Eikö muka kovasta leposykkeestä ole mitään vaaraa?

Eli mulla on suhteellisen korkea leposyke ja se pyörii siellä 90-110 nurkilla. Jossain välissä verenpainetta mitatessa oli yläpaine alle sadan mutta ei kuitenkaan onneksi koko aikaa.

MIKÄ sen aiheuttaa? Ei mulla nuorempana mitään tämmöstä ollut ja omaan ihan hyvän peruskunnonkin. Kävelyn jälkeen syke voi nousta sinne 140-160 enkä siin edes hengästy (kävelystä tietenkään)

Ei mua muuten häiritse mutta näin raskaana ollessa haluais että kaikki on hyvin eikä tarttis stressata tuollasista :O
 
kjb
Sopiva liikkumistiheys voisi olla esimerkiksi 3-4 päivänä viikossa 15-60 minuuttia kerrallaan. Sykkeen ei tulisi nousta keski- ja loppuraskauden aikana pitkäksi aikaa yli tason 140-150. Riittävästä nesteen- ja energiansaannista on huolehdittava jos liikkuu runsaasti.

-kopioin toiselta sivulta
 
[QUOTE="Vieras";28461883]Syke nousee raskauden aikana ja se on ihan normaalia. Myös esim matala hemoglobiini tai kilpirauhasen liikatoiminnasta.[/QUOTE]

On ollut korkea jo vuoden päivät. Hemppa hyvä ja kilpirauhaset kunnossa : /
 
"vieras"
Siis onko sulle lääkäri sanonut, ettei tuosta ole mitään haittaa? Kuulostaa tosi kovalle sykkeelle, mulla on leposyke 47-60 eikä se siitä paljon noussut raskausaikanakaan (max 70 oli silloin). Eikä mulla todellakaan ole hyvä kunto, päinvastoin.
 
[QUOTE="vieras";28462129]Siis onko sulle lääkäri sanonut, ettei tuosta ole mitään haittaa? Kuulostaa tosi kovalle sykkeelle, mulla on leposyke 47-60 eikä se siitä paljon noussut raskausaikanakaan (max 70 oli silloin). Eikä mulla todellakaan ole hyvä kunto, päinvastoin.[/QUOTE]

Joo on sanottu ettei mitään hätää kuulemma ole. Otettiin multa viime syksynä sydänfilmi, kun valitin että tulee ihmeellisiä tykytyksiä välillä mutta ihan normaalia se näytti ja toimenpiteet loppui siihen. Neuvolassakaan ei ole mainittu mitään siitä.

Lähihoitaja kaveri sanoi että mulla on alapainekin alhanen kun tänään mittasin ja se oli 122/64...
 
Minä..
Mulla samaa. Leposyke on korkea, mutta verenpaineet kunnossa. Itsekin liikun aktiivisesti ja vedän 2-3 tuntia jumppaa viikossa. Ei siis johdu huonosta kunnosta. Mulla myös tuntuu omituisia muljahduksia sydämessä, eikä kuulemma ole vaarallista. Inhottavaa kuitenkin.
 
"vieras"
Vauvalle tuosta sykkeestä tuskin on haittaa, mutta kannattaa sitä sykettä varmaan seurailla. Jos se tuosta vielä nousee niin saattaa olla syytä lääkitykselle. Sen tietysti päättää lääkäri. Sydämelle se korkea syke voi olla raskasta ja joillakin aiheuttaa vajaatoimintaa.
Matalaan verenpaineeseen ei ole hoitokeinoa, mutta se harvemmin haittaakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä..;28462442:
Mulla samaa. Leposyke on korkea, mutta verenpaineet kunnossa. Itsekin liikun aktiivisesti ja vedän 2-3 tuntia jumppaa viikossa. Ei siis johdu huonosta kunnosta. Mulla myös tuntuu omituisia muljahduksia sydämessä, eikä kuulemma ole vaarallista. Inhottavaa kuitenkin.
On tosi inhottavaa vaikka ei mulla niitä muljahteluja tuu aina ja en ite enää edes huomaa jos leposyke on korkeella kun on niin tottunut. Mutta sen huomaa että syke nousee taivaaseen jos liikkuu ja mäkin töissä painan menemään aikamoista haipakkaa kuumassa keittiössä ni se nostaa heti sykkeen ylös.
 
Miehelläni on matala verenpaine ja leposyke ilman lääkitystä yli 90, yleensä oli aina lähemmäs 110. Diagnoosiksi sai piiiitkien tutkimusten jälkeen sydänlihastulehduksen jonka sairasti tietämättään pari vuotta sitten. Nyt ollut vuoden verran lääkkeillä, ilman ei pysty olemaan.
 
"Vieras"
Niin en tiä onko se niin ettei ol mitään haittaa, ennemminkn niin ettei sille oikeen oo mitään tehtävissä. Beetasalpaajalla hoipi varmaan sykkeitä hilata alas mutta ne taas laskee myös verenpainetta ja huonontaa suorituskykyä joten ei kovin kvoja lääkkeitä.
 
"vieras"
Pahimmassa tapauksessa korkea leposyke saattaa aiheuttaa sydänlihaksen paksuuntumista, joten sykkeen hidastamiseksi voidaan aloittaa beetasalpaaja, toki pienellä annoksella, jottei alenna jo ennestään matalahkoa verenpainetta. Raskausaikana lääkehoitoa tuskin aloitetaan, mutta kannattaa seurailla raskauden jälkeen.
 

Yhteistyössä