ei koskaan enää kotiäiti

Tässä juuri palailin kotiäidin uraltani takaisin työelämään ja kotona vietetyn vuoden jälkeen mielessäni pyöri vain yksi kysymys. Ovatko kotiäidit älyllisesti alempana kuin muut ihmiset?

Itselläni ainakin tuntui, että älykkyysosamääräni putosi monta astetta siellä kakkavaipojen, puurolautasten ja hiekkalaatikoiden maailmassa.

Ja voi herran jestas ne muut kotiäidit!!! Eihän niiden puheissa ollut muuta kuin kotia ja lapsia... sellaisten asioiden jatkuva vatvominen varmasti sulattaa kenen tahansa aivot...

Toki minäkin rakastan lastani ja minusta on ihanaa viettää aikaa hänen kanssaan, mutta ihminen tarvitsee myös muunlaista älyllistä virikettä. Eihän lapsellekkaan voi tehdä hyvää, jos äiti on aivoton.....

Minkälainen onkaan sellaisen naisen pääkoppa, joka viettää vuosikaudet kotona ja hiekkalaatikolla muiden kaltaistensa kanssa????????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:01 Nanne kirjoitti:
Minkälainen onkaan sellaisen naisen pääkoppa, joka viettää vuosikaudet kotona ja hiekkalaatikolla muiden kaltaistensa kanssa????????
Itseasiassa kaltaisiini en ole törmännyt... Tunnen usein olevani se porukan kummajainen, syystä tai toisesta :whistle:
 
myös palanut töihin
Oikeastaan, se on jopa tieteellisesti todistettu, että kotiäitien älykkyysosamäärä on pienempi kuin työssäkäyvien. Johtuu juuri siitä "vaippa, tuttipullo, päiväuni" kierteestä... Onneksemme se älykkyys osamäärä kasvaa palatessamme töihin, eli on vaan hetkellistä tuo tila :D

Onhan luonnolla myös hyvä syy siihen, tarkoitushan on että keskittyisit ainoastaan olennaiseen... ;)
 
Mä oon sitä mieltä, että kovin älyllisesti muita alempana olevat ihmiset eivät pärjäisi kotona lasten kanssa päivästä toiseen ;)

Toi on ihan kulunut juttu. Jos äiti hoitaa lapsiaan kotonaan niin pitkään kuin mahdollista ja haluaa, se ei tee ihmisestä sen tyhmepää. Päin vastoin, siitä saa kokemusta yllin kyllin, ja sen jälkeen palaa töihin entistä kehittyneempänä ja rikkaampana, työintoa täynnä olevana naisena!

Mun pomo sanoi, että kaikki hoitovapaalta palaavat naiset ovat muuttuneet tehokkaammiksi ja paremmiksi asialaspalvelijoiksi töihin tullessaan, kuin mitä ovat olleet ennen äitiysvapaata =)
 
miten sitten määrittelet älyn, kun olet sitä mieltä, että kotiäidillä ei sitä taida olla? Kertooko älykkyydestä jotain muka se, että kaipaa paljon muutakin virikettä kuin kotielämää. Minusta se kertoo ennemminkin esim. siitä, että virikkeitä kaipaava ei jaksa sitä samaa rutiinia. Minä vaan oon sitä mieltä, että kyllä tässäki hommassa älyä tarvitaan. B)
 
mie
Voi veikkoset, minä olen älyllisesti hyvin vaativassa ja vastuullisessa työssä. On ollut ihanaa olla kotona ja jättää välillä aivot narikkaan. Jonkun päivän suurin murhe on ollut, että keitänkö kaura- vai mannapuuroa. Mikä vapauden tunne puhua vain vaipoista, lapsista ym. Ammattikirjallisuutta olen kuitenkin aina välillä lueskellut.

Eiköhön se äö taas nouse, kun palaan takaisin töihin. =)
 
Hohoi

Minkälainen onkaan sellaisen naisen pääkoppa, joka viettää vuosikaudet kotona ja hiekkalaatikolla muiden kaltaistensa kanssa????????
[/quote]

Eiköhän se kotiäiti oo älyllisesti ihan yhtä viisas kuin työssä käyväkin!!!
Tiiän äidin joka oli 25 vuotta kotiäitinä, minkä jälkeen opiskeli itselleen ammatin ja käy nyt töissä ja on todella hyvä työssään! Että ei se äly kuule vähene siinä lasten kanssa ollessa...

Toki sinä voit olla poikkeus.... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:06 pikku82 kirjoitti:
Mä oon sitä mieltä, että kovin älyllisesti muita alempana olevat ihmiset eivät pärjäisi kotona lasten kanssa päivästä toiseen ;)

Toi on ihan kulunut juttu. Jos äiti hoitaa lapsiaan kotonaan niin pitkään kuin mahdollista ja haluaa, se ei tee ihmisestä sen tyhmepää. Päin vastoin, siitä saa kokemusta yllin kyllin, ja sen jälkeen palaa töihin entistä kehittyneempänä ja rikkaampana, työintoa täynnä olevana naisena!

Mun pomo sanoi, että kaikki hoitovapaalta palaavat naiset ovat muuttuneet tehokkaammiksi ja paremmiksi asialaspalvelijoiksi töihin tullessaan, kuin mitä ovat olleet ennen äitiysvapaata =)
Myös itselleni kävi niin, että kotiäitiyden jälkeen olen todella palanut intoa töissä ja ollut varmasti tehokkaampi kuin aiemmin...mutta ainakin minun kohdallani se johtui siitä, etten ollut kotona päässyt toetuttamaan itseäni ja olin todella kauan kaivannut älyllistä aikuista seuraa, jota sain töissä.
 
miisa
Itsekin olen todella nauttinut "vapaudestani" edes hetken.Työni on vaativa ja sitä saan tehdä lopun elämäni.Tämä on ehdottomasti ollut elämäni mukavinta aikaa..vaikka aivot narikassa...kaksi vuotta ja elämä ollut hurjan rattoisaa.
 
Kyllähän tässä tuntee itsensä välillä vähän älytömäksi, kun jopa unohtaa oman nimensä. Just vähän aika sitten soitin ja esitelin itseni tyttönimellä. Pian ollaan 5 vuotta oltu naimisissa ja mulla miehen nimi...

Perustelen sen liian vähällä unella ja sillä, että sitä oikeasti omaa aikaa ei ole.

Työhön paluussa tosiaan odotan sitä, että saan tehdä rauhassa työni, eikä tarvii koko ajan olla moniajo päällä ja joku häiritsee 5 min välein. Ja työmatkaa! Puoli tuntia per sivu vain oman pääni kanssa! Mitä luksusta! Olen siis introvertti pahinta lajia, pää hajoo ellen saa olla yksin riittävästi.
 
Miten sä jaksat... :headwall:

MIksi aina säännöllisin väliajoin tämä sama typerä juttu? Halutaan etsiä omalle huonolle tunnolle peittoa haukkumalla kotiäitejä kun omat pienet muiden hoidossa ja se sisimmässä kaihertaa.. Jokainen kun katsos elää omaa elämäänsä ja sen ei pitäis sun elämää hidastaa millään lailla, jos joku äiti tykkääkin hoitaa itse omat lapsensa, vai?

Yksi tämän palstan typerimmistä ja lapsellisimmista provoista..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:01 Nanne kirjoitti:
Minkälainen onkaan sellaisen naisen pääkoppa, joka viettää vuosikaudet kotona ja hiekkalaatikolla muiden kaltaistensa kanssa????????
No onneks mein hiekkikselle ei oo muilla asiaa kun mulla ja mun lapsilla ;) :D
Tai saahan sitä asiaa olla, muttei siihen muita järin sovi :whistle:
Että tälläinen pääkoppa meillä on :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:01 Nanne kirjoitti:
Tässä juuri palailin kotiäidin uraltani takaisin työelämään ja kotona vietetyn vuoden jälkeen mielessäni pyöri vain yksi kysymys. Ovatko kotiäidit älyllisesti alempana kuin muut ihmiset?

Itselläni ainakin tuntui, että älykkyysosamääräni putosi monta astetta siellä kakkavaipojen, puurolautasten ja hiekkalaatikoiden maailmassa.

Ja voi herran jestas ne muut kotiäidit!!! Eihän niiden puheissa ollut muuta kuin kotia ja lapsia... sellaisten asioiden jatkuva vatvominen varmasti sulattaa kenen tahansa aivot...

Toki minäkin rakastan lastani ja minusta on ihanaa viettää aikaa hänen kanssaan, mutta ihminen tarvitsee myös muunlaista älyllistä virikettä. Eihän lapsellekkaan voi tehdä hyvää, jos äiti on aivoton.....

Minkälainen onkaan sellaisen naisen pääkoppa, joka viettää vuosikaudet kotona ja hiekkalaatikolla muiden kaltaistensa kanssa????????
Mä olen samaa mieltä... Tuntuu et sai aivot takaisin kun palas töihin! Ja enää ei kyl hiekkalaatikkoäitien jutut jaksa kiinnostaa, tai saa suun loksahtamaan auki et tuollainenko minäkin olin :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:28 vieras kirjoitti:
Öööö. Emmä tiiä. En mä ymmärtäny kysymystä. Liikaa vaikeita sanoja ja pitkiä lauseita. Puhuttas välillä vauvan vihreästä kakasta, imetyksestä ja peräpukamista. =)
Peesi. Ja mikä on hiekkalaatikko? Onko ne niitä kivoja paikkoja, missä voi kaivaa ja rakentaa? =) Ja mitkä on aivot? :eek: Ei mulla ainakaan oo semmosia. :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:09 Emokana kirjoitti:
Mä oon kyllä elävä todiste että aivot surkastuu päivä, päivältä täällä kotona olles. :D Ainakin mulla... :ashamed:
olen kans huomanu saman. aivot kotona narikassa ja muiden aitien kans puidaan just lapsia, kotihommia, ruokia. enka kyl nyt vaihtaiskaan, aikanaan sain ihan tarpeeks tehda sita "aivotyota" B).
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
miten sitten määrittelet älyn, kun olet sitä mieltä, että kotiäidillä ei sitä taida olla? Kertooko älykkyydestä jotain muka se, että kaipaa paljon muutakin virikettä kuin kotielämää. Minusta se kertoo ennemminkin esim. siitä, että virikkeitä kaipaava ei jaksa sitä samaa rutiinia. Minä vaan oon sitä mieltä, että kyllä tässäki hommassa älyä tarvitaan. B)
Itseasiassa mulla on myös aika kärjistetty mieleipide, että jos tarvii työtä älyllisten virikkeiden takia, täytyy olla aikatyhmä.
Mä harrastan lukemista ja opiskelua ja molemmat sujuu paljon paremmin, kun ei ole työtä sotkemassa kuvioita :D Lisäksi mä tykkään matkustaa ja taaskin työ on paha este -palkkaa luluukottamatta :p Mutta lukea uusista paikoista voi aina =)
 
hei
Mä oon ainakin todennut, että laskee. Mutta eihän se voi muuta tehdäkään, kun mieti nyt minkä tason ongelmia tulee päivässä vastaan... =) Toisin sanoen ei ole kovin kummoisia ristikoita aivoilla ratkottavana, harjoituksen puutteessa pääsee ruostumaan.
 
vieras
Äitini sanoi joskus, että kotiäitinä olo oli ainut aika hänen elämässään, kun hän ehti lukea kaikki Finlandiapalkintoehdokkaat ennen palkinnon julkistamista. Jokainen valitsee itse mihin päätänsä käyttää.
 

Yhteistyössä