Eikö köyhä saa nirsoilla ruuan suhteen?

  • Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti
Veera
Tein eilen aloituksen jossa kerroin, että rahaa on vain 4,30? torstaihin asti. Sain paljon hyviä neuvoja, mutta soijarouheeseen ja maksaan sanoin, että en pidä niistä.

Siihen sitten tuli joku sanomaan, että ei taida olla todellinen hätäkään kun on varaa nirsoilla. Toivottavasti tuon kirjoitti joku vain provotakseen.

Mä en ymmärrä miksi mun pitäisi vähillä rahoillani ostaa sellaista mistä en pidä ja joka jäisi syömättä. Eihän tuossa ollut kuin kaksi ruoka-ainetta ja onhan sitä paljon muuta mistä voi tehdä ruokaa.
 
Hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Tein eilen aloituksen jossa kerroin, että rahaa on vain 4,30? torstaihin asti. Sain paljon hyviä neuvoja, mutta soijarouheeseen ja maksaan sanoin, että en pidä niistä.

Siihen sitten tuli joku sanomaan, että ei taida olla todellinen hätäkään kun on varaa nirsoilla. Toivottavasti tuon kirjoitti joku vain provotakseen.

Mä en ymmärrä miksi mun pitäisi vähillä rahoillani ostaa sellaista mistä en pidä ja joka jäisi syömättä. Eihän tuossa ollut kuin kaksi ruoka-ainetta ja onhan sitä paljon muuta mistä voi tehdä ruokaa.
Maksaa nyt ei ainakaan lapsille pitäisi syöttää...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja Veera:
Tein eilen aloituksen jossa kerroin, että rahaa on vain 4,30? torstaihin asti. Sain paljon hyviä neuvoja, mutta soijarouheeseen ja maksaan sanoin, että en pidä niistä.

Siihen sitten tuli joku sanomaan, että ei taida olla todellinen hätäkään kun on varaa nirsoilla. Toivottavasti tuon kirjoitti joku vain provotakseen.

Mä en ymmärrä miksi mun pitäisi vähillä rahoillani ostaa sellaista mistä en pidä ja joka jäisi syömättä. Eihän tuossa ollut kuin kaksi ruoka-ainetta ja onhan sitä paljon muuta mistä voi tehdä ruokaa.
Maksaa nyt ei ainakaan lapsille pitäisi syöttää...
Miksi ei?
 
saa.
eihän se ole nirsoilua. elän toimeentulotuella enkä osta maksaa kun en sitä syö, hölmöähän se olisi! vesipaastollakin pärjää pari päivää. kunhan lapsille on ruokaa niin saat "nirsoilla" just niin kuin itse haluat!
 
vieras
No eihän siinä voikaan olla todellinen hätä, jos on varaa "nirsoilla". Jos on esim. viikkoja syömättä ja oikeasti nälkäkuoleman partaalla niin kyllä silloin maksakin olisi herkkua. :xmas:

No ei vaan ymmärrän ap:n pointin. Vaikka minäkin olen köyhä, nytkin parikymppiä rahaa lapsilisiin, niin en siltikään ostaisi sitä mistä en pidä vaikka se olisi kuinka halpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Saa nirsoilla. Mutta soijarouheesta saa kyllä hyviä ruokia :p
Miten? Mä en ole siitä saanut aikaan muuta kuin kamalia ruokia.
Soijarouhe on mun lempparia. Todella herkullista esim. tomaattikastikkeessa, kaalilaatikossa, täytettyjen kesäkurpitsojen täytteenä ym. Sitä pitää vaan maustaa kunnolla.
Söisin soijarouhetta varmaan joka päivä jos en imettäisi (vauva itkee siitä ).
 
No eipä kukaan tuo kaaliakaan vähistä rahoistaan jos ei siitä pidä joten miksi sun pitäs? Joku soijarouhe muutenkin, jos ei perheessä sitä ole totuttu käyttämään, en ottaisi vähän rahan-kautena riskiä ja ostaisi sitä, ellei lapset satavarmasti söisi sitä. Hieno kun käytit rahasi esimerkiksi siihen soijarouheeseen, josta kukaan ei sitten jostain syystä tykkäisikään. Itse voi syödä kyllä vaikkei niin pitäisikään mutta mitäs ne lapset sitten syö.
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsiperhe ja reiluksi kolmeksi päiväksi rahaa alle vitonen ruokaan ? :eek:
mitä ihmettä on tapahtunut ?
Tää on suomi... lapsiperheelle voi käydä näin, helpostikkin. Tähän on kai turha listata näistä hienoista epäkohdista listaa...

 
saa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän siinä voikaan olla todellinen hätä, jos on varaa "nirsoilla". Jos on esim. viikkoja syömättä ja oikeasti nälkäkuoleman partaalla niin kyllä silloin maksakin olisi herkkua. :xmas:

No ei vaan ymmärrän ap:n pointin. Vaikka minäkin olen köyhä, nytkin parikymppiä rahaa lapsilisiin, niin en siltikään ostaisi sitä mistä en pidä vaikka se olisi kuinka halpaa.
hätä ja köyhyys ei olekaan ihan sama asia... kun silti pystyy valitsemaan mitä _ostaa_, ettei ole pakko varastaa ja tappaa sen ruuan eteen. sitä ei toivon mukaan Suomessa juuri tapahdu. joo, ollaan sinänsä samaa mieltä :D
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsiperhe ja reiluksi kolmeksi päiväksi rahaa alle vitonen ruokaan ? :eek:
mitä ihmettä on tapahtunut ?
Tää on suomi... lapsiperheelle voi käydä näin, helpostikkin. Tähän on kai turha listata näistä hienoista epäkohdista listaa...
Hei kuules nyt! Tuo "tää on suomi"-kommentti on nyt kyllä ihan täysin turha, Suomessa on vielä erinomaiset tukijärkestelmät verrattuna lukuisiin muihin maihin. Eiköhän suurin ongelma ole se, että miten rahansa käyttää, ei se, että valtio antaa rahaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Saa nirsoilla. Mutta soijarouheesta saa kyllä hyviä ruokia :p
Miten? Mä en ole siitä saanut aikaan muuta kuin kamalia ruokia.
Soijarouhe on mun lempparia. Todella herkullista esim. tomaattikastikkeessa, kaalilaatikossa, täytettyjen kesäkurpitsojen täytteenä ym. Sitä pitää vaan maustaa kunnolla.
Söisin soijarouhetta varmaan joka päivä jos en imettäisi (vauva itkee siitä ).
Pitää koittaa ostaa sitä sitten kun on enemmän rahaa ja testata vaikka tomaattikastikkeeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
lapsiperhe ja reiluksi kolmeksi päiväksi rahaa alle vitonen ruokaan ? :eek:
mitä ihmettä on tapahtunut ?
Tää on suomi... lapsiperheelle voi käydä näin, helpostikkin. Tähän on kai turha listata näistä hienoista epäkohdista listaa...
Hei kuules nyt! Tuo "tää on suomi"-kommentti on nyt kyllä ihan täysin turha, Suomessa on vielä erinomaiset tukijärkestelmät verrattuna lukuisiin muihin maihin. Eiköhän suurin ongelma ole se, että miten rahansa käyttää, ei se, että valtio antaa rahaa?
Mustakin tuo Suomi ei nyt oikeen toimi tuolla.
 
tsirpukka
Kyl sitä saa tehtyä halvoista ruoka-aineistakin kelpo ruokaa :).
Myö syötiin viime vkolla makkarakastiketta perunoihen kera ja sit makkarakeittoa toinen pvä.
3e yht. kilo lenkkiä :).
 

Yhteistyössä