elämäntapatyötön paikalla. kysy mitä haluat!!

  • Viestiketjun aloittaja joku vaann
  • Ensimmäinen viesti
joku vaann
en enää hae töitä, kun ei kukaan palkkaa. olen sosiaalisesti vajaavainen, ahdistun ja pelkään ihmisiä. olin töissä vuoden, kunnes irtisanottiin ja nöyryytettiin koko työn ajan sekä työkaverit kiusasi. parempi mun on jatkaa elämäntapatyöttömänä, niin olen poissa parempien hakijoiden tieltä enkä mokaa yrityksissä enää..
 
vierailijat
Ihanko tosissaanko olet nyt vaan paikalla? Kaikki tietämäni elämäntapatyöttömät roikkuvat palstalla koko valveillaoloaikansa, kun heidän elämässään ei ole muutakaan sisältöä tai muitakaan sosiaalisia kontakteja.
 
aaaaaaaa
juttelin hoitajan kanssa, mutta hän vain syytteli minua, joten lopetin tapaamiset.
Psykologi on ihan eri juttu kuin psykiatrinen sairaanhoitaja. Kannattaisi kokeilla sitäkin. Tai ainakin jotain toista hoitajaa.

Sosiaaliseen jännittämiseen voi pyytää lievää rauhoittavaa lääkettä lääkäriltä. Alkoholistakin on hyötyä jos pitää rohkaistua ja ns. pitää paremmin puoliaan jossain ihmisen tapaamisessa.
 
ksksksksks
Mulla menee edelleen ihan riittävästi aikaa mun lasten asioiden kanssa. Ja mulla on koko aika kaikkea muutakin niin mä en ymmärrä miten jotkut voi valittaa ettei aika kulu. Paljon huonommin aika on kulunut kouluissa ja töissä. Ärsyttää silti työkkäri. Sais olla niin että mitään työkkäriä ei olis.
 
vierailijanana
Psykologi on ihan eri juttu kuin psykiatrinen sairaanhoitaja. Kannattaisi kokeilla sitäkin. Tai ainakin jotain toista hoitajaa.

Sosiaaliseen jännittämiseen voi pyytää lievää rauhoittavaa lääkettä lääkäriltä. Alkoholistakin on hyötyä jos pitää rohkaistua ja ns. pitää paremmin puoliaan jossain ihmisen tapaamisessa.
tiedän kyllä niiden eron. en päässyt psykologille, vaikka pyysin ja hoitajaa ei voinut vaihtaa..
 
aaaaaaaa
tiedän kyllä niiden eron. en päässyt psykologille, vaikka pyysin ja hoitajaa ei voinut vaihtaa..
Yksityinen psykologi tai yksityinen hoitaja? Ne toki maksavat, mutta se voi hyvinkin kannattaa, jos pääset työttömyydestä eroon.

Sitä paitsi jos edellisestä käynnistä on paljon aikaa, niin ei se huono hoitaja välttämättä edes ole töissä siellä enää...
 
vierailijanana
Yksityinen psykologi tai yksityinen hoitaja? Ne toki maksavat, mutta se voi hyvinkin kannattaa, jos pääset työttömyydestä eroon.

Sitä paitsi jos edellisestä käynnistä on paljon aikaa, niin ei se huono hoitaja välttämättä edes ole töissä siellä enää...
yksityiselle en pääse ilman rahaa. huono hoitaja on edelleen töissä, hoitaa tuttuani eikä hänkään pidä hoitajasta..
 
vierailijaaa
Mulla menee edelleen ihan riittävästi aikaa mun lasten asioiden kanssa. Ja mulla on koko aika kaikkea muutakin niin mä en ymmärrä miten jotkut voi valittaa ettei aika kulu. Paljon huonommin aika on kulunut kouluissa ja töissä. Ärsyttää silti työkkäri. Sais olla niin että mitään työkkäriä ei olis.
Se olisikin hyvä, ei työkkäriä, ei ilmaista rahaa. Jokaisen olisi pakko tehdä edes jotain töitä että saisi ruokaa suuhunsa.

Varmaan suuri osa lusmuilisi jos kokisi että muiden elättinä oleminen on o.k. Harvempi työstään tykkää, tai työn tekemisestä yleensä.
 
ksksksksksks
Se olisikin hyvä, ei työkkäriä, ei ilmaista rahaa. Jokaisen olisi pakko tehdä edes jotain töitä että saisi ruokaa suuhunsa.

Varmaan suuri osa lusmuilisi jos kokisi että muiden elättinä oleminen on o.k. Harvempi työstään tykkää, tai työn tekemisestä yleensä.
ei kun työkkäriä ei olis mutta korvauksia tietysti sais. Siinä vaan ilmoitettaisiin ja sitten ilmoitettaisiin uudestaan jos menisi töihin. Työttömänä ilmoitettais pankkitili ja sinne tulis se raha samalla lailla kun vaikka eläkeläiset saa. Ei eläkeläiset ilmota mitään ne saa aina suoraan rahansa.
 
vierailijaaa
ei kun työkkäriä ei olis mutta korvauksia tietysti sais. Siinä vaan ilmoitettaisiin ja sitten ilmoitettaisiin uudestaan jos menisi töihin. Työttömänä ilmoitettais pankkitili ja sinne tulis se raha samalla lailla kun vaikka eläkeläiset saa. Ei eläkeläiset ilmota mitään ne saa aina suoraan rahansa.
Kyllä minä tiedän että haluaisit yber ilmaista rahaa, ilman mitään vastinetta. Miten kivaa se olisikaan. Onneksi näin ei sentään ihan ole, ja onneksi työkkärin rahatkin tulevat vielä pienenemään kun yhteiskunnalla ei ole varaa elättää kaikkia kaltaisisia lokkeja.
 
muistatko
saan ja sukulaiseni elättää minut
Sittenhän ei ole isoa hätää. Sukulaiset ovat sitä varten olemassa - kaikillahan niitä ei ole ollenkaan. Autat sitten myöhemmin joskus, jos saat tilaisuuden - ei sitä nyt tarvi miettiä:)

Voisitko kuvitella, että tekisit tällaista hommaa? Esimerkiksi koottavia kanaloita vois tehdä, vähän pienempänä kuin tässä:
Katso uudelleen niin, ettei tarvi miettiä, miten se menikään. Pystyisitkö opettamaan toisille vai tekisitkö mieluummin kokonaan itse - siis kun osaisit kunnolla? Ihan vaan mielikuvaharjoitteluna nyt tämä. Jos jaksat?
 
ksksksksk
Kyllä minä tiedän että haluaisit yber ilmaista rahaa, ilman mitään vastinetta. Miten kivaa se olisikaan. Onneksi näin ei sentään ihan ole, ja onneksi työkkärin rahatkin tulevat vielä pienenemään kun yhteiskunnalla ei ole varaa elättää kaikkia kaltaisisia lokkeja.
Ite oot lokki. Ei ne sun rahoja ole. Työkkärin rahat ei voi pienetä koska ne on jo nyt ihan liian pienet. Niitä on pakko nostaa tai poistaa niistä vero. 20% menee veroa niin pienestä rahasta!! Haloo!!??
 
vierailija8
Veroa menee tasan sen kun on verotoimiston täti säätänyt sopivaksi. Esim itsellä joskus 5,4 ja nyt 10%. 20% voi olla pienituloiselle liikaa. Yhteydenottopyyntö verotoimiston nettisivujen kautta ja uusi verorosentti pyyntöön kun tulot pienet.

Itsekin olen kotona työttömänä. Ei palkata kun toisilla on enemmän kokemusta työstä. Keikkatyö ei,kerrytä kokemusta.
 
vierailijaj
Voisitko kuvitella, että tekisit tällaista hommaa? Esimerkiksi koottavia kanaloita vois tehdä, vähän pienempänä kuin tässä:
Kuka ostaa koottavan kanalan? Veikkaan, että moisten menekki on aika pieni. Eli jos ap alkaa niitä tekemään, niin rahat loppuvat äkkiä, kun pitää ostaa hirsiä ja muita tarvikkeita sekä työkaluja, ja työskentelypaikkakin pitäisi hommata jostain.

Lisäksi työkkäri tulkitsee moisen hyvin äkkiä yritystoiminnaksi, eli sen jälkeen ei ole tarjolla kuin korkeintaan toimentulotukea.
 
muistitkos
Kuka ostaa koottavan kanalan? Veikkaan, että moisten menekki on aika pieni. Eli jos ap alkaa niitä tekemään, niin rahat loppuvat äkkiä, kun pitää ostaa hirsiä ja muita tarvikkeita sekä työkaluja, ja työskentelypaikkakin pitäisi hommata jostain.

Lisäksi työkkäri tulkitsee moisen hyvin äkkiä yritystoiminnaksi, eli sen jälkeen ei ole tarjolla kuin korkeintaan toimentulotukea.
Tarvis tehdä ensin harrastuksena yks ja sitten etsiä niitä harvennushakkuupaikkoja... Puuhan on märkää, kun sen kaataa ja ne tarvis kuivata ensin. Harvennushakkuista sais niitä pienempiä puita, mitkä ei kelpaa tukinosataille. Kesäkanojen hankkijoille täytyis saada tieto niistä koottavista:
https://www.evira.fi/elaimet/usein-kysyttya/muistilista-kesakanojen-pitajalle/
 

Yhteistyössä