ehkäisyä etsimässä

moi!

viimeks 8-vuotta sitten olen syöny e-pillereitä, niin kaipailisin vähän uusimpien valmisteiden nimiä/kokemuksia niistä. th:lle on aika ens viikolla, mutta ois kiva olla vähän kartalla =)

kauhuskenaariot on mulla hormonaalisesta ehkäsystä, että turpoan julmetusti ja iho rasvottuu -->finnejä pukkaa.

vähän mietiskelen ehkäsylaastariakin? kapseli ja ruiskekin mielessä käynyt, mutta en arvaa niin pitkäaikasilla alottaa.

 
Itselläni on tällä hetkellä käytössä Evran ehkäisylaastari. On aika vaivaton, ja pysyy yllättävän hyvin. Ehkä ainoa haitta on kosmeettinen, ja se, että laastarialue kutiaa vähäsen. Itselläni paras paikka on ollut käsivarsi. Mahaan joskus laitoin, ja mahanahka ärtyi siitä sen verran, että jäi ruskea kuiva kohta useaksi viikoksi. Ajan kanssa sekin kyllä lähti pois. Laastareita pidetään viikko kerrallaan, kolme viikkoa ja laastaria peräkkäin, ja sitten tauko.

Joskus aikaisemmin minulla oli Nuvaring-ehkäisyrengas. Se oli kyllä helppoudessaan aivan voittamaton! Mutta minulle se ei sopinut, ohensi limakalvoja tms., koska yhdyntä sattui julmetusti muutaman kuukauden rinkulakäytön jälkeen. Ei auttanut, vaikka rinkulan otti pois seksin ajaksi. Hyvänä puolena se, että rinkulassa on vähän hormoneja. Samaa rinkulaa käytetään 3 viikkoa putkeen, ja sitten tauko.
 

Yhteistyössä