*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Aniit onnea! :flower:

Vähän oli kiire viikonloppu, vieraita ja ostosreissuja ja messuillakin tuli käytyä. Pikkuinen tankkas aamupäivän ennen messuille lähtöä ja nukkui sitten koko reissun, syömättä! :eek: Muutenkin on selvästi pidentänyt paikoitellen syömisväliä, enää ei tarvii vrk:ta läpeensä tissittää 2h välein.

maria-s mä teen joskus niin, et tyhjennän rintaa ensin, saa sen "suihkumaidon" pois niin lapsen on helpompi syödä. Tyttö aikaherkäst hermostuu, kun tulee suihkuamalla, ja ihmekös tuo, vaikea juoda ja ilmaa mahaan :|

Nyt aamukahville!
 
kiitokset onnitteluista. :)

Luulen että mulla toi pahin itku johtu väsymyksestä. en saanu sairaalassa nukuttua vaikka oma vauva olikin tosi rauhallinen. mut katsellaan rauhassa.

vauva vaikuttaa ainakin vielä tosi rauhalliselta. imetän ja sen jälkeen annan sairaalan ohjeen mukaan korviketta. tänään tulee terveydenhoitaja kotikäynnille.

on jotenki niin uskomatonta että täällä asuu nyt meidän lisäksi vauva. :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Meillä arki rullaa tosi hyvin. Imetys onnistuu hyvin, niinku eka kerrallaki. Aluksi oli imuote väärä ja oli tuskaa ja meinasin heti että lopetan. Onneksi jatkoin ja ei mennyt ku pari päivää ku rupes taas sujumaan. Jos joku kamppailee tuon imuotteen kans nii suosittelen makuultaan imetystä aluksi. Se auttoi meidät alulle.
Täällä nukutaan lähes koko päivät. Aamulla on hetken hereillä sekä illalla ennen nukkumaan menoa. Illalla nukahtaa siinä 9 aikaan mutta sitä edeltää semmonen parin tunnin tissittely maratooni:D 1-2 aikaa herää ekan kerran tissille ja tulee viereen kuten myös isosisko tulee samaan aikaan :D Seuraava syönti sitte 5 aikaan ja siitä nukkuu tuonne puol 9. Etttä ainakin vielä nukkuu hyvin. Toivottavsti jatkuuki hyvä unisena.
Ulkoilut meillä yritetään järjestää 2 kertaa päivässä, mutta eihän tuo aina nii mene. Nytkään ei menty ku neiti nukahti sänkyyn.
Vielä haluan toivottaa voimia kaikille jotka kamppailee imetyksen tai uniongelmien kanssa :hug: Toiovttavsti rupeaa pian helpottamaan... Jospa kirjoittelisin kohta tuota synnytyskertomustakin ku ei oo vielä tullu kirjotettua....

vvo6 ja jj09 12vrk :heart:
 
Neydan kiitoksia vain :) :) Itsekkin olen ylpeä siitä että olen pärjännyt pienen kanssa yksin. Mutta kyllä on ihanaa kun mies tulee lomille niin on joku muukin jolle jutella ja jonka kanssa viettää seuraa.

Aniit täällä on kanssa ollu tunne kuohuja, välillä kaikki on hyvin ja yhtäkkiä tuleekin itku. :D Varsinkin silloin jos ei ole saanut nukkua oikein..

Tyttönen ja Sintti 2vk :p B)
 
elikkäs synnytyskertomusta...

Neuvola oli tiistaina(39+2) ja käskin kokeilla alapäätä että jos ois jotai edistystä tapahtunu. Mitää erityistä ei kuitenkaa ollu ja terveydenhoitaja yritti ärsyttää kohdunsuuta,että jos se auttas asiaa. Ite ajattelin että tuskinpa... :kieh: Ilta tuli eikä mitää tuntemuksi, yö meni ihan normaalisti. Aamulla heräsin sit 6 vessaan ja pyyhkiessä huomasin paperissa ihan reilusti verta ja sillon tuli eka supistus. Olo oli ihan sekava että nytkö sitten. menini sänkyyn ja siinä tuli pari supistusta enkä malttanu enää makoilla vaan nousin ylös. Pakkasin jo laukkua valmiiks ja kävin miehelle sanoo että tänää syntyy vauva :D Mies täpinöissään pomppaa ylös ja alottaa häsäämisen...
8 aikaan soitin sairaalaan että mihin aikaa pitäs tulla ku eka synytys oli vaan 4 tuntia. Käskivät ruveta tulee. Supistuksia tuli noin 8-12 minuutin välein. Tyttö vietiin hoitoon ja tavarat laitettiin kasaan. Supistukset ei ollu mitenkää viel kivuliaita mut tuntu kuitenkin. 10 aikaa oltii sairaalassa ja kätilö otti meidät vastaa ja teki tutkimuksen. Olin 3cm auki ja kanava hävinny. En voinu millään uskoa että nuin helpolla oli edenny tuohon pisteeseen ku ekassa synnytyksessä olin jo nii kipeä tuossa vaiheessa. Päästiin sitte saliin odottelemaan synnytyksen editymistä. Laitettiin radio päälle ja minä astelin huoneessa. Pääötettiin kuitenki lähtee ulos ja kahville ku supistuksia tuli noin 6 minuutin välein ja eikä ollu mitää älyttömän kipeitä. Siinä se aamupäivä meniki. Joskus 12 aikaan kätilö kokeili kohdunsuuta ja edistystä ei ollu tullut ku 1cm eli auki oli 4cm. ja kävelyä... Kahden aikaan tuli kätilöopiskelija sitten hoitaan meidän synnytystä. siinä 4 aikaan pyysin sitten päästä ammeeseen ku alko jo supistukset tuntumaan ja olin 5cm auki eli ei kovin paljoa edistystä. Minut laitettiin käyrälle ja siinä huomatiiin ettö vauvan sydänäänet laski 70 ainakun supisti nii en pääsyykkään ammeeseen ja kätilö suositteli spinaalipuudutusta, jotta rentoutuisin ja synnytys etenisi nopeampaa ja vauva saisi happea paremmin ku en pidättäs hengitystä koko aikaa. OLin päättäny synnyttää ilman kivunlievitystä niiin ku esikoisen mutta nyt ajattelin että parempi kokeilla. Puol 6 aikaan tuli anestesialääkäri laittamaan puuduteten ja se oli aivan mahtava. Kivut hävis samantien. Puol tuntia piti maata ja sitte sai lähtee liikkeelle. Ei tuntunu yhtää supistusta. Käyrä vaan piirsi huimia lukemia mutta ite ei tienny niistä mitää =) Kalvot sitten päätettiin puhkasta samaan syssyyn, jotta edistyttäs ponnistus vaiheeseen spinaalin vaikuktuksen aikana. 7 jälkeen spinaalin vaikutus alkoi lakkaamaan ja supistukset taas tuntumaan. olin 8cm auki. Pyysin lupaa vessassa käyntiin. Vessareissun jälkeen kätilö kokeili ja oli 10cm auki. Ponnistukse tarvetta ei tuntunut vielä. Jakkara laitettiin valmiiksi ja kätilö käski hieman ponnistaa, jotta nähtiin liikkuiko vauva. Liikkui ja sain luvan ponnistuksee. Pari työntöä ja prinsessa oli maailmassa. Pelkäsin ponnistusta hirveänä mutta se olikin helppo vaihe.Spinaali ehkä vaikutti vielä sen verran että vei suurimmat kivut pois. Prinsessalla oli napanuora kerran kaulanympärillä, mutta sai hyvät pisteet 9-9-10. Sain tytön mahan päälle ja miehen kanssa ihasteltiin uutta ihmettä. Synnytys oli kaiken kaikkiaan erittäin helppo verratuna ensimmäiseen. Spinaali oli mahtava, mies oli mahtava, kätilöt oli mahtavia, kaikki oli mahtavaa!!!Heti olisin valmis uudestaan menemään. Traumoja ei jääny! 4 tikkiä tuli mutta ne ei haitannut ku eka kerralla leikattiin väliliha. Nyt haikea mieli ku se kaikki on ohi ja tuskin uudestaan koen synnytyksen iloja :'( mutta nyt saa ihailla tätä ihanaa pientä neitiä ja miettiä että miten on mahtunut tulemaan ulos :D

Siinä oli nyt sitä kertomusta, vaikka paljon jäi kertomatta ku ei viitsi kovin pitkää romaania kirjoittaa ja muita tylsistyttää :kieh:
 
Ilmottaudunpa minäkin. Vaikken paljoa tänne ehdi kirjottelemaankaan mutta aina joskus :)

23.8.2009 klo 01.26 syntyi pieni poika.
Painoa löytyi 3780g
pituus 51cm
ja pipo taisi olla 36cm

Ristiäiset lokakuussa. Nimi jo tiedossa mutta "paljastetaan" vasta silloin.

Rakkaalla lapsella monta nimeä: " make" , "jätkä" , "pieni mies" ja esikoisen sanoin "pikka" :heart:


Aivan ihana pieni poika on. Syö, nukkuu ja seurustelee. :) Kakkii PALJON :D

Täällä eletään ihanaa vauvan tuoksuista arkea koko perheen voimin.
 
Aamu on ollut hankala. Kauheet mahakivut raukalla. Käytiin neuvolassa ja saatiin kehoitus jatkaa vyöhyketerapiaa koska siitä oli selvästi apua kun oli maailman tyytyväisin lapsi silloin. Jotenkin harmittaa tuo neuvolareissu, se terkka on ihan jees, mut takertuu musta epäolennaisuuksiin ja ei tuosta epäonnistuneesta imetyksestäkään oikein alkanut juttelemaan vaikka yritin. Sanoi vaan et lapset saa rintataivareita. Tuon se siis keksi siitä kun sanoin ettei Elma varmaan enää kauaa huoli rintaa kun sieltä ei tuu kovin hyvin. Ja sit kun sanoin et meillä asuu suku muualla päin suomee ja täällä ollaan mun opintojen takia ja että käydään siellä olemassa pitkiä aikoja siks kun siellä on tukijoukot ja mielellään meidät majoittavat niin se katto jotenkin kieroon ja kysyi että jaksanko mä tuon lapsen kanssa olla jne. Sillon meinas päästä itku. Ja sit kun vielä sanoin että ihanaa on kun siellä on hytkyttelijöitä ja välillä mun äiti ottaa Elman niin et saadaan yks yö nukkua rauhassa niin se oli jotenkin ilmeisesti sille ihan ihme asia.. Noh, olkoon. Parempi musta että myönnän väsymyksen.

Ja painohan sit oli noussut 4340g (3710g) pituus 55,5cm (54cm) py (37cm). Suluissa viikko ja 5 päivää sitten otetut mitat. Vihdoin aletaan jopa saada noususuuntaista käyrää :D

Onnea vauvautuneille :flower:

Aniit
, Mä olin ekat kolme viikkoa ihan rikki. Sit alkoi helpottaa. Kyllä se siitä, muista pyytää apua jos väsyt liikaa.
 
Jes, kävin tuhlaamassa meidän lastentarvikeliikkeen lahjakortin. Ostin Babylonian kantoliina/reppu sekoitus viritelmän :D, aventin koliikkipulloja ja tuteja, pikkupirpanat sisävaipan ja unipussin :) Tuo liina on ihana! Porukoiden naapureiden liina on myynnissä, kuulema hug a bub liina, ostan senkin pois :) Ihanaa kun pääsee lenkkeilemään tytön kans!

Elma on nukkunut vartin yli 12 asti :O Nukahti neuvolassa, heräs kahdelta syömään, kitis hetken ja sit nukahti vaunuun ja edelleen parvekkelle uinuu :) Ihanaa!!!! :)

Piritta, voimia! Mulla on itku aika herkässä kans edelleen ja juuri noihin aikoihin kuin sä nyt niin olin ihan rikki kuten sanoinkin jo. Aika auttaa :hug: Ja apuja voi ja pitää pyytää!
 
unikuu108
paljon teillä on paino tippunut synnytyksen jälkeen?vai onko siitä ollut jo puhetta? mulla oli 78, jotain vikassa neuvolassa ja sit viikko synnytyksestä 73,6. ny tuntuu et on varmaan tippunut vielä. sormukset pyörii sormissa kuten yleensä ja mahakaan ei ole iso.. lähtöpaino oli 68. eli multon synnärille jäänyt just istukan,lapsiveden ja lapsen paino..
huomen on eka päivä kun jään lasten kaa kahdestaan. pakko juoksettaa esikoinen väsyksiin heti aamusta..
 
Herkkä mieliala oli täälläkinMä itkin sairaalassa ainakin joka yö.Olimme sairaalassa su-to ap ja koko aikana sain nukutuksi n. 12 tuntia,vaikka meillä oli perhehuone.Kotona vast helpotti nukkumisen kans.Mutta mäkin välillä itkin täällä kotona ku katoin vauvaa ja sit tuli SE synnytys mieleen.Mut lähinnä itkin kait onnesta ja kait siinä on väsymystäkin...Mä kun nukun itse 2 tunnin pätkissä,kun pikkumies herää syömään siten.Joka toisella syötöllä annan tissiä kylkiasennossa,toisella istuen.Usein huomaan,että vauva on nukahtanut tissille,kun ollaan kyljellään navat vastakkain ja havahdun siinä itsekin :D Nyt on se alun yöhikoilu loppunut!Mut siinä meni n. 2,5 vkoa synnytyksestä.Joka yö sain vaihtaa kerran yöpaitaa.No käyhän meillä pesukone nyt muutenkin enemmän... :heart:

Tänään oli vauvan eka lastenneuvola!Painoa oli nyt 4690 g ja pituutta 55,2 cm.Painoa oli tullut lisää 370 g/vko viime kerrasta.Hyvin voi ihan rintamaidolla meidän pikku "pulloposki".Neuvolantäti näytti meille niitä pituus-,ja painokäyriä ja lauri oli molemmissa keskivertoa ylempänä.

Meillä onkin mennyt jo pienimmät 56 vaatteet pieniksi.Just annoin niitä kassillisen pe eteenpäin sekä liberon pienimmät kertikset piti vaihtaa isompaan kokoon reilu viikko sit.
Tänään laitoin nyt illalla eka kertaa keston vauvalle.Laitoin harson ja äp:n kuorihousut.Huomenna mennään hakemaan vaippalainaamosta paketti kokeiluun...Katotaan miten menee meillä miehen vaipanvaihto sit... :LOL:

Hyvää yötä taas sit kaikille vauvoille ja vanhemmille!

T:Maria-s ja Lauri -vauva 3 vkoa
 
Tsemppiä Unikuu huomiseen lasten kans :heart:
Mulla on menny painoa 10 kg pois.Vielä ois 5 kg jälellä.Ja ei oo prkle mitään vaatteita!!!Pakko mennä ostaan jotain tähänki kroppaan.Onneks lämpimät kelit jatkuu,ni voi käytää noita leggareita...Ei oikein innosta noi äiti ysvaatteet enää...eikä sovikaan päälle.Ja noi 65 kg farkut ei vielä mee päälle...Saamari sentään..
 
Huh huh. Molemmat lapset nukkumassa, talo siivottu, pullot pesty, tissit tyhjennetty, nyt ois sitten hetki aikaa huokaista :) Pikku hiljaa alkaa arki luistamaan, vaikkakin menoa ja vilskettä kyllä on. Mies lähtee keskiviikkona reissuun ja tulee vasta sunnuntaina takas. Pelottaa jo etukäteen, miten pärjään täällä yksikseni. Mun äiti on luvannu tulla avittamaan, jos on tarvis.

Täällä edelleen nenä-maha-letku käytössä, toivottavasti päästäis kohta eroon siitä. Tyttö kyllä syö itekin, mutta kun se on niin pirun tarkkaa noilla lääkäreillä toi maitomäärä. Tuon kokoisen pitäis syödä ainakin se 60 ml joka kolmas tunti. Jos ei kaikki mee suun kautta, niin loput sitten letkusta. Sitten on neiti niin täynnä, että maitoa tulee uloskin. Mietinkin, että jos tyttö söis tissiä, niin mistä sen tietää, millon on 60 ml menny?? Argh. Huomenna on neuvola, katotaan kuinka on tytöllä paino noussu. Tänään meillä kävi oys:sta vauvaperhetyöntekijä.. lupasi onneksi, ettei tyttöä tarvii välttämättä herättää öisin enää 3 tunnin välein, voi antaa nukkua 4 tuntiakin. Saa nähä miten neiti sitten ite heräilee. Kertoili myös kaikista vammaispalveluista ym.

Tissiähän neiti ei syö. Ei saa kunnolla otetta siitä ja rintakumit on niin isoja, ettei mahu etes tytön suuhun. Jonkin verran oon pumppaillu, muttei taho aika eikä motivaatio riittää. Kaikki sanoo, kuinka pitäis pumpata ja pumpata... Muutenkin maitoa tulee paljon vähemmän, kun esikoisen aikaan. Mun äiti on oikeestaan ainut joka jaksaa tukea mua ja sanoo, että kyllä ne vauvat kasvaa korvikkeellakin. On vaan niin paljon huoletta ja murhetta, että imetys on niitten murheitten rinnalla aika mitätön.

Viime yö oli ihan kamala. Täällä valvo kaikki. Esikoinenkin itki ja valvo. Nukuin yhteensä ehkä 2 tuntia. Kolmeen mennessä yöllä en ollut nukkunu ollenkaan, siinä vaiheessa ajattelin, että okei juodaan sitten oikein urakalla kahvia huomenna. Onneksi sitten aamuyöllä sain sen pari tuntia nukuttua.

Miehen kanskin tuntuu menevän koko ajan sukset ristiin, tuntuu että kaiken saa tehdä yksin. Sitten toinen kehtaa vielä valittaa väsymystään, ARGH!!

Synnytyskertomusta voisin tulla sitten myöhemmin kertoilemaan. Nyt meen syömään iltapalaa, ennen kun vauva herää syömään.

Helmiir ja Kerttu melkein 3vko
 
Iltoja! Meillä ei oo sitä puntari, niin painosta en tiiä. Mutta hyvin on lähtenyt, esikoiseltakin lähti ja oikeastaan imettäessä ihan kuihduin...Sitten palauduin normaalipainoon, kun imetyksen lopettamisesta oli mennyt jonkin aikaa.

Meillä oli tänään eka päivä kolmistaan, kun mies lähti töihin. Muuten meni hyvin, mutta ruuanlaitto/syömistilanteessa ja esikoisen päiväunille laiton yhteydessä oli hieman hässäkkää. Vauva tietystikään ei silloin nukkunut ja syli olisi ollut vain paras paikka. Niin ja tutin sitten annoin eka kertaa tänään. Toinen tuntui syövän sitä ihan onnessaan! Ulkoilla pitäisi kyllä enemmän tuon esikoisen kanssa, mutta jospa se tästä...

Mä kanssa olin esikoiselta tosi itkuherkkä, enkä silloin todellakaan saanut sairaalassa enkä vielä kotonakaan nukuttua. Nyt olen saanut nukuttuakin ja enkä ole ollenkaan niin itkuherkkä, vaikka on muutama tippa kyllä valunut. Hormoonit ja se väsymys vaan pahentaa sitä itkuherkkyyttä, ainakin mulla.

Öitä! Nipsu ja vauva kohta 3 viikkoo (äkkiä se vaan aika menee...)

Helmiir, voimahali!
 
unikuu108
mä saan yöni nukuttua hyvin. vauva nukkuu mun vieressä ja sit kun se äännähtää niin törkkään tissin suuhun ja sammun ite saman tien uudestaan..en edes kuvittelisi valvovani sen syömisen ajan.saman tein esikoisesta. en katsele kelloja joten en tiedä syöntivälejä ja aamulla en vaan muista monta kertaa olen herännyt.
 
ai että mä olen innoissani! joku ehkä muistaa mun pessimistisyyteni omaa maidontuotantoani kohtaan. mutta mulla oikeesti alkaa nousta maito ja äsken pumppasin maitoo ku poika ei jaksanu väsyneenä imee. No eihän sitä paljoo tullu, mut oon niiiiin onnellinen että ylipäätään tuli. :) meillä siis annetaan lisämaitoa.

mä vaan ihmettelen sitä kuinka kiltti vauva meillä on. ei minkäänlaista kiukuttelua, masuvaivaa ei ainakaan vielä. Paukuttelee ku aikamies. :) tosin, pienenä pessimistinä odotan sitä koska alkaa ne mahavaivat.

painoo jäi synnärille ainaki 8kg eli muutama on vielä alkupainoon, mutta paljon matkaa normaalipainoon joka pikkuhiljaa tavotteena.

Aniit ja taneli
 
painoa jäi täällä sairaalaan n. 8kg, ihan hyvin omasta mielestä :) Painoa tuli odotusaikana n. 14kg. Nyt en tiedä paljon on jäljellä, toivottavasti ei kovin paljoa :D
Vaatteet mitä käytin ennen raskautta niin menee päälle edelleen :) Muutamat housut oli loppuvaiheessa että ei mennyt kiinni mutta nyt taas menee.. että ei paljon pylly ole levinnyt (onneksi! muutenkin leveä :D)

Aniit musta kans tuntuu että meillä on todella kiltti jäbä. ei paljon turhia itke :)
Paukuttelu on kans kun isommallakin miehellä :D Ihan pelästyn joskus ittekki että tuliko toi ääni noin pienestä miehestä!! Masuvaivoja ei ollu ensimmäisellä viikolla juurikaan, mutta toisella viikolla lisääntyi, mutta ei mitenkään hirveästi. Helpottaa kun masullaan köllötellään.

Tyttönen ja Sintti 2vk 1vkr
 
Löysin sattumalta tämän :)

Eli "Poju" syntyi 11.8. 37+3, 3330g ja 47cm pipo 33cm :) synnytys kesti 1h22min.
Ristiäiset oisi tarkoitus olla ensi kuussa ja tässä on muutenkin kauheasti tekemistä.... Muutetaan 1.11. Tampereelle joten olisi kiva tutustua äiteihin siellä , en tunne koko kaupungista ketään.... enkä osaa edes kaupungissa liikkua :D
 
Onnea Elokuussa09!! :flower: :hug:

Meillä tyttö valvoi viime yönä noin kolmeen. Oli kovin tukkoinen ja nenätippoja laitettiin. Nukahti viimein mun syliin ja laitettiin eka kertaa omaan sänkyyn. Nostettiin päätyä hiukan, että olisi helpompi nukkua. Hyvin viihtyi ja nukkui omassa sängyssä, mutta eka syötön jälkeen jäi taas meidän viereen. Nyt nukkuu edelleen. :heart:

Mulla lähtöpaino oli noin 61 kg ja painoin sairaalaan mennessä varmaan noin 75 kg tai hiukan alle. Nyt vaaka näyttää 63,2 kg. Että hyvin on lähtenyt multa paino. Mulla oli ihan loppuvaiheessa aika paljon turvotusta ja oon sitä tän kahden viikon aikana hikoillut pois. Tuo tyttö syö niin paljon, että hyvä kun itse ehdin tankkaamaan samaan tahtiin. Syön paljon enemmän kuin normaalisti ja juon hirveitä määriä.

Torstaina on neuvola ja jännittää jo valmiiks ne D-vitamiinitipat. Jos tulee jotain masuvaivoja... meillä kun tyttö ollut melko tyytyväinen. :)

Ai niin, mun pomo kävi eilen kattomassa mua ja vauvaa. Työkaverit olivat olleet sitä mieltä, että vauva on varmasti saanut jo paljon lahjoja, että äiti tarttee kanssa. Olivat ostaneet mulle 100 euron lahjakortin Flamingo Spa:han!! Jee!! :D tulee varmasti jossain kohtaa tarpeeseen pikku hemmotteluhetki. Ihania! :heart:

Luminella ja matkustaja 13 vrk
 
En ole tänne kauheasti "ehtinyt" ( muka ) kirjoitella.
Usein menee ainakin puoli tuntia kun luen entiset kirjoitukset, ja silti jää vielä monta sivua lukematta.
Neiti tässä taas vähän kätisee sylissä, luulen että vaippa alkaa taas olla sen verrab märkä ettei tunnu kivalta.

Meillä noita vaippoja kuluu aivan käsittämättömän paljon.
Eilen piti vaihtaa 1,5-2 tunnin välein ja silti oli vaippa ihan täynnä.
No, tosin neiti kyllä eilen viihtyi tissilläkin niin hyvin että syöttövälit olivat enintään tunti.
Mikälie tankkauspäivä....

Tänä aamuna meinasin tosissaan räjähtää miehelle kun kysyi että "miten sä voit olla noin väsynyt kun oot vaan kotona"
Ja sitten vielä epäili että mulla on possunuha kun päätä särkee ja väsyttää.
Eiköhän tämä mun päänsärky ja väsymys johdu ihan vaan tästä valvomisesta eikä mistään possunuhasta....miehet....

Mutta jos vaikka menisi vaihtamaan neidille vaipan kun edellisestä vaihdosta on jo melkein 2 tuntia ja sitten varmaan taas tissittelyä, minkä jälkeen neidille tutti suuhun ja äiti tiskivuoren kimppuun ettei tarvitse taas illalla kuunnella kuinka en ole taas koko päivänä TEHNYT YHTÄÄN MITÄÄN.
 
HUoh.. Meillä nukutaan!! Kiitos (ilmeisesti) cuplatonin, joka aloitettiin muutama päivä sitten kun joka syönnin päätteeksi tyttö karjui suoraa kurkkua ja vääntelehti, eli ilmeisesti mahaa väänsi.. Viime yönä nukahti syliin ja sit ihan kokeeksi pistettiin omaan sänkyyn ja siellä hän sitten nukkui puoli 4 asti, jonka jälkeen tulin olohuoneeseen, laitettiin maidot ja kaikki valmiiksi, mutta tyttö nukahti ja miekin nukahdin ja herättiin vasta vähän yli 6.. Nyt on herännyt muutaman kerran syömään, mutta sitten nukahtanut samantien, saa nähdä tarkoittaako hyvä aamu huonoa iltaa :D

Imetyksen oon päättänyt lopettaa.. Tekee vaan niin kipeetä ettei musta ole enää siihen.. Se asia vaivaa mua niin paljon että tuntuu olen paljon paremmalla tuulella ja pystyn nauttimaan vauvasta, kun ei tarvitse koko ajan miettiä että millon taas PITÄÄ imettää.. Toisaalta on kauheen huono omatunto kun tältäkin palstalta lukee noista superäideistä jotka on hampaat irvessä imettänyt monta kuukautta, tuntuu tosi pahalta luovuttaa, mutta jatkaminen tuntuu vielä kauheammalta.. Noh.. Neuvolan terkka tulee meillä huomenna käymään ja katsotaan vielä tuota imu otetta, että vielä tässä kerkee mieli muuttua moneen kertaan..

Mulla alkais koulu huomenna... Opiskelen lastentarhanopettajaksi ja olin jotenkin ajatellut että kyllähän tuo tyttö mukana kulkee, mutta nyt en oo asiasta enää ollenkaan varma :D Meidän laitoksella on tosi paljon läsnäolo pakkoa joten saa nähdä tuleeko tuosta koulun käynnistä yhtään mitään.. Ainakin kaikki rästihommat pitäis saada tehtyä ja motivaatio on kyllä ihan täys nolla..:whistle:

Painosta Yhteensä kiloja tuli 12, laitokselle jäi vissiin 8kg ja siitä sitten laski että pari päivää kotiin tulon jälkeen oli painoa enää jäljellä joku 1.5kg.. Mutta nykyään mä elän vaan keksillä ja pullalla joten en oo uskaltanut käydä vaa-alla..

Nyt alkaa sitteristä kuulua sen verran ähinää että täytyy mennä katsomaan joko siellä kaivattais ruokaa :)

Jaksuja kaikille!

Sadepäivän ilo ja Minttu
 
unikuu108
mä olen valvonut yöllä miehen takia,herännyt aikasin lasten takia.vaihtanut olohuoneessa järjestystä,pyyhkinyt pölyjä.pessyt pyykkiä,lajitellut suuret kasat pyykkiä, siivonnut keittiöö.ruokkinut lapset useasti,laittanut esikon nukkumaan ja mietin et kuinka paskana (kirjaimellisesti)sitä oli yhden lapsen kanssa 2vk synnytyksestä.. nyt teen kaiken tän ja ei edes ahdista kuin tuo mies vaan vähän.tai siis sen tilanne. en viitsi sitä tssä alkaa enää purkaa..
 
merkkailemassa.

onnea elokuussa09!


meillä on rauha maassa. tein kyl yöllä sen virheen etten menny itte maate ku vauvakin, ja sitte ku olisin menny maate niin ei se sopinutkaan vauvalle ku piti seurustella ja syödä. tänään teen toisin. :) :)
 

Yhteistyössä