~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Täällähän on jo useempikin kirjottelija ihan lähtökuopissa. Jännää :)

mmily-: Teillä onkin hankala tilanne tuon lähdön arvioinnin suhteen! Onneksi sinne sairaalaan voi soitella ja kysellä mielipidettä, ja onhan ambulanssikyyti sitten tavallaan turvallinen jos matkalla alkaiskin jo tapahtua. Meillä on niin onnellisesti että asutaan 15min ajomatkan päässä sairaalasta, joten ei tarvii pelätä ettei ehtis sairaalaan asti. Se on tosi turvallinen ajatus varsinkin näin ensimmäistä odotellessa.

Tänään mulla RV 37+3 ja neuvolassa kävin. Oli taas eri sijainen kuin viimeksi, varmaan neljä tai viis viime käyntiä on joka kerta ollu eri ihminen vastassa. Ei se sinänsä mua haittaa, kun raskaus on sujunut ongelmitta ja ihan mukavan ja pätevän oloisia tyyppejä olleet kaikki nuo sijaiset, mutta onhan se vähän hassua joka kerta vastailla samoihin kysymyksiin uudestaan.
No, kaikki mittaukset oli edelleen kunnossa. Vauvan pää oli alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Painonlisäystä oli nyt vähän reilummin, minkä kyllä jo kotivaa'alta tiesin. Yhteensä tullu yli 14kg, alkais jo riittää :|
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Jännää tsempit kaikille jotka ovat tositoimissa :flower: jännityksellä odotellaan kuka on ensimmäinen elokuun lapsonen :popcorn:

Tänään poksui täysiaikaisuus :) supistelee ja onko nuo nyt sitte niitä sukkapuikkokipuja, kun tuolla alhaalla tuntuu välillä sellanen repäsy ? Käytiin lasten kanssa shoppailemassa vielä tänään kummitytölle kummikehys.. ristiäiset on 11. pv :) saa nähdä vieläkö masun kanssa roikutaan!

Mä sain lääkäristä reseptillä närästyslääkettä ja voi että on ihanaa kun ei närästä .. yks kapseli päivässä ja ei tartte rennietä popsia :) yes! Nälkä ei kyllä ole ollenkaan pakko jotain yrittää syödä mut ei oikeen mene ! Tää on vissii niinkö losecin rinnakkaisvalmiste mut nyt on saatu raskaana oleville!

-jaanino 37+0-
 
Huomaatteko kun mulla ei ole ilmeisesti elämää kun käyn täällä monta kertaa päivässä... Aina kun neiti on nukkumassa parkkeeraan tähän koneelle :) Ei ole kamalasti huvittanut siivoilu viimepäivinä olojen puolesta niin olen pakolliset hoitanut ja muuten antanut olla ja ollut vain. Sallittakoot se minulle.. mieskin lupasi imuroida huomenna kun valittelin, että tarttis.. ^^

Synnytystä ennakoivista merkeistä mulla ei paljoa omaa kokemusta ole, esikoista synnyttäessä ei ollut mitään ennakkomerkkejä ennen kipeitä supistuksia. Niitä kipeitä supistuksia alkoi sunnuntai iltana tulemaan vajaa 10 min välein ja lupaavina pysyivätkin muutaman tunnin (jopa synnärille soiteltiin silloin, mutta käskivät nappailla panadolia ja tulla kun välit alle 5 min), yötä myöten kuitenkin laantuivat tulemaan 15-60min välein ja sitä jatkuikin sitten keskiviikko aamuun saakka. Keskiviikko aamuna heräsin klo 6 supistuksiin jotka äkkiä tihenivät ja kipeytyivät ja sinä päivänä klo 16:38 olikin sitten tyttö sylissä :) Mitään mahaoireita tmv. ei ollut, limatulppaa en koskaan bongannut jne.

Nyt on ollut vauva tosi alhaalla jo ainakin toista viikkoa, puskee monta kertaa päivässä niin alas että sattuu. Sukkapuikkokipuja ja muuta kivaa on ollut ja satunnaisia menkkajomotuksiakin, ei tosin "rakenteeltaan" ihan supistuksen kaltaisia missä selkeästi on "nousu, huippu ja lasku" vaan jonkinaikaa kestävää pidempää tasaista jomottelua vaan. En odota lähtöä vielä lähipäiville :) Valkovuotokin on ollut todella runsasta jo 2-3 viikkoa..

Maha näyttää taas poksahtaneen astetta isommaksi, eilen oli niin kosketusherkkänä masunahkakin, että varmaan ollut taas jonkinnäköistä "kasvupyrähdystä" meillä. Ei tarvitsisi kyllä enää -.-' Mahtaako mulla nahka venyä niin paljoa kuin tuo meinaa kasvaa vielä.. Melkoisen arpilaumankin olen saanut kaveriksi jo, mutta eipä sille mitään mahda :) Enemmän mietityttää millaisen nahkavyölaukun saan kantaakseni sitten kun masu tyhjenee...
 
hallittu kaaos: mulla vähän sama, aina kun laitan esikon päivä/yöunille tulee ite parkkeerattua koneelle. Tähän on niin helppo pysähtyä ja kuulee hyvin mitä tuo puuhastelee sängyssä tai missä hiippailee... Tästä on tarvittaes niin paljo helpompi noustakki ku sängystä, jos sinne menis huilimaan. Kotityöt yms. yritän hoitaa kun mies on kotona ja sit ku ollaan esikon kans kaksin, niin hyvällä omalla tunnolla istun/lepään kaikki mahdolliset ajat...

Hmm... mielenkiintoista, täs on tullu nyt jo tän kirjotuksen aikana muutama ihan tuntuva suppari. Eipä ookkaa pariin päivään supistellu...

Kampaajaki soitti ja kysy pääsisinkö tuleen viikkoo aikasemmin, eli jo nyt lauantaina... Jee, saa tukan parempaan kuosiin.
 
Notta ketuiks meni tämäkin. Ei ole tarpeeksi iso, että olisivat käynnistäneet (taas eri lääkäri ja sen mielipide), viime viikolla arvioitiin n. 3600 g ja tänään sitten ultralla 3300-3540 g ja käsikopelolla sen 3600 g. Haistakoot sanonko minkä ja mistä. Mä sit melkein itkua vääntäen siinä totesin, että tämä menee TAAS aivan samaa kuin esikosta. "Ei tää vielä niin iso voi olla kun ei nuo mitatkaan sitä anna olettaa..." ja tädää, mä pusaan väkisin ulos sen yli neljäkiloisen (lääkäri tänään vaan totesi, että kyllä ihan hyvin pystyy aina sen 4,5 kg synnyttämään) ja sit kun se ei tulekaan, niin mennään sektioon. Ja juuri viime viikolla toinen lääkäri totesi, että koska mulla meni viimeksi niin pieleen (sektiohaava repesi sisältä, hematooma tuli siispä jne.) niin sektio olisi kovin kiinnikkeinen ja parantuminen mahdollisesti hidasta.

Olihan tällä tämän päivän lääkärillä jotain järkeäkin sen puheissa. Perusteli siis, että mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään, sitä varmemmin saadaan ulos vain käynnistämällä ettei sitten pysähdy synnytys ja sitä kypsempiä paikat on. Mutta kun paikat oli jo auki ja kypsinä, kaulakin viime viikosta 0,5 cm lyhyempi. Huohhhhhhh.

Anteeksi omanapaisuus. Nyt ei vaan pysty. Mitään muuta positiivista tilanteessa ei ole, kuin että päästään kaverin häihin, johon kovin halusinkin.

Carriina ja pinkopallo 38+1
 
Me taidetaan korkata elokuisten vauvojen lista :) poika syntyi tänään (39+3) klo 19.02 <3 mitoista enemmän kun saadaan varmuus. Poika lähti salista suoraan keskolaan kaappiin hakemaan lisähappea ym. kun oli vähän vaikea toimitus mutta nyt kaikki hyvin ja huomenna vissiin viereen :) synnytys kesti 21h32min sisältäen vihreän liman ja lapsiveden, crp:n ja kuumeen nousun mutta nyt se kaikki on ohi ja äitikin voi hyvin :)

Miina & Eemeli vajaa 5h <3
 
Viimeksi muokattu:
miinalle paljon onnea :flower:

carriinalle kovasti tsemppiä! Hyvinhännolisivat voineet jo käynnistää ! Mulle aina sanottu että kyllä sieltä lantiosta mahtuis yli 4 kg tulemaan on hyvä lantio kuulemma mut en haluis edes kokeilla !

Tää ei malta enää .. eilen koko päivä kaupungilla ja illalla kaikki 2 kipeempää supistusta.. no ei sit mennää syyskuulle! Vaik ei toi sano mitään et paikat on valmiina mut olo niin tuskanen et vois tulla jo!

Jaanino 37+1
 
Onnittelut Miina-! Toivottavasti saat nyytin viereen äkkiä...

Täällä on taas poikkeuksellisen rauhallista, 10h yöunet yhdellä pissakäynnillä, vaan pari tuntuvampaa supparia ja aamulla reippaampi olo kuin ikinä :) Nyt ei haittaa, vaikka menisi vielä pitempäänkin, kunhan tää hyvä fiilis vaan jatkuis. No, kyllä se taas kolotukseks tässä muuttuu...

Pippurihäntä 39+2
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!

Meille syntyi kaksospojat 12.7 :heart: Normaalisti alateitse tulivat pojat maailmaan, herra A klo 22.04 mitoilla 2250 g / 47 cm ja herra B 22.07 mitoilla 2440 g / 46 cm.
A-poika vietti ensimmäiset pari yötä vauvateholla tarkkailussa. Lyhyt napanuora aiheutti hapenpuutteen ponnistusvaiheessa ja poika kiidätettiinkin elvytettäväksi ennen kuin äiskä ehti nähdä minimiehestä vilaustakaan. Onneksi ei kuitenkaan mitään pysyviä vaurioita jäänyt tuosta vaan molemmat pojat ovat normaaleja terveitä vauvoja :)
Aika hektistähän tämä elämä nyt on, kaksi ei todellakaan mee siinä kuin yksi :D Vaan on nuo kyllä semmoisia suloisuuksia että äidin sydän käpertyy onnesta ihan pelkästä katsomisesta.
Onnea kaikille muillekin jo vauvan saaneille ja odottajille tsemppiä loppuraskauteen! Vetäydyn taas takavasemmalle, sinappitykit kuuluu heräilevän päikkäreiltä :)

Regalo ja Karvamadot tänään 3 vkoa
 
Miinalle ja Regalolle isot onnittelut pojista! :heart:

Carriinalle tsemppiä! Olisivat nyt vaan käynnistäneet kun viikotki on jo hyvällä mallilla... Nyt täytyy sit toivoo et alkais itekseen...

tieti
 
Onnea Miina ja Regalo!

Carriina: jaan sun tuskan eri lääkäreistä ja niiden erilaisista mielipiteistä. Olen huomannut aivan saman äitipolikäynneilläni. Reilu vko sitten lääkäri oli huolissaan vauvan asennosta ja sanoi, että kun saadaan vauva raivotarjontaan, niin olisi hyvä käynnistellä. No tällä vkolla vauva sitten oli rt:ssa, ja yksi lääkäri olisi lähtenyt käynnistämään, mutta toinen ja kokeneempi, jonka mielipide tietenkin ratkaisi, ei. Käynnistyksen syy ei tällä vkolla sitten olisikaan ollut vauvan asento vaan hänen iso kokonsa. Oikein pelottaa taas ensi vkolla mennä äitipolille. Kehottivat minua varautumaan siihen, että silloin käynnistellään, mutta vastassa on luultavasti taas eri lääkäri, joka saattaakin olla jotain ihan muuta mieltä. Lisäksi hermoilen, että vauva pyörähtää tässä välissä vielä ympäri. Siinä onkin sitten soppa, jos iso vauva on käynnistyshetkellä väärässä asennossa... Jotenkin kuvittelisi, että sairaalalla on selvemmät tietyt hoitolinjat, joiden mukaan mennään. Kai tällaiset onkin, mutta mulle on jäänyt kuitenkin sellainen kuva, että mielipiteitä on olemassa yhtä monta kuin on lääkäriäkin.

Toivotaan 3ssi, että vauva kääntyisi itsekseen oikeaan asentoon! Tuo väärä asento kun tuo loppuodotukseen paljon ylimääräistä stressiä.

Pippurihännän yöunet kuulostavat jopa kadehdittavan hyviltä. :) Ei vaan, mäkin nukuin viime yön ilman pidempää valvomisjaksoa, joten myös minä heräsin aamulla suht pirteänä.

Herkitsen tässä pitkälle kävelylenkille lähtöä - jospa se saisi supistuksia aikaan, niin ei tarvitsisi käynnistellä sitten ensi viikolla. Toivossa on hyvä elää... :)

Liiisu rv 38+5
 
3ssi, Vointi on nyt ihan hyvä. Tänään poistivat ompeleet haavasta ja kiristävä tunne liikkeelle lähtiessä katosi. Toipuminen on toki pitkä mutta liikkuminen auttaa tosi paljon.

Leikkaus oli onneksi tosi nopea toimenpide. Tai ainakin siltä tuntui, mutta saattoi johtua siitä kun nukahdin leikkauspöydälle kipulääkkeen takia. Mies alkoi heti touhuta vauvalle vaatteita yms kätilön avustuksella. Ensimmäisenä päivänä olin niin kipeä etten päässyt sängystä ylös. Vauvaa sain aina välillä rinnalle. Toisen päivän iltana multa otettiin katetri pois ja pakotettiin vessaan. Se oli tuskaa mutta helpotti kerta kerralta. Sairaalassa olin 4 päivää. Olisin saanut lähteä jo kolmannen päivän iltana mutta ajateltiin miehen kanssa, että parempi lähteä aamulla niin saan vielä yhdet kunnon yöunet.
 
  • Tykkää
Reactions: 3ssi
Zanizipp Kiva kuulla et meni hyvin! Mua pelotteli tutut että sektion jälkeen sairaalassa joutuu olemaan viikon! Toki se on yksilöllistä miten asiat menevät ja kuinka toipuu mutta mua stressasi eniten tuo sillä olen _todella_ huono nukkumaan vieraassa paikassa.. Kotona saan järjestettyä paljon apua jotta saan itse pötkötellä mahdollisimman paljon.
Mutta voihan olla että veitikka kääntyy itsekseen, kääntöyritystä harkitsen vielä, annanko edes yrittää..
Lisään vielä: että suunniteltu sektio tehdään ilmeisesti n. viikkoa ennen laskettua aikaa?
 
Viimeksi muokattu:
omanapailua...

Olin tänään niin "fiksu"... Käytiin esikon kans kylällä kaupassa rattailla ja sen jälkeen vielä perkasin rikkaruohoja tunnin verran pihalla (ja juoksentelin esikon perässä)... Auts, nyt tuntuu kyl liitoksis, hyvä ku tuolilta pääs äsken ylös... No, itteenipä saan syyttää... :D Toivottavasti sais ees nukuttua paremmin kun parina viime yönä... Vaikka voi ollakki turha toivoo...

tieti
 
Onnea Miina pojasta! Poikia tuntuu syntyvän nyt kovaan tahtiin.

:attn: Huomasin tuossa kun katsoin syntyneiden listaa niin mulla on siellä raskausviikot väärin eli poika syntyi 35+6.

Keskiviikkona päästiin pojan kanssa kotiin ja nyt sit nautitaan kotona olemisesta.

Tsemppiä ja voimia vielä yhdessä kasassa oleville.

Härkäneito ja poika 6vrk:tta
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
( . ) Täälläkään ei tapahdu mitään. Ei suppareita, ei muutakaan merkillistä. Turhauttavaa.... Käytiin eilen katsomassa ipanan uusi tarhapaikka ja siellä tuli kierreltyä ja kaarreltua reippaasti pari h. Liitokset tykkäs kovasti, samoin selkä. :) Loppuillan piti leikkiä alaraajahalvaantunutta. Ei tsiissös kun teki pahaa...

On tämä unettomuus sitten ihmeellistä. Menee vuoristorataa tuo rytmitys. Ensin nukkuu 3-4pv niiiin paskasti ja sitten yhtäkkiä nukutaan monta yötä ihanasti n. 10h putkeen. Ja sitten taas näitä unettomia öitä. Pitstää väkisin pinnan kireälle tämä vaihtelu, nuppi ei tykkää yhtään. @___@

Tuntuu hassulta, et lähestyy toi kännyistys ja samaan aikaan sellane fiilis ettei tämä tule ikinä syntymään. Sekavia fiiliksiä välillä. En tiedä mitä nytkin selitän. :D Hormoonit ilm. hyrrää tuhatta ja sataa, kun ollaan näääin herkkänä. Itketään, nauretaan ja hermostutaan turhasta.


Soose ja poju 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!!! :heart: Nythän on oikein ropisemalla vauvauduttu, siitä kun viime kerran tänne palstalle oon kurkistanu. Ihanaa! :)

Synnytystä ennakoivia merkkejä mulla aiemmissa raskauksissa ollu vähän, monesta menny sitten veet... Mutta suunnilleen viikkoa aiemmin tiiän että kohtapuolin lähtö tulee: Maha on ajoittain ripulilla, kun vauva painuu alas, kipeämpiä supuisteluja tulee esim. lenkillä. Yleensä vasta viikkoa ennen tulee nuita tuntuvia supistuksia. Limatulppa on yhdestä raskaudesta lähteny, mutta irtoamisesta synnytykseen meni 8päivää. Ja jotenkin rauhallisempi olo itellä ennen synnytystä, tyyntä myrskyn edellä. ;)
Kyllä sen sitten viimesinä päivinä tietää, että kohta synnytys alkaa!! :)

Omaa napaa: Viikon lomalta tänään palattu, olo hyvä. Ei sitten mitään merkkejä synnytyksestä. Vaellettu on ja kiipeilty muutamana päivänä reippaastikkin, ei supistele tms.. Kuntosalilla käyty ja kävelylenkillä, vauva senkun olla öllöttää tyytyväisenä. :D ite tykkään, että mukava kun olo tämmöinen, en välttämättä haluakkaan mitään kovia supisteluja tms.. Autossa istuminen on ainut mistä ei kroppa tykänny, 3h sivu meni ajaessa, niin ekat liitoskivut tuli siitä istumisesta, mutta kun lenkille lähti liitoksetkin palautu ennalleen. ;)
Tiiän, että tässä menee vielä viikkoja ennenkuin vauva syntyy.
Maanantaina seuraava neuvola, jossa streptokokki näyte otetaan. Ja päivittelen kuulumisia sitten lisää.
Inkkukinkku 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mulla on ihan samanlaista vuoristorataa noiden unirytmien kanssa kuin Soosella. Ihan sattumaa, mimmoinen yö tulee.

Inkkukinkku, mä oon nyt pari päivää aatellu, että viikon sisään (tai päästä) tää syntyis, lähinnä kun noita kipeämpiä suppareita on tullu nyt just rasituksessa (ihan yksittäisiä vaan) ja sitten about klo4 yöllä kahtena yönä muutama. Mutta muuten päivät ovat olleet nyt toooosi rauhallisia, vauva tuntuu öllöttelevän ihan mukavasti ja harkkarit ovat harvenneet ja muuttaneet muotoaan, enemmän semmoisiksi että naamaan nousee puna ja alakerta alkaa sykkiä :) Voin kyllä olla ihan väärässä ja täällä ollaan vielä parin viikon päästäkin :D

Kaikenkaikkiaan toteaisin kuitenkin, että nyt on harvinaisen vähän kuulumisia ja oloja noin ylipäänsä. Lähestulkoon "ei mitään" tilassa vaan ootellaan, ja mikäs siinä. Ei mulla muuta ookaan ku aikaa...

Hyviä vointeja ja katsotaan kuka seuraavana jakautuu!

PH 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Meille syntyi poika rv 39+0, 25.7. klo. 5.00. Paino 2280g, pituus 45cm, pipo 33 :heart: Raskausmyrkytyksen vuoksi jäi pieneksi, synnytys käynnistettiin kasvukontrolliultran jälkeen jossa oli todettu, että ei ole vauva kasvanut kahteen viikkoon ja lapsivettä on liian vähän. Synnytys meni todella nopeasti, kahden aikaan yöllä alkoi säännölliset supparit ja viideltä oli lapsi ulkona. Nyt opetellaan kotona vauva-arkea ja ollaan tosi onnellisia pienestä miehestä :heart:

Niiu & Manteli 1 vko ja 2 pvää
 

Yhteistyössä