Eilen kassakone kehotti ottamaan kortin pois...

v
Mä menin pankkiin nostamaan rahaa , jolloin pankin täti pyysi tietenkin henkkaria. Annoin passini ja pankin täti kysyi , että olenko mä jo löytänyt mun henkkarit , kun ne on ilmoitettu varastetuiksi. Se täti sanoi , että kun mun he-tun naputteli koneeseen , niin heti alkoi vilkkua varoitus siitä , että henkkarit on kateissa.
Joku tehnyt kivan "jäynän" ilmoittamalla mun henkkarit pöllityiksi , onneks oli passi mukana pankissa.
 
auts
Meillä kävi kerran niin, että kassa veti yhtäkkiä kesken maksamisen ihan valkoiseksi ja alkoi supista jotain kortin pois ottamisesta. Sanoi siis, että nyt kone näytää, että kortti pitää ottaa pois. Ja mehän ihan paniikissa et mitä ihmettä? Oltiin paikassa, josta ei oltaisi saatu mistään rahaa, jos tuo kortti olisi pois otettu. No, kassa sitten pyysi työkaveria "avuksi". Ja tämä työkaveri totesi, ettei se merkintä mikä koneella oli, ole mikään kehoitus kortin pois ottamiseksi, vaan joku voimassaoloaika tms.

Voitte uskoa, että meni hetkeksi jalat alta.

Siinä tohinassa sitten meiltä veloitettiin vielä ylimääräinen 29? ostos, jota ei edes tajuttu. Vasta siinä vaiheessa huomattiin, kun huomattiiin että olikin ottanut maksun tililtä eikä visalta kuten piti.. Sitäkin oli sitten kiva selvitellä pari viikkoa jälkeenpäin. Onneksi kaikki kuitenkin selvisi.
 
LTU
Olen töissä hotellissa ja pari päivää sitten yövuorossa kone käski ottamaan walk in- asiakkaalta kortin pois. En muista tarkalleen mitä siinä luki, mutta kuitenkin jotain että ota kortti pois ja varmistus vielä englanniksi että enhän palauttanut korttia asiakkaalle. Onnistuin selittämään asian niin päin, että kortin poisottaminen on asiakkaan parhaaksi että pankista sitten osaavat kertoa mikä on ongelma kun minä en sitä mistään näe. Asiakas onneksi oli ymmärtäväinen (vaikkakin hieman erikoinen mutta asiallinen tapaus). Ähisi ja puhisi kyllä tunnin verran päätteellä ja kävi välillä selittämässä että Osuuspankilla huoltokatko siksi ei varmaan toiminut kortti ja pyysi (muttei vaatinut) kokeilemaan uudestaan. Vakuutin asiakkaan siitä, että varmin paikka kortille on pankki jos siinä on jokin vialla.
Otin siis kortin pois ja vein sen eilen paikalliseen pankkiin koska en työskentele paikkakunnalla jolla asun enkä jaksanut ajaa matkaa vain kortin viemistä varten työpaikkakunnalleni.
Noh, oman paikkakuntani pankissa täti oli ihan ihmeissään että jännä juttu että kone voi käskeä ottaa kortin pois ja tuumasi että lähettää kortin asiakkaan asuinpaikakkunnan pankkiin. Jouduin itse kysymään että eikö ne tarvi edes mun yhteystietojani ja sitten otti nimen ylös. Hiukan ihmettelin ettei niitä kiinnosta jonkun asiakkaansa pankkikortin palauttaneen vieraan henkilöllisyys..
Saa nähdä näkyykö palkkiota...Ei oikein yölläkään voinut soittaa luottokuntaan.
 
Vieras
Miksi te idiootit ette käytä käteistä jos kerran epäilette jo kassoja että nyysivät korttejanne?! :eek:

Jos kone ilmoittaa että ota kortti pois, ni silloin se otetaan pois! Mutta siitä pitää soittaa varmennus ensin!! poisottopalkkio on 150?, mutta riippuu verottajasta ottaako verot siitä heti vai vasta myöhemmin.Siksi niihin lappuihin pitää ilmoittaa verotuskunta!'
Ja jos et ota korttia pois niin kauppa on vastuussa sen jälkeen, ja tuskin kukaan kassa on niin helvetin tyhmä ettei ota korttia pois ja maksaa summan sitten omasta pussista!?
Oletteko koskaan kuulleet maksukorttiluettelosta? Se on sellainen kirjan paksuinen jossa on KAIKKI korttiostokset edelleisetä päivältä, jos siellä on merkintä että kortti on pitänyt ottaa pois ja korttia ei löydy ni sitten on myyjä kusessa!!

LUKEKAA NE KORTTIEN OHJEET KUN KAIKEN MAAILMAN LUOTTOJA HAETTE!!!
 
vieras
Eli pankin täti nyt luisti siitä kaavakkeesta jolla oikeen nimikin POISOTTOPALKKIO HAKEMUS. Joten ota siihen samaan tätiin yhteyttä ja täytät paperin ja pyydät siitä myös kopion itselles. Meni sulta muuten rahulit ohi. Nim. Tänä vuonna 4 palauttanut. Ps. ja katso tarkkaan lomakkeessa lukee poisotto eikä löytöpalkkio.
 
maisa
On todellakin käsittämätöntä, etteivät korttien käyttäjät ole tietoisia tuosta kortin haltuunottamisen käytännöistä! Kehotan kaikkia tässäkin ketjussa asiasta keuhkonneita kysymään asiasta omasta pankistaan. Jos kaikki olisivat tietoisia oikeista toimintatavoista, niin kassaparat säästyisivät monelta huudolta.

Itse olen saanut isokokoisen miesasiakkaan liki ettei rinnuksiin kiinni aikanaan kun jouduin kortin ottamaan haltuun. Kävikin lopulta niin, että vaikka luottokunnasta käskettiin se ensin pois ottamaan, niin soittivat perään että saakin palauttaa asia hoidossa. Oli siinä sitten miehellä pollea asenne kun huutaen seuraavana päivänä tuli sitä korttia minulta hakemaan. Ei hänellä käynyt mielessäkään, että en oikeastaan olisi muuta voinut tehdä kuin ottaa sen pois....
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minua kyllä nyt jäi vähän huolestuttamaan nämä "otetaan kortti pois puolisolta" -jutut. Me emme kyllä maksele toistemme korteilla, enintään nostetaan rahaa, mutta siis tuosta vaan voi kassa päättä viedä kortin jos on sitä mieltä että asiakas ei ole sama henkilö kuin kortissa lukee. Mikä estää kassaa viemästä kaikkien asiakkaidensa kortit pankkiin, lunastamaan palkkiot ja sitten oikeat omistajat saavat henkkareidensa kanssa hakea niitä kotiin? Ammattitaito? Rehellisyys? Jotenkin tuntuu oudolta, että kassa saa laittaa kortin taskuunsa ja mennä vaatimaan palkkiota kortista, jota ei olla ilmoitettu varastetuksi, suljetuksi tms. En minäkään ihan noin vain antaisi sitä korttia pois, jos en tiedä syytä. Ainakin jos vähän väittää vastaan voi todistaa, että se kortti on oma, eikä voi ahne täti sitä tahallaan viedä.

Kenties joku tätä harrastaakin, voiko asiakas tuommoisen selkkauksen jälkeen mitenkään todistaa, että kortissa ei ollut vikaa ja oli varmasti itse maksamassa, eikä mikään puoliso tai lapsi tms.
Meillä jos epäiltiin kortin olevan toisen henkilön, pyydettiin henkkareita. Jos täsmäs, ok (tässähän toki vaarana että varastettu koko lompakko henkkareineen tms niin kuvaa koitettii tiirailla), jos ei täsmää tai ei halunnut näyttää henkkareita, sai kortin ottaa pois.

 

Yhteistyössä