Elättäisikö miehesi sinut jos et työttömänä saisi mistään rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
itsenäinen nainen
Alkuperäinen kirjoittaja myös itsenäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen:
muuta mä en kuuna päivänä suostuisi siihen ! Ja mieheni kyllä tietää sen !
Eli jos sinun rahasi loppuisivat etkä saisi töitä, niin eroaisit mieluummin (ja pääsisit sossun asiakkaksi) kuin ottaisit mieheltäsi vastaan elatuksen?

Okei, kuulostaa todella fiksulta valinnalta!

Meillä kumpikin puolisoista on valmis tarpeen tullen elättämään toisensa (koska rakastamme toisiamme ja haluamme jakaa yhteisen elämän ja arjen), vaikka pyrkimys on toki siihen, että kumpikin kantaa oman kortensa kekoon.
:eek:

tämä on niin typerästi kirjoitettu, etten edes viitsi kommentoida itse sisältöä.
 
kyllä
Kyllä elättää.
Mutta onhan se väärin, että työtön ei saa mitää omaa rahaa. On mielestäni laissa virhe, että on laillista maksaa henkilökohtaisesti veroa mutta sitten kuitenkin sosiaaliturva evätään puolison takia.
kyllähän verotuksen pitäisi huomioida montako ihmistä yhdellä palkalla elää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Kyllä elättää.
Mutta onhan se väärin, että työtön ei saa mitää omaa rahaa. On mielestäni laissa virhe, että on laillista maksaa henkilökohtaisesti veroa mutta sitten kuitenkin sosiaaliturva evätään puolison takia.
kyllähän verotuksen pitäisi huomioida montako ihmistä yhdellä palkalla elää.
 
hmmm
Tottakai. Tosiasia vaan on, että yhden nettopalkalla on todella vaikea elättää koko perhe, kun verotus ei ota huomioon lapsia tai vaimoa, kuten muissa euroopan maissa, esim. saksassa.
 
vieras
Kyllä näin on käynyt. Yhteensä pari vuotta. Ennen esikoisen syntymää ja sitten toisen kerran ennen tämän kuopuksen syntymää.

Hoituu myös toisinpäin. Kun aloitan työt ja saan vakiinnutettua paikkani, jää mies päivätyöstään (ei kyllä nollatuloille kuten minä aikanaan).
 
elättäisi elättäähän se nytkin kun olen kotihoidontuella hoitamassa lapsia ja kotia

ihan samoin kuin jokin aika sitten oli tapetilla et mieheltä saattaa lähteä työkyky että mitäs sitten? silloin jo sanoin että minä menen töihin ja hän jää kotiin ei siinä sen ihmeempiä rahoja ei eritellä eikä niistä varsinkaan ilkeillä/puhuta kännissä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Tottakai.Yhteinen yritys tämä meidän perhe.
Näin juuri. =) Meillä yhteinen tili jonne menee kaikki perheen tulot ja sieltä lähtee lainat, maksetaan laskut ja siihen on kummallakin kortit, eli kaikki ostot menee myös sieltä. Ja sitäpaitsi esim. työmarkkinatukeen vaikuttaa ainakin jossain vaiheessa puolison tulot, niin kyllähän se ainakin mun mielestä tyhmältä kuulostaa että miehen palkka on iso, se laskis toisen päivärahoja ja silti toinen ei antais rahaa. Mut kai tollasiakin miehiä on.. :/

 
Minä
Ei elätä. Mistään en saa rahaa, eikä työtä ole vielä löytynyt, vaikka olen hakenut muutakin kuin oman alan töitä. Mietin just mitä myisin tai panttaisin, kun rahaa en saa mistään en edes vanhemmilta. Ruoat olen maksanut kokonaan, kun mulla oli säästössä vielä vähän rahaa. Nyt ei oo kohta eurookaan, en tiedä mitä teen. Mies on niin tarkka omista rahoistaan. Haluaa pitää ne itsellään.
 

Yhteistyössä