Elämäni ensimmäinen (lähes) kokonaan valvottu yö takana.

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Nimittäin viime yö. Esikoisen alettua hiljalleen tervehtyä, sairastui sitten kuopus. Viideltä lähdettiin päivystykseen kun poika meni niin huonoon kuntoon. Mutta eipä siellä muuta voitu kuin vinkata laittamaan enemmän suppoa. Apteekissa olivat neuvoneet ihan liian pienet määrät antamaan.

Nyt onneksi poika on jo paremmassa kunnossa, mutta tosiaan viime yönä tuli nukuttua n. 20 min, sekin kahdessa erässä.

On se hurjaa, känni ja krapula ilman alkoholia :D
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
voi..mikäs pojalla sitten oli?. Toi on muuten akuheeta kun joutuu valvomaan/ valvoo niin "krapula" on pahempi kuin sillon kun oisit vetänyt kauheet lärvit
En tiedä yhtään :eek: . Kuume huiteli neljässäkympissä ja kaveri makas vaan ihan liikkumattomana paikallaan. Lopulta ei enää edes juonut mitään, eikä pystynyt yhtään nukkumaan. Aina kun yritti, niin säpsähti heti hereille ja alkoi itkemään :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettikää kuinka paljon menee verorahoja hukkaan kun äidit kiikuttaa niitä lapsia turhaan sinne päivystykseen.
pösilö
Ei tarvi suuttua, eikös se noin ole. Täälläkin hirveästi niitä tyyppejä jotka vie lapsen lääkäriin kun lapsella on tyyliin yskä tai nuha. Jos sinä et ole sellainen niin älä sitten syyllisty.
 
vieras
no ootpa pitkälle säästynyt valvomatta lasten kanssa. Mä olen kaksi viimestä yötä siivonnut oksua ja ripulia, mies kanniskellut vauvaa ja minä silitellyt esikoisen mahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Nimittäin viime yö. Esikoisen alettua hiljalleen tervehtyä, sairastui sitten kuopus. Viideltä lähdettiin päivystykseen kun poika meni niin huonoon kuntoon. Mutta eipä siellä muuta voitu kuin vinkata laittamaan enemmän suppoa. Apteekissa olivat neuvoneet ihan liian pienet määrät antamaan.

Nyt onneksi poika on jo paremmassa kunnossa, mutta tosiaan viime yönä tuli nukuttua n. 20 min, sekin kahdessa erässä.

On se hurjaa, känni ja krapula ilman alkoholia :D
aika pitkään oot kyllä selvinnyt jos nyt vasta ensimmäisen yösi valvoit :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettikää kuinka paljon menee verorahoja hukkaan kun äidit kiikuttaa niitä lapsia turhaan sinne päivystykseen.
Kannattaskohan jättää kirjoittamatta, jos ei ole mukavampaa kirjoittamista. Tuostahan nyt lohtua tulikin. Kyllä lapset täytyy hoitaa hyvin. Parempi turhakin käynti kuin, että aikansa pähkäilee eikä lähdekkään ja käy ikävämmin. Voimia lasten hoitamiseen ja paranemisia. :flower: :heart:
 
Pikaista paranemista pienelle :flower:

Mutta aika hyvin kyllä jos ekan yön elämässäsi valvoit- etkö oo bilettänyt koskaan aamuun asti tai valvonut toista vuorokautta esim. risteilyllä? :eek:
Vai tarkoititko lasten takia? :)
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettikää kuinka paljon menee verorahoja hukkaan kun äidit kiikuttaa niitä lapsia turhaan sinne päivystykseen.
pösilö
Ei tarvi suuttua, eikös se noin ole. Täälläkin hirveästi niitä tyyppejä jotka vie lapsen lääkäriin kun lapsella on tyyliin yskä tai nuha. Jos sinä et ole sellainen niin älä sitten syyllisty.
Jos lapsi makaa vaan paikallaan eikä jaksa mitään, säpsähtää hereille ja rupeaa itkemään, niin olisin itse ohjannut lapsen tulemaan näytille keskellä yötä. Ei nyt ollut kyse yskästä tai nuhasta.
 
vieras
Toivottavasti lapsesi parantuvat pian. Minun poika 5 kk nyt jatkuvasti kuumeessa ja on kyllä viety tarvittaessa lääkäriin. Todella törkeää, että joku sanoo verorahojen menevän hukkaan.
 
Turkilmas
Toki mä olen lasten kanssa aiemminkin heräillyt ja välillä valvonut paljonkin. Mutta en tosiaan koskaan putkeen :D. Eli siis aina on välissä voinut vähän edes torkahtaa.

Enkä oo koskaan jaksanut nuorempanakaan bilettää koko yötä putkeen. Pisin taitaa olla johonkin viiteen tai kuuteen. Nyt pääsin seiskan aikaan nukkumaan ja silloinkin sangen katkonaisesti.

Eli juu, onnekas taidan olla (plus tylsä kun en edes nuorena ole jaksanut vuorokauden ympäri remuta :D )
 
Aika hyvin oot selvinny valvomatta :eek: (sanoo kahden korvakierrelapsen äiti). Mut oisko influenssaa? Sehän usein alkaa just korkeella kuumeella, eikä oo muuta.
Mun pienemmällä oli kans liki 40 kuumetta viime viikolla, mut siihen päälle viel aikamoinen räkätauti yms. Nyt ootellaa mielenkiinnolla, et joko on korvat kunnossa vaiko eikö...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettikää kuinka paljon menee verorahoja hukkaan kun äidit kiikuttaa niitä lapsia turhaan sinne päivystykseen.
pösilö
Ei tarvi suuttua, eikös se noin ole. Täälläkin hirveästi niitä tyyppejä jotka vie lapsen lääkäriin kun lapsella on tyyliin yskä tai nuha. Jos sinä et ole sellainen niin älä sitten syyllisty.
Jos lapsi makaa vaan paikallaan eikä jaksa mitään, säpsähtää hereille ja rupeaa itkemään, niin olisin itse ohjannut lapsen tulemaan näytille keskellä yötä. Ei nyt ollut kyse yskästä tai nuhasta.
Enkä mä sentään omine lupineni lähtenyt päivystykseen. Kyllä mä sinne ensin soitin ja selostin tilanteen ja sen jälkeen sain käskyn/luvan tulla näytille.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja 4 vuotta lähes joka yö maks. 4h unta:
mutta tietenkin jokaisella on oma sietokyky ja konteksti asioihin.

Mukava kuulla, että lapset voi jo paremmin.
Mä olen tässä kohden kyllä melkoisen surkea tapaus. Ihan oikeesti oon tosi huono sietämään univelkaa. Siis tottakai sitä nyt tulee nukuttua lähes joka yö liian vähän. Mutta silloin kun on nukkunut vaan muutaman tunnin, tai viime yönä ei yhtään, niin kyllä mä olen aivan rikki. Enpä oo tänäänkään saanut aikaiseksi mitään järkevää kun on niin paljon väsyttänyt.

Sun esimerkilläsi (tai siis tuolla unimäärällä) mä olisin varmaan jo ruumis.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Aika hyvin oot selvinny valvomatta :eek: (sanoo kahden korvakierrelapsen äiti). Mut oisko influenssaa? Sehän usein alkaa just korkeella kuumeella, eikä oo muuta.
Mun pienemmällä oli kans liki 40 kuumetta viime viikolla, mut siihen päälle viel aikamoinen räkätauti yms. Nyt ootellaa mielenkiinnolla, et joko on korvat kunnossa vaiko eikö...
Lääkäri meinas myös influenssaa. Että kaipa tää sitä on. Esikoisella oli sama juttu, mutta sitten pamahti hänelle korvatulehduskin päälle. Kuopuksen korvat on toistaiseksi **koputtaa puuta** kunnossa.
 
Aika hyvin, jos et ole koskaan ollut yötä hereillä.=)
Itse joudun paraikaakin valvomaan pitkään, jotta saan taas rytmini käännettyä yöeläjäksi, huomenna kun alkaa kunnon putki pelkkiä yövuoroja..

Paranemisia muksuille!
 
Influenssa on kyl kurja tauti :/ Sairastettiin A-virus koko perheen voimin tossa aiemmin tänä vuonna ja otti kyl voimille. Nyt on ilmeisesti sitä b-tyypin tautia sitten liikkeellä. Toivotaan, et ei menis korviin. Paranemisia! ja jaksamista sulle - mä oon kanssa kyllä tosi huono ton valvomisen kanssa, tuun hiton kiukkuseks tollasista öistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miettikää kuinka paljon menee verorahoja hukkaan kun äidit kiikuttaa niitä lapsia turhaan sinne päivystykseen.
Tästä voi lähteä johtamaan keskustelua kuinka PALJON verorahoja menee hukkaan juoppojen yms. hyysäämiseen, tupakointi ja hoitamaton ylipaino ne vasta kuluja aiheuttaakin. Puhumattakaan valtion ja kuntien virkamiesten väärinkäytöksistä sekä turhista kokousmatkoista....
Pistä ne asiat mittasuhteisiin kiiiiiitos....
 

Yhteistyössä