Ei minkään valtakunnan järkeä mennä töihin!

  • Viestiketjun aloittaja turhaa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Saadakseen tiettyjä palveluita (mm. kodinhoitaja, joka oli vielä 30 vuotta sitten normi KAIKILLE synnyttäneille) pitää olla lastensuojelun alaisena.
Ei pidä ainakaan meidän kunnassa paikkaansa. Perhetyöntekijän saa tilaamalla tunnista neljään. Meidän naapuri käyttää sitä käydäkseen shoppailemassa. On kotihoidontuella, mies töissä, ihan tavisperhe.
 
Ja?
Tämä parkumisesihan on ihan turhaa. Kotihoidontukesi loppuu kohta ja sitten saat 0 euroa kuussa ellet mene töihin. Kaikki on siis vain plussaa. Kotona makaamisestako sinulle meidän muiden maksaa pitäisi? Te olette perhe. Turhaa sinä omaa palkkaasi ihmettelet, vaan keskity perheennen tuloihin ja menoihin.
 
8pallo
Minä en edes halua vielä ajatella hoitomaksuja... Kyllähän se vähän ikävältä tuntuu, että lapset joutuvat olemaan 9 h päivässä tarhassa, minä töissä ja se raha, mikä käteen tästä jää ei ole hirvittävän paljon suurempi kuin kht. Pidän kyllä työstäni ja lapsienkin on hyvä oppia tulemaan toimeen ryhmässä, mutta kyllä tuo osa-aikatyökin kiinnostaisi.
 
niih..
Itsellä on ollut vakipaikka jo jonkin aikaa ja muutenkin olen valmistumiseni jälkeen käynyt töissä siitä lähtien ja maksanut veroni aina säännöllisesti, kerryttänyt niihin verorahoilla maksettuihin tukiin oman osani joten eikö sitten kun saan lapsia voisikaan olla hoitamassa heitä kotona ja saada niitä tukia myös itse sen aikaa kuin niitä nyt maksetaan mikä on lapsen elämästä silti aika pieni aika se kolme vuotta..?
 
"vieras"
Mites jos menisit osa-aikaisesti töihin? Vaikka 30 tai 20 tuntia viikossa. Sulla pienenee veroprosentti, lasten ei tarvitsisi olla täysiaikaisesti hoidossa eli hoitomaksukin olisi pienempi. Jos pystyt tekemään iltaa/yötä/viikonloppuvuoroja, niin lapsia ei tarvitse viedä hoitoon kun päiväksi/pariksi viikossa.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";23835480]Mites jos menisit osa-aikaisesti töihin? Vaikka 30 tai 20 tuntia viikossa. Sulla pienenee veroprosentti, lasten ei tarvitsisi olla täysiaikaisesti hoidossa eli hoitomaksukin olisi pienempi. Jos pystyt tekemään iltaa/yötä/viikonloppuvuoroja, niin lapsia ei tarvitse viedä hoitoon kun päiväksi/pariksi viikossa.[/QUOTE]

Tuo olisikin hyvä. :)
Käteen jäisi saman verran kuin nyttenkin varmaan.
Täysyy laskeskella. :) Kiitos ideasta.
 

Yhteistyössä