Elokuun 2011 vauvamasut

Moikka, onko muita itä-uudellamaalla (Sipoon lähellä) asuvia äitejä joilla laskettuaika elokuussa 2011? Olisi mukavaa tutustua ja ystävystyä.

Kauempanakin asuvat elokuun 2011 odottajan, tutustuisin teihin mielelläni =)
 
Viimeksi muokattu:
oon ollut jo neuvolassa..ultra kutsua odottelen niin sit sais vähän tietää pitääkö LA paikkansa kun on ollut niin omituinen kierto niin oireiden mukaan hiukan laskettiin laskettua aikaa..luulen kyllä et siirtyy LA vielä elokuun lopulle :)
 
Moikka. Täällä toista lastansa odotteleva äiti kaipailee uusia tuttavuuksia Turun tai sen lähistön alueelta. Laskettu aika luultavammin elokuun loppupuolella. Esikoinen täyttää pian 8 kuukautta. Olisi kiva saada seuraa muista äideistä ja lapsista vaikka kahville, lenkille, vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia sekä myös lapselle seuraksi leikkikaveria. Ilmottautukaa kiinnostuneet. :)
 
Moi!
Meidän perheeseen saapunee nyytti elokuun puolivälissä. Esikoinen on 8 kk, joten aika nyytti vielä hänkin. Asumme Porvoossa, joten ketjun aloittajan kanssa ollaan hyvinkin samoilta seuduilta. Neuvolassa ei olla vielä käyty, koska saimme varmuuden vauvasta vasta eilen. Tein viisi raskaustestiä kotona kuukauden aikana, mutta sain vain kerran hetkellisen viivan. Eilen kävin veritestissä ja plussaahan se näytti. Voi mikä ilo! =)
 
La86
Heipä hei! Täällä odotellaan esikoista ja laskettu aika olis elokuun alussa :) jänskättää! Kiva kun löytyy kanssasisaria ja tälläinen keskustelu :heart: Onko teillä muuten noussu paino yhtään? Hieman huolestutti kun alkuun heti pomppas 1,5 kg mutta on onneks pysyny siinä nyt jo pari vkoa.. Niin ja Onnea kaikille :hug:
Ja pitää vielä lisätä että minulla ja äidillä on samana päivänä syntymäpäivät elokuussa :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heissan!
Ei tunnu kovin vireää keskustelua täällä vielä olevan, mutta jahka tästä päästään vauhtiin, niin eiköhän ala viestit lennellä vähän tiuhempaan.
Minä en ole uskaltautunut puntariin. :( Edellisestä raskaudesta oli vielä jäljellä se 10 kiloa, niin oikein kauhistuttaa, mihin asti tässä vielä singahdetaan painokäyrän kanssa. Voivoi...Onneksi terkkari on tuttu ja yleensä ainakin tosi kannustava tuon painonkin suhteen. Täytyy nyt olla herkuttelematta, kun joulukin tuli jo mässäiltyä. Nyt olen suonut itselleni yhden suklaakarkin päivässä. Tipattomaan en ole vielä kyennyt. Vissiin liikaa vieroitusoireita. =) En olisi siis La86 mitenkään huolissani tuosta noususta. Ekassa raskaudessa mulla nousi paino aluksi enemmän ja sitten se pysyi samassa useamman kuukauden. Kaiken kaikkiaan painoa tuli n. 15 kg. Laitokselta palatessa oli lähtenyt se 5 kg ja siihen se sitten jäi ja siinä on pysynyt. =) Hehheh...Joskus tulee vielä tälle mammalle tiukka dietti, kun kilot eivät näköjään ainakaan imettämällä lähteneet.

Aika sattumaa tuo, jos just samalle päivälle osuu kaikkien syntymät. Meillä pitäis olla aika muuten päivää myöhemmin. Mutta tarkentunee ultrassa, mikäli saan sen joskus varattua. Onkos teillä jo ultra-ajat tiedossa?

Jaahas...Esikoinen parkaisi, joten työt kutsuu...
 
Heippa!

Esikoista odottelen ja LA jossain elokuun puolenvälin tienoilla. Turun seudulla asustelen.

Ultrasta ei vielä tietoa, eka neuvolakäynti perjantaina.. Ilmeisesti sieltä saan puhelinnumeron, jonka kautta voin varata ekan ultran. Olisi ihan kiva pikkuhiljaa päästä siihen ultraan, jotta selviäisi kuinka pitkällä todellisuudessa ollaan, kun tuo elokuun puoliväli on ihan arvio..

Paino on pari kiloa noussut, ja siitä syytän huonoa itsekuria, tupakoinnin lopettamista ja ajatusta "nyt voin syödä kahden edestä" :D
 
La86
Hellou ladies ! Tää kävi eilen verikokeissa sen seulan takia, missä katsoovat niskaturvotus hommelin.. en osaa oikeita nimityksiä, kaikki niin uutta ja suurta :) Mut ens kuun alussa on se ultraus sitten, kauheesti pelottaa ja jännittää, että entä jos se onkin minun vauva jolla on jokin hätänä :( Vaikka perus terveitä ihmisiä isännän kanssa ollaan, ei mitään perinnöllistä siis..mutta isoja asioita nämä joten luonnollista varmaan jännittää.. Onko teillä kokemusta niistä sydänääni vekottimista, tilasin nimittäin tänään sellaisen, että olis huokeempi olo, kun kuulee että tillikkan sydän lyö :heart:

Ja hyi paino noussu taas :( Eihän sen nyt näin alkuun pitäis olla jo melkein + 3kg ?
bambinoko kuinka nopeesti sulla nousi se paino? Koska täällä ollaan rv9+5 ja mä oon 160 cm ja painoin normaali olotilassa 50-51 kg. Aika heavya..

Ja sitä sit vielä joogaatteko te? Mä alottelin tossa joku hetki sitten ihan odottajan jooga ohjeilla, niin piru että alko repimään alavatsaa? :kieh: kokemuksia?
Normaalisti ja nyt käyn salilla 2 krt viikossa ja lenkkeilyn aloitin kyllä nyt vasta ikään, ku pahat tavat jääny taakse niin raitis ilma on niin ihanaa :) isäntä pitää ihan hurahtaneena :D

Talvipäivien jatkoja, tää alkaa pakertaa töitä :)
 
La86 -> nti.
Vaihdoin nimimerkkiä, mutta täällä olen taas =) ihana oli tuo tammikuun 2011 laskettuaika keskustelu, ihan itku tuli ku siellä niin hyvin tukivat toisiaan ja sitten niitä pikkuisia putkahteli maailmaan :) toivottavasti täällä meillä samoin!
 
meillä oli tänään eka ultra ja siellä olikin melkoinen pommi odottamassa. pitkä yrityksemme palkittiin näemmä kaksosilla :) oon aivan sekaisin. La siirrettiin varhaisultran perusteella syyskuun puolelle mutta luultavasti taas viiden viikon päästä vaihtuu kun saa porterin ja prestonin mitat katsottua!
musta tulee siis tuplaten lihava teihin muihin verrattuna! :heart:
 
:whistle: WAU syysmyrsky aikamoinen pommi :) mut tosi hienoo! Mua jännitti kanssa sillon eka ultrassa että onko yksi vai kaksi, nyt mulla onkin se np ultra seuraava. Pienet sydänäänet kuultiin viikonloppuna kotona (ostin sen angelsound) vekottimen..Siskoni kolmen lapsen äitini avitti kuulemaan, kun enhän minä keltanokka tiedä miltä se kuulostaa..mut siellä oli meidän perheen tillikka :D :heart:

Ja sitten suru-uutisiin..meidän perhettä kasvattaneet kissat lähtevät tänään uuteen kotiin, aika itkuista touhua ovathan meillä olleet jo 5 vuotta ja niin kovin rakkaita..Mulla alko pari vko sit kutittamaan silmiä ja nyt illat ja aamut olen sokea :kieh: Ja testailin vaikka millä eri tavoilla että johtuuko se kissoista, mutta aina sama lopputulos! Onko muilla kokemusta raskaus&allergia??! Kuulisin mielelläni lisää.
Kissoille valitsin hyvän uuden omistajan, joka kuulosti tosi ihanalle ihmiselle, ja kissojen parastakin ajattelen, ei niiden kiva ole olla kun minä äksyilen sokeuttani :) He lähtevät uuteen seikkailuun. Yksin itkin isännältä salaa viime yönä kissat sylissä.

Miksi täällä niin hiljaista??? Naiset kertoilkaa arjesta! Kaipaa vertaistukea.
 
kyllä tässä totuttelussa menee aikaa. :) onneksi ei ole riski odotus kun kaksosilla ei ole mitään muuta jaettavaa kuin kohtu ja sielläki heillä on omat yksiönsä. <3 muruset. viiden viikon päästä mennään sitten katsomaan onko kippurä ja käppyrä kehittyneet tasaisesti. tänään on kyllä itketty ja naurettu runsaasti! :)
 
Onnittelut syysmyrskylle, pitkällä yrityksellä tuplaten iloa :)

Oltiin tosiaan miehen kanssa perjantaina ekalla neuvolakäynnillä ja kesti kolme tuntia.. Mä olin melkeen suurimman osan ajasta hiljaa, mut mies kyseli kaikkee mahdollista ja mahdotontaki.. Ihan kiva, että osallistuu oikeen tunteella, vaikka ei välttämättä ole hänelle mitään hyötyä tiedosta, miten erottaa erilaiset supistukset ja kohdun kasvukivut toisistaan, vaikka itse sitä kysyi :D No, pääasia että toinen meistä tietää missä mennään.. :)

Nti., olen itse ollut varsinkin nuorempana allerginen eläimille, vihanneksille ym. Vanhemmiten allergiat on lieventyneet, mutta nyt olen valitettavasti huomannut että olen taas herkempi kaikelle :( Eli kai se raskaus voi sitten herkistää.. Meillä on koira, josta en voisi kuvitellakaan luopuvani, saa nähdä miten pahaksi allergia menee, nyt vain pientä näppylää käsissä.. Varmasti ihan hirveää luopua rakkaista kissoista, kaikki sympatiat sulle nti. :hug:
 
Heissan elomammat!

Ilmottaudun kans mukaan elomammoihin! Meillä LA 12.8 ja esikko tulossa :heart: Eka neuvolakäynti takana ja ekaa ultraa odotellessa (28.1), täällä kun ei tuohon varhaisultraan pääse kunnan kautta ollenkaan, tai sit en vaan tajunnu vaatia. :confused:

Eli vielä suhtauden pessimistiseen tai no ehkä enemmänkin realistiseen tapaani, hieman varauksella raskauteen, mutta onhan noita viikkoja nyt takana n. 10+4 eli eiköhän siellä masussa jotain kasva =) Mutta reippaat puoltoistaviikkoa niin ollaan sitten viisaampia. =)

Meidän perheellä/suvulla oli meinaan sen verran rankka loppuvuosi, että menitti jo osittain toivonsa kaikkeen hyvään.. :| Tasan neljä kuukautta sen jälkeen kun isän käsipuolessa ylpeänä kirkon käytävää alttarille astelin olin saattamassa rakasta isääni tapuliin. :'( Eli lokakuun lopussa menetin yllättäen rakkaan isäni :'( ja reilun kuukautta myöhemmin mummoni (isän äiti) :( Mutta jonkin verran olen taikauskoinen ja uskonkin, että isän kuolema synnytti meidän sukuun tämän pienen uuden elämän :heart: Vaikka niin kipeää tekee ajatella, että isä ei ikinä ehtinyt ensimmäistä lapsenlastaan nähdä, saati pitää sylissä. Välillä täällä on kyllä niin sekaisin näiden tunteiden kanssa, iloa, surua ja epätoivoa. Mutta ei auta kun eteenpäin porskuttaa, elämä jatkuu, näinhän se menee. Vaikka välillä tekeekin kipeää ja tuntuu, että kaikki kaatuu niskaan.

Mutta niin tuon mustaakin mustemman syksyn jälkeen tämä pienokainen on niiiin toivottu! Ja suureksi osaksi raskauden vuoksi olen jaksanut keskittyä taas itseeni, huolehtia, että syön, nukun ja liikun tarpeeksi. Ehdimme pientä yrittää jo noin puolikkaan vuotta ja kuten jo hetki sitten mainitsin niin isän kuoleman jälkeen tärppäsi heti. :heart:

Hui, olihan vuodatus... Mutta helpottaa kun välillä pääsee asiasta kirjoittamaan ja kertomaan.

Ja onnittelut vielä kaikille elomammoille! :)
 
Onnea piianappula Meillä laskettu 13.8 :D Mä kävin ultrassa vko 8, täällä se on ihan normi käytäntö, ja nyt meen 1.2 np ultraan, verikokeet kävin jättämässä viime viikolla. Ja otan kovasti osaa suruun, nimittäin liian monta tähän ikään mennessä menettäneenä tiedän mitä se on. Meidän tälle tulevalle tillikalle tulee viime elokuussa kuolleen rakkaan mummoni nimi toiseksi nimekseen kun mummon kanssa siitä kättäpäälle lyötiin.
ja hei liitykkääs naiset siihen isoon ketjuun mikä on tuolla odotusaika-osiossa siellä on elomammoille TOSI pitkä ketju. :) Sieltä tuntuis löytyvän enemmänkin juttukaveria/kohtalotovereita ku täällä aika hiljaista :)
En jaksa tehdä töitä. Väsyttää ihan kamalasti.
 

Yhteistyössä