eilen olin ihan kamalassa tilanteessa

en tuu toimeen ystäväni vävyn kanssa. en sitten millään. joten olen tullut siihen tulokseen, että mitä vähemmän ollaan sen kans tekemisissä niin sen parmepi. nyt kuitenkin kävi niin, että tämän ystäväni lapsen lapsi nimitteli ja haukkui minua. ja mun ystävä oli sit kertonut tämän lapsen äidille ja tälle miehelle asiasta. ja mies oli sitten päättänyt, että he tulee mun luo ja lapsi pyytää anteeksi, mulla meni ihan maha sekasin ja varmaan verenpaineet nousi tappiin. no niin nämä kaksi tuli poika pyysi anteeksi ja toi mulle kukkia. tämä mies pysjytteli viksusti kauempana. hu huh. toivottavasti ei tuu toista samanlaista tilannetta
 
vierailija
en tuu toimeen ystäväni vävyn kanssa. en sitten millään. joten olen tullut siihen tulokseen, että mitä vähemmän ollaan sen kans tekemisissä niin sen parmepi. nyt kuitenkin kävi niin, että tämän ystäväni lapsen lapsi nimitteli ja haukkui minua. ja mun ystävä oli sit kertonut tämän lapsen äidille ja tälle miehelle asiasta. ja mies oli sitten päättänyt, että he tulee mun luo ja lapsi pyytää anteeksi, mulla meni ihan maha sekasin ja varmaan verenpaineet nousi tappiin. no niin nämä kaksi tuli poika pyysi anteeksi ja toi mulle kukkia. tämä mies pysjytteli viksusti kauempana. hu huh. toivottavasti ei tuu toista samanlaista tilannetta
Mitä sanoit?
 
vierailija
Kurja juttu. Minulla oli aikoinaan verenpaine jatkuvasti tapissa. Nykyään ymmärrän, että silloin kaikki stressipisteeni olivat maksimissaan.
Ostin viime viikolla Mielenrauha-kukkakimpun Mieli ry:n hyväksi.
Kun kohtaan ikävyyksiä, tuntuu kuin kaikki mielenhallintaopit valuisivat kuin vesi hanhen selästä. Olen melko hyvä toisten auttaja, mutta usein itseni hyvällä mielellä pitäminen jää huonolle hoidolle. Katson liikaa netistä ohjelmia, ja ne jäävät kalvamaan ajatuksiani. Eilen selasin amerikkalaisen, jo edesmenneen naisnäyttelijän taustatietoja. Naisparka oli joutunut vastanäyttelijänsä raiskaamaksi, ja salasi tiedon tyttärensä Isästä. Larry King talkshown aiheena oli vuonna 1998 date rape. Nainen oli kysynyt ohjelmaa katsoessaan poikansa vaimolta mitä sana tarkoittaa. Netin mylläys ruokkii uteliaisuuttani. Jos olisin toimittaja, lukijani kääntäisivät sivua nähdessään nimeni jutun kirjoittajana.
Ajattelin tänään katsoa yhden hänen elokuvistaan. Kyseinen näyttelijä sai aikoinaan Oscarin suomalaiseen käsikirjoitukseen pohjautuvasta elokuvasta.
 
vierailija
Ikävä tilanne, mutta hienosti toimittu vanhemmilta, että laittoivat lapsen pyytämään anteeksi. Ehkä lapsi tästä oppii, että muita ei saa nimitellä rumasti. Pisteet heille.
 
Ikävä tilanne, mutta hienosti toimittu vanhemmilta, että laittoivat lapsen pyytämään anteeksi. Ehkä lapsi tästä oppii, että muita ei saa nimitellä rumasti. Pisteet heille.
olin kyllä todella yllättynyt, se oli tältä perheeltä ihan hatun noston arvoinen suoritus. ja uskon että poika oppi ja pikku sisko ymmärtää siinä sivussa, että miten voi käydä, jos käyttäytyy rumasti.
oon mä pari kertaa tehnyt tuon myös omien lasteni kohdalla aikoinaan.
 
vierailija
En ole koskaan pakottanut pyytämään anteeksi. En kyllä tiedä olisiko pitänyt
JOs lapsi selvästi tehnyt jotain, mikä vaatii anteeksipyynnöbn, niin lapsen kanssa pitäisi keskustella ja saada lapsi ymmärtämään, että nyt tuli tehtyä hölmön työ. Sitten lapsi toivottavasti jo itse ymmärtää pyytää anteeksi. Kyllä lapselle pitää opettaa, että anteeksi pitää pyytää jos sille on aihetta. Ja väärässä voi myöntää ollensa. KAmalai aikuisia kasvaa, jos ei osata anteeksi pyytää.
 

Yhteistyössä