Ei saatu luottoa mistään netin kautta (Ellos, Halens jne.)

Ja arvatkaapa mistä johtui. Luottotiedot ja talous on kunnossa.
No onneksi 3000? luotto saatiin sujuvasti omasta pankista verkkotunnuksilla (tyhmä minä kun ei tullut tämä vaihtoehto heti mieleen.. :headwall: )
No, mutta keksittekö mikä oli syy...
 
Syy oli se, että meillä on osoitetiedoissa turvakielto!!! |O |O Ellokselta eivät kuulemma voineet edes manuaalisesti käsitellä, Halensilla olisivat voineet, kun oltais ensin käyneet maistraatissa hakemassa "todisteet".
No hyvä niin, koska onhan tuo pankin joustoluotto 100 kertaa edullisempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Syy oli se, että meillä on osoitetiedoissa turvakielto!!! |O |O Ellikselta eivät kuulemma voineet edes manuaalisesti käsitellä, Halensilla olisivat voineet, kun oltais ensin käyneet maistraatissa hakemassa "todisteet".
No hyvä niin, koska onhan tuo pankin joustoluotto 100 kertaa edullisempi.
:eek: Mä olen joskus aikoinaan ottanut ellokselta tuollaisen lainan ja mulla on myös tuo turvakielto, tai siis onko tuo turvakielto sama kuin, että tietoja ei luovuteta kuin viranomaisille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Syy oli se, että meillä on osoitetiedoissa turvakielto!!! |O |O Ellikselta eivät kuulemma voineet edes manuaalisesti käsitellä, Halensilla olisivat voineet, kun oltais ensin käyneet maistraatissa hakemassa "todisteet".
No hyvä niin, koska onhan tuo pankin joustoluotto 100 kertaa edullisempi.
:eek: Mä olen joskus aikoinaan ottanut ellokselta tuollaisen lainan ja mulla on myös tuo turvakielto, tai siis onko tuo turvakielto sama kuin, että tietoja ei luovuteta kuin viranomaisille?
Juu, tietoja ei luovuteta kuin viranomaiselle, jos aina heti niillekään. Mieheni katsoi töissä (poliisi) meidän molempien autojen rekkarit, niin ei se näyttänyt koneelta omistajia...)
Mutta joo, siis, laina varmaan olisi saatu muuten, mutta kyse oli siis nettihakemuksesta. Käsittely tapahtuu kuulemma jotenkin automaattisesti, esim. Elloksen hakukenttään ei tarvinnut laittaa nimeään ollenkaan, pelkkä sotu riitti.
 
Keij0 kyttä
Tietääkö miehesi että ei saa poliisina käyttää asemaansa omaksi edukseen, edes kattomalla VAAN omia rekisteri numeroita... Kannattaa miettiä mitä tänne kirjoittaa, koska ip-osoitteen voi aina jäljittää... ;)
 
pankista
Juu, tietoja ei luovuteta kuin viranomaiselle, jos aina heti niillekään. Mieheni katsoi töissä (poliisi) meidän molempien autojen rekkarit, niin ei se näyttänyt koneelta omistajia...)
Mutta joo, siis, laina varmaan olisi saatu muuten, mutta kyse oli siis nettihakemuksesta. Käsittely tapahtuu kuulemma jotenkin automaattisesti, esim. Elloksen hakukenttään ei tarvinnut laittaa nimeään ollenkaan, pelkkä sotu riitti.
Oletko yrittänyt joskus ostaa jostain nettikaupasta Klarna -laskulla? Siinä taitaa tulla sama juttu vastaan. Meinaan kuulostaa tuo Elloksen luottotietojen tarkistus ihan samalta... kun sotun ja osoitteen perusteella automaattisesti tsekataan onko luottotiedot ok. Ja jos ei osoitetta se vastapää saa tarkistettua, niin ei saa laskulla.
 
hmmmmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Keij0 kyttä;21942802:
Tietääkö miehesi että ei saa poliisina käyttää asemaansa omaksi edukseen, edes kattomalla VAAN omia rekisteri numeroita... Kannattaa miettiä mitä tänne kirjoittaa, koska ip-osoitteen voi aina jäljittää... ;)
Jotta voitaisiin syyttää oman edun tai hyödyn tavoittelusta, niin pitäisi ensin osoittaa että mikä se oli se konkreettinen hyötyminen siitä, että katsoi oman rekkarinsa tiedot. Pääni pantiksi ettei johtaisi yhtään mihinkään toimenpiteisiin. Korkeintaan ehkä siippa painottaisi jatkossa vaimolleen että mitään työssä sattuneita juttuja ei tarvi eteenpäin kertoa. ;)
 
1. Vertaile eri vaihtoehtoja ennen luoton nostamista. Kuluissa on isoja eroja. Vertailu käy nykyään helposti eri lainavertailujen avulla. Tämä onnistuu laittamalla esim. googleen hakusanaksi lainavertailu.

2. Luottokortti on korottoman (1 kk) maksuajan takia hyvä vaihtoehto. Tosin sen hakemisessa ja myöntämisessä usein kestää.

3. Ohessa on helppokäyttöinen palvelu pienten ja vähän suurempienkin lainojen vertailuun. Esimerkiksi 2000 euron lainan kuluissa on parhaimmillaan eroa 1753 euroa (takaisinmaksuajoista riippuen).

4. Takaisinmaksuaika kannattaa miettiä etukäteen. Usein pidempi takaisinmaksuaika tarkoittaa suurempia kuluja.

5. Nosta lainaa vain tarvitsemasi summa. Suurempi laina "vain kaiken varalta" tulee usein kalliiksi.

6. Älä ota uutta lainaa ennen kun edellinen on maksettu pois. Näin homma pysyy hanskassa.

Tässä :wave: lupaamani linkki:

https://www.nettipankkiiri.fi

Lainoja voi verrata ja hakea nopeasti vaikka laina-ajan tai kulujen perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä