diabeteksen oireita

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
Hei!
Siskoni tytöllä todettiin diabetes ja juuri mainitsemasi oireet olivat ja yksi oli vielä kasvun hidastuminen.Tyttö laihtui aivan silmissä.Hän oli silti "jo" 13v joten sen laihtumisen huomasi selvästi ja hänellä oli tummat silmäaaluset koko ajan.Sanoisit että jos epäilet diabetesta niin kannattaa käydä otattamassa pissanäyte niin saatte varmuuden.Siskoni tytöllä oli keho jo myrkytystilassa kun diabetes todettiin ja joutui heti sairaalahoitoon.Sairaalasta soittivat että on tultava heti,arvot olivat niin korkeat.
 
huolissaan

Täytyy varmaaan hakea pissanäytepurkki kun 3,5-vuotiaalle taitaa olla mahdoton odotella labraan asti. Otetaankohan siihen aamupissa eli ettei olla syöty ennen vai onko väliä?
 
Aamupissa varmaan olisi parempi mutta en muista oliko sen väliä.Muistaakseni he kävivät silloin päivällä ja se pissanäyte otettiin ylimääräisenä kokeena.Ei kannata vielä huolestua,voi vaan olla että lapsesi tykkää nyt juoda enemmän että jos tykkää kovin vessassa käymisestä.
Mutta jos jatkunut pitkään niin ehkä sen voisi varmistaa,Saisit ainakin itse varmistuksen
 
Meillä alkoi yökuivan lapsen yöllisillä, joskin satunnaisilla sängyn kastelulla. Laspi ei juonut mitenkään erikoisen paljon, eikä myöskään ollut laihtunut tms. eli ei mitään ns. tavallisia oireita. Pissatulehdukseksi sitä itse ensin luulun ja siksi labrassa näytteen käytin. Diabetes on siis todella simppeli tutkia, pyydä labralähete neuvolantädiltä ja vie pissapurkki labraan. VAstaus tulee seur. päivänä.
 
diabeetikon äiti
Lääkäriin kannattaa mennä heti jos diabetestä epäilee. Pieni voi mennä äkkiä huonoon kuntoo. Meillä ei muita oireita ollut kun jano ja jatkuva pissaaminen.

Nopeiten verensokerin saa mitattua päivystyksessä. Pikku nippasu sormenpäähän ja parissa minuutissa tulos on selvä. Meillä ei pissakoetta otettu ollenkaan.
 
Mä kysyin lastenlääkäriltä, että olisko lapsella diabetes, kun allergiat väistyi mutta laihana pysyy, silmänaluset tummat, väsähtää heti jos ei saa ruokaa parin tunnin välein, käy maitoa ite jääkaapista ja pissalla pari kertaa tunnissa. Mutta lekuri sanoi, että ei näytä siltä, eikä otettu mitään näytettä. Oon kyl vieläkin huolissani.
 
ei ollut diabetes
Kävimme pe lääkärissä, kaikki ok. Rupesin itse epäilemään astmalääkettä ja ilmeisesti siitä olikin kyse. Jätettiin kortisoni pois (singulair) joka otettiin aina illalla ja pissalla juokseminen ja jatkuva juominen loppui siihen!! Lääkäri lupasi laittaa haittavaikutusilmoitusta eteenpäin.
 
H-Moilanen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 13:05 ei ollut diabetes kirjoitti:
Kävimme pe lääkärissä, kaikki ok. Rupesin itse epäilemään astmalääkettä ja ilmeisesti siitä olikin kyse. Jätettiin kortisoni pois (singulair) joka otettiin aina illalla ja pissalla juokseminen ja jatkuva juominen loppui siihen!! Lääkäri lupasi laittaa haittavaikutusilmoitusta eteenpäin.
Hieno juttu kun oireiden syy selvisi :). Tarkennuksena vain, että Singulair ei ole kortisoni ;).
 

Yhteistyössä