Ei kahvia/teetä juovat aikuiset kylässä.

  • Viestiketjun aloittaja kunhan mietin ????
  • Ensimmäinen viesti
kunhan mietin ????
Miksi musta tuntuu hassulta tarjota vieraalle joka ei juo kahvia/teetä ni mehua/limua?

Jotenki kahvin juojana tuntuu että kyläilyyn puolin ja toisin kuuluu kahvittelut ja siinä
samalla yleensä jotain makeaa. Yllätysvieraille ehkä vain yhtäsorttia keksiä, mutta tuntuu kuitenki sopivalta/normaalilta.
Sitten kun tulee sellanen vieras joka ei välitä kahvista.. Itselleni kuitenki keitän kahvit mutta tuntuu minusta "hassulta" tarjota aikuiselle mehua ja keksiä..

Huvittaa tää kirjoitus jotenki itseänikin mut toivottavasti joku sai kiinni ajatuksesta :) Olenko ainoa näin hankalasti ajatteleva "aikuisten pitäisi juoda kahvia tai teetä" ;)
 
jasjdsajasd
tarjoo maitoo nii ei oo hassuu
mehuhan on tarkoitettu lapsille, niin aikuiset ei saa juoda mehua!!
ja kahvia pitää iana juoda niin saa keltaiset hampaat ja teetä vielä siihen päälle NAM!!
 
-75
Mä en juo kahvia, en ole koskaan juonut. Teetä juon. Mutta joskus on sellainen fiilis että ei tee mieli teetä, niin sitten juon mehua, kotona tai kylässä. Kyllä aikuinen ihminen (ja lapsikin) tietää mitä haluaa juoda, eikä se kuulu muille mitenkään. Ja jos olis niin että ei ole mehua (eikä teetä), niin sitten vaikka pelkkää vettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollimilla
vierass
Minä en taas kahvia juomattomana ymmärrä sitä, että aina ollaan sitä tyrkyttämässä ja ihmetellään ja siunaillaan, kuinka joku ei juo. Se nyt vaan on niin pahaa. Monet suklaarasiatkin on pilattu jollain latte, mocca ja capuccino-suklailla. Teetä voin juoda, jos muuta ei ole tarjolla. Maito, mehu, limsa ja ihan vesikin kelpaa hyvin, tosin monet laimennettavat light mehut jätän mieluummin väliin, niistä jää suuhun ikävä keinomakeutusaineiden maku (aspartaami ja sen kaveri).
 
vieras..
En juo kahvia. Lasten myötä ollu helpompia nuo kyläilyt kun lapsille kuitenkin varattu jotain muutakin juotavaa. Ite tykkään cola limsasta eniten tai sitte tuoremehuista. Karmeinta varmaan on jokin itse tehty marjamehu mikä on tosi "paksua" ja missä ei yhtään sokeria.

Pahimipia paikkoja missä on hankaluuksia kun ei juo kahvia ni on esim vanhempain illat. Juon kyllä sitä teetä mutta miksi ihmeessä se on aina jotain kirsikkaa? ja toinen että kylmää vettä ei ole ikinä saatavilla. Yritä siinä sit hörppiä polttavan kuumaa juotavaa ennen tilaisuuden alkua..

Nää nyt mun mielipide asiasta. Eikä tosiaan oo valittamista jostain normaali tiivistemehustakaan.
 
aloittaja..
En siis todellakaan tarkottanut että oikeesti pitäis juoda kahvia/teetä siksi että on aikuinen : ) Ymmärrän ettei kaikki vaan pidä niiden mausta. Vaikea pukea sanoiksi tätä hullua ajatusta :D Vaan minusta sen mehun tarjoajana tuntuu jotenkin hassulta.. Ehkä siksi että kahvin juojilla "kahvihammasta kolottaa" ja on kahvitauot ym. kaipaamme kahvia. Mutta tuleeko mehu ihmisillä tunne et "ai kun nyt olis lasillinen mehua" tai siirtää kotona mehuhetkeä koska on juuri lähdössä kylää ja siellä on tarjolla. Hih :)
 
En siis todellakaan tarkottanut että oikeesti pitäis juoda kahvia/teetä siksi että on aikuinen : ) Ymmärrän ettei kaikki vaan pidä niiden mausta. Vaikea pukea sanoiksi tätä hullua ajatusta :D Vaan minusta sen mehun tarjoajana tuntuu jotenkin hassulta.. Ehkä siksi että kahvin juojilla "kahvihammasta kolottaa" ja on kahvitauot ym. kaipaamme kahvia. Mutta tuleeko mehu ihmisillä tunne et "ai kun nyt olis lasillinen mehua" tai siirtää kotona mehuhetkeä koska on juuri lähdössä kylää ja siellä on tarjolla. Hih :)
No mikä siinä nyt niin kovasti naurattaa? Itse olen kyllä aiemmin juonut kahvia, mutta en halua juoda sitä enää kofeiinin takia. Kaltaistesi riemuidioottien seurassa yleensä sitten juon sen teekupin tai pakon edessä kahvia, mutta onneksi tosiystävät ja sukulaiset ymmärtävät varata ihan oma-aloitteisesti vaikka limua tilalle.
 
vierass
Mutta tuleeko mehu ihmisillä tunne et "ai kun nyt olis lasillinen mehua" tai siirtää kotona mehuhetkeä koska on juuri lähdössä kylää ja siellä on tarjolla. Hih :)
Ei varsinaisesti mitään tuollaista, että 'olis lasillinen mehua', mutta 'olis lasillenen KYLMÄÄ juotavaa' tunne voi tulla eli janon sammutukseen sellaista kaipaa. Tosin nykyään ruokaa laitellessa juon mieluusti jotain, mehua, vissyä tai joskus limsaakin. Jos lämmintä juomaa kaipaan, niin silloin juon kaakaota tai joskus rooibosta.

Monet pitävät minua outona, kun en tykkää kahvista, en oluesta, enkä viineistä puhumattakaan sitten muista alkoholijuomista.

Kahvi menee ainoastaan mokkapalojen mausteena ja kahvinhimoisille vieraille tarjoan sitä kahviakin.
 
Mä en juo kahvia, en yleensä kyläpaikassa teetäkään (useimmilla niin pahaa ja ei, en edes odota tai halua, että minua varten olisi jotain tiettyä teetä :D) saati mehua tai limua.
Vesi riittää, kiitos vain.

En oikein ymmärrä, miksi tuosta stressata tai ajatella yhtään mitään.
 
"hei"
Mä taas en jotenki ymmärrä, miks ylipäätään tarjotaan aina jotain. Muutama kaveri on, joiden kans ei tarjoilla mitää kyläillessä, koska emme kaipaa mitään. Joskus kahvit keitetään jos tekee mieli. Sit suurin osa on niitä, jotka aina tarjoaa hillittömän herkkupöydän ja josta jotain kohteliaisuudesta syön ku toinen on tehny. Ja ite, niin, leivon kyllä suolaista ja makeaa näille jotka itsekin mulle aina tarjoaa. Mä jotenki miellän herkkuhetket semmoisiksi, että syön suklaani tms. itsekseni nauttien ja luen vaikka hyvää kirjaa samalla. Ja koska painoa on pakko tarkkailla ku se nousee niin mielellään, ni en haluais tuhlata herkkukaloreita kylässä :D joo terve, minä se taidan pahin saivartelija olla. Mehun tarjoaminen ei oo ongelma mulle.
 
Meillä ei muuten ole yleensä mehua eikä maitoa, eli (yllätys)vieraille on tarjolla joko mustaa kahvia, jotain teetä isosta valikoimastani (uhhh, I'm the tea boss) tai sitten vettä.

Mitään herkkujakaan meillä ei yleensä ole.
 
vierass.
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30590968:
No mikä siinä nyt niin kovasti naurattaa? Itse olen kyllä aiemmin juonut kahvia, mutta en halua juoda sitä enää kofeiinin takia. Kaltaistesi riemuidioottien seurassa yleensä sitten juon sen teekupin tai pakon edessä kahvia, mutta onneksi tosiystävät ja sukulaiset ymmärtävät varata ihan oma-aloitteisesti vaikka limua tilalle.
Niinpä, ihan kauheaa jos jotakuta naurattaa! Pitää olla aina naama norsunvitulla kuten sinulla.
 
vierassssssssssss
KAhvittelulla on sosiaalisesti tärkeä merkitys ihmisten kanssakäymisessä ja jos joku ei sitä halua tuntuu tietysti vähän hassulta tarjota kahvia kieltäytyjälle. Että mitäs sitten tarjotaan ja tehdään ?! Mutta en minäkään kahvista välitä ja teenkin haluan vihreänä, haudutettuna, niin senpä takia pyydän vain lasin vettä. Harvalla kahvi-ihmisellä on hyvää teetä. Meuhua ja muita sokerilitkuja en ota, yöks.
 
kylmä vesi parasta
Minä en taas kahvia juomattomana ymmärrä sitä, että aina ollaan sitä tyrkyttämässä ja ihmetellään ja siunaillaan, kuinka joku ei juo. Se nyt vaan on niin pahaa. Monet suklaarasiatkin on pilattu jollain latte, mocca ja capuccino-suklailla. Teetä voin juoda, jos muuta ei ole tarjolla. Maito, mehu, limsa ja ihan vesikin kelpaa hyvin, tosin monet laimennettavat light mehut jätän mieluummin väliin, niistä jää suuhun ikävä keinomakeutusaineiden maku (aspartaami ja sen kaveri).
Täysin samaa mieltä kanssasi.
 
gtj
Ei tunnu mitenkään hassulle olla tarjoamatta kahvia, mehun tarjoaminen ei tunnu yhtään sen kummallisemmalta. Jos vieras kieltäytyy kokonaan tarjoiluista ei tuntuisi hassulle sanoa että mä kyllä haluan nyt juoda kupillisen kahvia. Kyläänkään en mene sitä varten että saisin siellä kahvia/jotakin tarjottavaa, voin hyvin päiväkahvini juoda kotona (tai jättää välistä). Iltaisin en yleensä kotona kahvia juo vaikka se kupillisen voin vieraillessa juoda tai tarjotessain kahvit vierailleni.
 
dddd
Ei varsinaisesti mitään tuollaista, että 'olis lasillinen mehua', mutta 'olis lasillenen KYLMÄÄ juotavaa' tunne voi tulla eli janon sammutukseen sellaista kaipaa. Tosin nykyään ruokaa laitellessa juon mieluusti jotain, mehua, vissyä tai joskus limsaakin. Jos lämmintä juomaa kaipaan, niin silloin juon kaakaota tai joskus rooibosta.

Monet pitävät minua outona, kun en tykkää kahvista, en oluesta, enkä viineistä puhumattakaan sitten muista alkoholijuomista.

Kahvi menee ainoastaan mokkapalojen mausteena ja kahvinhimoisille vieraille tarjoan sitä kahviakin.
Olen aivan samanlainen. Minäkään en pidä kahvista, oluesta, viineistä enkä muista alkoholi juomista. Makea siideri on ainoa poikkeus, jota saatan juoda pari kertaa vuodessa. Pääasiassa juon hanasta tulevaa vettä. Mehua ja limsaa harvoin. Pääsääntöisesti kuitenkin kylmää juotavaa.

Jos talvella oikein paleltaa, niin saatan tehdä lämmintä maitokaakaota.
 

Yhteistyössä