***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Heippa! pakko kirjottaa joteskin jo niin haikee olo..odotusaika tuntuu jo niin kaukaiselta,olihan se massu ihan mukava :$ Maijamehi mulla oli ekavkon kanssa tissit (nännit halki sivuilta) ja oli tosi kipeet,kokeilin toista asentoa (muistin kätilön vinkin) se auttoi ja nyt imetys sujuu kivuitta. Paljon onnea kaikille vauvansa saanneille :flower: Ja voimia odottaville loppumetreillä oleville :hug:


lolu :wave:
 
Synnytyskertomus:

Heräsin siis lauantaina (rv 39+6) klo. 06.00 supistuksiin, joita sitten jatkui tasaisesti pitkin päivää n. 10min välein. Päivällä käytiin vielä kaupoilla ja koiran kanssa pikku kävelyllä. Koko ajan supisteli tasaisesti ja napakasti.

Päätettiin lähteä alkuillasta Jorviin näytille, jotta saataisiin tietää missä mennään. Olin silloin 1,5cm auki ja kaulaa jäljellä 1cm. Kätilö passitti meidät 2h kävelylle, jonka jälkeen katsottiin tilannetta uudestaan. Kävely teki tehtävänsä ja supistuksia tuli 5min välein. Tarkistuksessa kohdunsuu oli auennut lisää ja käveltiin vielä 0,5h. Sitten päästiinkin jo salin puolelle.

Ilokaasun voimin mentiin puolille öin, jolloin supistukset olivat jo todella kipeitä. Menin kaasusta aivan sekaisin ja olo oli kuin humalaisella. Vihdoin ruvettiin valmistelemaan epiduraalin laittoa. Kalvot puhkaistiin klo. 00.07 ja vauva sai pinnin päähänsä sykkeiden seurantaa varten.

Kalvojen puhkaisun jälkeen supistukset kävivät sietämättömiksi ja vannoin kuolevani. Vedin ilokaasua kuin heikkopäinen ja puhuin pehmeitä kännykän soimisesta yms. Hetki piti sinnitellä ennen kuin epiduraali saatiin laitetuksi. Se veikin supistuskivun hetimiten, vain paineen tunne jäi.

Kätilö kehotti lepäämään ja keräämään voimia ponnistusvaihetta varten. Ei siinä mitään lepäämään pystynyt ja hoin vain paineen olevan kamala. Anelin miestä soittamaan kelloa ja sanoin vauvan tulevan. Mies sanoi ettei se vielä voi tulla kun juuri kätilö oli sanonut kohdunsuun olevan 5cm auki.

Kätilö tuli ja katsoi tilanteen. Yllätykseksi olin 10cm auki ja päästiin ponnistamaan. Tyttö tuli maailmaan käsi poskella supermies asennossa laskettuna päivänä 8.8. klo. 01.59, 9minuutin ponnistamisen tuloksena. Kaikki meni todella hyvin ja synnytyksestä jäi positiivinen kokemus.

Sain tytön heti rinnalle ja saatiin olla 0,5h kolmistaan ennen kuin kätilö tuli punnitsemaan ja mittailemaan tyttöä.

Tänään siis kotiuduttiin ja nyt harjoitellaan uutta elämän rytmiä perheenä :heart:

Sipsunen & nalle 3pv.
 
Onnea peppiina ja sipsunen :heart: :heart: :flower: :flower:

Täällä mennyt koko päivä mahaa tyhjennellessä..oispa tää jokin merkki, että ees kohta :whistle: Nyt taas illasta tullut viiltelyä tuonne alamahalle ja jotain pieniä supistuksiakin. Saa nyt sitte nähdä miten tää yö sitte mennään, supistuksilla vai ilman.
kauhee paineen tunne tuolla alhaalla ja vessassa kun käy niin tulee olo, että tuohan tipahtaa tuolta. :eek:

Chevannella lupaavia merkkejä =) ja olikos jollain muullakin... toivottavasti joku taas pääsee pian nyytinhakuun :heart:
 
:attn: Hei apuja ihmetykseen äkkiä

varmaan täällä turhaan panikoin, mutta onko jollain muulla ollut jotain vastaavaa tyyliin supistuksiin liittyen tai johonkin....??!! Mua alko hirveästi hengästyttää tässä kotona niin, etten saa kunnolla edes puhuttua. Niinkun olis tunnin juossu tms.... :( Maha kyllä kovettuilee, mutta just nyt ei ole edes minkäänlaisia kiputuntemuksia tuolla masun alueella eikä kyllä muuallakaan. En vaan käsitä miksi tämä kova hengästyminen....

Sanokaa ny joku mulle jotain järkevää! :ashamed:

Tuun myöhemmin vastailee muihin juttuihin, nyt esikoisen iltatoimet kesken.....
 
Tiinuz Mulla tulee tollasia henkee salpaa -oloja aika usein. Nyt viikon parin tullut. Oletan, että liittyy ahtauteen. Joudun huokaamaan/haukkomaan aika syvään henkeä (leensä yks/kask henkäsyä riittää ) ja mies kysyy melki joka kerta, että no mitä nyt. Joko siks, että luulee mun olevan kyllästynyt tai että onko paha suppari..
Ja ei kumpaakaan yleensä... En oo kattonut liittyiskö tohon kivetykseen, ku mulla niitä on tullut koko kesän ja en enää niihin juuri välttis edes reagoi..
 
Tiinuz...En tiedä, onko sinulla samanlaista, mutta..

minullakin oli pari iltaa sitten vaikeuksia vetää henkeä. Sitten totesin, että rintalasta on kipeä. Vauva myllersi itsensä tuolta vasemmalta kyljeltä tuohon ihan keskelle, jolloin se painoi pahasti rintalastaa ylöspäin. Ja tuo vaikeutti välillä hengitystä. Nyt vauva on pysytellyt tuossa keskellä, jolloin potkut tuntuu molemmille puolille, kun aikasemmin potki vaan oikealle. Mutta enää ei satu rintaan.
 
Onpas todella ollut VILIVETillä hurjan nopea avautuminen ja ponnistus onneks oot ollut valmiiks laitoksella :eek:
Onnea tytöstä :flower: :heart:
Onnea tytöstä myös IITUHIPille ja PEPPIINAlle :flower: :heart:

Äitivaan.. eikö sua hirvitä tuo koko??
mä olen itse 166pitkä ja kakkonen painoi 4,6 ja oli 54pitkä niin kyllä oli hurjan tiukka synnytys vaikka lantiossa oli hyvin tilaa ..

voih.. mä leivoin tänään pakkaseen 2 puolukkapiirasta ja yhden suklaapäälisen rotinoitsijoita varten..
nykyään sanovat tulevansa rotinoille .. mutta tulevat ilman tarjoiluita.. outoa.. :/
mie oon kyllä aina vienyt jotain koko porukalle suolaista ja makeaa kun oon käynyt vauvaa katsomassa..
mulle on vaan moni sanonut ettei tuotu mitään kun tiedetään että sä leivot niin hyvin ja kuitenkin on jotain pakkasessa |O

huomenna vois siivoilla..

ja siis ihanan viileää on nyt

Suppis 38+3
 
Onnea Peppiina ja Sipsunen vauvoista :heart:

Tuo imetyst tuntu mullakin alkuun ihan järkyttävänä kipuna kainaloissa (???) - ihan kuin jotain hermosärkyä plus että nännit tosiaan oli aina ekat hörpyt s-airaan kipeet, sit helpotti kun vähän aikaa oli imettäny. Teki mieli karjua sitä kipua... varmaan sama edessä nyt sitten kunhan tämä syntyy.


Tänään on ollu muutoin ihan outoja kipuja - siis koko tuo lantion ja häntäluun yms paikat pakottanu, särkeny ja vihlonu. Tiiä mistä sitten tommoset oikein johtuu
:snotty: Ja just noita Tiinuz:n mainitsemia hengenahdistus-kohtauksia, jotka olen kans yhdistäny suppareihin.

Mun pitäis varmaan kans tehdä pakkaseen jotain, ainoo vaan, että meillä on niin onnettoman pieni pakkanen, ettei sinne mahdu oikein mitään. Tänään sain ahdeettua sinne muutaman pussin sämpylöitä (jotka tein tänään) ja sit muutama päivä sitten tein niitä juustosarvia, muuta semmosta omatekosta tarjottavaa siellä ei nyt olekaan. Pullaa vois huomenna leipoa jos jaksaa, mut en tiiä mihin ne sitten änkee...pitää varmaan kattoa, jos tekis jotain marjarahkaa tms kans, niin sais pari purnukkaa sieltä pois.

Käytiin kamun kanssa leffassakin, nyt ei sit taas vähään aikaan pääsekään. Ja sit illalla vielä tytön kanssa ruokakaupassa ja nyt taidan suosiolla vaan nakata pyykkikoneen ja tiskikoneen päälle, ja painuksia töllön ääreen.

Voi vitsit kun tietäs millon tämä ipana syntyy, ettei tarviis vahdata näitä kaikenmaailman oireita - tulis vaan oikein selkeä merkki, että pam, nyt on aika lähteä! No, tuskin ihmeitä vielä muutamaan viikkoon...

AI niin. Jos menee paljon yli lasketun ajan, niin muuttuuko myös äitiyspäivärahan maksupäivä? Kun nythän se on sen lasketun mukaan maksussa? Ei tuolla nyt ihmeitä merkityksiä ole, kunhan mietiskelen...

=) runttis ja sytkylä
 
Suppis sun täytyy tehdä poikkeus ja sanoo kun tulevat että nyt ei ole kyllä mitään tarjottavaa :D

tääl suppailee viel jokseenkin kivasti, vähän asentoa vaihtaa niin kovenee.
kauheita huonon olon aaltoja tulee välil :eek: menee ittellään ohi ettei sinällään haittaa, mut ku tulee oksettavan huono olo :$

Katjuska mulla tulee kans pöntöl semmonen olo et jotain tipahtaa pia :x oon jopa nähnyt unta siitä kun käyn yöllä vessassa niin vauva tippuu pönttöön :eek:
 
Rutkasti onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Mulla on vieläkin joku ihme tulehdus päällä, johon koko eilisen päivän käytin ensin Jorvin sairaalassa ja sitten Peijaksessa. Istuin tuskissani siis 9 tuntia sairaaloidenan odotustiloissa. Tän piti olla vaan joku bakteeritulehdus hengitysteissä, mutta ei ainakaan ne antibiootit tepsinyt sillä annostuksella, jotka viime perjantaina sain myyrmäen terveyskeskuksesta. Eilen multa Jorvissa tsekattiin vauvan tila, joka ihan ok. Otettiin keuhkokuva ja passitettiin päivystykseen odottamaan sisätautilääkärille pääsyä. Noi tunnin jälkeen todettiin, että koska olen Vantaalta, minun pitää käydä sisätautilääkärillä Peijaksessa. Kuuliaisesti (v***uuntuneena) lähdin Peijaksen sairaalaan, jossa otettiin verenkuva ja tehtiin veriviljelyt yms. Tulehdusarvot kohonneet ja lääkäri määräsi, että jatketaan samalla antibiootilla, mutta otetaankin kolme päivässä kahden sijasta. Lähdin uupuneena kotiin. Tänään olen syönyt 3 antibioottia ja kuume vaan pysyy korkealla. Itsellä täysin voimaton olo, joka paikkaa särkee, itkettää :'( kun ei tiedetä mikä mulla on. ja itseä kaihertaa, että miten tää kaikki/ se bakteeri tai mikälie vaikuttaa vauvaan, pelottaa, koska en jaksaisi millään synnyttää tällä ololla, voinko mennä edes sektioon, jos mulla joku tulehdus päällä, voinko ollenkaan imettää vauvaa, jos saan jotain suonensisäistä antibioottia. Kysymykset kaivaa mieltä. En vaan jaksa! :'( :'( :'( Tää tuntuu loputtomalta. Selviönkähän tästä? ja mikä tärkeintä selviääkö meidän pieni rakas vauva?

Surulinen viher ja pieni sinnittelijä masussa 38+4
 
tää sit kävi tänään tekee pienen poikavauvan :heart: 3410g ja 48,5cm.
oli aika nopeeta toimintaa ku puol 5 alko tajuttoman kipeet supparit -> puol 7 sairaalaan jossa 6cm auki. Lääkäri tuli laittaa kohdunkaulalle puudutteen joka autto sen verran et kipu turtu mut tunne muuttu paineeks. Vähä yli 7 tuli aamuvuoron kätilö esittäytyy ja sano et tsekkaa onko muutosta tapahtunu kohdunsuulla -> rupes laittaa sormia sisään mut sanoki et pää on tässä voit alkaa ponnistaa. Yks suppari ja muksu ulkona... kokonaiskesto 3h.
Onneks äiti ehti aamulla tulla hakee 3vuotiaan saikulta, ku meinattii et viedään se ensin -ois voinu tulla pikkasen kiire ku matkaa vajaa parikyt km/suuunta :D Vointi erinomainen, tikkejä ei tarvittu. Lapsi tuhisee tossa vieressa <3

mut tässä pikaversio tästä päivästä...nyt jos vähä kävis lepäilemään..

pikkumökö ja iiiiso poks 40+4
Ja tulihan tästäkin nyt se tiistailapsi, vaikka luulinki et tiistai on 9.pvä :D en mä vissii osaa tehä lapsia ku tiistaisin..
 
viherpikkurilli :hug: :hug: jaksuja sinne! Varmasti turhauttavaa tuollaisen taudin kanssa kun synnytyskin vaan lähenee :|

Täällä samaa rataa edelleen..

Täällä myös tulee usein noita hengästymiskohtauksia, yleensä sillon kun jotain touhuaa, alkaa supistaan ja hengästyttään kamalasti ja pitää ihan istua alas. Myös öisin on pitänyt ihan olantakaa hengittää, vauva varmasti vie tilaa keuhkoilta...

Ny pesulle ja vähän aikaa köllölleen soffalle ja jos siitä siirtyis sänkyyn.. öitä kaikille mammoille :)
 

Yhteistyössä