(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)




Laitathan YV:tä jotta tiedot tulevat oikein ja perille asti !



Elokuiset 2010

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

16.7.10
Kepsukka * kolmonen * 28v * JS

23.7.10
Fiinukka * esikoinen * 26v * TAYS

27.7.10
Kääkkänä * viides * 33v * EKKS *** poika lupaus
heinis- * esikoinen * 32v * Kät

28.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?

29.7.10
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS

28.7.10
punakaneli * kolmonen * 30v * JS

30.7.10
LilyMily * esikoinen * 23v * TAYS
äitivaan * kakkonen * ?? * ??

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS
Rebeska * esikoinen * 19v * TYKS
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS
jonnuli * nelonen * 32v * Oys
ansuli87 * esikoinen * 22v * JS
Maijamehi * kakkonen * 28v Ä SatKS

2.8.10
Satsuki * kakkonen * 33v * Kät
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK
sintti 08 * kakkonen * 23v * Kät

3.8.10
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kät
Dreamer78 * kolmonen & nelonen * 31v * SatKS
DeFeis * kolmonen * ?? * Kät
Annala * esikoinen * 26v * SAS
Melita * kakkonen * 31v * TYKS
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL
Marlin * kakkonen * 26v * OYS
sirri81 * kakkonen * 28v * OYS * tyttöolo

4.8.10
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS
Nacu * esikoinen * 29v * ??

5.8.10
NeitiKat * kakkonen * 32v * JS

6.8.10
n11na * esikoinen * 24v * SatKS * tyttöolo
pikkumökö * kolmonen * 25v * LS
Matilda84 * kolmonen * 25v * NKL * Poikaolo
wallay * kakkonen * 25v * SeKS * tyttöolo

7.8.10
neitim * viides * 30v * SATKS
Mijas * 22v * esikoinen * KYS

8.8.10
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SatKS
Dino80 * esikoinen * 29v * OYS
Sipsunen* esikoinen* 28v* Jorvi
Nate * kolmonen * 34v * Jorvi

9.8.10
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
epplu * esikoinen * 19v * ??

10.8.10
launii * esikoinen * 22v * KAKS
Tirliina33v * kolmonen * ?? * ??

11.8.10
nippanappa * kolmonen * 30v * KYS
minilätta * kakkonen * 35v * TYKS
huisi * kakkonen * 30v * PHKS

12.8.10
aleksiina * kolmonen * 33v * SatKS
ÄITI-86 JA EKA * esikoinen * 23v * TAYS
Mappis * esikoinen * 27v * TYKS
SuukkoSuulle * toinen * 25v * K-HKS

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??
lolu * kolmonen * ?? * HUS
Me9jaBonus * kahdeksas * 34v * TYKS * tyttöolo

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS
nainen1981 * viitonen * 28v * K-HKS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS
Katriina77 * esikoinen & kakkonen * 32v * K-HKS
Hoblaa * kolmonen * ?? * ??
Elli Etikka * kolmonen * 29v * Seks
Ruuth81 * Kakkonen * 28v * ?? * Tyttöolo

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 21v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS
Vilivet * nelonen * 24v * TYKS
caribbee * kakkonen * 30v * NKL

17.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS

18.8.10
peppiina77 * esikoinen * 32v * KSKS
AnQ * kakkonen * 23v * EKKS

19.8.10
Hendu79 * toinen * 30v * Kät
Siili H * esikoinen * 23 v * KHKS
Wanamo * kolmonen * 37v * PKKS
runttipulla * kakkonen * 31v * NKL
elovena79 * esikoinen * 30v * TYKS

20.8.10
Selina76 * esikoinen * 33v * ??
mennis * kakkonen * 26v * VAS/TAYS
Alppiina * esikoinen * ? * Naistenklinikka

21.8.10
Sinimarja * kakkonen * 30v * K-PKS
UpsyDaisy * kolmonen * 31v * LPKS
månsdottir * kolmonen * 33v * K-HKS
joannah * nelonen * 27v * JS
Sannuli88 * esikoinen * ?? * ??
Tiitu31 * kakkonen ja kolmonen * 32v * USA

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * VKS
Suppis * kolmonen * 33v * MKS *

23.8.10
Minervi * kakkonen * 26v * ??
vauvahaaveita * kakkonen * 25v * OYS * poikaolo

24.8.10
mamacita74 * kakkonen * 35v * K-SKS
korvapuusti * kolmonen * 26v * ??
jennik * kakkonen * 21v * Kät
Jouska * kakkonen * 29v * SaKS

27.8.10
pikku3nen * kolmonen * 32v * ??

28.8.2010
manta83 * kakkonen * 26v * PHKS

30.8.10
Chevanne * esikoinen * 24v * SAS
Sann-81 * kakkonen * 28v * KOS


31.8.10
rakkaudesta äiti * nelonen * 29v * OYS
Lydie * nelonen * 24v * OYS

2.9.10
marsa22 * kakkonen * 23v * Oys

5.9.10
Neila * kolmonen * 28v * ??

LA ?

Sandeliini * kolmonen * 29v * ??
pur * kakkonen * ?? * ??
minna90 * esikoinen * ?? * ??



Elokuisten muistoissa :

adama (la 26.7.2010)
viivi ja vagner (la 30.7.2010)
Tuittu- (la 1.8.2010)
Rhiannon (la 4.8.2010)
Noopu (la 6.8.2010)
Pippuri-83 (la 9.8.2010)
melina84 (la 10-18.8.2010)
Pirppis79 (la 16.8.2010)
Onnellinen x5 (la 19.8.10)
Sokruli (la 21.8.2010)
erka (la 24.8.2010)
sunshine25 (la 17.8.2010)
Martta78 (3.8.2010, Poika)


Synnytys sairaalat ja lyhenteet :

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Listaa päivittää neitim .
 
jaaha, pitääkö korkata uus pino :D

ei ihmeempiä, jännitän huomisaamuista ultraa.... maha alkaa olla varmaan illalla jo ihan kuralla jännittämisestä. kunpa tällä kertaa olis iloisia uutisia niin sais julistaa sit koko maailmalle et meille tulee vauva! viimeks oli niin ankeeta ku sai lähtee np-ultrasta tyhjennyslääkkeet kourassa :'(

:wave: Sinimarja ja Ipana 11+3

 
Kiitos hienosta uudesta listasta vauvahaaveita :wave:

Luin edellisestä pinosta juuri viestit.. Selmiinalle onnea sydänäänistä! :heart:

Matildalla kans ihana muhkea masu :heart:

Töissäkävijät , minkälaista työtä kukin tekee?
Mä sain juuri uuden työn, huomenna alkaa! Tähän asti olin vähän yli 2kk puhelinfirmassa, siellä ei sit ollu enää tarjota työtunteja, ja muutenkin kyseinen työ tökki ja pahasti :x ei kyllä enää ikinä puhelinmyyntityötä!
Nyt sit pääsin erääseen firmaan, missä kootaan sähköjohtimia, on siis semmosta pikkutarkkaa työtä ja saa tehdä oikeesti käsillään töitä, ei käy tylsäksi. Ja palkkakin parempi mitä tossa edellisessä paikassa. Voi kun pystyis nyt sitten olla sinne äitiyslomaan saakka töissä, ettei tulis mitään esteitä.

Vaikka toki kaikista mieluiten olisin pojun kanssa kotona, mutta tekee kyllä ihan hyvää olla nyt töissä välillä ennen uutta ä-lomaa, ja poikakin saa vähä seuraa muista lapsista hoidossa. Niin, ja kivaahan se on jos saa sen äippärahanki tällä kertaa vähä suurempana. :)

Jes, tänään alkas sitten "turvallisemmat" viikot (vaikka en mä uskalla huokasta ennenku vaavi on turvallisesti sylissä ), eli poks 12+0 :heart:
 
Heip, mun palaveri siirtyi iltapäivään ja taas menee lupotukseen tämä aika kun ei saa asioita eteenpäin. Blöh.

Mmiilia, mä teen erilaisia kehityshankkeita, siks on varsin aaltoilevaa tämä mun työ - välillä juoksen paikasta ja palaverista toiseen ja välillä odotan peukaloita pyöritellen että sais tehtyä jotain.. kuten nyt. Toisaalta mukavaa, toisaalta vähän puuduttavaa kun aina kun saa jonkun jutun päätökseen ja tietää asiasta "kaiken", alkaa uus projekti ja uus opettelu. Mutta ei ole tietysti ykstoikkosta hommaa ja kevyttäki on, ja lisäks kun nyt tässä hommassa ei ole alaisia niin ei ole niiden murheita mitä pitäis märehtiä. Lepposaa hommaa ;)

Äsken söin täytetyn patongin lounaaksi, siinä oli meetwurstia ja paprikaa.. oli kyllä hyvää mutta kohta närästää, mikä ei ole lainkaan kiva. Ens vkolla uskaltanee alkaa ottamaan lääkkeitäkin sitten, tosin pitää vielä varmistaa sieltä teratologisesta nrosta, että on edelleen ok syödä niitä raskaana. Siinä lääkkeessä kun sanotaan ettei saisi, mutta sieltä teratologisesta palvelusta sanottiin että voi syödä huoletta. Ja viimeks leku sanoi, että se on ok... mut aina tulee niitä uusia tutkimustuloksia ja tietty voi olla että olis joku lääke mikä olis parempikin refluksitautiin kuin se mitä nyt syön. (tai olen ollut syömättä...)

Je, meillä alkaa vissiin tällä viikolla töissäkin ne possurokotukset, pitää sit ens vkolla kysyä siellä neuvolassa että onko se parempi ottaa siellä ja millon... kiirettä en nyt ainakaan aio pitää, kun nythän sitä tautia ei taida olla kovasti edes liikkeellä...?

Matildalla oli kyllä mahtava massukka jo! Sitä ei paljoa tosiaan enää peitellä kyllä :whistle: Mun massu menee vielä "toi on varmaan lihonu" - piikkiin, kun on niin tasasesti pullistunu rintojen alta... :LOL:

Selmiinalle onnittelut sytkytyksistä =) :heart:
 
Hei miten muuten sitten äraha lasketaan kun jää mammikselle? Siis kun viime vuoden tulohan mulla on aika pieni kun olin vain loka-joulukuun töissä... ja edellinen mammisraha on laskettu vuoden 2006 tulojen mukaan, joka on aikasta paljon pienempi kuin mitä nyt on (ei kuitenkaan sitä 20% ihan). Eli lasketaanko se äitiysraha nyt viimesimmän verotuksen mukaan vai sen vanhan mukaan? Miten noi menee, tietääkö kukaan? Haluaisin että se olis sen viimesimmän verotustiedon mukaan....
 
Kiitos uudesta pinosta =)

Ultrassa käyty ja siellä se sintti vilkutteli ja potki ja hänellä oli sellainen viekas hymy naamalla. :heart: :D Turvotusta oli 1,8 mm ja kaikki näytti olevan hyvin muutenkin. noin 6 cm on pituutta ja jalkojen kanssa kuulemma noin 8 cm. Ultrassa viikkoja olis mittojen mukaan 12+4, mutta ei oo kuin parin päivän heitto, niin LA pysyy kohdillaan.

Joo kyllä täällä on kans sellainen olo, että ei tuu ihan samalla tavalla odotettua kuin ennen, kun nää muut järjestää niin paljon ohjelmaa. Oikeestaan illalla vasta ehtii rauhoittua kuulostelemaan, että mitä sinne massuun kuuluu. :heart: Mut kyllä toi yökkiminen sit päivällä muistuttaa, että raskaana ollaan. :whistle:

Lasten luonteesta Mulla kaikki aika vilskareita, mutta ehkä esikoinen ja kakkonen kuitenkin vielä vilkkaampia kuin tää nuorin. Kahdella ekalla oli koliikkia ja kolmannella ei ja tää kolmas on ollut sellainen helppo alusta asti verrattuna muihin.

Nyt en sit enää muistakaan mistä muusta oli juttua. Mutta kaikille tsemppiä ultriin, jotka menossa. :heart:

Katjuska ja sintti 12+2 :heart:
 
Katjuska Samaa täällä, ei tuu silleen ajateltua raskautta samalla tavalla ku on tuo reilu 1 vuotias pitämässä päivää vauhdikkaana...ei ehi hermoilla ja miettiä liikoja :D ...Ja aikakin menee nopeempaa...kohta ensimmäinen kolmannes takana =)
 
vauvis, kiitos. Voi että mulla on just se vuoden 2006 tulo huonompi kuin 2005 tai 2007 tai 2008 eli jää taas sitten huonommalle... perskale, ellen sais kunnon palkankorotusta tässä vielä.. mikä on siis toivoton ajatus täällä :LOL: No, kai sillä elelee, mutta viimeksikin ärsytti kun jos olisin jääny äitiyslomalle tammikuussa (jäin joulukuun puolessa välissä) niin olis ollu sen 2007 verotuksen mukaan, mutta parin vkon takia sain sitten huonompaa rahaa. Ja nyt ilmeisesti sama juttu, kun se 20% sääntö ei täyty, eli on jotain 15% korkeammat tulot... blääh.
 
Vauvis joo ja meillä oma kassa hoitelee noi, niin toki ne tekee sen parhaan mukaan, olis kyllä hyvä jos sais sen 2008 mukaan kun tällä kertaa meinaan sitten jäädä pois vielä opintovapaille yms niin ei palkkatuloa ole tiedossa ihan justiin =)
No, katotaan, eihän se mikään törkyhuono ollut edellinenkään, mutta jokainen euro on tarpeen kun mennään pienemmillä tuloilla kuiteskin.
 
Kiitos uudesta pinosta! :flower:

Katjuskalle onnittelut hyvistä ultranäkymistä!

Kävin aamulla sokerirasituksessa ja huomenna saa tulokset. Nyt on täälläkin muuttunut niin, että otetaan ihan verikoe. Mä jo aattelin että saan tietää tulokset heti kun otetaan sormenpäästä mut ei. No huomenissa sitten.

Mulla on eilisestä asti ollu kipuilua, menkkajomotusta :/ Toivottavasti kaikki silti kunnossa!

MiljaK ja salaisuus 12+1 (kauankohan muuten vielä pidetään salassa)

 
Täällä käyty neuvolassa kun eilen alkoi hirmuinen päänsärky ja huimaus! Syytä ei löydetty. Ilmeisesti migreneipohjasta. Paineet oli 138/83. Vähän mulle korkeella. Mulla normaalisti olli joku 117/78.. Mutta ei ton huimausta pitäis aiheuttaa.

Neuvolatäti sitte kysy että kuunnellaanko nyt niitä sydänääniä kun torstaina ei lääkäri halunnut kuunnella kun oli viikkoja niin vähän hänen mielestään. Kaippa oikea syy on se että noita vatsamakkaroita on tossa edessä niin paljon että on niin epävarmaa niiden sydänäänien löytyminen. Mutta sieltä ne löyty melkein heti! Oikein vahva jumputus kuului! :D Helpottaa kyllä tietää että massussa voidaan hyvin vaikke ite voinkin vähän huonommin.

Tää päivä meneekin nyt sitte lepäillessä kun sain sairaslomaa. Perjantaina vasta töihin kun on sopivasti vielä kolme vapaapäivää. :)

Niin ja töissä olen kaupassa myyjänä. :)
 
Ultrassa käyty, ja itse asiassa odotin olevani helpottuneempi suht rauhoittavien uutisten jälkeen. Mutta melkein toisin kävi. Sama odotushuone ja ultrapöytä saivat melkein kaikki painajaismaiset tutkimukset palaamaan aivolohkoihin ja kuulin kätilön puheesta vaan ne kohonneet riskit ja uhkat meidän viimekertaisen raskauden perusteella. Mies yritti olla positiivisempi ja tsemppaa että niskaturvotuskin oli normirajoissa... :ashamed:
Pitäis jotenkin koittaa olla ilosemmalla mielellä, mutta ihan tuntuu kuin olis joku pienimuotonen masis päällä. Vaikkakin ihan äärettömän iloinen ja onnellinen toki olenkin, että ainakin vielä kaikki hyvin ja masussa joku oikeesti onkin. Ja tietty olis parempi olla turhia murehtimatta-kaikkien kannalta. Mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Töistä: myyntitöitä teen eli asiakkaisen kanssa koko ajan tekemisissä, välillä jaksaa välillä ei. ;)

No, kaippa tää tästä taas hymyilevämmäksi muuttuu. :) Ai joo, melkein oikein olin kierron veikannut mutta LA:ksi saatiin 16.8, jos joku ystis sielu päivittelee meidän elopentujen listaa. =)

Onnea kaikille ultraan lähipäivinä meneville!

caribbee ja limppu 11+4
 

Yhteistyössä