ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Painogallup 9kg tullut 47kg >56kg.

Siihen se taipaapi jäädä, täällä nimittäin kahdesta lähtien tullut supistuksia 10-15min välein, viimeiset pari tuntia 10min välein. Toivottavasti nyt on tosi kyseessä... Kipujen kanssa pärjään, joten en viitti aikaa mennä tappamaan sairaalaan.

Lähden tästä toiselle kävelylenkille, jos se vauhdittas touhua.

39+5
 
Täällä kanssa supistellut melkein koko päivän, tai no siitä siivouksesta lähtien.
Säännöllisiä tuli jonkin aikaa melkein heti siinä siivouksen jälkeen, mutta nyt ei säännöllisyydestä tietoaakaan.
Välillä jo ajattelen että ovat loppuneet, mutta aina kun tästä sohvalta nousen niin tulee minuutin sisällä tosi kipeä supistus ja liikkuessa supistelee kanssa.
Nyt taas kun istuu niin on aika hyvä olo, jonkin verran supistelee, mutta ei tee niin kipeää kun liikkuessa/seistessä.
Nyt ajattelinkin ( minäkin ) tästä lähteä kävelylle jos olisi jotain vaikutusta noihin supistuksiin ja vielä vaikka jos tänään pääsisi sairaalaan lähtemään.

Mies ei vieläkään ole tullut kotiin, ja ilmeisesti tulee vasta seuraavalla bussilla mikä lähtee 19.45 ja on Tampereella 21.40, koska sanoi mulle soittavansa sitten kun pääsee bussiasemalle ja on tulossa.
No, eipä ole soittanut ja edellinen bussi lähti 18.45, joten luulenpa ettei ole siihen ehtinyt.

Mutta nyt sinne kävelylle ---¨>>>
 
unikuu108
mä tykkään auringosta. olimme pojan kans suomenlinnassa päivän ja äsken tulimme. nyt se tuolla ammeesa ja mä tässä sopivan matkan päässä ettei läppäri kastu..
ei mitään uutta alapäärintamalta..
 
JAA-A. Se olis 39+6 eika vauvaa nay, ei kuulu. Joskos meinaa olla leijonamaisen santillinen ja tulla sovittuna paivana... :D

Korkokenkajuoksulla ynna muilla tosi naisen aktiviteeteilla saa jotain kivuntapaista aikaiseksi mutta hyvin mitatonta. Menkkajuilintoja on ollut eilen ja tanaan satunnaisesti, mutta mitaan muita merkkeja tulevasta synnytyksesta ei ole kylla nakynyt. Jotenkin ihan outoa, kun esikoinen syntyi kuitenkin muutama pva ennen LAta niin jotenkin sita odotti tastakin samaa. No mutta, muuten olo oikeastaan ihan jees, joten en edes
viitsi lahtea valituslinjalle. Huomenna on paiva uus.

Onnea vauvautuneille :flower:
 
Ei voi olla totta, lenkillä sitten oli ihan päinvastainen vaikutus kuin ajattelin, supistukset loppui :headwall:
Tuskin siis ollaan lähdössä synnyttämään tänään(kään)

Täytyy nyt vielä lähteä koiran kanssa kävelylle jos se jotain hyödyttäisi, mutta epäilen...
Mieskin soitti että pitää laittaa sauna päälle 10 aikaan kun tulee kotiin ja haluaa kuulemma mennä sitten saunaan.
Että ihan hyvä vaan jollei tarvitse minnekään lähteä niin saa mies saunoa rauhassa.

Menee hermo !!
:headwall:
 
Aiemmin jotkut puhuivat vauvan hikasta , miltä ne siis tuntuu? Kun oon ihmetellyt kun tuolla alapäässä enemmän takapuolella tuntuu sellainen tasainen jytke aina toisinaan, onko se siis hikkaa? =) Fiksuja nämä mun kysymykset aina :D
Painosta on ollut galluppia, itsellä tuli ekasta neuvolasta tähän mennessä n.7kg, viime neuvolassa tosiaan pommpas tuo painon nousu kun oli viikossa tullut 1.6kg, saas nähdä miten maanantaina.. Ylipainoinen olen muutenkin niin nyt on taas tullut kova hinku laihduttaa, joskus yläaste iässä tiputin 20kg mutta vuodet on tuonut ne takaisin.. Mutta toki lapsen hyvinvointi menee kaiken edelle, paino tippuu mitä tippuu, työt aloitetaan sitten sillä saralla myöhemmin ;)
Isyysloma ei vielä tiedetä miten pidetään. Miehellä olis vielä ens viikko kesälomaa mutta ei taida vauva siihen vielä joutua. Pitää sitten ensin varmaan viikon kun vauva syntyy ja loput sitten myöhemmin.
Muratti ja maha-asukki 38+2
 
Olipa olevinaan raskas päivä. :)
Pinnikseen sain ostettua Prismasta patjan ja jopa ilman muokkaamista saatiin sänkyyn se mahtumaan. ja laitoin sit muutenki vauvan nurkkauksen valmiiks. Ainut et yhen hyllyn haluun vielä pinniksen yläpuolelle.
Mulla ei edelleenkään oo yksiäkään imetysliivejä, oon niin skeptinen imetyksen onnistumisen kanssa. Ehtii ne sitte.

Oltiin pizzalla tänään, huomiseks odotettavissa LISÄÄ TURVOTUSTA, JEEEEE!

Aniit 38+1

niiiin ja se piti vielä sanoo et on oikein mukava lukee TYKS:n juttuja, lisää niitä. :)
 
Merkkailen taas että luettu on. Sorry, kun nykyisin käyn aika harvoin täällä, kun oon niin jämähtänyt tuonne naamakirjaan.

Meillä sujuu poitsun kanssa oikein hyvin. Tosi kiltti ainakin toistaiseksi. Nukkuu hyvin, syö tissiä jne-

Eilen illalla mulle nous reilun 38 asteen kuume ja rinta oli tulikuuma ja punanen eli rintatulehdus tai ainakin sellaisen alku. Maitoa ilmeisesti nousi niin paljon yhtäkkiä enkä ehtinyt tyhjätä. Pumppailin sitten kaiken ylimääräsen säilöön, pidin kuumaa haudetta rinnalla ja söin särkylääkettä. Aamulla olo oli jo ihan toinen :)

Tsemppiä kaikille odotuksen loppusuoralle :)

outiko & pikkuherra 1vko
 
Täällä palstalla meno vähän hiljentynyt... Ite käyn päivittäin lukemassa mutta harvoin tulee kirjoiteltua. Paino galuppia oli tuossa nii itelle on tullut nyt jotai 17 kg :D ei ressiä, tippuu onneks nopeaa ja osa on turvotusta. Esikoisen aikana tuli 31kg ku oli raskausmyrkytys mut paljon jäi laitokselle ja pian lähti imetyksellä ja liiikunnalla =) Kerkeäähän tässä vielä nousta tuo paino....
Supistellu on nyt parina päivänä jo ihan kivasti,että onhan se aina etiäpäin. Vaikka tiedän olevani täällä vielä syyskuussa :kieh:
Keskiviikkona oli neuvola ja siel ei mitää erikoista. Ultrattiin ja kaikkki oli hyvin. NYt vaan pitää seurata ettei tuu mitää myrkytykseem viittaavia oireita. Eipä nuita oo kyllä vielä ollukkaa... Itellä on kyllöä aivan hirveenä virtaa päivisin, en tiiä mistä johtuu. Tulee tehtyä puuhommia, ruohonleikkuuta,marjanpoimintaa ym. muuta mukavaa.
Saispa jo pikkunyytin syliin :heart:
Nyt 36+6, kohta poksuu 37+0 :D :D

vv06+masuasukki :heart:
 
Moi taas!

Tässä nautitaan ihanasta hiljaisuudesta. Kaikki kolme muksua nukkuu tuolla että tuhina vaan käy. Huomaa, että ovat olleet päivän ulkona ja uni tuli melkein heti. Mies on kalassa kavereiden kans, mutta tulevat kun alkaa tulla pimeää.

Masukki aloitti iltamylläämisen ja masu heiluu hullunlailla. Kyljestä tuntuu kohta jalat tulevan läpi. Pientä supisteluakin on välillä, mutta ei mitään säännöllistä tai erityisen kipeää. Lämmin päivä ollut taas ja jalat kovalla koetuksella. Päätäkin särkee, näköjään liian vähän tullut vettä tai ylipäätään nestettä nautittua. Illalla kävin kaikkien kans vielä pyöräilemässä muutamassa puistossa. Mahtoi olla näky kun puuskutin pää punaisena muksu kyydissä ja kaksi pyöräillen perässä. Ihana ilma oli, joten ihan kiva oli käydä jossain.

Aniit: Yhdet hyvät (imetys)liivit voisin suositella. Nimittäin carriwellin comfort yöimetysliivit ovat sellaiset toppimaiset, ja eikä purista tai kiristä mistään. Niitä olen käyttänyt vaikka muulloinkin kun imetysaikana. Näitä on nyt sitten muutama pakattuna sairaalakassissa.

Niin, sen sain ainakin osittain tänään pakattua. Mukaan tuli pesuvehkeet, parit imetysliivit, vauvan kotiintulovaatteet (body, sukkahousut ja velourasu). Joku myssy ja tossut täytyy jostai penkoa. Kun ei ole hajuakaan mihin kaikki ne pienet vaatteet olen jemmannut. Osa on kyllä kaverin tytöllä lainassa. No, mielelläni käyn ostamassa pikkuiselle uudet :)) Löytyy niin paljon suloisia vaatteita noille vauvoille.

Vielä täytyy jotain pientä evästä laittaa mukaan ja kamera. Mut sitä tulee käytettyä päivittäin, joten se lähtee sitten lähtiessä mukaan tai mies saa tuoda myöhemmin. Niin ja bepanthen voide on ollut joka kerta mukana kun olen käynyt synnyttämässä. Ja sitä taitaa saada sairaalastakin, mikäli ei ole itsellä mukana.

Esikoinen alkoi tänään itkeä kun tuota kassia pakkailin. Kysyi, että olenko tänään menossa ja olenko kauankin poissa. En kuulemma saa lähteä yöksi mihinkään kun tulee ikävä. Kerroin, että en tänään ole mihinkään menossa, mutta täytyy olla laukku valmiina kun sitten lähtö tulee. Ja onhan iskä täällä sitten kotona heidän kanssaan, tai mummi :) Aloittaa eskarinkin tuossa 17.8 ja olen varmasti sitten synnyttämässä :( Olisi niin kiva päästä ekat päivät viemään häntä sinne. Meidän vauva jo niin iso... vastahan hän syntyi :heart:

Soilalle onnittelut pikkuisesta!!oli tosiaan nopeaa toimintaa siellä :)

[/b]Elokuuvauva09 ihania runoja tosiaan, tippa linssissä täällä niitä lueskelin..

Nyt hakemaan jotain juotavaa, hirmu jano. ja kädet puutuu tästä kirjoittamisesta.

Amaria 37+5
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Eilen illalla mulle nous reilun 38 asteen kuume ja rinta oli tulikuuma ja punanen eli rintatulehdus tai ainakin sellaisen alku. Maitoa ilmeisesti nousi niin paljon yhtäkkiä enkä ehtinyt tyhjätä. Pumppailin sitten kaiken ylimääräsen säilöön, pidin kuumaa haudetta rinnalla ja söin särkylääkettä. Aamulla olo oli jo ihan toinen :)

Tsemppiä kaikille odotuksen loppusuoralle :)

outiko & pikkuherra 1vko

rintatulehdukseen:
kylmää kaalia rintsikoihin.. ja ahkeraa rinnan tyhjäystä.eri asennoistakin niin imu menee eri kohtiin.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?searchword=rintatulehduksen+hoito&option=com_search&Itemid=36&searchphrase=exact&ordering=newest


 
Rupeepas täällä olemaan kärsimätöntä porukkaa vaikka elokuu on vielä ihan alussa :D Itse oon yrittänyt pitää tän pessimisti-ei-pety-asenteen ja oon ajatellut et sit syyskuussa viimeistään ja kaikki mikä menee sen alle on pelkkää plussaa.. Eilen sit kävin katsomassa kaverin viikon vanhaa vauvaa ja tuli niin kauhee vauvakuume, että kyllä tulee meikäläisellä olemaan pitkät viikot edessä ootella tätä omaa :)

Tosta ambulanssilla sairaalaan menosta oli jollain puhetta.. Onko jollain kokemusta siitä et on joutunut soittamaan lanssin? Kun siis mulla tää vauva on vielä kovin ylhäällä ja neuvolasta sain ohjeeksi soittaa lanssin jos vedet menee ettei tuolta tuu napanuoraa tms. ulos ennen vauvaa... Kotonahan mä voin soittaa siinä tilanteesa vielä sairaalaan ja kysyä ohjeita, mut jos oonkin jossain muualla ja vedet menee, niin mitäs sitten..?

Painogalluppiin Kiloja on tullut 12kg.. Oli vähän ylimäärästä(n 10kg) ennen raskautta, mutta enpä mä nyt kovin huolissani näistä oo.. Mtään pahempia turvotuksia ei ole joten luulen et suurin osa on näistäkin ihan itse aiheutettua..

Imetysliivit On täällä kans edelleen hankkimatta.. En tiedä oikein et minkä kokoiset pitäis olla, niin aattelin et jos kävis ostaa sairaalaan jotkut hennesin halpikset ja sitten, kun kotiutuu niin tilais kunnon liivit.. Mulla ei oo kauhesti toi kuppikoko kasvanut raskauden aikana, mutta rinnan ympärys on ja siks oon vähän epävarma tosta koosta, kun esim b75 puristaa, mutta a80 on sopiva...

Kantoliinasta vielä sen verran et noita kantoliina kanavan sivuja tutkin kyllä, mutta löytyiskö jostain vielä kuvallisia ohjeita esim. siihen kietaisukehdon( ? ) tekemiseen.. Sellaiset missä ois se sidonta ihan alusta loppuun?

Mitähän vielä piti kommentoida..?? Ai niin.. Ootteko te kaikki nyt siellä facebookissa.. Mä kun en ole sinne kirjautunut, mutta voisin kirjautuu jos siellä porukat käy vilkasta keskustelua vielä sen jälkeenkin kun vauvat on syntynyt.. Tonne tän palstan vauva puolelle ei ilmeisesti ainakaan ole kukaan tehnyt pinoa leijona-vauvoille?

Sadepäivän ilo ja Minttu 38+4
 
Moiks :)
Vauva arki on sujunut ihan ok, vähän pojalla ollut ilmavaivoja. Poika on kyllä niin söpö ja sulonen ettei mitään rajaa :) Esikoinen ei oo vielä ollut mustis, vauva kuulemma haisee kakalle :p
Sillon kun tultiin kotiin niin mulla nousi kuume ja joka paikkaan särki, kunhan rinnat tyhjäs niin kuumekin laski. Eli johtu vaa siitä että maito nousi niin nopeasti ja rinnat oli niin täynnä.

Painosta.. mulle tuli 22kg josta nyt on lähtenyt 7kg.. eli vielä on aika paljon ylimäärästä.

Joku mietti että meniskö taksilla vai ambulanssilla.. normaali synnytykseen ei lähtetetä ambulanssia vaan pitää mennä taksilla. Kelasta voi jälkikäteen hakee korvausta jos taksi maksaa yli 11e. Näin mulle sanottiin neuvolassa joskus kun kysyin asiaa.

Meelaie & Papu-herra 2vkoa 2pvää
 
Moi :wave:

En oo pariin päivään oikein ehtinyt tänne. Lueskelin just kolme sivua tekstiä läpi ja ilmoittelen vain, että yhdessä koossa vielä ollaan :)

Perjantaina oli neuvola ja kaikki kunnossa. Seuraava aika laitettiin ensi perjantaille, saa nähdä vieläkö tulee mentyä sinne. Jotenkin kyllä tuntuu, ettei tää vielä synny..

Tänään oli niin hieno ilma, ja oltiin päivä rannalla. Uskaltauduin vielä veteenkin kastautumaan, en kyllä tiedä mikä mahtaa olla kohdunsuun tilanne, mutta toivottavasti nyt ei mitään tulehduksia tulisi. Oli niin kuuma, että oli pakko päästä veteen :whistle:

Kommentoin huomenna lisää, nyt katselen hetken vielä tv:tä miehen kanssa ja sitten nukkumaan. Väsyttää niin kovasti, toivottavasti vain saan nukuttua, kun välillä tulee supistuksia (ihan epäsäännöllisiä kyllä)...

RangaTanga 38+6 :heart:
 
Huomenna me sitten lähdetään kohti Oulua, ja maanantaina sektio. Toivottelen siis mukavaa ensi viikkoa, minä lähden vauvan haku reissuun. :heart: Tulen ilmoittelemaan tänne sitten kotiuduttua kuulumisia!

iitu 38+6
 
Meillä sairaalassa synnytysvalmennuksessa (sekä kirjallisissa ohjeissa mitkä saatiin mukaan) annettiin ohjeeksi tulla ambulanssilla sairaalaan mikäli lapsivedet menevät... Syyksi perustelivat sen että jos lapsi ei olekkaan vielä laskeutunut / kiinnittynyt kunnolla niin vaarana napanuoran esiin luiskahtaminen (vai miksi sitä virallisesti kutsutaankaan). Joten me aateltu niin että jos vedet menee niin soitetaan se lanssi sitten kun ohjeet näin annettu synnäriltä, jos muuten alkaa synnytys niin omalla autolla sitten. Meillä tosin ei oo ku jotain kolme kilsaa sairaalaan.

Mulla ollut jo keskiviikosta lähtien proteiinit +1, joten seuraillaan mahdollisia raskausmyrkytyksen oireita. Keskiviikkona ja perjantaina otettu verikokeet mitkä ok. Turvotus lisääntynyt mutta ei pääkipua tms oireita, perjantaina ottivat tunnin käyrää myös. Lisäksi mangeettikuvissa perjantaina kävin missä lantion mittasivat. Sairaalakassi ois pakkaamatta viel, jospa sen huomenna sais pakattua :) Kun maanantaina kontrolli synnärillä taas, niin pitänee varulta varustautua...

Onnea taas kaikille jotka ihanan nyytin ovat syliin saaneet ! :heart:
 
Merkkailen taas!

Onnittelut taas vauvautuneille! :heart:

Ei tullut meilläkään tänään, vaikka olisi hyvä päivä ollut, kun vuosi kihlautumisesta :D varmaan yleinen päivä 080808 ;D. Mutta enpä yllättynyt, siellä se pysyy pitkäänkin vielä :) Alkaa vaan joka päiväinen puhelimen pörinä ja kysely hiukan ärsyttää, ihan kun se puhumalla ulos tulisi x)

Zinnie 41+1
 
Ambulanssista vielä. Mulla on se suunnilleen tunnin matka synnärille et jos tilanne on sellanen niin varmasti soitan ambulanssin.

Joo mäkin aattelin ostaa kohta pian jotkut esim henkkamaukan halpikset imetysliivit. Mitkäs ne olikaan ne Carriwellin joita monet on täällä kehunu? Näitten rintojen kanssa en usko minkään topin olevan hyvä valinta.
 
Merkkailen että ollaan vielä kotona. Yöllä kahen aikaa tuli hirvee väsy ja sain nukuttua kolme tuntia. Lähen tästä taas lenkille. Supistuksia tulee jatkuvasti mutta ei tarpeeksi tiuhaan ja kipeitä. Tämä on kuitekin mukavampaa kuin ettei olis mitään merkkejä. Moni olis varmaan jo lähtenyt käymään synnytysvastaanotolla ja itekin mietin sitä koko ajan, mutta en kestä sitä nöyryytystä (?) että palauttavat takasi...

rv 39+6
 
Onnea vauvansaaneille! :heart:

Iitulle onnea vauvanhakureissuun!

Meillä oli kanssa eilen kihlapäivä. Kihloihin on vain menty 080803.

Rimahalle tsemppiä supistusten kanssa. Kannattaahan se käydä näytillä jos tuntuu siltä. Tietää ainakin missä vaiheessa on menossa.
Mä olen kanssa just sellainen että en oikein kehtaa edes soittaa ja kysyä neuvoa kun en viitsi häiritä mutta pitäisi aina muistaa että sitä varten ammattilaiset on.

Zinnie toivottavasti pääset pian tositoimiin. Johan se olisi sun vuoro! =)

Vauva raukka pelästyi eilen kun oltiin yhdessä täpahtumassa ja seisoin lavan lähellä missä soi kovaa musiikki. Alkoi raukka potkimaan ihan hulluna ja sitä jatkui sitten koko illan vielä kun menin nukkumaan. Paitsi silloin kun supisti (todella vähän) se oli ihan hiljaa ja mietti varmaan että mitä helvettiä tää nyt on, rauhaa häiritään.

Munkin pitäisi vielä sairaalakassi pakata, vauvanvaatteita pestä ja pedata vauvansänky. Mä en ole vielä viitsinyt laittaa sinne lakanoita kun turhaan pölyyntyy..

Päksäkkä 39+5 :heart:
 
Huomenta! Täällä taas yksi nakkisormi näpyttelemässä :LOL:
Ihanat nämä aamut, jalatkin kun tunkit. No, se yleensä vähän helpottaa kun päivä tästä etenee. Yöllä herätty kerran (tai kaksi) joten suht hyvin nukuttu. Näköjään nämä kaikki kärpäset olivat täällä olkkarissa kun ei kimpussa ole olleet.

Aniit: näitä liivejä olen ostanut
http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=3
mutta löytyy carriwellilta muitakin hyviä liivejä jotka mukautuu rintojen kasvun mukaan. Mutta nuo on ehdottomat sairaalassa, varsinkin kun alkaa maito nousta. (sainkohan tuon linkin laitettua).

Iitu pääseekin nyytinhakureissuun. Meidänkin esikoinen syntyi sektiolla, ja se meni tosi hyvin vaikka sitä aluksi vähän jännäsinkin. Tulehan sitten kertomaan kumpi tuli :))

Kehtosidonnant: http://www.babyidea.fi/kehto.html ja löytyy tuolta muitakin sidontoja. Itse käyttänyt aika paljon tuota kietaisuX2 ihan pienestä.

amaria 36+6 (huomenna POKSuu!!)
 
unikuu108
Sadepäivän ilo
Imetysliivit On täällä kans edelleen hankkimatta.. En tiedä oikein et minkä kokoiset pitäis olla, niin aattelin et jos kävis ostaa sairaalaan jotkut hennesin halpikset ja sitten, kun kotiutuu niin tilais kunnon liivit.. Mulla ei oo kauhesti toi kuppikoko kasvanut raskauden aikana, mutta rinnan ympärys on ja siks oon vähän epävarma tosta koosta, kun esim b75 puristaa, mutta a80 on sopiva...
mä kyllä suosittelen vaikka käytettynä huutiksesta carriwellin drop cupit ostamaan. koska niiden kanssa ei tarvii noita kokoja niin miettiä ja ne kun venyy ja sopii ekojen päivien turvonneisiin muotoihin kans..


Kantoliinasta vielä sen verran et noita kantoliina kanavan sivuja tutkin kyllä, mutta löytyiskö jostain vielä kuvallisia ohjeita esim. siihen kietaisukehdon( ? ) tekemiseen.. Sellaiset missä ois se sidonta ihan alusta loppuun?
siellä on sellainen kohta kun sidontaohjeet joissa löytyy kuvalliset ohjeet esim :
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=390



 
unikuu108
http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=285
näistä mä oon ymmärtänyt et nää on isommille rinnoille paremmat. ovat tukevammat tai jotain??

http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=4
näitä mullon ollut ja ostin nytkin. nää muokkaantuu hyvin maidonnousun tuomiin muutoksiin. eikä ole saumoja painamassa

http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=272
samoin nää. näissä vaan on isompi koko kuin painojaselkämallisissa.

mulla oli esikoiselta lindexin ja henkkamaukan rintsikoita ja suoraan sanottuna ne olivat karmeita ja huonoja verrattuna nuihin.jos imetysliivien pitää tukea ja olla näppärät samalla niin henkkamaukan ja lindexin räpsykät ei sitä olleet..

mä ostin huutiksesta tosiaan käytettynä noita kun ei niillä sit vuoden jälkeen enää tee mitään.
me vielä meinattiin et meidän lapsiluku olis tässä joten..

hyviä imetyspaitoja mun pitäis vielä ostaa.boobin paidat oli esikoisen kohdalla tosi hyviä ja glamourmomin imetystopit kans(ne pitkät mallit) ostin nyt 3 pitkää ja yhden lyhyen olin säästänyt..
hyviä yöllä.. ja kesäkuumalla..
 

Yhteistyössä