~~ Elokuun 2013 Ihmeet kesäkuussa ~~

No niin.Neuvolasta minäkin juuri tulin.
Rv 34+1
Paineet ok,pissa puhdas,painoa tullu +500g/viikko.Yhteensä tähän mennessä 8kg.
HB 126,en oo rautaa syöny pariin viikkoon mut näyttää pysyvän hyvänä ilmankin.
SF-mittaa ei se "terkka",mikälie harjoittelija tyttö ollutkaan,alkanu ees mittaamaan,eikä kuunnellu sydänääniäkään eikä kokeillu vauvan asentoakaan...

Siellä lääkärin luona kävin kans.Vauva raivotarjonnassa(JES!),alhaalla tulossa jo.Kohdunkaula pehmenny mut suu kiinni vielä.Kanavaa yli 3cm.Sanoi et voin jatkaa elämistä normaaliin malliin vaikka supistelee.Ettei ennenaikaisuuden uhkaa kuulema ole.

Hetkinen,kuulostaapa tutulta.Aivan sama homma oli kuopusta odottaessa,jolloin kävin suppareitten takia lääkärissä(sama lääkäri...) rv 34.Kiinni mutta pehmenneet paikat,ja vauva alhaalla tulossa.Ei synny vielä viikkoihin sanoi lääkäri...no kaksi viikkoa myöhemmin synnytin kumminkin.
Et saas nyt nähä millon tää tulee sit :)

ja tarkasti vielä sukupuolenkin ilman pyytämistä,ja tytöltä tää edelleen näytti :)

Mun sairaalakassin pakkaus jäi siihen et siellä on kuulokkeet puhelimeen et saan kuunnella musiikkia,ja neuvola kortti sijaitsee nyt siellä..muuta en oo sinne osannu laittaa vielä.Mulla ei mitään syöksyjä oo aijemmatkaan synnytykset ollu niin luulen et siihen pakkaukseen jää aikaa sitten supistuksien keskelläkin.Siinäpähän sitten miettii mitä ottaa mukaan...

Semmosta tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Uutisia täälläkin! Kopioin laiskasti taas blogista, eli täällä enemmän juttua.

Neuvola:
Syke +
Liikkeet ++
Sf-mitta 34 (5.6 = 30)
Paino +767 (5.6 = +582)
Turvotus + (5.6 = +)
Hemoglobiini 118 (23.5 = 126)
Tarjonta RT (5.6 = RT)
Pissa puhdas (5.6 = puhdas)

Kontrolli:
3196g
Raivotarjonta
Liikkeet ++
Syke +
Lapsiveden määrä normaali

36+1 viikoilla lapsivesipunktio -> keuhkot kypsät = käynnistys! Muutoin kortisonia keuhkoja kypsyttämään. Viimeistään rv 38 käynnistys, mutta pyritään tuolloin 36+.

(34+0)
 
Pikaisia kuulumisia täältäkin..:)
Lämmintä vapaapäivää vietetty. Ihana kun kerrankin mun vp:lle osuu helteet. Nautin kyllä. Meillä pihalla uima-allas jossa lapset polskinu päivän, minä tohkeissaan pyykkiä pessy 4 koneellista, kun kuivaa niin nopeesti. Pikku reisuun viikonlopuksi ollaan lähdössä, joten sinne vaatteita ja tavaroita oot pakkaillu. Huomenna vielä iltavuoroon ja pe.aamuun..
Päivän pyykkäykset ja siivoukset+ tein puolentppoista tunninkävelylenkin tuossa iltasella, alko tuntumaan supistuksina :O (mulla yleensä ei hirveesti ennakkoon supista) Nyt soffan pohjalla makoilua läppäri sylissä.
Joku mainitsi, että alkaa pikkuhiljaa äippälomalla porukka olemaan....Niinpä, reilu kaksviikkoa ja sitten pääsee rauhassa ootostelemaan. Kylläpä sitä jo odottaaa!!

Hyviä vointeja kaikille ja nautitaan kesästä! :cool:
 
Piillä ei olekaan odotusta sitten kauan jäljellä. :) Mäkin alan pikkuhiljaa toivoa, että tämä vauva syntyisi jo ennen laskettua, vaikka heti rv:n 37 jälkeen. Kävin tiistaina äitipolilla kontrollissa, ja vauvan syntymäpainoarvio on n. 4 kg. Koska edelliset lapset on olleet pienempiä, raskautta ei päästetä paljon yli. Jos vauva ei ole syntynyt rv 40+2 mennessä, menen tuona päivänä äitipolille kontrolliin.

Muhun helteet ei sinänsä vaikuta paljoakaan, olo on ehkä vain aavistuksen tukalampi kuin se olisi ilman mahaa. Meidän 5v. esikoinen ei sen sijaan siedä kuumuutta lainkaan, joten päivät on yhtä tappelua. 3v. tämänhetkinen kuopus saa sitten osansa esikoisen kiukuttelusta ja härdelli on valmis. Saan viettää siis kesälomaani erotuomarina. :) Vähemmän rentouttavaa...

Tsemppiä helteisiin meille mahakkaille!

Liiisu rv 33+4
 
Pii- on tosiaan ihan loppusuoralla! Tavallaan hullua, että tietää, milloin vauva tulee, kun on kyse suunnitellusta synnytyksestä. Me muut luonnon armoilla vaan ihmetellään, millon suvaitsee alkaa tapahtua.

PikkuNelonen: Voishan sitä sairaalakassia tosiaan alkaa miettiä itsekin...

Mä jotenkin en halua alkaa toivoakaan, että tää tulis ennen aikojaan, kun sitten niistä viimeisistä ajoista tulee ihan h*lvetillisen pitkiä, jos rv37 eteenpäin on ite että jokojoko.

Meil on kanssa viikonloppuna pikku hotelliloma tiedossa, pari koneellista sais pyöräyttää ennen sitä vielä. Ja selvitä tän päivän IKEA-reissusta hengissä.

Pyöreää vointia,
Pippurihäntä 34+1
 
heippa taasen :)

tsempit supistelijoille! mut koitetaan vielä hetki pysyä kasassa.

lomalta palattu, viikko oltiin pojan kans reissussa mies tuli pari päivää aikasemmin kotio kun oli töitä, eli se siitä 2 viikon lomasta...
oltiin ensin koko poppoo mökillä ja sit jäätiin poitsun kans mun mummolle pariks yöks. reissut meni hyvin vaikka ajomatkaa olikin lähemmäs 700km suuntaansa. muuten oon voinut hyvin mut nää kelit on alkanu turvottaa. sormus piti ottaa pois ja nilkat on kipeät. omaa napaa vain tällä kertaa.

sairaalakassia en oo pakannut vielä.

neuvolassa oltiin viime ke ja siellä oli kaikki ok. nyt en saa mitään lukemia kun neuvola-korttikin on jossain muualla... vauva on edelleen poikittain aika ylhäällä, oon menossa muutenkin synnytystapa-arvioon 2 viikon päästä ja terkkari sano et kun on sektio takana niin tuskin alkavat kääntämään :'(

Kista ja Veikka 34+1 :heart:

p.s. haluaisin sit edelleen jatkaa tämän pinon päivittämistä niin toivottavasti kellään ei ole mitään sitä vastaan, on vaan niin inhottava jättää hommat kesken :) eli sunnuntaina tai viim. maanantaina tekisin uuden pinon!! :flower:
 
liiisu & Pippurihäntä: Ei tosiaan ole kauaa enää jäljellä. Toisaalta tosiaan pelottaa ihan hirvittävästi, kun tietää "liiankin tarkasti" ja ollaan alle rv 37+0 ja toisaalta taas on hyvin helpottavaa, tietää, että on hyvässä seurannassa ja turvassa. Mieskin sopii vapaat ja isyysvapaat etukäteen, että saa olla mukana koko ajan!

Meillä sairaalakassi jo tyttöselle pakattu, omassakin jo puolet ja heti ensi kuun alusta pakataan (&ostetaan) aikalailla loput tavarat! 11.7 otetaankin jo sairaalakassi mukaan varmuudenvuoksi, jos eivät päästäkään enää pois, vaikka ollaankin puhuttu, että käynnistys seuraavana/sitä seuraavana päivänä!
 
Viimeksi muokattu:
Huh hellettä. Ulkolämpötila huidellu viime päivät kolmessa kympissä, sisällä kämpässä on +26 ja työpaikallakin oli lamaantuneen ilmastoinnin seurauksena kuumankostea tropiikki-ilmasto. Alko jo aivan ahdistaa, kun tuntu että missään ei saa hetken helpotusta. Helteestä voi nauttia jos siitä pääsee tarvittaessa myös pois, mutta näissä (asuin)oloissa nautintoa tarjoaa lähinnä ruokakaupan kylmätuoteosasto :D Mutta tänään alkoi loma! Ensin on pari viikkoa kesälomaa ja sitten jatkuu suoraan äitiyslomana. Jee :)
 
Huh, kesäretkestä selviydytty... =)

Onneksi ei oltu kotona, on ilmeisesti ollu aikas kaameet ukkoset... Heräsin kyllä jo ennen viittä ukkoseen, eikä sit enää nukuttu. Aina kun vähä rupes silmät lupsuun niin heti alko taas kolina... Mies ja esikko vaan nukku, ite pelkään ukkosta niin istuskelin sit sohvalla ja kattelin salamoita...

Ihanaa Kista jos jaksat hoitaa näitä päivityksiä...

Pii- on sit ilmeisesti seuraava joka saa vauvan kainaloon. :heart:

Sairaalakassia en oo viä pakannu, miettiny kyllä mitä sinne laittaa, josko tuos sit parin viikon päästä pitäs varmuuden vuoks pakkailla.

Itellä äitiyslomaan enää 3 viikkoo... vaikka ei se mitää lomaa oo, samaa esikon peräs juoksemista...:)

tieti ja tiitiläinen 32+0
 
Pii- on tosiaan ihan loppusuoralla! Onpas hyvän kokoinen vauveli siellä :)
Tavallaan olis iteki kiva tietää koska vauva syntyy :) Mun puolesta saa tulla heti rv37.

Sairaalakassi Ajatellut oon jo vähän mitä sinne pakkaan mutten ole aloittanut pakkausta...

Meillä ollut netin kanssa ongelmia kun ukkonen vei meitä 6-0 juhannuksena ja laitteita meni rikki. En oo puhelimella jaksanu kommentoida vaikka lukenut oon juttuja...

Epa ja B 34+6
 
kista sama juttu poika viihtyy täälläkin poikittain ja ylhäällä :( ei tunnu enää kivalta kun poju kasvaa kovasti ! Mulla ei ole puhuttu mitään tosta synnytys tapa arviosta mutta ens kerralla aion ottaa asian puheeks.. alkaa hirvittää!

kutina loppui täällä kun seinään .. välillä kutittaa kyllää juu mutta ei niin kuin sillo.. mutta puhuin terkkarille ja ottavat varmuudeksi kokeet!

pii siellä kohta nyytti sylissä.. ihanaa :heart:

Sairaalakassia ei ole pakattu vielä ollenkaan, just mietin että ollaan lähdössä toiselle puolen suomea hautajaisiin että putäiskö sinne ottaa mukaan vai no! Mutta toisaalta poikittain ollaan ja mulla kaikki syntyneet siellä lasketun ajan tietämillä!
Tutteja kävin ostamassa yks päivä :)

catida hyvää lomaa niin kuin kaikille muillekkii eiköhän me kaikki kohta olla virallisesti jo lmalla :)

Jaanino 32+1
 
itäsuomessa kaameet ukkoset...ja paskat meille mitään ukkosta tullu.Mä niin odotin sitä.Meillä ei kuin vain pikkuisen jyrisi koko eilisen päivän ja yöllä muutaman kerran vähän kovemmin ja se siitä.Vettä vähän satoi onneksi niin raikastui ilma.
Meidän vanhempi koira pelkää ukkosta niin sitä joutu pitämään sisällä koko päivän ja kuumahan sillä oli kun on tottunu pääasiassa ulkona olemaan.Suihkuun sit vein kun ei ole järveäkään tässä saatavilla...nuorempi ei oo moksiskaan niin sai olla ulkona.
Mut sit kuulema tuossa naapurikylällä muutaman kymmenen kilometrin päässä oli sit ollukin ihan kunnon jyräkkä.

Ei sillä,et pitäis ihan kaamee ilma tullakaan,muutama kesä sitten ukkonen särki meiltä tietokoneen,jääkaapin ja alakerran sähköt meni uusiksi.Onneksi vakuutus tuli hätiin...

Meen tänään taas neuvolaa.Soitti eilen se tyttö(sanon sitä tytöksi koska on mua ehkä vähän nuorempi ja lapseton jne ja kokemattoman oloinen noissa th asioissa..) sieltä et voisinko mitenkään tulla uudelleen käymään,kun häntä jäi vaivaamaan kun ei mitannu sitä sf mittaa...no minä kilttinä ihmisenä lupasin tänään sit kävästä siellä.Niin ei tytölle tule sanomista et ei oo hommiaan hoitanu kuhan se oikee th palaa lomaltaan :rolleyes:

Sitä vain ihmettelen et miks pirussa ne on ottaneet tuollaisen ei pätevän tyypin tuonne töihin,vaikka muutamasta viikosta onkin kyse vain.Lääkäri joutuu tarkistamaan sen jäljiltä noita asioita ja ottamaan ylimääräsiä asiakkaita kun tyttö ei ole varma mistään.Muutenkin ihan täynnä ne lääkäri ajat siellä aina.Ja sit kuulema vielä kotikäynnille on tänään lähössä,mitenkähän sekin sujuu.Ei varmaan oo hirveesti vauvoista kokemusta sillä,eikä varmaan ole pätevä antamaan mitään vauvanhoito tai imetysohjeitakaan,näitä asioitaan ne kotikäynnillä käsittelee :O
Aika turvaton olo mulla ainakin sen hoteissa on et en haluais jatkuvasti joutua sen luona käymään.
Kaamee valitus mut pakko valittaa! :kieh:

SEURAAVA NEUVOLA 15.7 tuolloin viikot 36+5,vähän epäilen et kerkiinkö siellä enää käymään vai ehtiikö vauva tulla ennen sitä.Sen näkee sit.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
PikkuNelonen: Kuulostaa vähän sääliä herättävältä tuo teidän neuvolan sijainen. Ehkä sinne ei oo löytyny ketään pätevämpää. Meillä jäi kanssa vakituinen terkkari nyt kesälomalle ja seuraavalla käynnillä ensi viikolla on sitten vastassa joku sijainen, saa nähdä millainen.

jaanino ja Kista: Täällä myös vauva poikittain ja terkkari viimeksi puhui, että jos tulevalla käynnillä (RV 33) ei oo kääntyny niin sit tulee lähete synnytystapa-arvioon. Tämä tyyppi tosin hengailee aika matalalla, viimeksi oli jotenkin pylly lantiossa ja pää toisessa kyljessä, jalat toisessa, eli tyypillinen perätila kai? Itseä ajatellen ihan miellyttävä asento, ei ainakaan ahdista keuhkoja, mutta tarvishan sen jossain vaiheessa tajuta kääntyä. Jotenkin oon pitäny itsestäänselvänä, että synnytän alakautta, ja nyt vasta oon alkanu miettiä, että mitä jos se ei ookaan mahdollista. Kuinkahan herkästi kääntämistä oikeen yritetään? Tuttu lääkäri kyllä sanoi, että perätilastakin päädytään usein alatiesynnytykseen, jos vauva ei ole erityisen iso suhteessa lantion kokoon.
 
Äitiysloma alkoi eilen. Toista päivää lomaillaan siis ja kun en ole tottunut olemaan toimettomana niin olen täyttänyt nämä ensimmäiset päivät kaupoissa ravaamisella sun muulla jotta päivät kuluisivat. Viimeisiä hankintoja tehden siis.

Sairaalakassi ei ole pakattu ja tuskin pakkailen pariin viikkoon. On meinaan kunto niin hyvä, että eipä tässä moneenmoneen viikkoon vielä tunnu olevan lähdössä minnekään.

Maanantaina (1.7) neuvola ja viimeinen neuvolalääkäri :) saas nähdä mitä siellä kerrotaan :)

Dumbo 35+1
 
Tosi vaikea kuvitella, että oikeasti vain 2 viikkoa enää. Tosin ihan helpottavaa, viime yökin meni valvoessa kipuilujen ja kuumuuden kanssa.. Tuo lapsivesipunktio jänskättää kovasti! Onko kellään siitä kokemuksia, sattuiko ja joutuiko sen jälkeen olemaan miten seurannassa?

PikkuNelonen: Sinulla on oikeus myös pyytää toista hoitajaa, mikäli tunnet olosi oikeasti "turvattomaksi" sijaisen käsittelyssä, jos hän ei oikein osaa hommiaan. Lisäksi kannattaa tehdä valitusta asiasta. Pitäisihän noiden kuitenkin olla ammattitaitoisia. ;)

Äitiyslomalla ollaan oltu jo tämän kuun 8 päivästä lähtien, onneksi. Eihän tässä olisi oikein muuten kerennyt lomailemaankaan ennen! :D Tosin olin sitä ennen sairaslomalla, että ei tosiaan ole oikein työn teosta tullut mitään raskauden aikana..

Eilen soiteltiin diapolilta ja kyseltiin verensokereiden arvoja, no nythän ne on ihan ok, kun antoivat nuo ateriainsuliinit (satunnaisia arvoja enää koholla, ei koko päivän). Sanoivat että viimeinen yhteydenotto ennen tuota synnytystä, ettei tarvitse parin viikon aikana tulla käymään enää. Synnytyksen jälkeen kokeillaan olla ilman insuliineja & kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkettä. Kuukauden päästä synnytyksestä on testit, että oliko tämä dia nyt sitten pysyvä. Toki aiemmin lääkäriin, jos jotain tulee..

Viimeinen neuvolakin on ensi viikon tiistaina! Ja tänään mennään shoppailemaan viimoiset hankinnat prinsessalle sekä itselleni imetysvaatteet! :)
 
Kista, jaanino ja Catida: mulla vauva on kanssa edelleen tosi ylhäällä ja milloin poikittain, milloin rt:ssa ja milloin perätilassa. Äitipolilla sanoivat, että etenkin uudelleensynnyttäjillä vauva voi viihtyä pitkäänkin suht ylhäällä. Mutta mahan muodostakin näkee, että kaikki vauva on tuossa keskellä mahaa, alhaalla tuntuu vain tyhjää.

PikkuNelonen: Jaan tuskasi sijaisista. :) Mulla oli kanssa neuvolassa viime kerralla nuori sijainen, ja asiantuntemus oli sitä sun tätä. Vauvan sydänääniä ei meinannut saada kuuluviin millään. En edes huolestunut, kun samaan aikaan tunsin, miten vauva liikkuu mahassa. Vauvan asennosta ei myöskään osannut sanoa mitään. Kun mulla oli pariin otteeseen noita tiukempia supistuksia, niin soittelinkin suoraan synnärille. En olisi kuitenkaan saanut mitään luotettavia neuvoja tuolta sijaiselta. Toivottavasti seuraavassa neuvolassa (16.7.) olisi jo vakitäti paikalla...

Sairaalakassia en ole ikinä pakannut valmiiksi mukaan, enkä aio tehdä sitä nytkään. :) Synnyttämään lähtiessä mulle riittää, kun mukana on neuvolakortti, kamera ja ehkä jotain hiilihapollista juotavaa. Mies voi kiikutella muita kamoja sitten myöhemmin sairaalaan, meiltä kun ajaa Taysiin vain sellaiset 10 minuuttia.

Pyöriikö muilla mielessä jo synnytys? Mä olen huomannut, että synnytys käy mielessä jo useammin. Toivon tällä kertaa hieman edellisiä lyhyempää ponnistusvaihetta, avautumisvaihe mulla on sujunut aiemmin suht ripeästi. Esikoista tosiaan ponnistin vajaat 2,5 tuntia, ja siinä meinasi jo usko loppua. Kuopuksen ponnistusvaihetta avitti tosi paljon spinaalipuudutus, ja sitä aion nytkin pyytää. Ponnistusaika oli tämänhetkisestä kuopuksesta "vain" 35 min.

Liiisu rv 33+5
 
Sainpahan aikaseks tänään kunnon suppareita pitkästä aikaa. Menin miehen kans siirtämähän tällinkejä et saa hyvin maalattua ja nehän paino aiva mahottomasti. Sit ku lähettiin esikon kans käymään rattailla kaupas niin, auts! Sai oikein hengitellä. Pitänee ottaa loppu päivä rauhallisesti...

Hiiskatin sokeriarvotki tuntuu olevan nousus, ei nyt viä mitää ylityksiä, mut selvästi korkeempia ku ennen. Nyt pitää sit ruveta pitään kunnon ruokakuria, ettei tuosta enää nousis.

Synnytys pyörii mieles harva se päivä, varsinki öisin jos/kun ei saa nukuttua. Toivon et alkais semmosena päivänä et ois helppo saada lapsenvahti. Ja et kokonais kesto ei ainakaa pitenis...
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pakko kommentoida tohon sairaalakassiasiaan vielä :) mä vauvalle oon laittant istuimee vaatteet ja mies tuo sen sit! Mut mä haluun synnytyksen ja suihkun jälkeen vaihtaa omat vaatteet niin ne on aina otettava mukaan mies vie sit toiset pois ja tuo sit kotiinmenovaatteer tullessaan! Kännykkä, tabi ja vaatteet niillä mä pärjään :D
 
mulla pyörii synnytys ehkä vähän liiankin kanssa mielessä,ehkä jopa pieneen ahdistukseen asti välillä.Enkä tiedä miksi.Mulla ei ole ikinä mitään "kamalaa" tai vaarallista synnytyksessä tapahtunu,kipuja ja tuskaa tietysti on ollu mut hyvin on kokonaisuudessaan mennyt.Ja kuopuksesta kun ponnistuskin kesti vain sen 7min niin nopeesti tuli ulos sitten kun lähti tulemaan.Ei se mitenkään helposti sieltä livahtanu vaikka pikkuinen olikin,et sain kyllä ihan oikeesti töitä tehä et ulos tuli :p
ehkä se tympee ja pelottava kätilö aiheutti mulle jonkun trauman..perhana.Ja viime kerran loppuvaiheen nopeus kun eka on paikat auki vain 7cm,ja seuraavassa hetkessä jo joudun ponnistamaan kun kätilö puhkaisee "vahingossa" kalvot.En osannu yhtään varatua tuohon,eikä kukaan muukaan,hirvee häsis alkaa kun pitää siihen sänkyyn laittaa aluset ja puottaa laita pois ja vielä tarkastaa et vauva on oikeessa asennossa ja vaikka mitä...ja mua vaan ponnistuttaa kamalasti.Onneksi sain sit melkein heti luvan ponnistukseen niin ei tarvinnu sen takia kärsiä enempää!

Miekin toivoisin et nyt ei tarviis jotain 16tuntia kärsiä kivuista,vaan avautus vähän nopsemmin...se on aika väsyttävää ja mulla kun yöllä tuppaavat supparit alkamaan niin sit saa valvoo ja oon ihan kuitti kun kaikki on ohi.Sit pitäs vielä vauvaa jaksaa hoitaa.Kyllähän ne hoitajat ottaa tietysti vauvan vähäksi aikaa jos tarvitsee unta.Minä ainakin oon hyvällä omalla tunnolla vieny pariksi tunniksi "hoitoon" ekana yönä et saa levätä.

Mullakin on kaukalossa vauvan kotiutumisvaatteet jo valmiina =) ja pinnasänkyyn aattelin reunapehmusteen viritellä.Kaikki alkaa olla valmista.

Kävin siellä neuvolassa eilen.Sai mitaksi 28cm,eli noin 3cm vähemmän kuin mä ite.Tuo 28 menee just alakäyrällä.Se on todellakin mittaajasta kiinni et mitä lukemia saa,oma th ois varmasti saanu kans enemmän kuin 28.Meinasin jo sanoa et on se kohtu ylempänä,et katsoppas missä asti se vauvan pyllykin tässä on mut olin hiljaa....

tänään piti jo huolestua kun vauva mötkötti ihan hiljaa pitkän aikaa,Ei vaikka tönäisin niin tapahtunu mitään.Sitten nousin ylös niin johan virkistyi :) sain muuten minäkin sen liikelaskenta lapun.Mut en oo sitä täyttäny kun liikkuu niin paljon et ei oo kyllä tarvis...
 
Helteet senkun jatkuu, eikä minua haittaa yhtään :) lähinnä alkaa jo ärsyttämään kun kaikki kyselee ja voivottelee et miten sä oot jaksanu kun on näin kuuma!!!! Yhtään tukalaa ei ole vielä ollut ja kun liikkuminenkin sujuu vielä normaalisti, niin itsellä tosi hyvä olla :D Ainoa ensimmäinen valivali tulee viimeyöstä kun oli kuuma nukkua...meillä ei oo itikkaverkkoja ikkunoissa niin niitä ei voi läpi yön pitää auki, ja sitten molemmat pojat tunkee vielä samaan sänkyyn nukkumaan, voin kertoo että hiki siinä tulee :DDD

Sairaalakassi listat olen jääkaapin oveen kirjoittanut mitä pitää ostaa omaan kassiin ja mitä pakata vauvan kassiin, mutta mitään en ole asian eteen vielä tehnyt :)

Tänään pitäis lähteä mattopyykille äitin ja isän luo, täytyy laitaa pelkät bikinit päälle,niin voi välillä itteensäkkin huljutella sillä vedellä :)

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille!!!

-JennaMaria- ja Keijo 32+4
 
Halusin vaan tulla sanomaan, että huolehtikaa riittävästä nesteytyksestä! Itse jouduin eilen tippaan nestehukan takia eikä ollut mukava kokemus. :(

Kohta tämä odotus palkitaan ja jokainen saa sen pikkunyytin syliinsä. :)

Zanizipp ja toukka 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Kauhistus! Oon ihan unohtanut tänne hehkuttaa, että meille on tulossa tyttö!

Tässä olis jo aivan kypsä synnyttämään, mutta parempi olis jos vaavi vielä muutaman viikon olis masussa ;) Viikkoja nyt siis 34+3

Viimeviikolta hirveät neuvolatraumat, siellä kun oli neukkutädin sijaisena eräs naishenkilö jonka kanssa tuli ammattikoulussa hieman erimielisyyksiä. Eipä tuo ole ainakaan kiltimmäksi muuttunut. Harmittaa kovasti, kun valitti painosta (jota on tullut rutkasti, mutta ''oikean'' neuvolatädin mielestä ei ole ollut huono asia) ja sen lisäksi myös pelotteli synnytyksellä :D Kovin rohkaisevaa, näin ensisynnyttäjän mielestä kuulla miten toivot sitten kuolevas niihin supistuksiin.

Hemoglobiini on matalalla (107) rautavalmisteista huolimatta :/ Ja enpä muuten oo ennen kokenut ''levottomia jalkoja'', ne kun pitää mut mukavasti hereillä öisin :D

Sairaalakassiakin oon yrittänyt miettiä, mutta en yhtään tiiä mitä kaikkea sitä kannattaakaan mukaan raahata? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Eilen illalla esikoinen sai säikäytettyä mut ihan kunnolla. Riehaantu iltatoimissa aiva mahottomaks kun isiki oli siinä auttamas ja kompastu huoneensa kynnykseen. Siitä sit mahalleen täydestä vauhdista ja kaamee huuto. No tää nyt ei ollu mitää uutta, mut kun ei se itku loppunu ollenkaa vaik sylis oli ja piti niin lujaa kiinni musta ettei varmaan ikinä ennen. Meni aika kauan ennenkö sain ees tutkittua et mihin sattu. Loppuviimeks huomasin et varvas vuotaa verta ja sitä sit putsates huomasin et ihan kunnon vekki tuli. Kynsi halki ja sit haava jatku siitä ja käänty poikittain varpaan etuosaan. Ensin meinasin ettei käydä näyttämäs sitä illalla kun ei verta tullu kovin paljoo, mut kun ei se itku loppunu ollenkaan, niin soitin tk:hon ja sanoivat sieltä et tulla vaan näyttään, et kaikki hoidetaan jotka on ennen klo 22 paikalla. Päivystys tietysti naapuri kunnas, mut ehittiin just. Onneks ei mitää sen kummenpaa, nyt pitää vaan tarkkailla, putsailla ja pitää kuivana... Juu sehän on ihan helppoo näillä keleillä alle 2 v:n kans... Sääliks käy kyllä pientä, varmasti on kipee, mut onneks unohtaa sen kun tapahtuu jotain kivaa...

Sillä me käytiinki sit tänään lähikaupungis isossa kaupassa ja samalla syötiin. Sen jälkeen viä mentiin kattoon tallille heppoja, otettiin oikein eväät mukaan, niin ei ollu kiire...

Mut juu, tuon iltaepisodin ansiosta ei paljo lepäilty suppareista huolimatta ja tänäänki niitä aika helposti on tullu. Josko nyt ens yönä sais nukuttua enemmän ja huomenna helpottais...

mmily- sairaalakassiin on vaikee sanoo mitä pakata, kun se mitä tarvii rippuu niin paljo siitäki mikä oma vointi on synnytyksen jälkeen ja kuinka vauva nukkuu. Minähän ekalla kerralla otin kirjanki (ja paljo muuta mitä en sit tarvinnu) mukaan et voi sit lukee jos on tylsää, vauva nukkuu ja itteä ei väsytä. Ei tullu luettua, vauva ei nukkunu kovin hyvin, sitä tuli paljo kanniskeltua ja sit oikeestaan yritti nukkua kaikki maholliset välit mitä pysty kun oli sen verran pitkä valvominen jo valmiiks takana. Jos sairaalaan ei oo pitkä matka niin käskee sit miestä tuomaan/hakeen mitä tarvii. Kamera ja neuvolakortti kun on mukana mennes, niin loput kerkee tuoda sit myöhemmin... =) Nyt taidan pakata kassiin jotain mussutettavaa, omat sukat, imetysliivit ja liivinsuojia. Kotiutumisvaatteet saa sit mies tuoda, samoin kun vauvalle vaatteet, katton ne vaan valmiiks vaikka just turvakaukaloon...

Ite mietin tuon synnytyksen lisäks, mitä sitä osaa pukea sit pienelle päälle, kun keli voi olla oikeestaan syksyisen vilpoinen tai sit kesäisen kuuma... Meillä kun tuo esikoinen oli talvivauva... No tarpeeks vaatteita valmiiks, niin kerrospukeudutaan tarpeen mukaan... :D

Ohhoh, tulipahan paljo tekstiä... =)
 

Yhteistyössä