***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Höh, tuntuu että teillä kaikilla muilla on paljon isompi massu kun mulla. Kävin tuolla keskustelussakin (jonne siis saa laittaa niitä kuvia) katsomassa, niin tuntuu että mulla on ihan pikkunen masu verrattuna muihin :(
Eilen kävin vaa'assa ja 200g oli tullu lisää painoa viime neuvolasta ja kaikkiaan on tullu 3,8kg. Onko noin pieni painonnousu normaalia? :/

Sannuli ja tytti 23+3
Sehän on vaan ihanaa ettei painoa ryöpsähdä kamalasti!! :hug: Ja kyllä se masukin ehtii kasvaa :hug: Mulla ei ekat kaks näkyneet painon nousussa eikä vatsankasvussa kun vasta rv25 jälkeen!
Mulla tuli ekasta kokonaisuudessaan noin 19 kiloa, nyt ei oo tähän mennessä vielä tullut ekan neuvola punnituksen jälkeen yhtään tai siis ekaks paino tippu ja nyt parilla viimisellä kerralla hieman noussut. Tosin nyt toivonkin ettei paljoa tulis. Yhdellä tutulla tuli raskauden aikana 5 kiloa ja sit tiedän pari jotka vaan ovat laihtuneet.

Kyllä se masu tosiaan vielä ehtii kasvaa :hug: Itsekin odotan et tää mun masu olis ennemmin vauva masun näköinen eikä tällainen tynnyri (näytän vaan siltä että painoa on tullut tohon vatsan seudulle :LOL: )
Siis niin yksilöllistähän tämä on!!Toisilla masu näkyy vasta viimeisillä viikoilla ja toisilla heti plussatestistä ja toiset nostaa alusta asti painoa kun toiset mättää naamaan mitä tahansa herkkuja,eikä mitään =) Ja saman naisenkin raskaudet voi olla aivan erinlaiset!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Höh, tuntuu että teillä kaikilla muilla on paljon isompi massu kun mulla. Kävin tuolla keskustelussakin (jonne siis saa laittaa niitä kuvia) katsomassa, niin tuntuu että mulla on ihan pikkunen masu verrattuna muihin :(
Eilen kävin vaa'assa ja 200g oli tullu lisää painoa viime neuvolasta ja kaikkiaan on tullu 3,8kg. Onko noin pieni painonnousu normaalia? :/

Sannuli ja tytti 23+3
Sehän on vaan ihanaa ettei painoa ryöpsähdä kamalasti!! :hug: Ja kyllä se masukin ehtii kasvaa :hug: Mulla ei ekat kaks näkyneet painon nousussa eikä vatsankasvussa kun vasta rv25 jälkeen!
Mulla tuli ekasta kokonaisuudessaan noin 19 kiloa, nyt ei oo tähän mennessä vielä tullut ekan neuvola punnituksen jälkeen yhtään tai siis ekaks paino tippu ja nyt parilla viimisellä kerralla hieman noussut. Tosin nyt toivonkin ettei paljoa tulis. Yhdellä tutulla tuli raskauden aikana 5 kiloa ja sit tiedän pari jotka vaan ovat laihtuneet.

Kyllä se masu tosiaan vielä ehtii kasvaa :hug: Itsekin odotan et tää mun masu olis ennemmin vauva masun näköinen eikä tällainen tynnyri (näytän vaan siltä että painoa on tullut tohon vatsan seudulle :LOL: )
Siis niin yksilöllistähän tämä on!!Toisilla masu näkyy vasta viimeisillä viikoilla ja toisilla heti plussatestistä ja toiset nostaa alusta asti painoa kun toiset mättää naamaan mitä tahansa herkkuja,eikä mitään =) Ja saman naisenkin raskaudet voi olla aivan erinlaiset!!
todella yksilöllistä=) Esikoisesta maha pullahti samantien ja nyt on vasta alkanut näkemään vattaa tästä raskaudesta, tosin nyt mulla oli jo ennestään tota vatsaa kun on tota ylipainoakin.
 
Tiqustiina
Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Viisi norjalaista metsäkissaa syntyi viime yönä. :) Kissalla rankka 24h synnytys mutta nyt kaikki kunnossa. :) Ite nukkunu 2h ja nyt kiva lähtee töihin silmät ristissä.. :D

rv 22+1
Onks ne niitä ihania ISOJA kissoja ? :heart: Siis sitten kun kasvavat :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli88:
Höh, tuntuu että teillä kaikilla muilla on paljon isompi massu kun mulla. Kävin tuolla keskustelussakin (jonne siis saa laittaa niitä kuvia) katsomassa, niin tuntuu että mulla on ihan pikkunen masu verrattuna muihin :(
Eilen kävin vaa'assa ja 200g oli tullu lisää painoa viime neuvolasta ja kaikkiaan on tullu 3,8kg. Onko noin pieni painonnousu normaalia? :/

Sannuli ja tytti 23+3
Mulla on tullu painoa 8kg, ja maha on aivan kauheen kokonen. Että ei se tämäkään mikään kiva tilanne oo. Koko ajan saa kuulla kommenttia siitä miten valtava tuo maha on ja että ei kyllä uskos että vielä 3kk on laskettuun. Joten olehan vain tyytyväinen tilanteeseen :)

Täälläkin on tytölle nimi jo melkein päätetty. Haluaisin antaa kolme nimeä, kuten on esikoisellakin. Ja mietin että yks nimistä ois Aino, joka on miehen mummin nimi. Mutta sitten taas mietin että passaako tuo Aino nimi sinne väliin. Vaikka toisaalta, harvemminhan sitä lasta kaikilla nimillä kutsutaan :)

Onko täällä muita joiden lasta ei ole kastettu? Meillä ei tuota esikoista ole kastettu, mutta tulin siihen tulokseen että molemmat kastetaan sitten syksyllä. Mulle on periaatteessa ihan sama onko lapset kastettu vai ei, ja lähinnä sen tilaisuuden takia haluan ne ristiäiset. Onko ihan typerää ajatella näin?

Toivottavasti tänään sieltä neuvolasta vastattas. Oli eilen sen verran tuskaa jo oikeesti olla töissä, että pakko kait se on soittaa ja kysyä mitä tehä. Sitä mieltä se mieskin oli. Ja kyllähän se vauvakin rupeaa olemaan ahdingossa jos äitiä oikeesti sattuu ja supistelee vähän väliä.

Siis hitto taas mikä keli. Vettä sataa, tuulee ja on kylmä. Kunnon syyskeli. Eilen ois ollu niin ihana ilma, mutta piti mennä töihin. Tai no oltashan me aamupäivästä keretty ulkoileen, mutta herättiin vasta puol kymmenen aikaan, niin eipäs sitten kerettykkään. No, pitää toivoo että viikonloppuna etes ois hyvät ilmat.

Marlin ja Justiina POKS 26
 
Onpa hieno kuulla kokemuksia laidasta laitaan. Olen siis normaali :D Heh heh...

Lääkäri kyllä mulle sanoikin, ettei vatsa välttämättä kasva edes kovin suureksi kun on tuo kohtu niin kallellaan taaksepäin. Kyllä olen saanut paljon kateellisia kommentteja tuosta kun paino ei ole noussut ja kun vatsa on niin pieni. Avomiehen siskokin totesi, että hänen kaverilleen oli neuvolatäti sanonut, että vauva on liian pieni kun on niin pieni vatsakin. Kysyin asiaa omalta neuvolatädiltäni ja hän totesi näin: "Sano seuraavalla kerralla sille siskolle, että neuvolassa sanottiin ettei mun mahassa ole mitään vikaa!" :LOL:
Ehkä sekin vaikuttaa asiaan, että mua on koko raskauden ajan ällöttänyt kaikenmaailman hampurilaiset ja leivokset ;) Se haju on jotain aivan käsittämättömän kamalaa!

Sannuli ja tytti 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Onko täällä muita joiden lasta ei ole kastettu? Meillä ei tuota esikoista ole kastettu, mutta tulin siihen tulokseen että molemmat kastetaan sitten syksyllä. Mulle on periaatteessa ihan sama onko lapset kastettu vai ei, ja lähinnä sen tilaisuuden takia haluan ne ristiäiset. Onko ihan typerää ajatella näin?
meillä on kyllä kaikki kestettu, mutta en mä niin välittäis, kun en itsekään kuulu valtakirkkoon. mutta mies haluaa. ja olenkin sitten ottanut asenteen: " no, kastetaan nyt sit kun melkein kaikki muutkin kastetaan ja noi edellisetkin on kastettu" en tosiaankaan välittäis tosta ev.lut.kirkosta ja sen viimeaikaisesta suuntauksesta... eikä kirkko ole mulle mitään. MUTTA tosiaankin on helpompi järjestää se "nimenantotilaisuus", kun on valmiiksi joku kaava - ei tarvi itse niin paljon miettiä, että mitä siellä sanotaan sitten ja kuka sanoo, ja mitä muuta ohjelmaa. VAIKKA voishan sitä pitää sellaiset nimenantojuhlat ihan ilman mitään ohjelmanumeroita; kahvitella vaan ja juhlia porukalla vauvojen nimiä.
tästä asiasta saan kyllä harmaita hiuksia, mutta mennään nyt sitten yleisen kaavan mukaan. ja ne kummitkin on pyydetty, että olishan se outoa sanoa, että ette te mitään virallisii kummeja oo, kun ei me lapsia kirkkoon liitetä. joillekin se virallisuus on vaan niin tärkeetä. - mulle ei paperit paljon arvoa anna!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Onko täällä muita joiden lasta ei ole kastettu? Meillä ei tuota esikoista ole kastettu, mutta tulin siihen tulokseen että molemmat kastetaan sitten syksyllä. Mulle on periaatteessa ihan sama onko lapset kastettu vai ei, ja lähinnä sen tilaisuuden takia haluan ne ristiäiset. Onko ihan typerää ajatella näin?
meillä on kyllä kaikki kestettu, mutta en mä niin välittäis, kun en itsekään kuulu valtakirkkoon. mutta mies haluaa. ja olenkin sitten ottanut asenteen: " no, kastetaan nyt sit kun melkein kaikki muutkin kastetaan ja noi edellisetkin on kastettu" en tosiaankaan välittäis tosta ev.lut.kirkosta ja sen viimeaikaisesta suuntauksesta... eikä kirkko ole mulle mitään. MUTTA tosiaankin on helpompi järjestää se "nimenantotilaisuus", kun on valmiiksi joku kaava - ei tarvi itse niin paljon miettiä, että mitä siellä sanotaan sitten ja kuka sanoo, ja mitä muuta ohjelmaa. VAIKKA voishan sitä pitää sellaiset nimenantojuhlat ihan ilman mitään ohjelmanumeroita; kahvitella vaan ja juhlia porukalla vauvojen nimiä.
tästä asiasta saan kyllä harmaita hiuksia, mutta mennään nyt sitten yleisen kaavan mukaan. ja ne kummitkin on pyydetty, että olishan se outoa sanoa, että ette te mitään virallisii kummeja oo, kun ei me lapsia kirkkoon liitetä. joillekin se virallisuus on vaan niin tärkeetä. - mulle ei paperit paljon arvoa anna!
Pojalle pidettiin pieni nimenantojuhla, vaikka nimi kyllä kerrottiin jo kaikille etukäteen. Ja sillon tuntu että en jaksa ruveta hoitamaan kaiken maailman papin varauksia ja leipomisia sun muita "virallisuuksia". Nyt ajattelin pojan kastaa ihan vaan sen takia koska tuntus jotenki typerälle että toinen lapsista on kastettu, ja toinen ei. Jos aikanaan haluavat erota kirkosta, niin passaa mulle. Itellekkään tuo kaste ei ole muuta kuin merkintä paperilla. Meillä ei mies etes kuulu kirkkoon ja mullekkin se on ihan yks lysti, en vaan oo jaksanu erota (ehkä lähinnä siksi että saan kirkkohäät joskus ;) ).
 
Marlin Meidän esikoista ei ole kastettu, eikä ole tarkoitus kastaa tulokastakaan. Esikoiselle pidettiin nimiäiset, joissa ei oikeastaan mitään ohjelmaa ollut. Esikoisen serkut lauloivat (5 ja 6-vuotiaat) omatekemän laulun vauvalle ja oltiin tehty haltiakummeille "kummitodistukset", jotka luettiin ääneen. Muuten sitten kahviteltiin ja juhlittiin vauvaa hyvän ruuan parissa. samalla tyylillä aiotaan nytkin mennä =)

Sannuli Mullakaan ei oo mikään iso maha, esikoisesta oli vielä pienempi (vaikka painoa tulikin :ashamed: ja tulee nytkin). Mulla myös kohtu tosi takana ja esikoisesta oli lääkäreillä vaikeuksia tehdä painoarvioita yms. juurikin kohdun asennon vuoksi. Tosin painoarviot on usein muutenkin mitä on, mutta mulla heitti arviot ainakin 700g (rv 37) ja kätilö sanoi synnärillä, että maha on niin pieni, että vauva voi olla maksimissaan 3,2 kg ja luultavasti sitäkin pienempi. Tyttö oli syntyessään 3,6kg ja syntyi rv 39. Vajaa kaksi viikkoa aiemmin tehty painoarvio oli maksimissaan 2,5kg, tuskin siinä ajassa yli kiloa kasvoi...
 
AnQ
Marlin, meilläkään ei ole esikoista kastettu. Kumpikaan meistä aikuisista ei kuulu kirkkoon, joten ei haluta lapsiakaan kastaa. Saavat sitten isompana päättää, osallistuvatko uskonnon vai elämänkatsomustiedon opetukseen, mutta ev. lut. uskonto (eikä kyllä mikään muukaan) ei meillä kotona näy. Meillä oli siviilivihkiminen kun mentiin naimisiin ja esikoiselle pidettiin nimenantojuhlat, samoin toimitaan tän toisenkin kanssa.

Miulla maha on nyt pienempi kuin mitä esikoista odottaessa, silloinkin meni mitat alakäyrällä. Painoa on kuitenkin tullut n. 7 kg, joten olen ilmeisesti levinnyt vähän joka suuntaan - huomattavasti vähemmin nyt kuin viimeeksi! Kyllä tiedän, että tää räjähtää kohta taas käsiin, joten en huolestu pienestä koosta - kohtu on miulla taaksepäin kallellaan eli se varmaan vaikuttaa tässä asiassa vielä.

Huhhh, tänään jos malttais tehdä vähän pihahommia - reippaina tyttöinä aloitettiin eilen illalla esikoisen kanssa haravointitalkoot, mut ne sit katkes melkein samantien, kun Jäätelöauton tunnusmusiikki pärähti soimaan. Kun jätskiloota oli haettu, esikoista oli ihan turha yrittää lahjoa ees kottikärrykyydeillä olemaan pihalla :D Jos tänään olis parempi onni, kun Jätskiauton ei pitäis tehdä samanlaista väliintuloa!

AnQ + tyyppi 23+6
 
Huomenta =)

POKS 22 :heart: Näin ne viikot menee, hitaasti mutta varmasti. Mäkin toivoisin et ois jo lähempänä LA.

Esikoisen painoarviosta mä en muista ihan tarkkaa, mut kaikki 3 on arvioitu isommaksi kuin sitten olivat.

Mä en malta olla lukematta nyt synnyttävien juttuja ja synnytystarinoita, alkaa taas tulla mieleen kaikki "ihanuudet" ja mietin et mitähän sitä tuli taas tehtyä :LOL: Muistuttakaa mua et vaikka kuinka lopussa toivoisin et käynnistettäs niin tän mä aion odottaa niin pitkään et käynnistyy itsekseen tai ainakin sinne 42 viikolle.

Meidän lapsista ketään ei ole kastettu, 2 "kummia" on kuitenkin jokaisella. Nimenantojuhlat pidettiin ilman ohjemaa kahvitellen ja vauvaa ihastellen ja niin mennään nytkin.

Masukki on taas ollut koko aamupäivän ihan hiljaa.. Eteisistukka vaimentaa osaltaan mun tuntemukset, sen verran tunnen et perätilassa on kun kaikki vähäiset liikkeet tuntuu potkuina kohdunsuulle. Vielä 4 viikkoa niin sitten on istukan takia ylimääräinen ultra, jospa se siihen mennessä olis noussu. [/b]Tiedättekö tunteeko itse liikkeistä et istukka ois siirtynyt?

Mäkin annan pisteen
Almalle :heart:

Peppi ja masukki rv 22
 
Neuvolasta kirjotti mulle saikkua torstain, jollon ois siis töitä. Ja nyt on sitten huono omatunto siitä että haki sitä saikkua :/ Tokihan se on itelle ja vauvalle parhaaksi ettei mee töihin ku se on näköjään yhtä rääkkiä, mutta silti. Jotenki tulee semmonen olo että muut ajattelee mun vaan lusmuavan, ku töitäkään ei oo ku pari päivää viikossa, ja kaiken kaikkiaan niitä työpäiviä ois enään yheksän jälellä. No, onneks meidän kauppias onneksi on kuitenki ymmärtäväinen eikä varmasti ajattele että laiskuuttani sitä saikkua hain.
 
Marlin: Ihan samoja tuntemuksia täällä. Mä vaan olen ollut useamman viikon saikulla jo useamman kerran. Kaikki ovat kuitenkin ymmärtäneet ihan täysin miksi olen ollut poissa ja kovasti ovat tukeneet. Vauvan parhaaksihan tämä kaikki kuitenkin on. Ovat sanoneet, että kyllä niitä töitä ehtii vielä tekemään.

Torstaina olisi töihin paluu tiedossa ja vaivaiset kolme viikkoa jäljellä ennen kesälomaa. Toivottavasti nyt pystyisin siellä olemaan ja hoitamaan hommat sille mallille, että siitä on muiden hyvä jatkaa. Tokihan mulla olisi kaksi viikkoa töitä loman lopun ja äippäloman alun välillä, mutta en uskalla laskea sen varaan. Mitä tahansa voi tapahtua ennen sitä ja jos kroppa reistaa jo nyt näin, niin mitä sitten kesäkuun lopulla...

Tuntuu aika hurjalta kuinka töistä poisjäänti lähestyy. Mitä mä sitten teen :eek: Tai siis tiedän kyllä mitä, mutta tuntuu se silti vaan hurjalta (ja toki hienolta ) kun uuden jakson alkaminen elämässä lähestyy.

Sipsunen & nalle 25+2 :heart:
 
Tiqustiina ja Me9jaBonus Täällä kans tota inhottavaa tunnetta! Rinnassa ahdistava tunne, sydän hakkaa ihan täysillä ja tulee rytmihäiriöitä. Ei kivaa, ei sit ollenkaan :| Mulla näitä ollu ennen raskauttaki, mut selkeesti pahentunu nyt ku masuki alkaa oleen aika iso.
Niin, ja mulla kans kokemuksia paniikkikohtauksista, vähän joo samanlainen tunne, mut ei silti tuu sitä suurinta paniikkia vaan vain se puristava ja ahdistava tunne, sekä sydämen muljahtelut ja syke korkeella. Eilen illallakin kun menin nukkuun, niin valvoin taas monta tuntia ja mietin et nyt on soitettava päivystykseen, tuntu et sydän tulee ihan just rinnasta ulos :(

muoks, niin ja tohon vielä lisäks vasemman käden puutuminen niin kylhän sitä siina aina alkaa ajattelemaan et kuolen varmaan sydänkohtaukseen ihan just. Mut niin monta kertaa oon tästä lääkärillä ollut, viimeks muutama päivä sitten täytyi käydä sydänfilmissä ku oli niin järkky olo..
 
Minäkin sain ekan raskauden kuulla pienestä mahasta, ja se taas yhdistetään automaattisesti pieneen vauvaan myös. Ekan kohdalla painoarvioksi annettiin korkeintaan 3,5 kiloa, mutta painoikin 4215g :eek: Onneksi en tienny, ois voinu jännittää enemmän.

Anyway, nyt jatkuu sama siunustelu pienestä mahasta...noh, voinpahan ainakin sanoa ettei se automaattisesti tarkoita pientä vauvaa!!!

Muuten ei mitään ihmettä tänne suunnalle, aika kuluu onneksi nopsaan, tosin sais mennä vieläkin nopeammin. En hirveesti nauti tästä raskausajasta kaikkine kipuineen, vaan ootan jo niitä hetkiä vauvan kanssa :heart: Ekan jälkeen uhkasinkin, etten halua enää ikinä olla raskaana, kun se on niin vaikeata aikaa mulle, mutta kas kummaa tässä sitä vaan ollaan...kun kerta vauvan halusin niin eipä paljon ollu vaihtoehtoja :LOL:

Äitivaan 26+4
 
Piste täältäkin Almalle! Ihana nimi!

Mä olen oikeastaan tykännyt olla raskaana. Esikoisesta olin koko raskausajan ihan hurmiossa. Tokassa raskaudessa oli enemmän vaivoja (hengenahdistusta, närästystä, väsymystä yms.), mutta oikeastaan vasta aika loppuvaiheessa. Tässä raskaudessa noin vaivat on alkaneet jo nyt... Joten voi olla, että mun mieli raskauden ihanuudesta muuttuu pikapuoliin :kieh:

Tota närästystä tietysti edesauttaa se, että mä vedän suklaata kaksin käsin välillä naamaan. Ja eilen illalla satuin vilkasemaan peilistä tota ei niin kaunista peräpuolta - voi ristus sitä selluliitin määrää! Ei hitsi on pidettävä toi herkuttelu kurissa tai tosta pehvasta ei erotu kohta edes väliviiva niiden appelsiinikuoppien seasta :ashamed:
Mun kosmetologiystävä ehdotti selluliittihierontaa kotona aina iltaisin ja oliko jopa aamuisin, jonka jälkeen ongelmakohtiin selluliittivoidetta. En vaan tiedä voiko raskausaikana käyttää selluliittivoiteita. Onko kenelläkään tietoa?

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 23+4
 
Piste myös täältä Almalle. ihana nimi.

Tuleeko teillä assosiaationa mieleen Ester nimestä se yksi ei niin kaunis sateeseen liittyvä sanonta??
Isomummini kuoli syksyllä 04 ja hänen nimi oli Esteri mutta haluaisin toiseksi nimeksi Ester mutta kovin pelkään että jos häntä kiusattaisiin tuosta nimestä.... :(

Tässä myös yksi jo nauttii raskaana olosta. Tiedän että tää on viimeinen niin haluan nauttia tästä.

Me9 no niin ne kasvo tässäkin osoitteessa tosin 600g mutta nyt kyllä menisi yli 5 jos sitä rataa jatkaa :ashamed:

 
selluliitti voiteista , toisia voi käyttää toisia ei , koska niistä imeytyy elimistöön aina osa ... mutta jos haluaa hieroa niin ihan vaan perusvoiteella ja sellaisella selluliitti harjalla missä on nystyröitä ... :)

MItäköhän muuta piti kommentoida ??? Vallan meni ajatukset hukkaan ....

Joku mainitsikin tusta hampurilaisesta yms. niin mullapa alkoi heti tekemään mieli hesen hampurilaista ... huoh ... ja paino .. sitä on nyt alkanut tulemaan kun 20 viikon yli päästiin niin johan lakoi tuleen ... ennen n. 200g viikko jos sitäkään ja sen jälkeen 700g/per viikko ... Ja nytkin kun kävin muutaman päivän välien puntarilla niin tullu nyt n. 2 viikossa 2kg .... :'( Kaikki hyvä maistuisi ja mitään ruokaa ei millään jaksaisi tehdä ja kaikki pitäisi saada valmiina nenän eteen ... minne se energia yms. muu on mennyt ??? Taisi tuo viikonlopun muutto ottaa enemmän voimille kuin miltä aluksi tuntui ja väsymyskin on tullut taas takaisin ...

neitim + tytsy 25+3
 
Hei mammat!

Täällä on yks iloinen ja onnellinen, koska ne karseet pissatulehdus oireet (ilman tulehdusta) loppui eilisen aikana niin yhtäkkiä ku alkoivatkin. Ei oo enää vihlontaa, kaiherrusta eikä alamahakipua, supparitkin väheni paljolla. Oli niin kauhee huoli vauvasta ja olo oli surkee että täyty melkein koko ajan olla maaten. Mystistä, kai se vauva painoi sitten ilkeesti johonki tai jotain. Mutta kyllä taas osaa arvostaa hyvää olotilaa!!

Täällä on kans yks rytmihäiriöiden kanssa painiskeleva..sydänfilmissä kävin pari viikkoa sitten ja en oo kuullu tuloksia vielä, yleensä siinä on lisälyöntejä näkynyt mutta vaarattomia, joille ei tehdä mitään. Ainakaan raskaana ollessa :/ Mulla nämä rytmärit on olleet vuosia, pahenevat aina raskausaikoina ja mulla on myös tuota että rinnassa painaa ja tulee semmonen paniikkihäiriön alku olo..se on kamalaa. Myöskin nukkumaan menot on ollu tuskaa ku sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja ainakun olen unesta saamassa kiiinni säpsähdän semmoseen tunteeseen etten ole hengittänyt ja pitää vetää henkeä pitkään..sit tulee taas paniikki ja syke nousee entisestään..huoh..vaikeeta on välillä. Kahvinjuonnin vähentäminen on pikkasen helpottanu oireita, mutta hyvin vähän.

Muuten on kyllä nyt niin hyvä mieli. Kirppikseltä löysin ihunoita vaatteita taas pikkumurulle, name it:n bodyn missä voi hihat kääntää tumpuiksi, niitä olen metsästäny ja nyt löysin, oujee! Ei paljoo kannata käydä kaupasta ostaan ku kirpparilta löytyy usein aarteita, ihan uudenveroisia merkkituotteita ;) Mut onhan siellä laidasta laitaan jos minkäkuntoista vaatetta..jotku ihan lumppuja..

Nyt jotain duunaileen, moro!

jonnuli ja hertta 26+2 :heart:
 

Yhteistyössä