Eilinen Susi ilta

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
Kyllä nolotti kuunnella Taajamasuden Tiltun? Ja luontoliiton (vai minkä edustaja se pitkätukkainen mies oli) miehen puheita. Nehän oli ihan pihalla koko keskustelussa.
Varmasti ovat nyt tyytäväisiä,kun se ulkopuolinen taho/henkilö rupeaa selvittämään susien "oikeaa" määrää. Itse kyllä luotan RKTL:n laskentoihin.
Olihan tuolla onneksi muut ajantasalla ja asialinjalla.
Hyvä,kun tuommoista järjestetään.
 
Näin
Minä en kyllä ymmärrä miksi vouhkataan,että susia on kauheasti. Totta,että keskittyvät tietyille alueille. Ja haittaakin välillä aiheuttavat. Kuten myös narkkarit,rattijuopot ym. Kaikessa pitää lakia noudattaa ja järki mukana.
 
"Vieras"
Susien määrä vähentynyt ja varmaan syynä laiton metsästys. Jokainen laittomasti metsästävä on häpeäksi hienolle harrastukselle. Tottakai asutuksen lähellä liikkuvat, häiriötä aiheuttavat sudet pitää tappaa. Mutta ei kaikkia susia. Eikä koskaan laittomasti. Itse en luonnossa susia pelkää, karhuja hiukan.
 
"vieras"
Susi on PETOeläin ja niiden käyttäytymisestä ihmistä kohtaan ei voi KOSKAAN tietää. Jos peto alkaa hengailemaan taajamassa ihmisten pihoilla, niin kyllä se silloin on riski ja se saa luvan lähteä sitten susien taivaaseen, jos ei ymmärrä metsään juosta. Ja ihan turha sanoa, että susi on silloin ja silloin viimeksi hyökännyt ihmisen kimppuun tai tappanut, sillä kyllähän sen susikin on aikojen saatossa muuttunut luonteeltaan (kuten ollaan nähty), kuten myös muu maailma. Jos ne ei enää kunnioita ihmistä, niin miksi meidänkään pitäisi kumarrella pedolle?
 
"tii"
[QUOTE="vieras";28059269]Susi on PETOeläin ja niiden käyttäytymisestä ihmistä kohtaan ei voi KOSKAAN tietää. Jos peto alkaa hengailemaan taajamassa ihmisten pihoilla, niin kyllä se silloin on riski ja se saa luvan lähteä sitten susien taivaaseen, jos ei ymmärrä metsään juosta. Ja ihan turha sanoa, että susi on silloin ja silloin viimeksi hyökännyt ihmisen kimppuun tai tappanut, sillä kyllähän sen susikin on aikojen saatossa muuttunut luonteeltaan (kuten ollaan nähty), kuten myös muu maailma. Jos ne ei enää kunnioita ihmistä, niin miksi meidänkään pitäisi kumarrella pedolle?[/QUOTE]

Siksi ettei ihminen voi tuosta vain mennä tuhoamaan jotain lajia,kun itse niin parhaaksi katsovat.Sillä on laajat vaikutukset luonnon tasapainoon. Hyvänä esimerkkinä Yellowstonen kansallispuisto josta sudet hävitettiin,mutta sudet oli palautettava koska suden puuttuminen oli rikkonut luonnon tasapainoa.
 
"vieras"
[QUOTE="tii";28059408]Siksi ettei ihminen voi tuosta vain mennä tuhoamaan jotain lajia,kun itse niin parhaaksi katsovat.Sillä on laajat vaikutukset luonnon tasapainoon. Hyvänä esimerkkinä Yellowstonen kansallispuisto josta sudet hävitettiin,mutta sudet oli palautettava koska suden puuttuminen oli rikkonut luonnon tasapainoa.[/QUOTE]

Millä tavalla susien puute taajamissa rikkoo koko suomen luonnon taspainon? Ja kuka on sanonut, että KAIKKI suden on hävitettävä sukupuuttoon? Jos ne tulee ihmisten keskelle, niin eikö se sillooin ihan yks plus yks - lakutoimituksella tarkoita sitä, että niitä on liikaa, jos kerran metissä ei niille riitä ruokaa? Mutta otapa sinä sitten muutama susi pihallesi asumaan, kun ne niin tärkeitä sinulle on... Ja veikkaampa, että yksikään näistä puolustelijoista ei pystyisi viettämään päivääkään samassa metsässä, jossa on varmuudella susia, joten miksi muiden pitäsi elää jatkuvasti susilauma pihallaan?
 
Metsä, suden suojelija
Kyllä nolotti kuunnella Taajamasuden Tiltun? Ja luontoliiton (vai minkä edustaja se pitkätukkainen mies oli) miehen puheita. Nehän oli ihan pihalla koko keskustelussa.
Varmasti ovat nyt tyytäväisiä,kun se ulkopuolinen taho/henkilö rupeaa selvittämään susien "oikeaa" määrää. Itse kyllä luotan RKTL:n laskentoihin.
Olihan tuolla onneksi muut ajantasalla ja asialinjalla.
Hyvä,kun tuommoista järjestetään.
RKTL ( Riistan- ja kalan tutkimuslaitos) on tällä hetkellä menettänyt täysin uskottavuutensa susien määrän ilmoittamisessa. Muutama vuosi sitten meillä oli 250-300 luokkaa susia myös ns virallisen arvion mukaan. Nyt RKTL väittää, että määrä on tippunut 140 pintaan. Tämä määrä ei pidä paikkaansa. Nykyään susihavaintoja mm pihoissa on huomattavasti enemmän kuin muutama vuosi sitten. Osan tästä selittää susien ihmispelon väheneminen, mutta osan myös susien runsastuminen päinvastaisista väitteistä huolimatta. Tietoja on suoraan sanottuna vääristelty. Runsas susien määrä aiheuttaa suurta huolta ja epävarmuutta kotieläinten hoidon kannalta puhumattakaan lasten liikkumiseen ja ulkona olemiseen . Joka on nähnyt suden luonnossa tai vaikka eläintarhassa ymmärtää, että se voi olla myös ihmiselle vaarallinen päinvastaisisa väitteistä huolimatta. Kukaan ei jaksa olla valppaana 24 tuntia vuorokaudessa susivahdissa laitumella olevien eläinten suojana lapsista puhumattakaan. Susien fanaattisilta puolustajilta on unohtunut tosiasia, että susi on petoeläin mikä kykenee tappamaan tarvittaessa hirven ja kaikki sitä pienemmät meillä esiintyvät eläimet ihminsen mukaan lukien. Se miksi Perhossa päädyttiin laittomaan susijahtiin johtuu suoraan siitä, että paikalliset ihmiset kyllästyivät jatkuvaan varuillaan oloon ja hyödyttömään viranomaisiin vetoamiseen. Suden paikka ei ole kotipihoissa eikä sen kuulu eikä se saa hankkia ruokaansa laitumella olevista kotieläimistä. Suden kuuluu pelätä ihmistä. Valehdelkaa lisää RKTL kyllä me, tyhmä kansa uskoo lisensejä ja tohtoreita.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
..
Metsä,suden suojelija..ota ihan rauhallisesti. Mielenkiintoinen näkökanta sinulla. Hyvä,kun erilaisia mielipiteitä ja uskomuksia on.
Saahan ne sudet muutkin laskea.eiköhän tulos ole sama
 
Lunatic
En viitsinyt edes kuunnella, tiesin millasta porukkaa sinne oli siunaantunut. Eli juuri näitä latvalahoja metsästäjiä ja näiden vaimoja, kaikki täynnä vihaa ja paneelikin koottu susien vihaajista.

yök yök mitä paskaa. Kyllä kävi monen satakuntalaisen sappi kuumana, kun olivat kuunnelleet tota lähetystä. Facebookissa moni kihisi.
Nyt pitäs järjestää joku tilaisuus tänne Satakuntaan, jossa olis normaaleja ihmisiä mulkkujen sijasta.

Toi Tiltu mikä lie on ihan vajaa tyyppi, kirjottelee usein Satakunnan Kansaan aivan perättömiä ja vihaa lietsovia kirjotuksia. Hoitoon pitäs passittaa koko eukko.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lunatic
Kaikenlisäksi toi pimee eukko puhuu aina ikäänkuin kaikkien äitien puolesta. Juu, todellakin me kaikki äidit nyt ollaan kauhusta kankeina eikä lapsiakaan uskalla ulos päästää, vittu mikä ääliö.

Olis saunan takana tilaa.


|O


ps. Jonkun tahon pitäs tutkia toi Taajamasusi-yhdistys mikälie, musta ihan tuntuu että ne organisoi salakaatoja. Jo liittymismaksutkin on sitä luokkaa, että panee miettimään mihin se raha menee.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Kaikenlisäksi toi pimee eukko puhuu aina ikäänkuin kaikkien äitien puolesta. Juu, todellakin me kaikki äidit nyt ollaan kauhusta kankeina eikä lapsiakaan uskalla ulos päästää, vittu mikä ääliö.

Olis saunan takana tilaa.


|O


ps. Jonkun tahon pitäs tutkia toi Taajamasusi-yhdistys mikälie, musta ihan tuntuu että ne organisoi salakaatoja. Jo liittymismaksutkin on sitä luokkaa, että panee miettimään mihin se raha menee.
No, hyvähän sun on sieltä Harjavallan betonilähiöstäsi huudella... Kyllä tulis Lunallekin kakit housuun, kun laitettais päiväksi esim. Köyliön taajaman ulkopuolelle, jos ei muuta, kun vaikka Tuiskulan nurkille metikköön tai Kokemäen puolelle Tuomaalan perämetsään, jossa kuitenkin ihmisiä asuu. Sielläpä sitten paijailisit onnellisena niitä ihquja karvakavereitasi... Voi olla, että muuttuis ääni kellossa, kun ensimmäinen hukkanen kävelis "vienosti hymyillen" (lue: näyttäis hampaansa) vastaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras";28060452]No, hyvähän sun on sieltä Harjavallan betonilähiöstäsi huudella... Kyllä tulis Lunallekin kakit housuun, kun laitettais päiväksi esim. Köyliön taajaman ulkopuolelle, jos ei muuta, kun vaikka Tuiskulan nurkille metikköön tai Kokemäen puolelle Tuomaalan perämetsään, jossa kuitenkin ihmisiä asuu. Sielläpä sitten paijailisit onnellisena niitä ihquja karvakavereitasi... Voi olla, että muuttuis ääni kellossa, kun ensimmäinen hukkanen kävelis "vienosti hymyillen" (lue: näyttäis hampaansa) vastaan...[/QUOTE]

Asiaa!
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";28060452]No, hyvähän sun on sieltä Harjavallan betonilähiöstäsi huudella... Kyllä tulis Lunallekin kakit housuun, kun laitettais päiväksi esim. Köyliön taajaman ulkopuolelle, jos ei muuta, kun vaikka Tuiskulan nurkille metikköön tai Kokemäen puolelle Tuomaalan perämetsään, jossa kuitenkin ihmisiä asuu. Sielläpä sitten paijailisit onnellisena niitä ihquja karvakavereitasi... Voi olla, että muuttuis ääni kellossa, kun ensimmäinen hukkanen kävelis "vienosti hymyillen" (lue: näyttäis hampaansa) vastaan...[/QUOTE]

Niinhän sinä luulet, pälliaivo. Mä kuule nauttisin ja istuskelisin terassilla pitkin yötä, kuuntelemassa suden ulvontaa ja toivoisin lauman näkeväni.
Muutama kaverini asuu juuri tuolla korvessa, ja eräskin eilen kihisi kun kuunteli susi-iltaa netistä. Että vedä kuule sinäkin v päähäs olettamuksines.:D

Se on teidän latvalahojen fantasiaa, että kaikki korvessa eläjät olisivat kanssanne samaa mieltä. Todella vastenmielistä myös puhua, kuin edustaisitte kaikkia maalla asujia, ette todellakaan edusta. Te olette pieni häiriköivä vihaa lietsova porukka, joka pitää älämölöä ja meteliä. Hoitoa te tarvitsisitte, vihreekattosessa.
 
Niinhän sinä luulet, pälliaivo. Mä kuule nauttisin ja istuskelisin terassilla pitkin yötä, kuuntelemassa suden ulvontaa ja toivoisin lauman näkeväni.
Muutama kaverini asuu juuri tuolla korvessa, ja eräskin eilen kihisi kun kuunteli susi-iltaa netistä. Että vedä kuule sinäkin v päähäs olettamuksines.:D

Se on teidän latvalahojen fantasiaa, että kaikki korvessa eläjät olisivat kanssanne samaa mieltä. Todella vastenmielistä myös puhua, kuin edustaisitte kaikkia maalla asujia, ette todellakaan edusta. Te olette pieni häiriköivä vihaa lietsova porukka, joka pitää älämölöä ja meteliä. Hoitoa te tarvitsisitte, vihreekattosessa.
Voi Luna siun kanssas:LOL:
Sulla on yltiöromanttiset näkemykset tästä asiasta:LOL:
 
Ja sinulla ilmeisesti pahat fobiat. Oletko lie itse Tiltu? :D
Sudet on upeita eläimiä, mutta osaan olla empaattinen näitä ihmisiä ja perheitä kohtaan joille susista on vaaraa, on noita omiakin lapsia joiden en toivoisi olevan samassa tilanteessa.

Etkö sä vois mennä terassille, iskee napit korville ja kuunnella susien ääniä, sulkea silmät ja kuvitella että näet lauman:LOL:

Tai voisithan sä eläintarhassakin niitä käydä kattomassa:D
 
"vieras"
Niinhän sinä luulet, pälliaivo. Mä kuule nauttisin ja istuskelisin terassilla pitkin yötä, kuuntelemassa suden ulvontaa ja toivoisin lauman näkeväni.
Muutama kaverini asuu juuri tuolla korvessa, ja eräskin eilen kihisi kun kuunteli susi-iltaa netistä. Että vedä kuule sinäkin v päähäs olettamuksines.:D

Se on teidän latvalahojen fantasiaa, että kaikki korvessa eläjät olisivat kanssanne samaa mieltä. Todella vastenmielistä myös puhua, kuin edustaisitte kaikkia maalla asujia, ette todellakaan edusta. Te olette pieni häiriköivä vihaa lietsova porukka, joka pitää älämölöä ja meteliä. Hoitoa te tarvitsisitte, vihreekattosessa.
Sinä näköjään sitä vihreäkattosta tarvisisit, kun et osaa muuta, kun haukkua muita. Mä olen kuule sata-varma, että sä luikkisit sisälle lasin taakse katsomaan sitä laumaa, kun tulisivat sataa metriä lähemmäs, vaikka muuta koitat väittää. ;) Mä en ole latvalaho vaan realisti, joka sentään ymmärtää, että susi pystyy vahingoittamaan myös ihmistä. Ja nykymenolla se tekee sen hetkenä minä hyvänsä... Onko esim. jonkun lapsen ensin kuoltava, ennen, kuin tämä vaara ymmärretään? Lohduttaako sitä perhettä silloin sun susifantasiat? Miksi aina on ensin tapahduttava jotain pahaa, ennen, kuin johinkin asioihin osataan suhtautua vakavasti? Isoja koiria, hyötyeläimistä puhumattakaan on jo viety pihastakin, niin on vain ajan kysmys, koska on niiden pienten lasten vuoro... Mä en lietso mitään vihaa, mutta kyllä mulla on oikeus puolustaa lapsiani PETOeläimiltä, jotka ei meidän pihapiiriin kuulu!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
..
Koittakaas nyt rauhoittua. Kaikki ymmärtää sen,että Susi on peto. Ei niitä kuitenkaan kaikkien tarvitse pelätä tai palvoa. Voi olla neutraali mielipide. Olihan siinä paneelissa ns järkeviä mm. RKTL:n edustaja,se poliisi,ministeriön ja riistakeskuksen. Minusta hyö ei hihhuloinut suuntaan eikä toiseen
 
Lunatic
Sudet on upeita eläimiä, mutta osaan olla empaattinen näitä ihmisiä ja perheitä kohtaan joille susista on vaaraa, on noita omiakin lapsia joiden en toivoisi olevan samassa tilanteessa.

Etkö sä vois mennä terassille, iskee napit korville ja kuunnella susien ääniä, sulkea silmät ja kuvitella että näet lauman:LOL:

Tai voisithan sä eläintarhassakin niitä käydä kattomassa:D
No tunne mitä tunnet, itse tunnen onneksi älyllisiä ihmisiä, jotka asuvat korvessa mutteivät ole menneet toistaseksi shokkiin.

Yksi näistä ihmisistä on lapseni isä, jolla on monta lasta, ja lapset jopa leikkivät ulkona. Ihan hirveää, minunkin likkani on siis nyt parhaillaan siellä suden suussa.
Kauheaa, hirveää, soittakaa Tiltulle, soittakaa jonnekin, poliisit, palokunta ja ambulanssi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :LOL:

Sori, en harrasta eläintarhoja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No tunne mitä tunnet, itse tunnen onneksi älyllisiä ihmisiä, jotka asuvat korvessa mutteivät ole menneet toistaseksi shokkiin.

Yksi näistä ihmisistä on lapseni isä, jolla on kolme lasta, ja lapset jopa leikkivät ulkona. Ihan hirveää, minunkin likkani on siis nyt parhaillaan siellä suden suussa.
Kauheaa, hirveää, soittakaa Tiltulle, soittakaa jonnekin, poliisit, palokunta ja ambulanssi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :LOL:

Sori, en harrasta eläintarhoja.
En nyt usko että tässä kukaan shokkiin menee, yrittävät vain puolustaa omaa turvallisuuttaan.

Se on hienoa jos lapsesi isän kotopihalla sudet eivät pyöri. Kaikilla ei asia ole näin hienosti.
Sun on helppo vähätellä.
Jopa minä täällä kaukana susirajasta osaan olla empaattinen ihmisiä kohtaan joilla on todellinen hätä susien takia.

Mikset tekisi vaikka jotakin retkeä tonne korpeen enskesänä, tai mielummin jo talvella (olisko niillä vähemmän syötävää talvella:saint:), vain sinä metsä ja sudet, ja ota ihmeessä vaikka muutama pikku lapsi mukaan:D
 

Yhteistyössä