~~ Elokuun 2013 Ihmeet kesäkuussa ~~

Vempuli mukavaa että jaksat pitää meitäkin ajan tasalla! tsemppiä Onnille ja vanhemmille.

ja ikku jää nyt vaan hyvillä mielin töistä kotiin :) ja tiedän ettei oo helppoo, viime raskaudes tein ihan viime tippaan rankkoja siivoushommia koska työnantajalla ei ollut ketään mun tilalle. Pystyin kyllä olemaan hyvin 3 viimestä päivää lukuunottamatta.

Pii-lle kanssa tsempit!

hammashoitajalla olin minäkin alkuviikosta. Taju meinas lähteä, oli pakko pyytää päästä istumaan siinä tuolissa kun tuli niin huono olo. Mulla vaan poistettiin hammaskiveä sekä melkein 10 vuotta yläetuhampaiden takana ollu rautakaari. Että jos vaan mahdollista niin pyytäkää ihmees et hammaslääkäri tekis toimenpiteet niin istuvassa asennossa kun mahdollista heille. Kohtu kuitenkin painaa isoja verisuonia!!

Mitä juhannus suunnitelmia ootte tehneet?? :)
Me lähdetään ens viikolla mökille ja tullaan heti juhannuksen jälkeen pois ja miehellekin tuli sellanen 2 viikon vapaa tähän sopivasti (tes-seisokki) "lomalla" on sitte hyvää aikaa laittaa kotiakin vauvalle valmiiksi :) en oo vielä alottanu yhtään mitään niin voi olla että tässä vielä kiire tulee...

Kista ja Veikka 32+2 :heart:
 
hammashoitajalla olin minäkin alkuviikosta. Taju meinas lähteä, oli pakko pyytää päästä istumaan siinä tuolissa kun tuli niin huono olo. Mulla vaan poistettiin hammaskiveä sekä melkein 10 vuotta yläetuhampaiden takana ollu rautakaari. Että jos vaan mahdollista niin pyytäkää ihmees et hammaslääkäri tekis toimenpiteet niin istuvassa asennossa kun mahdollista heille. Kohtu kuitenkin painaa isoja verisuonia!!
Huh, hyvä kun mainitsit tästä! Ei tullut yhtään itselle mieleen tämä seikka. Ois itsellä 2vk päästä hammaslääkärikäynti. Sielä tosiaan maataan täysin makuuasennossa, joka on kyllä ikävää tässä vaiheessa raskautta.

Soose ja poju 30+2
 
Kiva kuulla Vempulin ja perheen kuulumisia.

Matalista verenpaineista on ollut myös puhetta ja täältä löytyy ainakin yksi sellainen, toi kotimittaukset ovat vielä matalampia kuin neuvolassa, mutta matalat kuitenkin. Alimmillaan paineet ovat olleet 92/54, välillä vähän heikko olo mutta aipä niistä jurikaan muuta vaikutusta ole ollut :)

Istukka täälläkin on asettunut tiukasti etuseinämään, ensimmäinen lapsi minulla, jolla istukka edessa: ) ja musta tuntuu että liikkeet tutnuvat joskus jopa selvemmin kuin muista. Varsinkin kantapää ja jalan venytykset tuntuvat "ilkeästi" yläoikealla vatsassa, eilenkin alkoi oikein kiukuttaa tuo ainainen venyttely. Oikeasti se saattuu välillä : / tuntuu olevan oikein vauhtimimmi tuo vaavi, millainenhan elohiiri sieltä oikein syntyykään.

Kista kyseli juhannus suunitelmia, meidän olisi tarkoitus lähte ensi viikolla Pänuun ja olla siellä viikko, joten sujuvasti juhannus sujuu Viron maalla: ) Miehellä alkaa loma tänään!!!!!

Kerttu ja sintti 30+0 *POKS*
 
Mä kävin hammaslääkärin tarkastuksessa rv 26 (reikiä nolla, vähän kiveä vaan, jes) ja silloin oli kyllä tosi pätevä lääkäri, joka osasi itse ehdottaa istuvampaa asentoa. Sanokaa ihmeessä heti aluksi, että ette kestä olla makaavassa asennossa kun kohtu painaa. Lääkärien pitäisi tämä tietää kyllä jo muutenkin. Lääkäri suositteli, että nuo hammaskiven poistot tehtäisiin vasta syksyllä, koska joka tapauksessa vähän takakenossa sitä joutuu olemaan ja se kestää oman aikansa. Eli pointsit Herttoniemen terveysaseman lääkärille raskaanaolevan naisen palvelusta :)

Juhannukseksi lähdetään kolmen tunnin ajomatkan päähän maalle, perinne jo mennä miehen sukulaisten luo järven rannalle, jonne kokoontuu yhteensä neljän perheen väki pariksi päiväksi. Ihan pieniä lapsia ei siellä ole, nuorinkin jo melkein 10v, mutta tämä tulokas nyt sitten muuttaa vähän tasapainoa ensi kesästä lähtien. Ainakin mieheni osalta, joka on voinut mennä ja tulla kuin ellun kanat nuo reissut tähän mennessä :D Koiria hurja määrä sähläämässä ja tuomassa elämänmakua, meidänkin asfalttiprinssi pääsee pitkästä aikaa rellestämään kavereiden kera ja uimaan. Syödään ja juodaan hyvin, pelaillaan ja poltetaan notskia ja tietty saunat ja uinnit päälle. Odotetaan kyllä kaikki innolla! Mulla ja miehellä alkaa tuosta lomat sopivasti.

Vempuli - mukava kun jaksat päivittää kuulumisia, sua kuitenkin mietitään täälläkin. Päivä kerrallaan!

Tasaisella puksutuksella,
Pippurihäntä 32+2
 
Moikka!
Vempulin kuulumisia mukava lukea, voimia sinne pikkuiselle ja perheelle!!=)
Lääkärineuvola kuulumisia tulin kertomaan pikana, ennen töihin lähtöä!
Elikkä lääkärissä nuori sijainen, olisin mielellään ollu "vanhan" lääkäritätin luona, mutta lomaa tarvii hänkin.. :)
Pissa puhas, niinkuin aina
sf 24cm alakäyrillä mennään edelleen
painoa tullu +500vko hui..mutta turvotusta osa.
Turvotukset siis +
liikkeet ++
Ja Hb 134!! jes en syö rautaa enään kun niin ummettaa se. :s
Mitäs muuta Kohdun ulkosuu sormelle auki, mutta kuulemma ihan normia uudelleen synnyttäjillä, kanavaa jäljellä se 3cm ja kiinteä jopa napakka..(mitä lie meinas) eli ei siis huolta vaikka supisteliskin välillä.
4 viikkoa töitä jäljellä ja ootan niin kovasti että äippäloma alkais!! :D
Inkkukinkku rv29
 
Moikka!

Vieläkö sopii mukaan yksi elokuinen odottaja? Olen seurannut ketjua jo joulukuulta asti, mutta vasta nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan. Mun rimpsu olisi:

Liiisu / 35v. / 3. lapsi / la 11.8. / TaYS

Odotus on sujunut tähän asti ihan mukavasti. Tosin muutama yö sitten jouduin käväisemään synnärillä napakoiden supistusten takia. Ne saatiin onneksi loppumaan supistuksia ehkäisevän piikin avulla. Samalla vauvaa ultrattiin ja todettiin, että aika iso vauva mahassa ilmeisesti kasvaa, sillä painoarvio oli rv 31+3 noin 2 kg. Kuulosti hurjalta, kun aikaisemmat lapset on olleet syntyessään 2950 g ja 3590 g. Samalla huomattiin, että lapsivettä on reippaanlaisesti. Onko muilla todettu tällaista? Lääkäri kyseli kovasti mun sokeriarvoista, ja ne on olleet tehdyissä rasituksissa toistaiseksi normaalit. Parin vkon päästä olisi kontrolli äitipolilla, joten siellä tehdään varmaan suunnitelmia jatkoseurannasta.

Juhannussuunnitelmista oli ollut ainakin puhetta. Me käydään päiväseltään mökillä, mutta muuten oleillaan aika lailla kotona. Tarkoitus on grillata hyvää ruokaa ja ottaa ihan iisisti.

Vempulille onnittelut pojasta ja tsemppiä sairaala-arkeen!

Liiisu rv 31+5
 
Nyt on kotiuduttu mummolalomalta, esikko on tosi onnellinen kun ollaan kotona, tutkinu varmaan kaikki lelunsa jo. Mut hyvää teki tuommonen vaihtelu arkeen, kumminki sitte kun vauva syntyy, ollaan hyvän aikaa ihan kotona, kun oon niin huono lähteen mihinkää kyläileen, kotona on niin paljo helpompaa pienen kans. Vielä kun mies palailee huomenna omista menoistaan, niin kyllä on esikko ilonen... Oon kyllä itekki, kyllä sitä viikos kerkis tulla jo ikäväki.

Ihanaa Vempuli kun jaksat kertoa kuulumisia, kyllä täällä teitä mietitään. :heart:

Juhannuksena mennään taas mummolaan, sinne kokoontuu muutenki porukkaa, ja asuvat niin kivas paikkaa... Oma ranta ja kaikkee... Toivottavasti on hyvä keli...

Liisulle tervetuloa mukaan porukkaan!

Pitikähän johonki viä kommentoida... ei muista... =) Mut tosiaan torstaina poksu jo 30+0, eli enää vajaa 10 viikkoo laskettuun aikaan...

tieti ja tiitiläinen 30+3
 
Plah,oon ihan tympääntyny jo tähän raskaana oloon.Haluan tän mahan pois eestä,pitkin päivää supistelee ikävästi ettei voi oikeen mitään tehä ja yötkin menee pyöriessä kun mukavaa asentoo ei taho löytyä...sänkypuuhatkin on ollu jäissä jo pari kuukautta jo,kun ei tunnu hyvältä mikään asento,mukava ois sitäkin toimintaa päästä harrastamaan taas.onneksi ollaan jo loppusuoralla,et ehkä mä kestän vielä muutaman viikon :) saa nähä vieläkö kääntyy vauva ympäri,on ollu muutaman päivän taas pääalespäin.Jalat tökkii ja muljuaa oikeessa kylessä.Ens viikolla oiskin taas neuvola ja se lääkärikin,jos tuo vauvan asento on outo neuvolatätin mielestä..ei nimittäin ees oo oma täti paikalla sillon vaan sellanen nuori tyyppi,harjoittelija vasta, jolla ei vielä oo nuo asennon tunnustelut su muut ihan hanskassa...taidan vaatia päästä sinne lekurille jokatapauksessa,oli se vauva nyt miten päin vain,kun aika on kerran jo varattu.Katsoohan se sit varmaan myös tilanteen tuolta alakerrasta,ainakin jos pyytää.

Huomenna taas poksuu rv 33 :)
 
Ihanaa että vempuli jaksat käydä meille kertomassa teidän kuulumisia !

Juhannus suunnitelmista joku kyseli. Täällä ei ole mitään ihmeellisiä voi olla että käydään mökillä voi olla että ei :) saa nähdä :)

Tänään oli nvla.. eikä ollutkaan oma tuttu nvla täti siellä. Tuntu että kaikki on pielesä ja mahakaan ei kasva ja ja..
Omasta mielestä muutin raskaudet menneet näin niin sanoin ettei itsellä ole huolta..
RR 102/59 (mulle normaali)
HB 111 (pysynyt samassa ei järin hyvä mut ei tu nousee, ja mulle on sanottu et niin kauan kun ei laske niin on hyvä)
Painoa ei ollut tullut 3 vk aikana ollenkaan ja tämä oli kamalaa...
SF-mitta 25 eli sama kuin edellisellä kerralla ja tää oli nyt kamala kamala asia. Mutta mulla on ollut kaikista 3 aikasemmasta raskaudesta 32cm tuo mitta kun oon lähteny synnyttämään ja sanoin etten ole huolissani aikasemmin ollut ihan samoja lukemia.
Ja sekin varmasti vaikuttaa että poika on edelleen poikittain, vieläkään ei ole kääntynyt. Mutta terkka sanoi että tilaa on kääntyä edelleen ettei sen puolesta pitäisi olla hätää.
Mulle on aina sanottu että pieni lapsi tulossa, hyvä jos 3 kiloa painaa. Mutta kaik ovat olleet 3,6 & 3,5 ja 3,4kg eli ihan normaalin kokoisia kuitenkin.

jaanino 30+4
 
Heippa vaan kaikille!

Empä ole juurikaan jaksanut/kerennyt kirjoitella kun tulee nykyään surffailtua puhelimella enempi.

Tänään kotiuduttu mummulalomalta, lähdettiin keskiviikkona ja mies tuli lauantaina perässä. Hyvää teki tuommonen vaihtelu arkeen, sain olla äitini passattavana ja kumminki sitte kun vauva syntyy, ollaan ihan kotona. Mies aloitti tänään lomansa, niin kyllä on poika iloinen... Olen kyllä itsekin, saan vihdoin nukkua ;)

Juhannus Ollaan kotona perheen kesken.

Tänne ei ihmeitä, vaivoja on mutta ei niistä sen enempää. Alkais vähän riittää jo tää raskaana olo...Siinä lyhykäisyydessään. :D

Epa 25v :D ja Bingo rv 33+3
 
Neuvolakuulumisia:

paino: +298g/vko
Verenpaine: 124/87
pissa: muuten ok, valkuainen +-
Hemoglob.: 128 (viimeks 134)
Sf-mitta: 28 (viimeks 24)
sykkeet: 130-150
liikkeet: ++

Meillä oli kans sijainen nyt paikalla, oli kyllä tosi kiva. Tarkka, muttei mikää nipottaja. On viä ens kerralla, sit taas oma neuvolantäti paikalla. Kaameen huono olo ehti tulla mittausten ja sykkeen kuuntelun aikana, vaikkei kauaa kestänytkää...

Seuraava neuvola 9.7.

tieti ja tiitiläinen 30+5
 
Eipä oo taas vähään aikaan tullut käytyä täällä :ashamed:

Neuvolassa käväsin viime viikolla (sillon rv 31+2) ja kaikki oli ok. Painoa tullut nyt sellanen 3,7kg lähtöpainosta.
Sf-mitta oli 28cm, joka on mulle pieni. Aiemmissa raskauksissa huidellut alusta asti yläkäyrällä tai sen yli.
Painoarvioultraan yritin saada lähetettä mutta sanoi että katotaan sitä sitten vikassa lääkärineuvolassa :|
Meillä nuo aiemmat lapset ovat syntyessään olleet 3900g, 4150g, 4290g ja 4850g.
Nyt toivonkin että neiti olis siskonsa koko luokkaa eli alle 4kg, ainakaan kuopusta isompi ei tarvitsis olla :D


Juhannus ollaan ihan kotona, grillataan ja katsotaan varmaan lasten kanssa elokuvia :) Ei mitään sen kummempaa.
Miehelläkin alkaa juhannuksesta kahden viikon loma.

Hammaslääkäriin olis mullaki aika ens viikolla mutta taidan sen peruuttaa ku ei selällä makuu onnistu ollenkaan. Sängyssäpystyn selälläni olemaan max. kolme minuuttia kun alkaa tuntumaan ettei saa henkeä :(

Seuraava neuvola 26.6.


vivia ja Napsu rv32+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Jännä kun moni jo näyttää kokevan selällään olemisen todella epämiellyttäväksi. Minusta se ei vielä tunnu mitenkään ikävältä, nyt RV 31+1. Nukkuma-asennon löytäminenkään ei toistaiseksi ole kauhean tuskan takana, joten saan ilmeisesti olla onnellinen.

Yksi tuskailun aihe on nyt hoidettu, nimittäin vaunut on ostettu! Hinta oli edullinen ja vaunut kuitenkin (asiantuntemattoman arvioni mukaan) erittäin hyvässä kunnossa, joten olen tyytyväinen :)

Enää kuusi päivää töitä jäljellä! Ajatukset alkaakin olla jo loma-asennossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kiitokset Vempulille kuulumisista :)

Ja tervetuloa uusille mukaan :)

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, tavan arkea lasten kanssa, miehelläkin loma vasta heinäkuun viimisellä viikolla.

Juhannuksena käydään varmaan peurungassa katsomassa hilariushiirtä ja kokko, luulen että aika syömispainotteinen juhannus tulossa jos säät sallii grillata :D

Eiliset neukkukuulumiset (31+0):
Verenpaine: 126/67
Hb 125 (nousussa vaikken ole rautaa vielä syönyt, jeeee)
pissa puhdas
sf 30,5cm
paino: -750g/vko
vauva rt:ssä

Kaikki niinkuin pitääkin ja kahdenviikon päästä uudelleen, eli
Neukku 3.7!!

Ihanaa ja lämmintä Juhannusta kaikille!!!

-JennaMaria- ja Keijo 31+1
 
Neuvola kuulumisia:
Rv 33+5 (30+6)
Paino + 1,4kg (+500g)
Turvotus + (+)
RR 118/67 (113/71)
SF-mitta 31 (31)
Vauvan syke +135 ja liikkeet ++
Tarjonta: Edelleen PT

Perätilan vuoksi lääkäri aikaa aikaistettiin ja se on nyt 5.7 klo 8.15. Jos vauva silloinkin pt:ssa, menemme suoraan TYKSiin kääntöyritykseen.
Taas eri täti. Sf-mitasta oli sitä mieltä että edellinen mitannut vähän "korkeasti" ja sen takia ei ole muuttunut.

Epa ja B
 
Toivottavasti epan vauveli älyää kääntyä itse niun välttyisit tuolta kääntämiseltä.Itse en oo sitä kokenut mut olen kuullu et voi olla tosi inha kokemus.Toisilla ei tunnu missään ja toisilla voi sitten olla vaikeempi juttu.Itse olen ainakin niin herkkä tästä mahasta et en varmaan pystyis kokeilemaan ees kääntämistä..supistusherkkä kohtukin vielä.Silläpä toivonkin et tää lapsi nyt olis oikein päin ens neuvolassa.
Taas viime yö ihan kamala,vauvalla joku ihmeen villitsemisyö,kauheeta ryskettä piti läpi yön.Asento missä rauhottui oli selällään,eikä silleen pystyny pitkiä aikoja nukkumaan.Sai pyöriä oikein urakalla...Sit närästikin vielä :( Tänään on taas supistellu ja ollu sellasta inhaa painon tunnetta alhaalla ja vauva tunkee oikein kunnolla itseään alaspäin.Sit väsyttää ja liikkuminen työlästä.Liitoskipuja vähän myös..

Pitääkin lähtee tästä rennietä nappaamaan...ei oo herkkua tää odotus enää.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Jussina ollaan menossa 200km päähän korpeen ystävien mökille. Ei sähköä/juoksevaa vettä, aika alkeellista mutta niinhän se mökillä kuuluu ollakin :) ihan viikonlopuksi vaan mennään, maanantaina olis sitten neuvolaa tiedossa.

Mieskin on tämän ja ensiviikon lomalla niin pääsee kerrankin mukaan neuvolaan. Ihanaa on ollut nämä muutama päivä, mies kun on yleensä arkena aamusta iltaan töissä eikä sitä paljoa näy niin on ollut tosi helppoa kun ei tarvitse kaikkea hoitaa yksin. Lomaakaan ei miehellä ole ollut vuosiin ennenkuin tänä kesänä, vielä olis 1,5vk elokuussa ja pari viikkoa isyyslomaa päälle, johan tässä kerkiää laiskistumaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Onkos teillä muilla tiedossa neuvoloiden kesäsulkuja nyt kesän aikana? Mun neuvola on kiinni heinäkuun kaksi ensimmäistä viikkoa, minkä takia mulla on seuraava neuvola vasta 16.7. Edellinen oli11.6. Tässä välissä on onneksi käyntejä äitipolilla, muuten väli olisi turhan pitkä.

Jouduin käymään eilen taas synnärillä supistusten takia. Estolääke auttoi taas, onneksi. Paikat on kiinni, joten supparit eivät ole saaneet mitään aikaan. Vähän silti ihmetyttää, kun 2 edellisessä raskaudessa tällaista ei ole ollut. Sain ohjeen lähteä herkästi uudelleen näytille, jos supistukset jatkuvat. Vielä 1,5 vkoa olisi matkaa siihen, että vauvan tuloa ei enää estellä. Luotan kyllä siihen, ettei tämä veijari ole nyt vielä tulossa maailmaan. :)

Hyvää juhannusta kaikille!

Liiisu rv 32+4
 
Täälä ei ainakaa kesäsulkuja oo.

Esikoinen on tän viikon yskiny, varsinki yöt on pahoja, eikä oikein kotikonstit auta. Tk:stakaa ei oikein saa aikaa kun ei oo ollu viä kahta viikkoo, eikä oo kuumetta. Iltasin vähä pientä lämmönnousua, mut ei kuumetta... On nyt sit nukuttu vähä huonosti koko viikko, kun herään aina kun pieni yskii, vaikka onki toises huonees. Onneks mies on lomalla niin voi ainaki yrittää torkahdella päivälläki.

Mut huomenna lähetään aamusta juhannuksen viettoon. Grillausta ja saunomista tiedos, uimaan en kyllä uskalla, liian kylmää vettä...=)

Ihanaa juhannusta kaikille!

tieti ja tiitiläinen 31+0 (poks)
 
täällä neuvolalääkäri tuuppas sairaslomalle loppuun asti, turvotuksen ja seisoma/yötyön takia :( inhottavaa olla kotona 2kk ? kun ei omasta mielestä olis niin kipeänä :( nooh elämäni ensimmäinen loma kesällä :D et kai tästä on nautittava :D

Meillä toi tyty edelleenkin pitää muutaman päivän rauhalliseloa :eek: mikä mua hämmentää kovasti :eek: neuvolantäti oli sitä mieltä et se liikkuu paljon en vaan tunne niitä kaikkia :eek:

Muuten oli eilen kaikki kunnossa :) jos vaikka pikkuhiljaa alkais luottaa siihen et kyllä sieltä elävänä tyyppi tuleee <3


salpe+rupsu 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tosi rasittavia supistuksia yöllä taas.Sen verran kipeitä et pitävät hereillä...liitoksiin koskee,varsinki häpyluu tuntuu ottavan tilaa kun siihen koskee.Pakko on hommat tehä kumminkin,imuroinkin kun ei tässä jouda makaamaan jäähä mut lepotaukoja saa pitää usein.Minä tähtään tuohon ensi viikon tiistaille kun rv 34 tulee täyteen,sit saap tulla jos on tullakseen.Siihen asti koitan ottaa rauhallisesti.En millään haluis et menis niin et joutus synnärille nyt ja ei sais sit ees vielä synnyttää..et sillä olen kyllä onnellinen kuhan tuo 34 viikkoa täyttyy.
kohta kauppaan lähettävä viikonlopun ruuat hakemaan.Kotosalla ollaan jussi...ja mattopyykille lauantaina :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
mulla on ensi keskiviikkona seuraava neuvola ja ohjelman mukaan olisi esitietokaavakkeen täyttö, mitä tää tarkoittaa? :)
Täällä jaksellaan muuten hyvin mutta yöt tuppaa olemaan tuskaisia! Heti kun alkaa rentoutua ja meinaa nukahtaa, alkavat levottomat jalat vaivata.. Todella raivostuttava vaiva! pissalla täytyy tietenkin ravata vähintään sen kerran yössä ja asentoa vaihtaessa vetää pohkeista suonta!(tähän on onneksi auttanut magnesiumin otto maidon kanssa ennen nukkumaan menoa) Sit kun saan unenpäästä kiinni ja nukun makeasti ni mies tökkii hereille koska hengitän liian äänekkäästi! :D asentoa vaihtaessa herää aina hetkeksi koska se on niin iso prosessi. Ainiin ja jos ei ole muuta niin sitten iskee paniikki tulevasta tuntemattomasta..

ja nyt en enää edes muista mikä viikko meneillään.. tais olla tasan 30!

hyvät juhannukset kaikille! :)
 
3ssi: Esitietokaavake on varmaan se synnytyssairaalaan lähetettävä tietolomake. Siinä kysytään vanhempien henkilötiedot, mahdolliset sairaudet ja lääkitykset ym. Lisäksi siinä kysyttiin nimiehdotukset hätäkasteen varalta.

Täällä juhannussuunnitelmat vähän pilalla kun mies sai oksennustaudin :( Ei nyt mitään kauhean suureellista ollut suunnitelmissakaan, grillailua ja oleskelua mun perheen kanssa, mutta ainakin miehen osalta se taitaa nyt jäädä. Oma vointi on ennallaan, eli hyvä. Hyvää juhannusta silti kaikille! :wave:

Epa_88: Kerrohan sitten taas kuulumisia kun sen aika on. Kiinnostaa tuo mahdollinen kääntäminen, kun täälläkin "Hemmo" hengailee tiiviisti poikkiteloin. Onhan tässä vielä aikaa, mutta alkaa jo vähän mietityttää, mitä sitten jos se ei käännykään itekseen. Nyt menossa rv 31.

Neuvoloiden kesäsuluista. Vähän epäkäytännöllistä aikaa raskaana ololle tämä kesälomakausi kyllä. Meidän neuvola on auki, mutta oma terkkari jäi viime käynnin jälkeen lomalle. Sanoi myös, että kesälomien takia neuvolasta ei ehkä ehditä kotikäynnille synnytyksen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täälä täytettiin se esitietokaavake jo rv 20. Ilmeisesti täski asias on eroja paikkakuntien välillä niinku kaikis muiski tuppaa oleen. Siinä vaihees oliki tosi haastavaa yhtäkkiä miettiä nimiä sun muita, vaikkei ne jäiskään viralliseks nimeks...

Liitoskivut rantautunu taas vaihteeks tänne, olihan tuos jo pari viikkoo ettei niin ollu, mut oiskahan kun pikkunen viime viikolla mylläs niin kovasti ja käänty rt:hen, et oiskohan sillä vaikutusta... No näillä mennään taas...
 

Yhteistyössä