eikö visaelectronilla maksaessa veloitussumma mene heti tililtä?

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
Se vain varaa sen rahan sieltä, eli et sitä silti pysty käyttämään, eli periaatteessa näkyy tilinsaldo ja sitten käytettävissä oleva saldo mistä uupuu se electron maksu. Jossain paikoissa on ajot pankkeihin esim kerran viikossa, eli osto näkyy siihen asti sitten katevarauksena ja on ns otettu sivuun käyttövarasta.
Eli et voi saada sillä tiliä miinukselle.
 
parhaimmillaan mulla ollut varauksena summa reilun viikon kun maksoin ulkomaille. Joskus menee suoraan ja joskus jää varaukseen. en ymmärrä miten nuo eroaa toisistaan mitkä menee suoraan ja mitkä ei
 
Zoe-F
Normi pankkikortillahan sitä pystyy höyläilemään monta kertaa esim. 20? vaikkei tilillä olis kun 20?, electronilla se menee heti katevarauksiin, eikä tilillä enään "ole rahaa" vaikka saldo näyttäis sen 20?, niin käyttövaraa ei enään ole(näkyy automaatilla ja nettipankissa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
sikshän se kortti ei joka paikas käykkään...voi vetää miinuksille.
E I V O I!! Electronissa summa siirtyy HETI tilin katevaraukseen, eli se summa ei ole enää sun käytettävissä. Niin monta vuotta olen käyttäny electronia, että tiedän tasan tarkkaan miten se toimii.
 
Ai
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
sikshän se kortti ei joka paikas käykkään...voi vetää miinuksille.
En mä vaan pysty,muutaman kerran olen ostanut liikaa tavaraa esim 100? ja tilillä on ollut 90? niin ei ole kortti kelvannut.
No ethän tietenkään voi ostaa suuremmalla summalla kuin mitä tililläsi on!
 
Lumivalkoinen
Esimerkki: Nettipankissa tilin saldo näyttää: saldo 50 eur, katevaraus 20 eur, käytettävissä 30 eur. Et voi käyttää kuin tuon 30 eur eli et voi mennä miinukselle!
 
hmm
ei periaatteessa voi mennä miinukselle mutta mä onnistuin kerran, citymarketissa oli koneissa jotain vikaa ja vetivät kortin läpi mutta summa ei lähtenytkään heti varaukseen jolloin olin muutaman euron kätevästi ylittänyt seuraavana päivänä mutta pankista sitten soittivat ja maksoin heti takaisin
 
....
ei mulla ainakaa koskaa oo miinukselle vetäny! kerran olin apteekissa ja laskuksi tuli 33 e ja mulla oli tilil 30 e en voinu maksaa kortilla se kortti juttu ei huolinu mun korttii!! (en siis tienny et mul olikin vaa 30 tilil, en yrittäny ylittää mun tilii!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ai:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
sikshän se kortti ei joka paikas käykkään...voi vetää miinuksille.
En mä vaan pysty,muutaman kerran olen ostanut liikaa tavaraa esim 100? ja tilillä on ollut 90? niin ei ole kortti kelvannut.
No ethän tietenkään voi ostaa suuremmalla summalla kuin mitä tililläsi on!
Mun pointti olikin ettei sitä voi laittaa miinukselle!
 

Yhteistyössä