Eikö muka raskaana saa ajaa polkupyörällä?

  • Viestiketjun aloittaja "fillari"
  • Ensimmäinen viesti
"fillari"
Tänään töissä kahvihuoneessa työkaveri oli ihan kauhuissaan kun kuuli että kuljen pyörällä työmatkat.Hoki ettei saa ajaa enään tässä vaiheessa.
Mulla on viikkoja vajaa 28 ja ei mulla oo mitään huonoa tehnyt se polkeminen.
Ja ei kuitenkan ole suuntaansa kuin reilu 5km.
 
no saa ajella, oman kuntonsa ja tuntemustensa mukaan. kaatumisriskihän siinä toki aina on. naapurin äidikin kävi kaikki neuvolat keskustassa 10 kilsan päässä pyörällä, kävi vielä niinkin, että seuraavana päivänä synnytti vauvan. eli ei muuta kuin pyöräilet vaan, jos siltä tuntuu
 
"vieras"
Painopiste muuttuu ja tasapainon säilyttäminen voi olla vaikeampaa, mutta kyllä sen itse huomaa jos alkaa olla vaappuva olo pyörän selässä. Toisilla liitoskivut pyöräillessä on ihan kamalia, toisilla taas polkemisliike tai tiestä johtuvat tärähtelyt supistaa inhottavasti. Itse poljin edellisessä raskaudessa ihan loppuun asti ja kaveri polkaisi itse asiassa synnyttämään polkupyörällä :D
 
Minä poljen työmatkat pyörällä vielä niin kauan kun tiet eivät ole liukkaat. Olen tuplasti varovaisempi risteyksissä ja poljen normaalia hitaammin. Pyörä jää varastoon kun tulee mustaa jäätä. Nyt rv 14
Kannattaa vaihtaa pyörään talven tullessa nastarenkaat, niin ei tarvitse jättää sitä varastoon.

Helpommin siellä mustalla jäällä kaatuu kävellen kuin pyöräillen.
 
"vieras"
Esikoista odottaessa pyöräilin neuvolaan vikoilla viikoilla kun en pystynyt menemään kävellen enää. Kyllä aika hissukseen ja varovasti tuli ajeltua, mutta onhan se mahdollinen kaatuminen vauvalle vaarallista.
 
suru painaa mieltä
Mies hylkäsi kuultuaan raskaudesta. Haluaa hoitaa lapsen, muttei halua olla kanssani tekemisissä. Tuntuu että vain pohdin tätä enkä pääse ajatuksesta eroon. Kokemuksia? Mikä teitä on auttanut? Tuntuu ettei aika helpota yhtään
 
"..."
Oon kuullu joskus ettei pyörällä ajoa suositeltais loppuraskaudessa ,koska napanuora voi kietoutua vauvan kaulan ympäri helpommin siinä pyöräilyasennossa tms. Mut taitaa olla vaan ihan urbaanilegendaa, ainakaa mitää faktaa ei asiasta löydy.
Itse pyöräilin neuvolaan vielä samana päivänä ku oli la .. :)
 
"vieras"
Minä jaan työkseni postia polkupyörällä tai ekan raskauden aikana tein yötöitä varhaisjakelussa ja toisen raskauden aikana jaoin päiväpostia ja molemmilla kerroilla tein töitä sinne vk 24-27 välille. Molemmissa tuli sitten stoppi ihan muiden syiden vuoksi, ei pyöräilyllä ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Ekassa iski totaalinen väsymys viikkoa ennen kesälomaa ja toisessa taas iskias alkoi vaivaamaan niin pahasti, ettei enää tahtonyt päästä kulkemaan kerrostalon rappusia alas.
 
"Vieras"
No todellakin saa! Minä olen pyöräillyt synnytämäänkin, tosin yliaikatarkastukseen olin menossa, ei sentään supistukset päällä :D. Aion pyöräillä myös nyt kuumenee parin viikon päästä suunniteltuun sektioon. Kävellä en kykene, se käy kipeää kun vauva on kiinnittynyt, mutta pyöräily tuntuu hyvältä.
 

Yhteistyössä