eikö muka ihminen laihdu normi terveellisellä ruokavaliolla ku pitää annokset kohtuullisina?

  • Viestiketjun aloittaja höhh
  • Ensimmäinen viesti
höhh
miks pitäis aina aloittaa joku tietty dieetti? tyyliin karppaus yms. Mä en ainakaan halua elää koko loppuelämää täysin ilman leipää, perunaa, hedelmiä yms perusruokaa.
 
Ei karppauksessa tarvitse elää loppuelämää ilman leipää, perunaa, hedelmää yms. perusruokaa. Niitä tulee vain syödä vähemmän.

Eli ympäri tullaan, yhteen mennään. Karppaaja laihtuu ihan normi terveellisellä ruokavaliolla, kun hän vaan pitää ne leipä, peruna ja hedelmäannokset kohtuullisina.

Tunnen useammankin karppaajan, jotka ovat karpanneet jo vuosia. Ja heistä jokaisen ruokavalioon nuo em. asiat kuuluvat.
 
vvv...
Vai puhuisko karppaamisen sijaan hyvistä hiilihydraateista (kasvikset, marjat, täysjyvä), hyvistä proteiininlähteistä, hyvien rasvojen käytöstä, ja vastaavasti huonojen välttelystä
 
jtfd
Jos et syö yhtään herkkuja ja puolitat ruoka-annosten koot niin laihdut.

Jos yksinkertaisesti puolitat kaikki ruoka-annosten koot niin laihdut myöskin.

Niin ikään laihdut, vaikka aloittaisit dieetin, missä syöt päivässä pelkästään yhden suklaaleivoksen ja juot puolitoista litraa jaffaa.

Laihdut myös, vaikka et tekisi ruokavaliollesi mitään, mutta juokset joka päivä 10 kilometrin lenkin.
 
köko?
Jos et syö yhtään herkkuja ja puolitat ruoka-annosten koot niin laihdut.

Jos yksinkertaisesti puolitat kaikki ruoka-annosten koot niin laihdut myöskin.

Niin ikään laihdut, vaikka aloittaisit dieetin, missä syöt päivässä pelkästään yhden suklaaleivoksen ja juot puolitoista litraa jaffaa.

Laihdut myös, vaikka et tekisi ruokavaliollesi mitään, mutta juokset joka päivä 10 kilometrin lenkin.
minä syön 800-1000kcal/päivässä enkä laihdu. eli mun kehossa on joku vika?
 
kai kuitenkin
Enemminkin niin, ettei liho, kun pitää annokset kohtuullisina. Jos on ylipainoa, kyllä siitä pitää jollakin konstilla ensin päästä eroon ennen kuin voi miettiä, miten pitää se normaalipaino.
 
Vi.eras
Alkuperäinen kirjoittaja köko?;30065887:
minä syön 800-1000kcal/päivässä enkä laihdu. eli mun kehossa on joku vika?
Mulla oli sama. Kolmen kuukauden ajan söin päivässä sen 800-1000kcal eikä paino pudonnut. Lisäsin liikuntaakin.
Säästöliekistä mullekin puhuttiin. Kunnes lääkärissä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.
Nyt oon ollut pari kuukautta lääkityksellä, paino on pudonnut 3kg.
 
ggg
No tietenkin laihtuu, kun pitää vaan kalorimäärän alhaisena. :) Mä en ikinä luopuisi leivästä ja perunasta, ja söin niitä silloinkin kun laihdutin 25 kiloa. Söin vaan silloin vähemmän. Herkkujakin söin päivittäin, mutta ihan pieniä määriä, niin että ne mahtui kalorimäärään. Mulle sopi tuo tapa, olen laiska ja nautinnonhaluinen, ja silti onnistuin viimeinkin laiihdutuksessa kun tein sen normaaliruuallani. :)
 
köko?
[QUOTE="Anne";30066084]Kuinka kauan syönyt noin? Lähtöpaino? Punnitsetko ja lasketko kaiken?[/QUOTE]

7viikkoa. Lähtöpaino 65kg. Punnitsen ja merkkaan ylös kaikki kalorit mitä suuhun pistän. Yhden aterian päivässä (lounaan tai päivällisen) olen korvannut nutriletilla jos ollut kiirettä.
 
ggg
Niin mulla oli laihduttaessani kalorimäärä joka päivä 1500-1700. Eli ei mitään kituuttamista. :) Alle vuosi meni, ja nyt on paino pysynyt samana jo vuoden, ja aion pitääkin sen. Vaikka herkut maistuukin, niin kun kalorit pysyy aina sen 2000 niin en ole lihonut. :)
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja köko?;30066111:
7viikkoa. Lähtöpaino 65kg. Punnitsen ja merkkaan ylös kaikki kalorit mitä suuhun pistän. Yhden aterian päivässä (lounaan tai päivällisen) olen korvannut nutriletilla jos ollut kiirettä.
7viikkoa on jo pitkä aika. Toimiiko suoli, syötkö vähintään 500g kasviksia päivässä? Juot 2,5-3L vettä päivässä?
 
köko?
[QUOTE="Anne";30066117]7viikkoa on jo pitkä aika. Toimiiko suoli, syötkö vähintään 500g kasviksia päivässä? Juot 2,5-3L vettä päivässä?[/QUOTE]
vettä en muista joka päivä juoda riittävästi. Tänäänkin menny vasta 1l vettä. En nyt ihan sitä 500g syö. Vaikka sinne suuntaan on tarkoitus pyrkiä. Mulla aina ollu laiska suoli vaikka ei vatsa koskaan oo kovalla. Joka toinen päivä kuitenkin p##kalla.
 
115kg
No, minä aloitin karppauksen, koska syöminen on ongelma. Ahmin, jatkuvasti. Ilman rasvaista ruokaa aivoni eivät käsitä, että nälkäkuolema ei ole tulossa, ja rasvaista ruokaa taas ei voi syödä reippaasti ilman että rajoittaa hiilareita tai liikkuu älyttömästi. Näillä kiloilla ei saa edes juosta (oikeasti, lääkäri kielsi, suositteli kävelyä), joten...
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja köko?;30066145:
vettä en muista joka päivä juoda riittävästi. Tänäänkin menny vasta 1l vettä. En nyt ihan sitä 500g syö. Vaikka sinne suuntaan on tarkoitus pyrkiä. Mulla aina ollu laiska suoli vaikka ei vatsa koskaan oo kovalla. Joka toinen päivä kuitenkin p##kalla.
Ilman tarpeellisia vitamiineja ja vettä ei kroppa pelaa. Kannattaa hilaa kalorit 1200 ja syödä terveellisesti, että saa edes ne mitä kroppa minimissään vaatii. Jos ei huvita, niin siirtyy sitten kokonaan ateriankorvikkeisiin joihin on dumbattu vähimmäis määrä vitskuja ja hivenaineita päiväannoksiin.
 
vikaa
Alkuperäinen kirjoittaja köko?;30065887:
minä syön 800-1000kcal/päivässä enkä laihdu. eli mun kehossa on joku vika?
Ei sun kehossa vikaa ole vaan ruoan laadussa ja vähäisyydessä.
Et kyllä kertonut mitä syöt, mutta kaloreista päätellen melko huonosti.
 
ei ole
Alkuperäinen kirjoittaja höhh;30065815:
miks pitäis aina aloittaa joku tietty dieetti? tyyliin karppaus yms. Mä en ainakaan halua elää koko loppuelämää täysin ilman leipää, perunaa, hedelmiä yms perusruokaa.
Karppaus ei ole laihdutuskuuri.
 

Yhteistyössä