annostelin hiprakassa väärin. Ei muuta tullut kuin että rupesi väsyttämään. =)

Vattu mitä panikointia....
 
epäröivä
En muista kyseisen lääkkeen nimeä mutta joku yskänlääke kyseessä missä kolmio pullon kyljessä,ei ole määrätty minulle,mutta kun on yskää ja nuhaa ollut niin otin tänään aamulla ja äsken 5ml tuota lääkettä,jos otan huomenna aamulla 5ml tuota lääkettä,niin voinko illalla juhlia ilman haittavaikutuksia? Esim oluita 8-12 ?
 

Yhteistyössä