Ei minusta ma-pe työntekijäksi olisi...

Olen kolmivuorotyössä ja nautin suuresti arkivapaista ja harmittelen toisinaan samalla kun joutuu viikonloppuna olemaan töissä.Tein poikkeuksellisesti viikolla 5 aamuvuoroa putkeen ja minusta tuntuu, etten ikinä ole ollut yhtä väsynyt.Kotona en ehtinyt tekemään mitään, lasten kanssa oleminen jäi olemattomaksi muutamaan tuntiin illalla ja mieskin vielä matkoilla.. Kaikki juoksevat asiat saaneet odottaa...
Kaupassa käynnit tehtävä ruuhka aikaan ja lasten kuskaamiset päälle. Väitän, että voin paremmin ja jaksan enemmän, vaikka omalla tavallaan vuorotyökin on kuluttavaa.
Minulla on enemmän aikaa vuorotöissä lasten ja perheen kanssa ja kotihommat hoituu lasten ollessa koulussa ja näin ollen jää enempi aikaa lasten päästyä koulusta olla heidän kanssaan.
Nyt nostan jalat pöydälle ja nautin muutaman päivän lomasta!
 
vierass
Iso Peesi!!! Yksinhuoltajana (toinen kouluikäinen) on pakko tehdä ma-pe normaalia päivätyötä. Mä tekisin mieluiten yötöitä ja kaikkein mieluiten esim 16 tuntia putkeen ja sit päivä vapaata jne. Ei sovi nää rutiinit mulle!
 
..
Mä tekisin mieluiten viikon työtunnit neljässä päivässä (päivätyö) ja pitäisin kolme vapaata. Välillä tulee tehtyä ylitöiden takia muutenkin 10h päivää, joten tiedän, että jaksaisin sen ihan hyvin. Vaikka siis olisi pientä ylityötäkin, eli päivät vaikka 10-11h.
 
Jotkut säälivät vuorotyöläisiä, kun joutuvat olemaan töissä viikonloppuja, iltoja tai pyhiä.Minua ei tarvitse sääliä.Minusta tuntuu, etten 20 vuoden vuorotyö elämän jälkeen edes sopeutuisi "normaali ihmisten " työrytmiin ja joutuisin luopumaan arkivapaistani!Onneksi on mahdollisuuksia valita
 

Yhteistyössä