Ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä toisilla ihmisillä on hampaissa?

  • Viestiketjun aloittaja utelias villi
  • Ensimmäinen viesti
utelias villi
Se musta juttu. MItä se musta on joillakin hampaissa? Monilla menee mustia läiskiä, tai viiruja pystysuunnassa hampaissa. Miksei ne lähde esim. harjaamalla pois?
 
vierailija
Samaan olen minäkin törmännyt. Entisellä miesystävällä oli häkellyttävän mustat hampaat, kävi sit puhdistuttamassa ne hammaslääkärissä. Ihmettelin vaan,että mistä ne voi sen näköiseksi mennäkin.
 
vierailija
Mun exällä oli myös hampaiden väleissä. Kävi hammaslekurilla puhdistuttamassa, mutta palasivat kuitenkin vuoden jälkeen. Ja mies harjasi ihan tunnollisesti hampaansa ja käytti suuvettäkin... En kyllä muista käyttikö hammaslankaa...
 
vierailija
Minulla on taipumusta saada värjäytymiä hampaisiin ja yleisväri on muutenkin kellertävä. Syy on se, että hampaissani on ohuempi kiillekerros kuin ihmisillä yleensä. Kaikilla on keltainen ydin, mutta kiilteen paksuus vaikuttaa hampaiden väriin. Se, että saan ruskeita viiruja hampaisiin ei oikein kukaan ole keksinyt. Joku hammaslekuri väittää sylkeä syyksi, toinen vettä, kolmas pohtii kiillettä yms. (En juo kahvia, enkä tummaa teetä saati lutkuttaisin sokerijuomia.)Hoidoksi auttaa vaikka raaputtelu neulalla. Vinkin olen saanut hampulekurilta ja näin ollen en päästä hampaisiini ruskeita raitoja. Mutta silti tylsää, ettei ole saanut komeita hampaita.
 

Yhteistyössä