ei voi olla totta! ei millään!!

  • Viestiketjun aloittaja miksi??
  • Ensimmäinen viesti
onko ihminen koskaan valmis lapsen tuloon vaikka olis kuinka toiveissa ja haluttu....aina joku hemmetin tekosyy muka olemassa...

ole onnellinen että saat sen kolmannen nyt eikä tarvii pelätä että saako sitä kolmatta koskaan.
mulla on tuolla vaunuissa vahinko tai ylläri tai voihan se olla ei toivottukin mutta aborttia en koskaan edes ajatellu,maailman ihanin pieni....
kaikkeen sopeutuu ja elämä järjestyy kunhan antaa elämän kuljettaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:
onko kukaan mennyt tekemään aborttia ja kuitenkin ultrassa perunut?
sillon kun ootin esikoista, olin varannut ajan aborttiin ja olin siis sitä menossa tekemään, ultrassa huomattiin että raskaus olikin tosi paljon pidemmällä mitä luultiin joten pidin lapsen.siinä kyllä heti kun lähettivät mut ultraan niin aattelin etten varmaan sittenkään voi tehä aborttia...

mutta kovasti voimia sulle ja toivottavasti päädyt sun perheen ja ittes kannalta parhaaseen ratkaisuun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!



Ekana vuonna vaippojen verran rahaa??? Etkö sä sit käytä lapsellas mitään vaatteita???Eikö se syö ruokaa ollenkaan???Missä se sit nukkuu???Entäs vaunut??? Kyllä meillä on mennyt ihan mukavasti rahaa :)
no äitiyspakkauksella lähettiin ensimmäisen lapsen kohdalla liikkeelle + sukulaiset toi vauvatuomisina vaatteita. Maitoon ei mene rahaa, jos vain imetys onnistuu, kiinteää ruokaa voi tehdä itse ja siihen nyt ei saa rahaa kulumaan millään.
vaunut ostettiin käytettynä, samoin turvakaukalo.
Käsittääkseni ap:llä oli ennestään lapsia, joten vaatteet ym. periytyy, jos ei pidä liian korkealla rimaa. Meilläkin useampi lapsi ja hyvin pärjätty, vaikka mies yksin töissä.
Me ollaan myyty kaikki pieneksi menneet vaatteet.
Vaunut on myyty. Kaukalo on annettu pois.
Periaatteessa tässä mentäis sitten tavallaan hankinnoissa kuin eka lapsi olisi tulossa.. :/
mulla on turvakaukalo ja sitteri ja kaikki muukin täällä,jos se sun lapsen elämän pelastaa tervetuloa hakemaan,saat ilmaseks...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!



Ekana vuonna vaippojen verran rahaa??? Etkö sä sit käytä lapsellas mitään vaatteita???Eikö se syö ruokaa ollenkaan???Missä se sit nukkuu???Entäs vaunut??? Kyllä meillä on mennyt ihan mukavasti rahaa :)
Juu, meillä kanssa on mennyt nyt jo rahaa about tonni, vaikka vauva ei ole syntynytkään :whistle: Että kyllä se vauva maksaa...
 
vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mä ajattelisin niin, kun se kolmas nyt kuitenkin oli teillä suunnitelmissa, että miten voisin tämän abortoida ja sen oikeeseen aikaan tulevan sitten pitää. Julmaa leikkiä.
ei ole julmaa leikkiä, kun totisinta totta.
sen takiahan pillereitä syödään että ei tulla raskaaksi.
nyt kuitenkin olen raskaana, ja tätä en odottanut!
julmaa leikkiä elämältä mielestäni meille.
Voi hyvänen aika. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, jos vain annat tilaisuuden!

Elämä ei useinkaan mene niin kuin on suunnitellut. Uuden elämän alku on ihme! Käy nyt ensin katsomassa edes onko sillä pienellä alulla kaikki kunnossa. Jos et ole töihinpaluuta vielä suunnitellut, eikö ole hyvä aika lapsen tulla? Saa samanikäistä seuraakin.

Ja hei mammat, tolla lapsella on jo kaksi isoa sisarusta. Se ei tartte välttämättä mitään uusia tarvikkeita. Jos edellinen on pieni vielä, on varmasti vaunut ja kaukalot jo olemassa. Korkeintaan tarttee vanhimmalle hankkia uutta, mutta niihän tartteis muutenkin. Kolmannesta saa myös enemmän lapsilisääja kotihoidontuki jatkuu pitkään.
 
miksi??
kuten sanoin, mulla ei ole ajatukset nyt ihan täysin raiteillaan..
mä mietin tätä asiaa yksin, kun en uskalla kenellekään kaverille soittaa. ja mieskin tulee vasta kolmen jälkeen kotiin.
joten purkaudun teille.. :(
mä löydän positiivisia puolia, sekä negatiiviia. ja totta puhuen en tiedä kummat painaa eniten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:
kuten sanoin, mulla ei ole ajatukset nyt ihan täysin raiteillaan..
mä mietin tätä asiaa yksin, kun en uskalla kenellekään kaverille soittaa. ja mieskin tulee vasta kolmen jälkeen kotiin.
joten purkaudun teille.. :(
mä löydän positiivisia puolia, sekä negatiiviia. ja totta puhuen en tiedä kummat painaa eniten.
Joka tapauksessa oli päätös mikä vain, se on teille oikea. Jos päädytte aborttiin, ei kannata jäädä asiaa murehtimaan ja itseään siitä sättimään. Te ette kuitenkaan ole tuota raskautta suunnitelleet.

Varmasti pärjäätte myös sitten jos vauvan päätätte pitää. Voimia sinulle!
 
omakokemus
Me olimme vähän vastaavassa tilanteessa jokunen aika sitten. Meillä oli kaksi lasta ja ajattelimme lapsiluvun olevan täysi. Kaikki vauvanvaatteet, vaunut yms. oli laitettu kiertoon. Söin pillereitä kellontarkkuudella, välillä oli tuplavarmistuksena kumikin. Kuitenkin kävi niin, että tulin raskaaksi ja mies vielä tajusi sen ennen minua (mä en ehkä halunnut uskoa sitä todeksi) ja kävi oma-aloitteisesti ostamassa testin. Niinhän mä sitten olin raskaana. Ja järkyttynyt, todella. Näin myös mies. Mulla muuten hedelmöityminen oli tapahtunut antibioottikuurin aikana, vaikka pillereitä tuolloin söinkin. Lääkärit eivät yleisesti tuota ilmeisesti tunnusta, että niin voi käydä, oma nvlalääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että todennäköisesti tuossa oli syy meidän ehkäisymme pettämiseen (ja huom! noinhan ei käy kaikilla!)

Mä itkin varmaan kaksi viikkoa putkeen ja mies oli myös paniikissa, mietti, miten taloudellisesti selviäisimme. Se ero meidän tilanteessamme oli, että mulle mies sanoi heti, ettei abortti hänen mielestään ole meille vaihtoehto ja niin minäkin asian koin. Pikku hiljaa alkujärkytyksestä toettuamme asiat alkoivat järjestyä ja kun mietin asioita, niin tajusin, ettei tuo yllätysvauva nyt niin maailmanloppu ollutkaan kuin alkuun kuvittelin.

Miehellä ajatukseen tottuminen kesti minua paljon kauemmin (hän huolehti pitkään taloudellisista asioista, vaikka näytin hänelle "selvät laskelmat" siitä, että pärjäisimme kyllä). Minulle vauva tuli konkreettiseksi ja rakkaaksi jo ennen raskauden puolta väliä. Miehellä oli vaikeampaa. Mä otin sellaisen asenteen, etten painostanut miestäni "pakkorakastamaan" kohdussa olevaa pienokaistamme, vaan jätin aloitteet raskausasian suhteen hänelle; jos mies kyseli jotain, niin vastailin kyllä. En esimerkiksi pyytänyt miestä kokeilemaan vauvan potkuja, mies kokeili kuitenkin itse usein niitä sillain muka vaivihkaa. Olin ehkä aiempaa jonkin verran enemmän "yksin" tämän raskauden kanssa, mutta mieheni kauan tunteneena (15 vuotta) tiesin asian muuttuvan jossain kohtaa, kun hän oli saanut asian käsitellyksi loppuun. Raskauden loppuun mennessä paniikki olikin vaihtunut uuden tulokkaan innokkaaksi odottamiseksi ja synnytyksessä isä kyynelehti kolmatta kertaa ilosta saatuaan pienokaisen syliinsä.

Kolmas lapsemme eli tuo yllätystulokkaamme on nyt 9kk vanha ja olemme tänä päivänä erittäin onnellisia hänen syntymisestään! :heart: Me olemme tehneet lopullisen ratkaisun ehkäisyasioissa eli miehelleni tehtiin vasektomia muutaman viikon kuluttua vauvan syntymästä. Suunniteltuun elämänrytmiin pääsemme palaamaan loppusyksystä, jolloin asiat jatkuvat sitä rataa kuin olisivat jatkuneet ilman kolmannen lapsen syntymää jo aiemmin. Yksi asia on muuttunut; meidän perheellämme on yksi ilonaihe elämässämme lisää - nimittäin tuo kengännauhoja imeskelevä ja farkunlahkeita järsivä 9kk vanha pikku-ukko, joka mennen tullen hokee "kaakka"...:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Juu, meillä kanssa on mennyt nyt jo rahaa about tonni, vaikka vauva ei ole syntynytkään :whistle: Että kyllä se vauva maksaa...
Miten te saitte noin paljon menemään rahaa ennen vauvan tuloa? Meillä ei mennyt tuosta kuin murto-osa, kun kaikki hankittiin käytettynä kirpparilta ja kavereilta.
 
Hyvä ap!

Miettikää tarkkaan loppuisiko teidän maailma kuitenkaan vaikka vauvan päättäisitte pitääkin? Ajatelkaa vaikka niin, että seuraavan kolmen vuoden päästä teillä on taas vaipparumbat ohi ja todennäköisesti yöheräämisetkin ohi. Lapset kasvavat niin nopeaa, että pian se aika menee vaikka se etukäteen tuntuukin miljooonan kilometrin matkalta.

Tuossa jossain sanoit että haluat itsellesi ensin elämän ennen kolmatta. Eivätkö lapset ole elämääsi? Jos tarkoitit tällä koulutusta, työtä tms. niin aivan varmasti sinä olet kykenevä siihen "omaan elämään" vielä kolmen vuoden kuluttuakin.

Voimia päätökseen, mitä ikinä teettekin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!
ei lapseen välttämättä ole rahaa.hyvähän se on taloutta ajatella ja turvata lapselle se.
 
miks??
tämä ei ole niin yksinkertaista.
joillekkin se ehkä on, mutta meille ei.. :/
kiitos kun sain purkaa itseäni tänne.
loput minusta purkaantuu vain miehelleni ja sairaalan henkilökunnalle.
en tiedä vielä mitä tehdään.
mutta sen tiedän että sen on oltava varmaa, ja sitä ei saa kummasakaan tapauksessa katua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Juu, meillä kanssa on mennyt nyt jo rahaa about tonni, vaikka vauva ei ole syntynytkään :whistle: Että kyllä se vauva maksaa...
Miten te saitte noin paljon menemään rahaa ennen vauvan tuloa? Meillä ei mennyt tuosta kuin murto-osa, kun kaikki hankittiin käytettynä kirpparilta ja kavereilta.
Pinnasänky 130, patja 25, yhdistelmävaunut 360, turvakaukalo 80, sitteri 40, hoitotaso 20, vaatteita 200 (ainakin), liinavaatteita ja pehmeitä pyyhkeitä 70, puuhamatto 40, leluja, tuttipulloja, rintapumppu jnejne. Hups, on menny yli tonnikin!
Me on ostettu kaikki kaupasta, koska ei ole ollut lähipiirissä kellään mitään myynnissä (vaatteita on saatu ilmatteeks), ja kirppis/huutonet-ostot eivät houkuta. Ja täähän on eka lapsi, joten ne jäävät odottamaan sitten seuraavaa käyttäjää kun tämä ensimmäinen "kasvaa niistä ulos".

En kadu mitään ostosta, mutta on naiivia väittää että lapsen tekeminen ja elättäminen ei maksa mitään. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Juu, meillä kanssa on mennyt nyt jo rahaa about tonni, vaikka vauva ei ole syntynytkään :whistle: Että kyllä se vauva maksaa...
Miten te saitte noin paljon menemään rahaa ennen vauvan tuloa? Meillä ei mennyt tuosta kuin murto-osa, kun kaikki hankittiin käytettynä kirpparilta ja kavereilta.
Pinnasänky 130, patja 25, yhdistelmävaunut 360, turvakaukalo 80, sitteri 40, hoitotaso 20, vaatteita 200 (ainakin), liinavaatteita ja pehmeitä pyyhkeitä 70, puuhamatto 40, leluja, tuttipulloja, rintapumppu jnejne. Hups, on menny yli tonnikin!
Me on ostettu kaikki kaupasta, koska ei ole ollut lähipiirissä kellään mitään myynnissä (vaatteita on saatu ilmatteeks), ja kirppis/huutonet-ostot eivät houkuta. Ja täähän on eka lapsi, joten ne jäävät odottamaan sitten seuraavaa käyttäjää kun tämä ensimmäinen "kasvaa niistä ulos".

En kadu mitään ostosta, mutta on naiivia väittää että lapsen tekeminen ja elättäminen ei maksa mitään. :whistle:
Totta kai se maksaa, jos kaikki pitää saada uutena. Se taas on ihan valintakysymys, äärimmäisen edullisestikin voi päästä pitkään, kun sijoittaa rahansa oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
mulla on turvakaukalo ja sitteri ja kaikki muukin täällä,jos se sun lapsen elämän pelastaa tervetuloa hakemaan,saat ilmaseks...
Eikä varmaa oo tämä ihana ainoa, joka mielellään ilmaseks antaa etteenpäin! Meillä vielä käyttöä omille...
tuolla ne pölyttyy varastosaa kun meille ei sterilin takia enään lisää tule,ja jos ihme tapahtuu ja tulee niin saa se ihme vauva kaikki uudet :D
 
köyhä mutta onnellinen
meillä tuo 4 lapsi on ollut vahinkolapsi. budjetti ei tosiaankaan riitä- mutta no, keksitään sitten ajanmittaan jotain. mies ehdotti aborttia heti mutta kieltäydyin. ja jos nyt noita kahta katsoo, tai kaikkia lapsiani niin en kyllä yhtäkään niistä pois antais... tuntuu miehellekin melkein tärkein oleven tuo nuorin. kai me jotenkin sit pärjätään taloudellisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rosalee on hauska, kun se muille kyllä lohduttaa, että elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan, mutta itse se kyllä on niin varma, että hänen elämänstä menee.
Sanoin vain ap:lle että he eivät ole tuota raskautta suunnitelleet, joten ei kannata jäädä itseään soimaamaan jos abortin tekee. Kyllä omasta elämästään saa itse päättää.

Ja minä tiedän kyllä että me tehdään ne lapset, jotka tehdään, samaan syssyyn ja sit multa piuhat poikki, niin ei tarvitse miettiä enää. Jos tarkoitat tuolla naljailulla sitä keskustelua että itse päätän milloin lapsia teen.

Jos itselleni sattuisi vahinkoraskaus silloin kun se ei sovi elämäntilanteeseen, tekisin abortin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:
kiitos rytkäätys-rosalee.
meidän elämä, ja meidän päätös.
mikä sitten liekään.. :/
Todellakin. Älä välitä yhtään niistä jotka sinua asiasta soimaavat. Helppo päätös ei abortti varmasti koskaan ole. Paljon voimia sinulle, päädyittepä mihin ratkaisuun tahansa.
 
Elsi
Voimia paljon! Teillä on todella vaikea päätös edessä.. :/ Mietin, jos meillä kävisi samoin, rehellisesti en tiedä mitä tekisimme, vaikeaa olisi tekisi kummin tahansa. :hug:
 

Yhteistyössä