DNA vai Soneran liittymä?

  • Viestiketjun aloittaja dfdd
  • Ensimmäinen viesti
Koff
DNA ei tasan varmasti toimi Elisan verkossa, vaan Saunalahti (=kuluttajien Elisa). DNA:n verkko on taajamien ulkopuolella katastrofaalisen huono. Jos pitäisi valita DNA:n ja Soneran välillä ja käytät puhelinta muuallakin kuin keskusta-alueella, niin ehdottomasti Sonera.
 
Koff
[QUOTE="Ccc";30507041]Elisa=Saunalahti=sama verkko= dna . Luuletko niillä olevan omat mastot.[/QUOTE]

Samassa mastossa saattaa joissakin paikoissa tukiasema olla, mutta 100% varmasti DNA:lla on oma verkko. Mistä olet saanut päähäsi että DNA itsenäisenä operaattorina käyttäisi kilpailijan verkkoa? DNA:lla on kuitenkin alueellisia sopimuksia Soneran kanssa, mutta kyseessä on ennemminkin poikkeus säännöstä.

Yksiselitteisesti DNA:n verkko on DNA:n verkko, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kummemmin Soneran kuin Elisankaan kanssa.

Nimim. Ennen ko. operaattorilla töissä.
 
Huoh.
[QUOTE="Ccc";30507252]Kuka voi olla noin tyhmä!!? Kaikki tietävät että Elisa+Saunalahti=DNA![/QUOTE]

Vittu SÄ olet tyhmä! Ootko sä pelle ihan tosissas? Etsi yksikin tietolähde minkä mukaan DNA ois muka sama kuin Elisa ja Saunalahti, tai vajoa sinne maanrakoon idiootti.


Mutta mun kokemuksen mukaan Saunalahti on hidas ja Elisa tykkää lähettää ylimääräisiä laskuja.

Mulla on Soneran puhelinliittymä (ei nettiä) ja DNA:n netti ja kummankaan kanssa ei koskaan ole ollut ongelmia. Ainoa että 2 kertaa olen matkustanut niin korpeen että DNA:n netti ei ole toiminut kunnolla (siten että just ja just pystyi käyttämään nettiä, mutta oli syntisen hidas).

Mä suosittelen soittamaan operaattoreille ja kyselemään sun paikkakunnasta että millaiset yhteydet siellä on. Tai katsot jostain kuuluvuuskartoista. Kun jotkut alueet on vaan toiminta-alueen ulkopuolella.
 
"reissaaja"
pojalla on dna ja mulla telefinland,eli sonera?
reissattaessa dna:ssa pätkii netti heti kehä3 ulkopuolella ja kuuluvuuskin on surkeaa.
meillä meneekin aina niin että reissattaessa poika käyttää mun puhelimen nettiä :)
 
lusikka soppaan
Mulla on ollut DNA, Elisa ja Sonera. Kannattaa jostain yrittää selvittää mikä liittymä missäkin toimii parhaiten. Esim. Isossakyrössä DNA toimii tosi hyvin, kun taas 50 km sivuun se ei enää toimikkaan. Oma kokemukseni: DNA:n toimivuus laajalla alueella epävarmaa, hyvä kuuluvuus joissain tietyissä paikoissa. Elisa toimi mulla aikoinaan aina ja joka paikassa. Harmitti kun piti vaihtaa Soneraan (mutta niillä oli vaan niin hyvä iphone diili sillon). Nyt kun on Sonera niin en oo kyllä enää harmitellut, silläkin on hyvä ja varma kuuluvuus yleensä aina.
 
"maalainen"
Olin pitkään DNA:n asiakas mutta vähän aikaa sitten tarkistelin hintoja ja vaihdoin liittymät TeleFinlandille. Just äsken tökkäsin sim-kortin mokkulaan ja sepäs alkoikin toimimaan samantien (vaikka mokkula on aikoinaan DNA:lta ostettu) ja kenttää näkyy olevan melkoisen hienosti.

Puhelimien kuuluvuus täällä meillä on aina ollut vähän sitä sun tätä joten tuskin tilanne voi huonommaksi muuttua...puhelinliittymät vaihtuvat vasta aatonaattona.

Asiakaspalvelu on ainakin tähän mennessä ollut hyvää, ei puhettakaan puolen tunnin odotteluista kuten DNA:lla vaan puheluun vastataan ripeästi ja ollaan ihan kuin oltaisiin oikeasti valmiina auttamaan asiakasta ; )
 
vierass
Otat sen mikä toimii teillä kunnolla. Me asutaan kaupungissa kerrostalossa ja jostain syystä meillä ei elisan puhelimet toimi kunnolla. Mies on aina välillä vetää hepulin, kun hänen työpuhelimensa on elisan ja kotona se pätkii ja yhteys katoaa välillä kokonaan. Lapsilla oli aikaisemmin saunalahden prepaidit ja jos he olivat esim. alakerrassa, niin puhelimeen ei saatu yhteyttä. Sonera ja DNA tuntuu toimivan hyvin - molempien liittymiä on käytössä.

Minä en niitä kuuluvuuskarttoja niin usko, kannattaa haalia kylään ystävä ja tuttava porukkaa ja laittaa testaamaan vaikka muutamaan eri otteeseen miten hyvin kenttä löytyy ja puhelin toimii. Meilläkin elisan pitäisi toimia karttojen mukaan, mutta tuo viereisen viheralueen mäennyppyppylä varmaan jotenkin aiheuttaa katvetta. Veikkaan, jos asuttaisiin ihan ylhäällä, niin tuota ongelmaa ei olisi.
 
Hei kaikki!

Sen verran meidän puolelta kerron, että Saunalahti käyttää Elisan verkkoa. DNA:lla on oma verkkonsa, eikä sillä ole Elisan verkon kanssa mitään tekemistä.

Kuuluvuuden suosittelen alkuun tarkastamaan osoitteesta kuuluvuus . :) Mikäli verkko näyttää täysiä tähtiä, voi luottaa siihen, että osoitteessa on hyvä peitto. Toki kuuluvuuteen aina vaikuttaa maastonmuodota ja talon rakenteet. Monissa uusissa asunnoissa on esimerkiksi energiatehokkaat lasit, jotka blokkaavat signaalia todella paljon.

Mikäli ongelmia omassa kotiosoitteessa kuuluvuuden kannalta esiintyy, suosittelen ehdottomasti soittamaan asiasta häiriöilmoituksen asiakaspalveluumme numeroon 01019 0230 (mpm/pvm), häiriöilmoituksia otamme vastaan 24/7.

Jussi / Palstatiimi
Palsta - Palsta
 
vierailija
Vaikka Sonera ja Elisa (Saunalahti) mainostaa olevansa nopeimpia, todellisuudessa DNA hakkaa nopeudessa lähes kaikkialla. Esimerkiksi Soneran tai Elisan 150 megainen liittymä siirtää keskimäärin 5-8 Mbit/s kun DNA vastaava painelee 70-80 Mbit/s. Eli ei kannata uskoa markkinointiin, vaan testata itse.

Sonera tekee vielä niin ihmeellisesti, että ensimmäisenä kuukautena ne toimivat nopeasti, mutta sitten he rajoittavat liikennettä siksi, että et pääse enää määräaikaisesta sopimuksestasi eroon! Eli maksat 2 vuotta paskasta liittymästä.

Elisasta/Saunalahdesta pääsee hirveän tappelun jälkeen eroon jos voi osoittaa siirtonopeuden olevan jatkuvasti alle 5 Mbit/s.
 
höpöhöpövierailija
Eihän Saunalahden liittymissä ole määräaikoja ja voi testata ja pistää poikki vaikka samantein. Taitaa olla DNA:n kaupparatsu siellä foliohattunsa ja nopean liittymänsä kanssa. :D
 

Yhteistyössä