ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Moi kaikille, ja tsemppiä sairaalaan lähteneille! Ja onnea vauvaantuneille!

Alkaa tääkin palsta hiljentyä.. Mutta vatsasta on löytynyt yö-adhd-vauva!!!

Sairaalavieraista Seinäjoella sanoivat nyt tutustumiskäynnillä, että isä ja vauvan sisarukset, sekä isovanhemmat saavat käydä. Nyt tekee tuo remontti sen, että vieriosaston äidit voi joutua johonkin ihan muualle osastolle, joten.. Omat siskoni varmasti tulevat käymässä, jotenkin sen arvaan eikä niin haittaakaan. Olemme rauhallisia ja hiljaisia, ja meidän perhe on ihana, kun he käyvät kylässä yms.niin ei olla ikinä kauaa. puoli tuntia-tunti maksimissaan, ja sitte kaikki lähtee omiin koteihinsa. Anoppi ja appifaari tulee aina useaksi tunniksi, ja siinä menee hermot!

Sissihullu, kikka ja muut koiraihmiset mitenkä ootte ajatellu toimia koirien ja vauvan kanssa? Oon miettinyt, että laitan jo mun sairaalakassiin oman pienen viltin joukkoon, ja pidän sitä vähän aikaa vauvan ympärillä. Joku vie sen sitten kotiin koiralle haisteltavaksi.. Muutenki on mietityttänyt, kun meillä koira kyllä viihtyy pihalla häkissä tai narussa, mutta paljon se on tähän asti saanut olla irti ja sisällä. Se on aina irti, kun olemme kotona. En taida alussa kuitenkaan uskaltaa pitää koiraa ja vauvaa sisällä, ainakin pitää pystyä vahtimaan koiran tekemisiä. Ja käsidesiä aina koiran hoidon jälkeen, tai ainakin jos se vaikuttaa ripuliselta tai kipeältä tms.. Saksanpaimenkoira on meillä, ja sillä on ollut erittäin paljon kiinnostusta esim.siskon vauvaan jne. Yrittää päästä naamakontaktiin, ja nuolemaan yms.varsinkin vauvan itkiessä.. Kiltti koira, mutta sitä ei koskaan tiedä..

Vaavitar + tintta 39+5 ja koira-stressiä..
 
huomenta..
olipas ärsyttävää herätä tänään tekstiviestiin jossa luki: vielläkö olet yhdessä kasassa.. :D

On siis kevät ja starre onnittelut pikkuisista.. :heart: :heart:
Mä en tiiä kanssa oikein noista vierailuista.. toisaalta mieluummin toivoisin että tulee sitte sairaalaa ni ei tarvi kotona ketään passailla..

Tällä kertaa lähinnä merkkailua...

piritta ja moggulaa 39+6 Oih huomenna laskettuaika..
 
unikuu108
no niin maria-s laitoin sähköpostia.kannattaa varmaan poistaa toi sun sähköposti tuosta viestistä.

ja äsken pyyhin paperiin vaaleanpunaista.että jotain tapahtuu täälläkin. soitin haikaranpesään niin sanoivat että seuraa että onko lapsivettä vaiko vaan valkovuotoa johon kohdunsuulta sekoittunut verta.. siis onko litkua ja tuleeko lisää..
että supistuksia tässä odotelleessa lähden pojan kanssa keskustaan viemään rikkinäsitä bambulyhtyä vaihtoon..

unikuu39+1
 
Onnittelut jälleen vauvansa jo saaneille :)
Itsellä eilen äitipoli vs vuoksi, aloitettiin vielä loppumetreillä insuliinihoito...Nyt arvioitu vauvan paino 3.7kg... perjantaina pitää soitella sinne mihin suuntaan sokerit lähtee nyt pistämisen myötä.. Yritin varovaisesti kysellä käynnistyksessä mutta kerran omavointi hyvä niin ei käynnistellä... Plaah...
Muratti88 ja maha-asukki 39+0
 
Voi prkl !!
Nyt muuten oikeasti menetin uskoni koko tähän hommaan.
Lähdettiin viime yönä sairaalaan kun oli supistellut 5 minuutin välein2 ja puoli tuntia.
Koko yön supistuksia tuli suunnillleen sen viiden minuutin välein, kunnes sitten aamulla menin 9 aikaan käyrälle ja sainkuulla että kuulemma mulla ei ole synnytys käynnissä.
Ja ei muuta kun kotiin.

No, eipä tässä mitään, onhan se kiva kun ei voi nukkua kun supistelee ja sairaalassa sanotaan vaan että koita nukkua sitten kotona.
Ja ohjeiksi sain käydä kuumassa suihkussa ja syödä panadolia, ja että "tule takaisin sitten jos supistaa"
Siis voi jumalauta !!!
Kuvitteliko se nainen oikeasti että meillä ei ole muuta tekemistä kun ajella taksilla tota kodin ja sairaalan väliä, ja käydä vaan toteamassa ettei synnytys ole käynnissä.

Joojoo tiedän ettei se hänen vikansa ollut ettei kohdunsuu auennut siinä yön/aamun aikana enempää, mutta olisin kyllä toivonut että olisin vaikka saanut sitten jäädä osastolle, eikä mitään tälläistä tule sitten takaisin jos siltä tuntuu.

Anteeksi mutta nyt vaan suututtaa tämä edestakaisin meneminen.
 
Vaavitar Meilläkin on koira, 5-vuotias seropi-uros, suurinpiirtein sakemannin kokoinen ja erittäin ihmisrakas tapaus ollut aina (toisista koirista ei niin enää välitä..) Me on aateltu tehdä samoin, että tuodaan sille vähän "hajunäytettä" vauvasta ennen kotiutumista. Kyllä meilläkin on aina koira sisällä touhuamassa meidän kanssa, eikä sitä ajateltu mitenkään rajoittaa...mutta koskaan en jätä keskenään niitä silti. Jos vauva on vaikka viltin päällä lattialla tms. (vaikka ruokaa laittaessa) niin meillä on portti minkä saan sit tarvittaessa tupakeittiön ja muun asunnon väliin ja saa koitsu olla sit toisella puolen taloa sen aikaa kun en itse ole koko ajan katsomassa selkäni taa. Tottakai aluksi koiraa kiinnostaa uusi perheenjäsen mutta uskoisin että nopsaan se innostus siitä laantuu kun antaa koiralle aikaa tottua. Sekään ei ole hyvä jos koira on liian kiinnostunut vauvasta. Täytyy vaan muistaa yhä koiraakin huomioida ja pitää hyvänä vauvan tulon jälkeenkin. Meillä on koira ollut tekemisissä pienten kanssa, sekä vauvojen että taaperoiden ja ainakin tähän saakka suhtautunut tosi hyvin eikä ole liian kiinnostunut, osaa varoa ym. Enempi mua jännittää se aika, kun lapsi alkaa liikkua ja nousta seisomaan, että kuinka monta kertaa koira saa vahingossa tölmäistyä lapsen kumoon hännällään (se kun meidän koiruudella jonkun verran heiluu päivän mittaan)...

Jeppis & aikatauluista piittaamaton papu 40+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Sissihullu, kikka ja muut koiraihmiset mitenkä ootte ajatellu toimia koirien ja vauvan kanssa? Oon miettinyt, että laitan jo mun sairaalakassiin oman pienen viltin joukkoon, ja pidän sitä vähän aikaa vauvan ympärillä. Joku vie sen sitten kotiin koiralle haisteltavaksi.. Muutenki on mietityttänyt, kun meillä koira kyllä viihtyy pihalla häkissä tai narussa, mutta paljon se on tähän asti saanut olla irti ja sisällä. Se on aina irti, kun olemme kotona. En taida alussa kuitenkaan uskaltaa pitää koiraa ja vauvaa sisällä, ainakin pitää pystyä vahtimaan koiran tekemisiä. Ja käsidesiä aina koiran hoidon jälkeen, tai ainakin jos se vaikuttaa ripuliselta tai kipeältä tms.. Saksanpaimenkoira on meillä, ja sillä on ollut erittäin paljon kiinnostusta esim.siskon vauvaan jne. Yrittää päästä naamakontaktiin, ja nuolemaan yms.varsinkin vauvan itkiessä.. Kiltti koira, mutta sitä ei koskaan tiedä..

Vaavitar + tintta 39+5 ja koira-stressiä..
jaa-a , senkun tietäs :)
saman meinasin, että viltillä tms. jo etukäteen vauvan tuoksua kotiin koirille haisteltavaksi. Pikkuhiljaa olen niitä jo sitteriin ja pinnikseen ja kärryihin totuttanut, että eivät niitä suotta vauhkoa. eli siis tavarat hengailee olkkarissa ja niitä liikutellaan aika ajoin paikasta toiseen.
Meillä siis isoja laumanvartijoita, niin enemmän olen vielä huolissani siitä kuinka antavat ulkopuolisten ( ei laumaan kuuluvien ) käsitellä lasta, etteivät ala puolustamaan, jos se esim itkee vieraan sylissä. Molemmat ovat kyllä tottuneet lapsiin, nartun ekassa kodissa oli ollutkin 3 pientä lasta ( on siis kodinvaihtaja, tuli meille 2,5 v ikäsenä ) ja hyvin tottelee lasten läheisyydessä. Uros tähän mennessä tapaamansa lapset nuuhkassut ohimennessään ja mennyt omiin oloihinsa maate.
Tarkotus totuttaa koirat siihen pikkuhiljaa, että vieraat saavat ottaa lapsen syliin jne ja alkuun niin paljon vieraita kylään kuin jaksaa ottaa vastaan, jotta eivät "omi" sitä. ajan kanssa ja tiukalla kurilla luulen että selviämme.

lisäksi vanhempieni adhd laika on haasteena, koska samoin kuin saksanpaimenkoirasi, se on kovin innokas nuolemaan. ja myös hyppimään ja kynnet voivat todella tehdä pahaa jälkeä todella nopeasti...

ikinä ei voi vauvaa ja koiraa jättää kahdestaan, koska vaikka kuinka luottaisi ja tuntisi koiransa, sitä ei tiedä milloin napsahtaa ja siinä vaiheessa on myöhäistä itkeä jos vahinko on jo käynyt. valitettavasti.

jotenkin tuntuu siltä että tärkeintä on saada koira luottamaan siihen, että vaikka huomio väistämättä vähenee kun vauva tulee taloon, niin huomiota saa edelleen hyvästä käytöksestä ja malttamisesta. jos täällä alkaa joku paikkojen tuhoamisoperaatio, niin en todellakaan tiedä mitä teen...
 
OnSiisKevät, Starre ja Jeremias äiti onnea teillekin nyyteistä :flower: :heart:


Täällä vaisu fiilis. Hormonit heittää ja itkettää melkein kaikki. Ei siis mitään ikävää ole edes sattunut. Aamulla tuli taas limaa paperiin ja itku pääsi. Sekoomassa? :/

Kikalle tsemppiä ja erityisjaksuja. Muistan esikon ajoilta ton tunteen, mä ramppasin viimesen kolmen viikon aikana siellä varmaan joka toinen päivä ja sit vauva syntyi laskettuna päivänä, mut se, et aina laitetaan kotiin ei todellakaan ole kivaa. Ja mä ramppasin kans suppareiden takia..

omppuli ja öttiäinen 38+1
 
Onnittelut vauvaantuneille! :flower: Ihana kun joka päivä on vauvauutisia, kaipa se sit viimeistään kahen viikon sisällä on omakin vuoro..

Sairaalavierailuista: Mä oon tehnyt miehelle selväksi ketä haluun sairaalaan käymään eli muille saa sit sanoa että oon niin huonovointinen ja väsynyt etten muita jaksa. Oon sit missä kunnossa tahansa..

Omat ja miehen vanhemmat ovat tervetulleita, samoin molempien sisarukset perheineen. Niiden kanssa on niin helppo olla, eikä tarvi yrittää jaksaa seurustella jos ei halua.. Vierailuaika Päksissä on muistaakseni 17.30-19 eli aika lyhyt aika päivästä. Mies saa olla aamusta iltaan, sitä ei kait ole ajallisesti tarkasti määritelty.. Lisäks mun äiti varmaan käy päivisinkin, kun pystyy vähän niinku "työsuhde-etuna".. :D

Omaa oloa: Tänään on ollu taas mukava päivä, kun sain yön nukuttua ku ei ole niin kuuma. Miehen vaimo oli aamupäivän tässä 2v. kummipojan kanssa ja on niin mukavaa kun ollaan läheisiä, kun mulla on vaan veljiä itselläni. Suunniteltiin jo vähän yhteisiä perhereissuja.. :)

Nyt lähenkin porukoille äipän patojen ääreen, nam,nam..

Aurora 40+3
 
Kotona edelleen... Supistukset sitten loppui eilen päivällä ja sain jopa yön nukuttua ilman kipua! Kamalaa vaan kun niitä kesti jo neljä päivää putkeen, niin olis toivonut vauvan jo syntyvän!
Toisaalta ihanan helpottunut olo, kun kipu on edes hetkeksi tauonnut ja sain univelat kuitattua ja lihakset rentoutui :) On tässä vielä laskettuun aikaankin muutama päivä ja edellisetkin raskaudet on yli menneet... Siinä mielessä oon osannut siihen varautua, että kipuja tulee ja menee ja raskaus kestää kauan :whistle:

Jokohan Zinnien vauva on syntynyt? Vihdoinkin pitkä odotus päättymässä:)

Onnittelut kaikille, jotka kävi vauvauutisia ilmoittelemassa jo, monta vauvaa on taas tullut:flower: :heart:

OnSiisKevät Ikävää, että sulle jäi niin huono muisto synnytyksestä:hug: Onnea pojasta kuitenkin:flower: Mullekin oli esikoisen jälkeen kauhistus se synnytyksen pituus ja vaikeus, kivun määrä ja jälkikivut yms... Tokan saaminen pelotti kamalasti, mutta onneksi siinä meni kaikki hyvin ja paranin nopeasti. Kolmas jännittää ja pelottaa taas kamalasti, kun synnytän samassa paikassa, kun esikoisen... apua.... Monissa sairaaloissahan on niitä kummikätilöitä, pelkopoleja yms toimintaa, jossa voi käydä keskustelemassa, jos on jotain traumoja jäänyt.. Sellaisesta voisi olla apua.

Noista sairaalavierailuista mä olen ajatellut, että korkeintaan mun vanhemmat ja sisarukset ja mumma saavat tulla sinne miehen ja lasten lisäksi. Muut saavat sitten tulla kotiin, kun jaksetaan kyläilyjä.

Täällä näytti olevan muutama Flora-koodien keräilijä... Mä en ole itse keräillyt niitä, mutta jos joltain sattuu puuttumaan koodeja niin mulla olis yksi ylimääräinen.. Flora-paketti ois tuolla jääkaapissa. Voin lähettää koodin vaikka yv:llä, ekalle joka ehtii kysyä =)

En muista pitikö vielä jotain kommentoida, tuli taas niin paljon juttua.
Kerrankin jaksoin vähän pidempään istua koneen ääressä, kun ei supistele :D

RangaTanga 39+4 :heart:
 
Heippa!!

Jospa minäkin raotan hieman meidän typyn synnytyskertomusta.... Eli juuri sinä pvä. 9.8, kuten olin kaikille kertonut että vauva on "tilattu" syntyi meidän typsykkä =) Aamulla pää pökkerössä edell. illan hääjuhlista ihmettelin oloani. N. 8.00 alkoi supistella ensin harvakseen. 11.00 alkoi suppailla jo 10 min välein, ja soitin vanhemmilleni että nyt taitaa olla tosi kyseessä ja koittavat kiirehtiä varm. vuoksi hääpaikalta meillepäin. Sitten siinä 14.00 lähdettiin viem. poikia hoitoon mummulle ja papalle. matkalla jorviin supisteli 5min välein. Jorviin tultaessa heti käyrälle ja näkyihän siellä supistuksia. Kätilö teki tutkimuksen ja totesi että on vain 2:lle sormelle auki ja kanavaa jäljellä :eek: Siinä vaiheessa mietin et kiva kiva.... Miten nää supparit on kumminkin NIIN pirun kipeitä jo.... Saatiin sitten käsky lähteä käppäilemään :headwall: Kätilö arvoi että voitte huoletta 1-2h kävellä. En päässyt kuin ulkooville ja siinä vaiheessa alkoi supistuksi pukata ihan törkeenä ja kipeenä. Ulko-oven ulkopuolella sit miehelle manasin et EN pysty kävelemään enää yhtään |O Ovisilmästä olivat katselleetn mun kärvistelyä sen 5min. siinä pihalla ja kohta kätilö tulikin hakemaan mut rullatuolilla takasin :LOL: Kysyi haluisinko viel ammeeseen? Juu ei, kivut niin kovat et suoraan saliin. Epiduuraalia ehdotti ja sen halusinkin,mutta sitä ei saatu laitettua sit millään :/ Mää huusin jo siinä vaiheessa perkelettä ja mitäkaikkea kun sattui kamalasti ja luulin silti et ehdin jotain saamaan kipuun... Sitten kätilö sanoikin et nyt se vauva sieltä syntyy..... Ja mä olin ihan pihalla et NYT jo?? Vaikkakin tunsin tarvetta ponnistaa ja paskatkin tuli ponnistettua siihen pöydälle :x Olin ihan järkyttynyt, et EN mä voi synnyttää ILMAN kivunlievitystä!! Pakkohan se oli kun toinen jo tulossa ja MÄÄ HUUSIN!! Sen verran tajuissani olin ,että kuulin kun vauvan sydänäänet romahtivat joka kerta kun mulla tuli supistus ja ponnistin. Ja muistin siinä tokkurassa ja kivuissa ne synnytys ohjelmat missä tapahtunut samalla tavalla. Menin siitäkin ihan paniikkiin :snotty: NO, lopulta kaiken kivun ja nopean toiminnan jälkeen typy syntyi sitten 16.38, napanuora 2:sti kaulan ympärillä ja vielä toisen kainalon alta :heart:
Tämä synnytys oli kolmestani nopein ja rajuin,ja LUOMU, mutta silti olen tyytyväinen ettei tarvinnut kauaa kärvistellä =)
Tyttö on kova tissityttö, kokoajan haluisi olla tissillä päivin öin. Pikkasen väsymys painaa, mutta eiköhän se tästä... Onneksi mies 3vko. nyt kotona apuna.

Tsemppiä kaikille tulevaan ja onnea myös muille vauvaantuneille =) :heart:

hellu ja "walma" 5pvä.
 
Itkupäivät täälläkin, lohduttaa että muilla myös. Ensin itkin sitä kun vauva ei synny, sit sitä kun mies muka niin harvoin muistaa sanoa rakastavansa ja sit sitä, tunteekohan vauva itsensä rakastetuksi. Välillä myös sitä, kuinka pikkusisko varmaankin särkee sydämensä ensirakkauden kanssa. Rakkausrakkausrakkaus.. Hävettää tämmönen! :ashamed:
Vaavitar ja maria-s ainakin sanoivat, että seksiä vois tehdäkin mieli. Meillä toteutettiinkin, mutta eipä ollu mitenkään hirveen lystiä. Tää kroppa on tiellä joka suunnassa ja sen takia asennotkin niin rajalliset, ettei kyllä varmaan tarvii ennen synnytystä uusiks testatakaan. Muakin pelottaa kaikki kropan muutokset!
Onnea kaikille vauvaantuneille ja jaksamista odottajille!
 
Kiitos hellu tarinasta =) aika vauhdikkaalta kuulosti, hyvä että kaikki meni kuitenkin hyvin vaikket kivunlievitystä ehtinytkään saamaan!

Ja tässä jotain tän päivän neuvolakuulumisia...
rv 39+6
paino +1,4kg/vko...en jaksa enää muuta ku nauraa mun painolle, sitä tulee niin paljon :D :whistle:
turvotus +
RR 125/74
sf 35
syke 130

Kaikki siis ok ja hyvä tietty niin...ens keskiviikoks varattiin uus aika mut sanoin etten aio tulla, oon meinaan suunnitellu et synnytän nyt viikonlopun aikana :D

Jahas, täytyypä tästä kohtapuolin lähteä hakemaan miestä töistä...
heippa :wave:

Elokuuvauva09 ja masukki 39+6
 
Onnittelut vauvan saanneille ja mukava oli lukea synnytyskertomuksia! Harmillista, että OnSiisKeväälle jäi huonot muistot... :hug:

Sairaalavierailut! Meillä on ihan selvä, ettei muita tuu ku mies ja tyttö. Isovanhemmat onkin niin kaukana ja muut kerkee kyllä näkemään. Ja itse asiassa olen oikein onnellinen, että niitä vierailuja on tiukennuttu täällä ja niitä vieraita sitten voi treffailla muulla kun siinä äiti-vauva huoneessa. Koska esikoisen kanssa ku oltiin niin kyllä se hermostutti, ku huoneessa oli milloin ketäkin ja esim. yhdelle tuli 9 vierasta kerrallaan!!! :eek: Olin siis kolmen hengen huoneessa, jossa oli väliakaisesti neljä. Muutenkin ahasta ja sitten siellä ramppaa jatkuvasti vieraita ja yrittävät muka olla hissukseen...pah, että ärsytti!

Nyt mulla on alkanut yövalvomiset, viime yönä 3 tuntia...Nukuin sitten kyllä tytön kanss päivunet ja ai, että teki hyvää. Sitten vaan ajattelin, että täytyyhän tätä valvomiseen taas pian totutella. Esikoiseltahan oli ihan tyyppillistä, että yössä nukuttiin vaan se pari tuntia.

Jaksuja masujen kanssa! Kyllä ne kaikki sieltä aikanaan syntyy! =) Nipsu 38+3
 
Hurjasti onnea Starrellekin!! :flower: :flower: :hug:

Mä oon vaan sohvaillut koko päivän. Kohta meen työnjohtajaks kun mies siivoaa eteisen kaappia. UUsi idea kengille yms. niin täytyy laittaa se kuntoon, kun vielä on aikaa. Meillä on molemmilla kenkiä niin älyttömästi, että ne on aika ihan sikinsokin ja nyt ostin laatikoston, johon todennäköisesti mahtuu ihan hyvin kenkiä. Mutta saa nähdä. Toi eteisen kaappi jotenkin aina räjähtää käsiin.... :kieh:

Odottelen myös mun raskauskuvia postista. Yks kaveri joka on ammattikuvaaja otti luonnon keskellä musta kuvia muutama viikko sitten ja sanoi tässä muutama päivä sitten, että laittaa ne pikapuoliin postiin. Olis ihan päästä näkeen, että mistä kuvasta teettää taulun. :)

Luminella ja matkustaja 40+5

 
Passittivat mut kotiin vielä kypsyttelemäänÄitiyspolilla oltiin yhden maissa.Ekaks puoli tuntia käyrällä,jossa ei supistuksen supistusta näkyny ja vauvankin syke suht rauhallinen,nukkui suuren osan ajasta.Sitten lääkärille,painoa ei ollu tullu yhtään,sama ku reilu viikko sit eli 80,1 kg.Kohdunsuun tilanne täysin sama ku 3 vkoa sitten eli 2 cm kaulaa,sisäsuu kiinni,sormelle nippa nappa auki!!No sit se jännä puoli eli ultran painoarvio:4 kg painoa vauvalla nyt!!Jessus,mä totesin.Kolmessa viikossa yli 900 g.Silti lääkäri vaan totesi,että ku mun paikat vielä tässä jamassa,vaikka la huomenna onkin käynnistely voi viedä aikaa ja riski siihen,että joudutaan päätymään sektioon on suuri tässä tapauksessa.No siinä juteltiin ja pyöriteltiin tietoa ja mä suostuin lääkärin ehdotukseen et 24.8. eli sit ku mä oon jo 41+3 heti aamukaheksalta aletaan käynnistämään.Mut voihan tää syntyä itsekseen ennemminkin.Toivotaan et syntyiski,sen verran kovakouraisesti se naislääkäri "ronklasi"tota alapäätä et voihkaisu pääsi suusta siinä kohtaa.Hän sanoikin,et nyt sulla voi tulla sit niitä supistuksia.No katotaan tuleeko.Vielä ei tunnu mitään.

Mies sit sanos ku päästiin ulos ja mentiin kanttiiniin kaffelle,et tänään syödäänkin äijäruokaa:ku on kunnon jössikkä tulos,ni täytyy sen saada makkaraa!No tossa joku aika sit syötiin sit miehen grillaamia homejuusto-valkosipuli -makkaroita fetasalaatin kera.Olihan se makkara ihan hyvää pitkästä aikaa!Vauvakin antoi kommenttia heti!

Hellu77 kiitos kertomuksesta!Olipa äkäistä toimintaa!Kivaa vauva-arkea koko teidän perheelle!!
Neydanille sanoisin siitä seksin harrastamisesta et nyt sitä meilläkin kannattais kokeilla,josko se nopeuttais jotain,mutta katotaan ny riittääkö meillä inspiraatiota siihen.
RangaTanga Jos sulta liikenee se Flora -koodi,ni mulle kelpaa.Multa puuttuu vielä 3 niitä.
Vuokko75 Hyvä,että teillä leikkauspäivä jo tiedossa!On helpompi elää eteenpäin ku tietää milloin tuleman pitää!Tsemppiä ja halauksia sulle ja miehelles!!

Kiitos Teille,jotka ootte tsempannu mua koitokseen!Nyt siis odottelen täällä spontaania käynnistymistä ja kasvattelen mahaa nyt sit siihen 24.pvä saakka,jos siis ei ennen tuu...

T:Maria-s ja "jössikkä"
 
Koiran ja vauvan yhteiselosta tulin kommentoimaan.. Meillä myös koira. Kohta 4v. chow chow ja itse olen ainakin ajatellut tyrkätä vauvan vain tuohon lattialle ja koira saa vapaasti käydä tutustumassa vauvaan.. Meidän toi koira on tosi rauhallinen, ei hösellä, kohella, hypi tai mitään muutakaan et tarviis varoa. Siskon lapsiin on tottunut ja tykkää heistä, viime viikolla kävi kaverin 1 -vuotias kylässä eikä ollut mitään ongelmaan kummankaan puolelta.. Ainut "ongelma" tulee olemaan vauvan pehmolelut.. Kun mun siskon poika oli pieni, hän luputti muutamia pehmolelujaan jotka sitten hais aivan järkylle, ja toi meidän koirahan sit rakastu just näihin leluihin ja ois mielellään ottanut ne itselleen.. Muuten sitä ei juurikaan edes sen omat lelut kiinnosta :) (Mä en oikeen tiedä mikä ihme fetissi tolla koiralla on ihan kauheisiin hajuihin.. Se meidän porukoillakin käy hinkkaamassa itseään kompostiin, myös miehen hikiset vaatteet on aika pop :$) Lisäks toi koira tarvitsee todella paljon unta, eli saa nähdä kuka meistä on lopulta kaikkein uupunein yöheräilyihin, minä, mies vai koira?! :D
 

Yhteistyössä