~~ Elokuun 2013 Ihmeet toukokuussa ~~

Vempulille ja perheelle onnea pienestä pojasta! :heart:

Omaan napaan ei ihmeempiä, lomaa odotellessa.. Huominen ja perjantai enää töitä, jännää! :D Olen kyllä niin väsynyt ja valmis lomalle, jalat alkaa olla ihan loppu, kun koko päivän töissä seisoo niin illan saakin sitten maata sohvalla kun jalkaterät on niin turvoksissa ja kipeät ettei tahdo kävelemään päästä. Ja mahaakin juilii, ilmeisesti vatsalihakset vetelee jo viimeisiään.. :| Vaunut kävin tilaamassa eilen, parin viikon sisällä pitäis tulla. Hoitolaukusta ei ollut myyjä varma saako enää samalla kuosilla kuin vaunuja kun maahantuojan varastossa ei ollut, toivotaan nyt kumminkin että sellaisen vielä saisi. Turhamaisuus kunniaan :D Muuten onkin sitten vielä hankintoja tehtävänä, kaukalo, hoitopöytä, pinnasänky jajajajaja... Vaan taitaapa tässä vielä ehtiä, ei taida vauva olla vielä edes lähtökuoppia kaivamassa, siltä ainakin tuntuu :)

Ensimmänen & Tyyppi 29+6
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Hui, vempulille paljon onnea pienestä ja toivottavasti kaikki lähtee hyvin sujumaan :) juuri tuossa eilen lueskelin päivän ratoksi ennenaikaisista synnytyksistä ja totesin, että onneksi aletaan olemaan siltä kannalta jo suht hyvillä viikoilla, että jos jotain tapahtuisikin niin aika hyvät mahdollisuudet on pikkuisella selviytyä.
 
Oi,Vauvauutisia! Vempulille ja perheelle paljon onnea pienestä pojasta :heart: yllättävän terhakoita nuo pikkukeskosetkin ovat,toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mie havaitsin tänä aamuna vauvan hengitysliikkeet.Selälläni maatessa sängyssä ihan selvästi näkyi kun pieni hengitteli kovasti :heart: eka tunsin käteen ja sit piti jo ihan katsoa et onko ne liikkeet sitä mitä luulen.Kuopuksesta kans joskus +30 huomasin ne.

Jotenkii vauva on ihan tuossa pinnassa niin näkyy ja tuntuu selvästi kaikki pienetkin liikkeet.Ja kun se oikein tunkee takapuoltaan tai päätä tuohon ylös kohdun ylärajalle niin tuntuu et nahka ratkee.Nousee semmonen kova patti siihen.

kahtena päivänä oon ajanu nurmikkoo.Ja hyvin pystyy touhuamaan.Ei vieläkään ees liitoskipuja ole.Parhaimmassa kunnossa mä oon nyt neljännellä kerralla kuin kertaakaan aikasemmin.Kakkosestakin oli ihan järkyt liitoskivut puolivälistä raskautta asti,seiniä pitkin sai kävellä iltapäivästä aina.Kolmosesta hieman vähemmän ja nyt ei mitään.
 
Paljon Onnea Vempuli pienestä prinssistä ja kaikkea hyvää teidän koko perheelle <3

Meillä oikea tohina aamu, pitäs pakkailla kamppeita mukaan, sillä illasta tää perhe on laivassa :) ihan vaan miniristeilylle mennään, mutta pojat ekaa kertaa mukana, niin siltä kannalta ihana reissu tulossa ja tätä ollaan odotettukkin :)

Aurinkoista keskiviikkoa ;)

-JennaMaria- ja Keijo 27+1
 
Juuri ajattelin, että nyt aletaan olla niillä viikoilla, että ensimmäiset ja kiireisimmät alkavat vähitellen putkahdella maailmaan meidän ketjussakin. Ja mitä silmäni näkevätkään! Vempulille pieni poika! :heart: Tuttavalleni syntyi syksyllä 26+ viikoilla n. 860g keskonen, joka on nyt normaalisti kehittynyt puolivuotias, oikein iloinen ja terhakka vielä. Tottakai alkuajat ovat kriittisiä, mutta päivä kerrallaan ja paljon rakkautta pienelle!

JennaMaria: Mäkin niin paljon haluisin lähteä risteilylle, mutta kun tuo meidän kotihiirimies ei oikein innostu. Ilmeisesti hotelliloma koitetaan nyt kuitenkin saada kesäkuussa vielä järjestymään, tänne kotosuomen kamaralle. Pitäkäähän kivaa!

Täällä poksuu ja vatsanahka VENYYYYY... Ihan kauhea paineentunne tuossa oikean kylkiluun alla kun tyyppi päättää vähän venytellä yksiönsä rajoja :) Mulla on semmoinen tunne, että maha on jo ihan täynnä vauvaa ja liikkeet tuntuu tosi pinnassa. Mihin tämän viimeiset 10 viikkoa sitten oikein mahduttaa...

rv30 lähtee käyntiin NYT! Tasan viikon päästä neuvola 29.5. ja äitiyspolin ultra/lääkäri. Olin laittanut neuvola-ajan väärin vasta seuraavalle omaan kalenteriini, mutta onneksi tarkistin netistä sen.

PH 29+0
 
Onnea hirmuisen paljon Vempulille!:heart:

Meillä poksuukin Pippurihännän kanssa yhtä aikaa, eli tänään pamahtaa 30 raskausviikko käyntiin! Meillä itseasiassa on huomenna neuvola ja diabeteshoitajan soittoaika. Aikaistetaan todennäköisesti lääkärikäyntiä noiden sokereiden takia, kun ei tunnu insuliinin pistely liiemmin auttavan. Huoh.

Muutoin tänne kuuluu hyvää, tosin stressaa sillä ensi viikolla on muutto isompaan asuntoon! :)
 
Vempuli: Saanko tuon aiemman ilmoituksesi perusteella päivittää syntymätiedon myös kerhon puolelle? Hoidan LA-listaa nykyään siellä. Ja vielä kerran onnittelut :)!

Pii-: Niinpä ollaan :) Tsemppiä sokereiden kanssa... Mulla oli korkea sukurasite, ikää ja BMI 25 ja kahteen kertaan rasitettiin, mutta onneksi ei RaDia noistakaan riskeistä huolimatta ole puhjennut. Aina sille ei vaan itse mitään voi.

PH
 
Paljon onnea Vempulille ja pienelle pojalle!

Hanskibanski
mulla oli poitsu jo löytäny tiensä raivotarjontaan mutta kuulemma vielä voi olla että kääntyilee ihan ympäri ämpäri ku jotenkin mahtuu. Mulla tuntuu useimmiten myös potkut vasemmalla ja välillä on tuo Pikkunelosen mainitsema kumpu (olisko sitten peppu) tuossa ihan ulokkeena :D

Ikku 27+5
 
Vai Vempulin poitsu se oli sitten kiireinen tulemaan. Onnittelut koko perheelle :)

Minä kävin neuvolalääkärissä käpälöitävänä ja kaikki oli kunnossa. Hemoglobiini, joka viimeksi oli hieman matala, oli nyt korjaantunut. Verenpaineet oli entistäkin matalammat, mutta ei ole kuitenkaan ollut huimausta tms. niin ei ole kuulemma haitallista. Kohdunsuu oli kiinteä ja "Hemmo Jaakkima" (keksittiin tuollainen huumorinimi kun selattiin nimipäivälistaa, anteeksipyyntö kaikille ko. nimistä tykkääville ;) ) kohdussa poikkiteloin, eli ei mitään merkkejä että tällä jäppisellä olisi lähtöaikeita vielä pitkään aikaan.

Painoa on tullut nyt yht. 9,5 kg. Ihan ok lukema terkkarin mukaan, enkä itsekään siitä ole huolestunut. Ainoa mikä ahdistaa on tämä rintojen kasvu! (Montakohan prosenttia tuosta painosta on keskittynyt sinne...) Ottaa päähän kun rahaa palaa uusiin liiveihin ja alkaa jo olla tosi vaikeaa ylipäänsä löytää oikean kokoisia ja riittävän tukevan tuntuisia liivejä. Totisesti toivon että kutistuvat vielä joskus takaisin...

Ylihuomenna on sitten edessä sokerirasitus, blääh.
 
[/U]vempulille paljon onnea pienestä pojasta :heart: toivottavasti pienen elämänalku menee hyvin ! Voimia koko perheelle !

Onneksi keskostenhoito onmkehittynyttä tänä päivänä, munkin kaverille syntyi tyttö ja painoi n. 800g ja juuri täytti vuoden :) suloinen pieni pakkaus joka on kehittynyt siinä missä muutkin 1 vuotiaat ja tahtoa on varmasti muita enemmän :)

Tänään olis olluna lääkäri nvla.. mut mä olin vääräs paikas kun nvlan tätsä unohti kertoa että on toisessa paikassa tai mä en ainakaan muistq kuulleeni asiasta :D.. noh aamulla uus yritys. Olin menos antamaan pissanäytettä kun poika soitti ja huomasinnulos tullessa että en sitte jättäny sitä :D hyvä hukkaa olis mennynä! Kengät hajos matkalla ja vettä sato :D äitiyspakkaus oli tänää postisa ja sekin jäi hakematta kun on huono kävellen sitä kantaa ! Huomenna sekin sit :D

Jaanino 26+6 kauhee kun päivät menee!
 
Ikku: niin siitä "ulokkeesta" saa melkein otettua kiinni kun välillä niin kovasti ponkottaa ulos päin :) hassua...

Nyt on kolmatta päivää mullakin vauva ollu pää alas päin,ja jalat tuntunu oikeella puolella.Paitsi tänä aamuna kun heräsin tuntuvat olevan vasemmalla puolella,mut pää alespäin kumminkin.Kyllä tää eilen kävi kääntymässä ympäri ainakin kerran kun kävi semmoinen muljahdus että ihan sattui.Ei tykänny autossa istumisesta :kieh:

Huomaa et alkaa pienellä tila käydä ahtaaksi kun ei olekaan niin helppoa tuo ympäri kääntyminen enää.Joutuu jo voimaa käyttämään et pääsee.No,vielä se kymmenisen viikkoa laskettuun aikaan.Vain! tää loppuaika menee kyllä siivillä...

Nyt pitää alkaa valmistella aamupalaa lapsille.Illalla mennäänkin sitten koko porukalla,isovanhemmat mukaanlukien,esikon kevätjuhlaan :)
 
* Paljon Onnea VEMPULILLE, pienelle pojalle ja koko perheelle*:flower:

Toissapäivänä oli lääkäri ja saikkua jatkettiin kesälomaan saakka, koska supparit eivät ota hellittääkseen. Ihanaa kun ei tarvitse stressata työasioita, kuitenkin oli aikasta tuulinen tilanne siellä: / Lääkäri kuitenkin määräsi vielä varmuuden vuoksi ultraan, joka on siis tänään.

Ja sitten eilisiä neuvolakuulumisia;

Paino: +375g/vko (eli ei hirveen paha, kokonaissaldo +8,1kg)
RR: 123/74
Pissa: Puhdas
Sf: 24
Hb: 127 (edelleen ilman rautaa)
Sykkeet: 135
Liikeet: ++

Ja seuraava NLA 18.6

Kerttu ja sintti 26+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tänään olin sitten oikeassa piakassa oikeaan aikaan eli neuvolalääkäri onnistui täänään. Siellä odottikin iso yllätys kun kätilö joka on ollut mun äitiysneuvolan tätskynä kaikkien 3 kanssa niin olikin nyt tuolla.. se vaan on niin mahtava persoona ja osaa tietää eikä turhia tärise. Osaa lohduttaa ja sille voi jutella aivan kaikesta. Kyllä on toisen lainen kun mun oma neuvolantäti.
Mutta siis nvla kuulumiset:
Paino: 2kg oli tullu lisää viime käynnistä
RR: 112/65
Hb: 110 (viimeks 109) mutta sanoi että kertoo hyvin toimivasta istukasta ja rauta ainakin imeytyy kun ei laske enää.
Sf: 25cm
Pojan painoarvio oli 1001g :)
Ja toinen viihtyy edelleen poikittain.. 15 min joutu etsimään päätä että sai mitat kun kaveri oli vauhti päällä :D kauheest tuli monoa ja kättä kun ultras. mutta on tuolla aikaa kääntyä vielä. Loppuraskaudessa katsovat sitte uudestaan ja toivovat että kääntyy.
supistelut eivät olleet kohdunsuun tilanteelle mitään. Eli kiinteä, kiinni 3cm.
Pieni sydän löi hyvin ja liikkui todella aktiiviseti :D
Noh sdeuraava käynti onkii sitte kesäkuussa.

Jaanino 27+0
 
heipä hei pitkästä aikaa :)

kauheesti ollu kaikkea ni ei ole kerinny/viittiny kirjotella :))
Flunssasta selvitty ja töissä väsyttää :eek: ei oikein enää tuo baarityöskentely tunnu luonnistuvan :D
Mä oon varmaan joku mutantti kun ei ne liikkeet ole mulla niin voimakkaita mitä täällä muut kertoo :eek: tokikin tunnen kun se siellä muljahtelee ja potkii mutta ei läheskään nii paljon mitä ite olin kuvitellut sen olevan :( ilmeisesti toi eteisistukka vaan sitten vaimentaa iskuja niin paljon :eek:

Maanantaina käytiin 4d ultrassa :) kaikki oli hyvin, saatiin tyttölupaus <3 painoa neidillä oli 937g :) <3
Vielä olis muutama viikko töissä jaksamista, jotenkin on alkanút tuntumaan siltä että en taida jaksaa olla sinne heinäkuulle asti töissä :/

Onko muut huomannut et se väsymys on tullut takaisin mikä alkuraskaudessa vieraili ?

salpe+rupsu 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä