Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

12.7.2011 hemari (37+4) tyttö 2945g 47cm
13.7.2011 Piianappula (35+6) poika 2325g 45cm
25.7.2011 karvatonkoira (38+6) tyttö 3270g 47,5cm
27.7.2011 Viola-85 (38+6) tyttö 4160g 51cm
30.7.2011 Majj (37+5) tyttö 2725g 47cm

1.8.2011 Jose85 (38+4) poika 2570g 46cm
1.8.2011 Elokuunvaavi (40+5) poika 3035g 50cm,
2.8.2011 Pygmi (rv 39+2) poika 3510g 46cm
2.8.2011 Sann85 poika 3360g 50cm
2.8.2011 Koralli73 (38+6) tyttö 2150g 45cm
3.8.2011 Huikkis (rv36+3) tyttö 2470g 46cm
3.8.2011 Soulmama (37+5) poika 3150 g 50cm
3.8.2011 Pilvilinna74 (40+0) poika 3875g 52cm
4.8.2011 Siiruska poika 3420g 52cm
4.8.2011 Päksäkkä (40+6) poika 4120g 53cm
5.8.2011 mammy- tyttö 4100g 48,5cm
6.8.2011 Siobhan42 (40+2) tyttö 3475g 51cm
8.8.2011 SaaraSanni (40+3) 3180g 50cm
8.8.2011 kirppu69 poika 3150g 48cm
10.8.2011 Biliga (41+2) poika 3630g 51cm
14.8.2011 nti. tyttö 4160g 52cm
14.8.2011 Anjuskah tyttö 3890 g 52cm
16.8.2011 Pujaja tyttö (39+3) 2895g, 49cm
16.8.2011 Sajeva (41+4) tyttö 3750 g 51 cm
17.8.2011 taiska87 (39+5) poika 3290g 51cm
18.8.2011 Pieni Tähtönen (41+2) tyttö 3340g 50cm
20.8.2011 Miuski00 (40+0) poika 3475g 50cm
20.8.2011 Tuulia80 (40+2) tyttö 3905g 51cm
24.8.2011 Isabella2011 (41+4) poika 3545g 52cm
24.8.2011 Bump78 (40+6) tyttö 4180g
25.8.2011 vauva-10 (39+3) poika 3620g 51cm
27.8.2011 Kiuru poika 3430g 50cm
29.8.2011 Eea poika 3880g 50,5cm
29.8.2011 miisu78 (41+0) poika 3365g 51cm
30.8.2011 Tuulis (rv 41+5) poika 4420g 54cm

3.9.2011 Sohappy (41+5) tyttö 3175g 52cm
6.9.2011 eveliina84 (42+2) tyttö 3540g 49cm
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vauva-10 uudesta pinosta! :) Ja tosiaan, jos päivittäjiä ei löydy, niin voidaan vaikka sitten tammikuusta aloittaa sillä ehdottamallani tavalla uusi pino.

Meillä oli 4 kk neuvola. Pituus oli 65 cm ja paino 6565 g. Eli 3 cm pituutta ja puolisen kiloa painoa tullu kuukaudessa. Päänahkaan on tullu ihottumaa, terkkari sanoi että näytti atooppiselta. Nyt sit rasvaillaan kortisonilla ja perusvoiteilla poikaa reilusti. Muuten kaikki ok.

Kotona päivät menee vauvaa hoidellessa, siivotessa ja telkkaa katellessa, netissä surffatessa. Meillä poika tykkää olla rintarepussa kun siivoan. =) Hyvin viihtyy päivällä sitterissä jumppalelun kanssa yksikseenkin jonkin aikaa. Äitin käsi on kans mielenkiintoinen lelu. ;-)

Meinattiin kohta alkaa maistelemaan pottua ja porkkanaa. Pitää ikuistaa eka kerta videolle!

Vauvauinnissa oli ekan kerran sukellus. Kokemus väsytti siinä määrin, että poitsu nukkui sitten seuraavana yönä 7 h putkeen! =)

Onneksi sain sairaanhoitopiiriltä apuja, sairaanhoitaja tulee ottamaan inr-verikokeet kotona. Ois aikamoinen homma alkaa aina roudaamaan vauvaa kipeällä jalalla taksissa labraan. Hyvä näin!
 
Kiitos Vauva-10 uudesta pinosta!

Hyvä, että Soulmamalla se verikokeiden ottaminen helpottui =) Ja pikaista paranemista!

Meillä on kanssa P:lle tullut enemmän ja enemmän punaisia läiskiä päähän, ennenkaikkea niskaan ja takaraivoon. Täytyy neuvolassa 9. päivä vähän kysellä mitä se voisi olla.

Vitsit kun mäkin haluaisin jo vauvauintiin. Mutta täytyy jaksaa tammikuuhun asti odottaa. Vaikka ei sen puolen, mä olen aloittanut "sukellusharjoitukset" nyt iltakylvyn yhteydessä, eli kaadan mukista vettä pään yli ja sanon 1-2-3-vettä. Eli onpahan sitten tuttu juttu kun vauvauintikurssi alkaa.

Terveisin Siobhan ja P, pian 4 kk!
 
Onpas täällä taas hiljaista =) Eipä meillekään kyllä kuulu mitään uutta. Tänään oli P:llä tosi kitiseväinen päivä, en tiedä johtuiko se sunnuntaista, eli siitä, että koko perhe oli koko päivän kotona ja että hulinaa riittää, mikä vaikeutti hänen nukkumistaan, vai olisivatko ne/se ensimmäinen hammas nyt "vihdoinkin" tulossa. Sitä on nyt kuolattu reilut kuukauden päivät. Kun laitoin sormen suuhun, tuntui itse asiassa kuin hän olisi purrut, tuntui siis sellainen vähän sahalaita siellä ikenessä, mutta ei se vielä ole läpi tullut. Joskos vaikka huomenna... :saint:
 
Hello:)
Tääl kans kuolaa tulee kuin saavista kaatamalla. Tullut kans n. kk verran. Et kieliskö sit kans hampaita, en viel ole tuntenut mitää, mut kalvaa käsiään niiiiin et jos näkis niin luulis et yrittää syödä käden itteltään :D ja juu on kokeiltu et söis niitä viilentäviä helistimiä mut ei.
Tänää ollut aika sylipäivä. :heart: ja onneks sillai mukavasti ettei rutinan vuoksi. vaan on ihan rauhas halunnut istuu ja jutella.
Ans katsoo mitä huominen tuo tullessa.. ;)
 
Heipat kaikille ja tervetuloa uudet :wave:

Ja kiitokset uudesta pinosta :)

Meillä oli maantaina 4 kk lääkärineuvola. Mitat 66.5cm ja paino 7000g . Painoa ei ollut tullut edellisestä kuin puoli kiloa. Terkan ja lääkärin mukaan kasvaa kuitenkin ihan hyvin, eikä poika missään vaiheessa ole ollutkaan mikään "pullukka". Kiinteitä ollaan nyt maisteltu ahkerasti. Bataattia, kukkakaalia, perunaa ja porkkanaa. Tuottaa vaan vähän päänvaivaa kun en oikein tiedä kuinka paljon sitä pitäisi antaa, kun tuntuu kuitenkin maistuvan. Olen nyt antanut 2 sellaista normijääkuutiota. Tuota painonnousun vähyyttä ihmettelenkin, kun tuntuu ettei poika muuta tee kuin syö. :O

Viimeviikolla tehtiin yöuniennätys, 7 h yhtä soittoa. Vähän oli äiti hädissään kun säpsähti hereille ja tajusi tilanteen. Ilmeisesti ihmettelin liian kovaan ääneen, koska heti seuraavana yönä palattiin siihen normaalin max. 4 h :p.

Meillä viihdytään tosi hyvin nykyään sitterissä, mistä voi seurailla äipän, iskän ja koiran tekemisiä. Vauvakerhossa tosin fysioterapeutti painotti että vauvan paikka on sylissä tai lattialla ja sitterissä saisi olla tasan sen aikaa kun syödään. |O. Leikkimatto on kanssa viihtyisä paikka. Massultaan kellahti eilen selälleen pari kertaa, mutta selältään ei vielä käänny. Neuvolassa huomasin tosin että kun oli ihan nakkena pöydällä niin heti kääntyi kyljelleen ja oli jo melkein vattallaan. Samaa tekee kotona hoitopöydällä jos juttelemiseltaan ehtii :heart:.

Pojan pää on aika hurjan näköinen, siinä kun on jonkun verran karstaa joka nyt lähti irtoamaan ja ukko yöllä raapinut päänahansa ihan verille. :ashamed:. Kynsien pituus alkaakin olemaan taas sitä luokkaa että naamasta näkee kuinka monen naarmun heimoon minäkin päivänä kuulutaan. :p.

Vauvauinti alkaa tammikuussa, ensi viikolla on pakollinen infotilaisuus. Pitänee lähteä uimapuvun ostoon, siis kai pojillakin on ihan kokouimapuku siellä uinnissa? :ashamed: (mie oon oikeesti ihan ummikko tällasissa). Kun huomasin että on myös olemassa tollasia uimahousuja, joissa on se vaippa itsessään.

Täällä tuli ensilumi alkuviikosta ja viimeyönä oli oikein kunnon pakkanen. Meni sitten tämän päivän suunnitelmat ihan pipariksi, kun en saanut auton ovea auki. Miehelle illalla sanoin, että josko hän iltalenkillä käydessään laittaisi mun auton lämmitykseen, vaan on taas korvat ollu jossain muualla. :stick:. No, menee se päivä tässä kotosallakin, ja ehkä me käydään sitten vaunulenkillä, jos pysytään pystyssä. :p
 
Siiruska, kannattaa ottaa selvää sieltä vauvauinnin järjestäjältä noista uimapuvuista. Joissa paikoissa vaaditaan uimavaippa ja joissain paikassa ei saa olla. Meidän ryhmässä kaikilla pojilla on kokovartalo-uikkarit. :)

Meillä pyörähdettiin eilen ekan kerran selältä mahalleen. :heart: Pyörähti kyllä sit samantien takas selälleen, kun käsi oli pahasti alla. Mut kyl se siitä! Ja sitterissä kun istuu, niin kovasti kampeaa päätä ylös ja yrittää istuma-asentoon. :p

Mulla oli kaveri tänään kuskina niin pääsin jouluostoksille. Lahjat ovatkin kohta kaikki ostettu. Pojalle ostin sellaisen turvakaukaloon laitettavan makuupussin, on aika kätevä, kun ei tartte paksua pukua olla pukemassa autoon. Helpottaa autolla matkustamista.

Mä kans meinasin aloittaa kohta perunan ja porkkanan maisttattamisen poitsulle. Saas nähdä miten maistuu... :LOL:
 
Moi!

Ilmeisesti muillakin on joulukiireitä tai ihan vaan kiireitä, kun on taas niin hiljaiseksi vetänyt. Mä olen myös pari viimeistä päivää kierrelly kaupoissa ja saanutkin melkein kaikki lahjat nyt kasaan. Hyvä niin, ei tarvii sitten viimeisinä päivinä panikoida.

Muuten kaikki on suht ennallaan ja siksi ei kait ole tullut kirjoiteltuakaan. Poika on iloinen oma itsensä. Yösyömiset saisivat kyllä jo vähentyä...viime yönäkin tankkas vissiin kolme kertaa. Kiinteitä olen tosiaan harkinnut 4kk jälkeen, mutta tuskin ne noihin öihin auttaa. Ensimmäiselle aloittelin kiinteät juuri 4kk jälkeen ja toiselle vasta 6kk jälkeen, mut kumpikin nukku ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Olivat tosin aika huonoja syömään molemmat. Kaikki kikkakolmoset sai aina olla käytössä, mielenkiintoista nähdä kuinka nyt käy. =)

Nyt täytyy taas rientää isompien lasten kuljetuskierrokselle, poika mukaa joukon jatkoksi.

Isabella ja poikani mun 3,5kk
 
Kävimpäs tänään ostamassa poitsulle unipussin. Katsotaan, että nukkuuko kaveri pidempiä pätkiä, kun ei saa potkittua peittoa pois. Nyt on aina ollu peitto pois päältä, kun alan yöllä syöttämään. Aikamoinen potkija pikkumies on. Nyt ei tartte sit olla huolissaan, että tulee kylmä, kun on potkinu peiton pois. =)
 
:hug: Hei kaikille vahan ollut taas taukoa. Taalla ilmat alkaneet viileta ja asunot ovat niin kylmia etta mulle on iskenyt taas se perinteinen joka talvinen artyneisyys kausi. No jospa se tassa kohta helpottaa kun sinne suomen lampimiin asuntoihin paasee.

Tassapa heitan ilmaan muutamia kysymyksia:

Milla ja miten usein rasvaatte/hoidatte vauvanne ihoa?
Kuinka usein vauvanne syo 3-4kk iassa? Olisin etenkin itse kiinnostunut taysin rinnalla menevien kokemuksista. Itse annan pelkastaan rintaa ja joskus edelleen 2h valein syo. Pitaa kysella ens viikolla neuvolasta onko se liian tiheaan. Mutta yritan menna vauvan ehdoilla.

Isabella2011 Taallakin ollaan alettu syomaan se 3krt yossa meni valilla jo yhdella tankkaus kerralla. Mutta uskon sen johtuvan kasvusta.

Lampimia joulun toivotuksia taalta (ei niin lampimasta) lontoosta.
 
Hellou!

Meillä tuli eilen 4kk täyteen ja koska meillä neuvola vasta 20pv niin käytii tänää omas vaakas, 7500g pituutta en tie. Aika jässikkä:D syntymäpaino oli siis 3150g ja pituus 48cm.
Eilen eka pottu syötii tai osa siitä ja hyvin uppos. Tänää vielä paremmin, mut illalla kokeilin vellii ja se ei sit kelvannut. Tai kelpas mut hyvin huonosti ja vaihdoin maitoo. No katotaa huomen mitä tuumaa.

Sohappy meil ei mennä rinnalla mut yhä syödää 2 tunnin välein , joskus toki menee pitempi pätkä mut niinku noin pääosin ja viimeks neuvolas sanottii et pidennä vaan väliä.. joo millä keinolla, en jaksa ainakaa tuntia kuunnella huutoa.
Et katotaa mitä tapahtuu kun kiinteet nyt tulee kuvioihin.;)
 
Moikka jälleen kaikille :heart:

On tullu oltua aktiivisesti tuolla Facebookin elomasujen puolella ni meinaa tää jäädä tahtomatta vähemmälle :(

Mut nyt taas täällä tilapäivityksessä :)

Meidän jätkä siis täytti tossa jokunen päivä sit 4kk :heart: ...minne ihmeeseeen tää aika menee, just tossa parisen viikkoa sit oli se päivä vuosi sitten kun plussan testiin sain...ja nyt jo ne kaks viivaa täytti 4kk :p

Poika kasvaa ja kehittyy ihan hurjaa vauhtia...joskus tuntuu ettei ehdi perässä millään saattaa oppia parikin uutta asiaa päivässä ;) Kovasti on iloinen ja tyytyväinen vesseli eli ei kyllä turhia kitise. Päivisin viihtyy puuhamatolla tai sitterissä ja sylissäkin mieluusti jos vaan ehtis kaikilta hommilta tarpeeksi pitämään...parit pitkät päikkärit ottaa ja illalla menee 9 aikaan maate...kaksi kertaa syö yössä ja uuteen päivään heräilee 10-11 aikaan aamusella :) Joten mä en ainakaan voi valittaa jaksamistani jne...oon mielestäni päässyt tosi helpolla vauvelin kanssa.

Rokotuksista ei tullut mitään oireita jos ei nukkumista lasketa...eli kun sai ekat rokotukset jalkoihin niin nukkui ihan koko päivän ja vielä yönsäkkin hyvin mitään muuta oireilua ei tullut...Rotasta tuli parit niska kakat ;)

Sohappy Mä rasvailen joka pesun yhteydessä, eli niin pyllyn pesun kun kokorvartalo pesunkin ja rasvana on Erisanin rasvat ja apteekin Ceralan.
Syömisestä, eli meillä syödään 3-4 tunnin välein päivällä ja yön eka väli on 7h ja sen jälkeen sit 3-4 tuntia. Aika tarkaan poika pitää ton saman rytmin ja välit. Jätkä on siis täysimetyksellä ja ei oo tarkoituskaan aloittaa kiinteitä vielä ainakaan ennen 6kk paino ja pituus 4kk lääkärin tarkastuksessa kuitenkin 7500g ja pituuttakin jo 65cm eli lääkärin mukaan ei mitään kiirettä soseille :) Enkä tosiaan aijo kiirehtiäkkään näin on hyvä...kyllä ne soseet sit ehtii aloitella myöhemmin nyt mennään näin kun on sillai helppoa ku ei tarvi pulloja purkkeja eikä lusikoita vielä käytellä ;)

Soulmama meilläkin käytössä unipussi...on ollu ihan syntymästä saakka ja hyväksi todettu käytössä jo edellisen lapsosen aikana joten en kyl luovu...meiltä löytyy pitkä ja lyhyt hihainen ohuempi pussi ja sit talvikäyttöön tarkoitettu velour unipussi ja ei tarvi miettiä tota peiton pysymistä kun pussissa nukkuu eikä saa potkittua sitä pois päältään :)

Jeps mut nyt hetkeksi viel unille jätkän viekkuun ja toivottelen teille mammoille oikein mukavaa viikonloppua ja ihanaa Joulun alus aikaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips. Nyt on muutettu ja nyt on taas toivottavasti aikaa kirjottaa =)
Tytsy täytti 2 päivää sitten 4kk, mutta neuvola meillä on vasta 27 päivä. Eipä lääkärineuvolaa saanu sitten aikasemminkaan. Mutta eipä tuo nyt mitään haittane.

rasvaan kuivia kohtia aina kun siltä tuntuu, joskus joka vaipan vaihdon yhteydessä lyön kuiviin poskiin rasvaa ja toisinaan kerran päivässä jos ei ole niin kuiva. Mä käytän lipolania, kun sitä on kun esikoisen kanssa käytetään molemmat sitä myös.

Tytsy syö 6-7 kertaa päivässä rinnalla. Tiheänimunkausina on menny joka toinen tunti. Syö yleensä päivän aikana 4-5 kertaa ja sitten 2-3 kertaa illalla pienillä väleillä.

Edelleen meillä nukutaan noin 12h yössä, ja en nyt usko että se tosta mihinkään tulee muuttumaankaan enää. On vaan niin hyvä uninen vauva =)

En ymmärrä kyllä ollenkaan mihin tää aika on kadonnu, 4kk on humpsahtanu menemään vauhdilla. Tytsy osaa jo kääntyä masulleen ja kääntyykin aina kun lattialle laittaa. Masullaan lattialla leikkii lentokonetta ja varpaatkin löyty eilen. Ääneen on nauranu jo pari kuukautta, eli ei oo enää mikään mun vastasyntyny pikkunen nyytti...

Mä päätin että alotan kiinteet nyt. Eilen keitin sitten ekan perunan ja maistettiin kaks lusikan kärjellistä. Mutusteli suussa, irvisteli ja työnsi kielellä kaikki ulos :D No tänään uudestaan. Mä niin toivon että tulis yhtähyvä syömään kun esikoinen on. Sinne on uponnu aina kaikki ja nyt 2 vuoden iässä ei oo semmosta ruokaa mitä ei söis, kaikki ruuat, hedelmät, vihannekset ja kaikki vaan käy.

Mutta nyt mulla on taas tytsy masullaan sitterissä, joten täytynee "pelastaa" tilanne =)

-Minna & Sanni 4kk 2pv-
 
Täällä olisi uusi tulossa tähän keskusteluun. Elikkäs: Miisu poikavauva syntyi 29.8.2011 viikolla 41. Pituus 51cm ja paino 3365g.

voisiko joku laittaa minulle myös fb:n kutsua, jos sellainen ryhmä vielä toimii?

Ihanaa joulunodotusta kaikille
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Mo!

Nyt on unipussissa nukuttu 2 yötä ja hyvin on viihtyny. Ei oo välit pidentyny, mutta nukkunu muuten hyvin.

Meillä syödään yöllä pari kertaa ja sitten aamusta kerran pari ennen ylösnousua. Päivisin syödään kyllä aika tiheesti, varmaan parin tunnin välein kans. Paitsi jos nukkuu pidemmät unet. Välillä tuntuu, että on aina tissillä...

Ihoa rasvataan aamulla ja illalla. 4 kk neuvolassa oli päänahka täynnä ihottumaa ja vähän käsissä ja jaloissa kans. Terkkari sanoi, että näytti atooppiselta. Eli tarkoittaa, että pitää rasvata säännöllisesti, ettei pääse pahenemaan. Nyt onkin ollut sitten ihan hyvänä iho.

Poitsu kääntyi tänään ekan kerran mahalta selälleen! Ja monta kertaa peräkkäin. Oli vissiin kivaa, kun hoksasi asian. :D

Huomenna kokeillaan ekaa kertaa porkkanaa, katsotaan minkälaiset on ilmeet. :whistle: Pitää ottaa videolle.

Soulmama ja Roni 4 kk 1 vko
 
Täällä on eka hammas tullut! Torstaina se tuli läpi niin, että näkyi kunnolla! Nyt sitten taidetaan vääntää toista... sain vihdoinkin ostettua (tai siis laitoin miehen asialle) kipulääkettä, joskos se vähän helpottaisi tätä prosessia... Ja tuo jo olemassa oleva hammas on siis tosi tehokas työkalu, P puri miestä käsivarteen (kaikki menee siis edelleen suuhun ja kaikkea kalutaan), ja se sattui ihan oikeasti. Onneksi hän ei ole (vielä) purrut mua.

Tänään oli esikoisen 5-vuotsissynttärit. Siis sekä varsinainen syntymäpäivä, että juhlat. Riitti ihan hulinaa kun oli 12 lasta talossa... Onneksi esikko oli tyytyväinen juhliinsa. Itse olen ihan poikki.

Siiruska, mä olen aina käyttänyt sellaisia uimavaippoja (Liberon) vauvauinnissa. On meillä vauvalle uikkaritkin, mutta epäilen, että P:llä käy niinkuin esikoisellakin, eli että ne ovat liian pienet vaikka "oikeaa" kokoa ovatkin... sen verran ovat sääret pulleat.

Soulmama, mäkin olen käyttänyt unipussia. Se on tosi hyvä, nyt ottaa päähän vain se, etten jostain syystä tykännyt siitä isommille lapsille :stick:

Sohappy, meillä mennään ihan täysin täysimetyksellä edelleen. Välillä P syö myöskin 2 tunnin välein, aamuyöstä ja joskus päivälläkin. Yöllä pisin yhtenäinen unijakso on tainnut olla jotain 7 tunnin luokkaa (noin klo 20-03). Mutta tuon aamuyön ensimmäisen heräämisen jälkeen tankataan siis joka toinen tunti. Päivisin joskus voi olla 4 tunninkin tauko. Mutta mun käsittääkseni jos vauvantahtisesti imettää ei joka toinen tunti ole liian usein. Äidinmaidosta ei sitä lapsuusajan lihavuutta tule, se tulee siitä muusta syömisestä sitten kiinteiden syömisen alettua (siis samasta, mistä me aikuisetkin lihotaan). Nää äidinmaitokilot sulaa/kasvaa pois kunhan vauva alkaa liikkua kunnolla.

Meilläkään ei kiinteitä aloiteta kuin lähemmäs 6 kk:n iässä, tai joskus siinä paikkeilla. Vähän P:n omasta kiinnostuksesta riippuen. Ja meillä siis tullaan sormiruokailemaan, eli soseet saa jäädä väliin tälläkin kertaa.

Miisulle tervetuloa! FB:ssä on nykään kaksikin ryhmää kun porukka alkoi tappelemaan. En voi laittaa kumpaankaan kyllä kutsua kun en ole admin (enkä ole jäsen kuin toisessa, ja siitäkin taidan poistua).
 
Ompas ihanaa kuulla etta se 2h on siis kovin normaalia. Ei pitaisi muiden aitien kommentteja kuunnella mutta ei niilta voi korviaankaan aina sulkea. Mutta nyt en ole huolissani yhtaan. Tytto kasvaa hyvin ja viihtyy rinnalla ja olen siita onnellinen.

Minakin olen rasvannut illoin ja lahestulkoon joka aamukin. Koska tyton iho meinaa vahan kuivua jostain kohtaa. Mutta sekin vahan vaihtelevasti.

Aika moni tuntuu kayttavan apteekin perusvoiteita ovat ilmeisesti hyvia. Voitteko vahan perustella miksi apteekin perusvoiteet, miksei vauva voiteet? Pitaisikohan itsekin ostaa jotain apteekin perusvoidetta ja kokeilla sita. En tieda myodaanko suoessa sellaista kuin E45 ?

Sohappy
 
Hmm... Miksiköhän käytän apteekin perusvoiteita?! Ehkä siksi että itselläni on atooppinen iho ja lipolania on aina ollu kotona, koska käytän sitä itse. Käytän sitä myös esikoisella kuivaan ihoon ja näin on tullut käytettyä myös nyt vauvalla. Se on riittävän rasvasta ja kuivaiho on aina parantunu sillä. Ei siinä vissiin muita syitä ole.
En oo kyllä kuullu sellasesta kun E45... Mutta en mä kaikkia rasvoja tiedä.

Mä ite kirjotan ja luen juttuja mielummin täällä kun fb:ssä. Siellä ei yleensä kirjoteta näin pitkästi ja jotain kommentteja vaan heitellään.

Meillä tosiaan maistettiin kahtena peräkkäisenä päivänä perunaa ihan vähäsen, ei ollu oikeen herkkua vissiin :D Eilen ei sitten maisteltu mitään ja mietin että ostaisko sitä porkkanaa tälle päivälle, tai jollekkin päivälle. Ei siis pidetä mitään kiirettä kiinteissä, mutta pikku hiljaa ruvetaan nyt maistelemaan.

Mutta nyt jos sitä lähtis kauppareissulle.
 
Moikkelis!

Täällä maisteltiin porkkanaa jo toista päivää. =) Eilen ei irvistelly, mut tänään vähän puistatti. :LOL: Mut 2 lusikallista kuitenkin söi. Loppuviikosta meinaan kokeilla perunaa kaverina. Pikkuhiljaa pieniä annoksia.

Ja unikoulu aloitettiin kans eilen. Poitsu on ollu nyt niin hankala nukutettava. Ei ilman tissiä nukahda ja sitten ajat vaan koko ajan aika pitenee, milloin saat tissin suusta pois, ettei toinen herää... : / Pitää mua siis tuttina. No, eilen kokeiltiin, että siirsin omaan sänkyyn aina heti, kun oli nukahtamaisillaan tissille. Siinä meni sit joku 45 min, ennen kuin jäi sitten sänkyynsä. Tänään sit annoin ensin iltamaidot ja sit siirsin omaan sänkyyn. Tämän jälkeen annoin vain kerran tissiä uudestaan, nostin vaan sängystä syliin, kun alkoi huutamaan. No, karsee huutohan se tuli, kun ei saanutkaan tissiä, mut rauhottui sit lopulta ja nukahti sit omaan sänkyynsä ihan itsekseen (en ollut huoneessa). Eli kyllä tää tästä edistyy! :whistle: Rankkaahan se on kuulla toisen huutoa, mutta hyvähän se on oppia nukahtamaan omaan sänkyyn.

Jee, nilkkakin alkaa olemaan parempi, kävin tänään pienellä vaunukävelylläkin vaikka vielä ortoosi jalassa. Vielä 1,5 viikkoa, sit saa alkaa kuntouttamaan nilkkaa kunnolla.

Joululahjat alkaa olemaan ostettuna ja paketoituna. Jotain pientä vielä kavereille, glögipulloa ym. Poitsu muuten sai ensimmäisen joululahjansa kummeilta etukäteen, hieno puinen moottoripyöräkeinu!!! On tosi makee! :cool:

Me saatiin neuvolasta resepti Ceralan pumppupulloon. On halvempi reseptillä ostettuna. Sitä ollaan nyt käytetty kun iho rahoittui pahimmista läikistä.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Vähän pihalla olen kaikesta täällä kun tuolla fb:ssä tulee kuitenkin päivittäin käytyä, harvemmin tällä puolen.

Meillä Elli kasvaa hyvin, syö ja nukkuu myös hyvin. Yöt menee n 1 syötöllä ja nyt parina yönä ei ole syöty ollenkaan.
Tosin yöunille meno aiheuttaa pientä ongelmaa, alkanut jonkun illan nukkumaan n 1- 2 aikaan yöllä ja sit aamulla kyllä nukuttais kovasti.
Tosi tarkkaan seuraa kaikkea mitä ympärillä tapahtuu, ja varsinkin kun tissillä pitäis olla niin silloin katsellaan kaikki mahdolliset taulut, verhot, seinät, ihmiset, äitin vaatteen ja ilmeet. Välillä tuo imettäminen hieman haasteellista, onneks kuitenkin yöllä ja päikkärien jälkeen tissi vielä kelpaa aika hyvin.
Soseita on jo saanut maistella, porkkana-peruna on tosi hyvää ja söis sitä vaikka kuinka paljon, samoin persikka-banaani tuntuu maistuvan. Lisämaitoa olen myös hieman antanut, kun hermostuu tissillä kun maitoa ei tule joka hetki niin vauhdilla tai maito ei tule just sillä samalla sekunnilla kun itse neiti haluais, sit kun suuttuu niin saattaa itkeä vaikka kuinka kauan eikä enää edes maista tissistä. Mulla ei ole aikaa taistella ja tapella sen tissin kanssa, vaikkakin jossain vaiheessa käveltiinkin ympäri taloa tissi suussa kun muuten ei alkanut syömään ollenkaan ja sitä kesti jonkun viikon. Mut ,kun meillä on täällä kolme muutakin lasta ni suurin osa mun ajasta menis sit johonkin tissitaisteluun : /

Ihon rasvauksesta vissiin ollut jotain puhetta, meillä ei tarvi rasvaa olenkaan ,iho on tosi hyvä kaikinpuolin.

Mula itellä on jostain tullut semmonen luupiikki tuonne kantapäähän joka on ihan riittävästi kipeä kun kävelee, myös öisin sängyssä sattuu. Eli lenkeilyt on ollut aika vähissä, ei tahdo särkylääkekkään auttaa. Ollut jo tuolta syyskuulta asti ja pahentunut vaan. Mikähän lie auttais siihen? !?

Joululahjoista...ostatteko vauvan kummeille jotain? Vai muistaako kummit vaan vauvoja?
 
Vauva ei tosiaan voi syödä äidinmaidolla itseään lihavaksi:) meillä on 9kiloinen 4kuinen neiti täällä ja olen vain tyytyväinen,että mun maito ravitsee hänet näin hyvin <3 neuvolassakin vain kehuivat kuinka kehittynyt on fyysisesti,vaikka onkin iso kokoinen:) nämä kilot sulaa tosiaan kasvun myötä pois:) ei siis olla ajateltukaan lisämaitoja tai kiinteitä vielä..joskus sit 6kk paikkeilla aletaan maistelemaan..
 
Moikka!
Täällä vauva kasvaa myös hyvin rintamaidolla. En ole miettinyt vielä kiinteiden aloittamista. Toivon vaan kovasti, ettei hetkeen vielä tarvisi aloitellakaan kiinteitä.
Rasvaan Pihlan silloin tällöin vaipan vaihdon tai kylvyn jälkeen, mitään sen kummenpaa ihon kuivuutta ei ole.

Karvatonkoira kyseli joululahjoista vauvalle. Kyllä olen laittanut 4 lelulahjaa ja 1 pehmeän paketin Pihlalle. Vaikka tosiaan yksikin olisi riittänyt vielä tässä iässä :)

Pieni Tähtönen ja Pihla 3kk 25vrk :heart:
 

Yhteistyössä