{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Sinful ja NippePaljon paljon onnea pienokaisista !!

Joka päivä olen seurailut teidän mukavia raapusteluja, itse en ole vaan saanut aikaisin kirjoittaa mitään.
Täällä kärsitään nilkkojen turvotuksissa ja kivuttomista supistuksista....mutta jos vaikka neljän viikon päästä saisi pikkuisen syliin :heart:

Dolma 34+1
 
Viimeksi muokattu:
AnskuliBanskuli Sellainen kirppis löytyy kuin Vintiö
Kirppis Vinti :)

Ovat nyt tosiaan kesätauolla, ihan kiva kun itsellä olisi nyt aikaa siellä käydä kiertelemässä. Meidänkin pitäisi viedä sinne pinnis ja vanhat rattaat myyntiin..

Tulin nyt vielä valittamaan kun on niin KUUMA. Tuntuu että naama sulaa pois paikaltaan. En ole kyllä kesäihmisiä ollenkaan.

Nyt syömään taas jäätelöä! :popcorn:
 
sinfulille onnea :flower: hassua kun juuri tuli kommentoitua että hyvin se sektio menee ja nyt poitsut onki jo maailmassa :D

oltiin lauttasaaressa ihanalla rannalla, oli pitkään matalaa vettä että samuki pääs kunnol kahlailee ja telmimään.. alko sitten supistelemaan, ekaks en meinannu uskoa millään mutta aikani siinä tuntemuksia miettien totesin et ei kyl nää oikeasti on supistuksia. oltiin jo onneks aikamme oltu rannalla ja muutenkin lähdössä, käytiin vielä kaupan kautta ja siellä ne vasta yltyki ja lisäks tuli massiivinen vasemman kyljen repäisykipu. oli kiva toikkaroida cittarissa hiljaa ähisten, varmaan kaikki katto että kohta joku joutuu kätilöks meistä hah :D ku päästiin kotiin niin kyljestä kipu poissa ja vielä tulee ei niin kipeitä suppareita.. justku hehkutin muutama päivä sitten että oon saannu nauttia tästä elosta vielä ilman suppareita niin nyt ne sitten alko.. unohdin vissiin koputella puuta.

oli vähän oma napailu, kuumuudesta pää koppaki ihan muussia niin pysty kunnolla kommentoimaan mitään fiksua. huomenna olis sitten korkeasaari reissu :)
 
Kiitos kaikille! Sitä toivon minäkin, että tällä kertaa kaikki menisi parhain päin, mutta kyllä pelottaa. Olisin mieluummin tiennyt plussaamisesta myöhemmin, nyt pelkää jo joka vessareissua ja pientäkin vihlaisua.

Sinful89, onnea valtavasti ja hyviä vointeja koko teidän perheelle!
 
Sinful paljon onnea pikkuisista! :heart: Jännää kun tässä ketjussa alkaa pikkuhiljaa tapahtua! :)

Mä jännäilen parhaillaan mun ystävän puolesta, jolla on laskettu aika tällä viikolla. :D Saa nähdä milloin rupee tapahtumaan!

imetystyynyn sain mun siskolta, sitä koitan kyllä käyttää sitten. :)

Oon nauttinut niin älyttömästi näistä helteistä, oikein ärsyttää kun ihmiset kauhistelee että miten jaksan yms. Jos muutenkin rakastaa lämpöä niin miksikäs se raskaana ollessakaan muuttuis? Ja kun ei sen kummempia vaivoja oo niin mikäs sen parempaa kuin helteinen kesäpäivä ja kylmä jätski! ;)
Nyt nauttimaan!

Minea ja maha-asukki 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Moikka tytsyt ja jo ISOT masukit! :)

Onnea paljon pienistä kaksosista molemmille tuoreille äideille ja koko perheille! Ihanaa!

Täällä mennään 33 raskausviikkoa ja kuumuus on jotain niin järkyttävää, etten edes viitsi avata suutani koko asiasta! Tänne kuuluu muutenkin oikein hyvää, maha kasvaa ja kaikki vauvajutut on valmiina. Ensviikolla tosin mennään hakeen ihan uutukaiset yhdistelmät, jotka ihana anoppi haluaa lahjana ostaa ensimmäiselle lapsenlapselleen, ja mammahan saa toki valita mieleisensä. ;)
Ainiin, tyttöä on tänne lupailtu ja vaatekaappi onkin sen näköinen, nyt vaan toivotaan että lupaukset pitää kutinsa!!

Kuulimpa tuossa myös vähän aikaa sitten, että mun isän vaimo odottaa myös vauvaa, laskettu menee helmikuulle ja vähän naurattaa, että musta tulee isosisko vielä tässä iässä ja kun oma esikoinen on jo syntynyt!

Mulla on nyt pienimuotoinen hässäkkä kun oon täällä vielä yövaatteet päällä ja kummipoika on tulossa kyläilemään ja sit pitäiskin suunnata miehen työmaalle (se tosiaan siis työskentelee mun isän firmassa ) ja illaksi grillailemaan kun ei oo kuumakaan, ihania pilviä pitkin taivasta! <3 Joten vähän lyhyeksi tää nyt jäi, varsinkin kun viime käynnistä on PUOLI VUOTTA!

Mukavaa loppuodotusta kaikille ja tsempit, että synnytykset sujuu hyvin ja ilman sen suurempia ongelmia! Puspus!

rooroo ja pikku-m
 
Minea_: Täällä on yksi joka inhoaa kuumuutta ja lämpöä. Olen aivan täysin vilpoisan sateisen syksyn ystävä. :D Kärsin auringosta ja paahteesta jo ennen raskauttakin, vaan eipä tämä olotila ole asiaa kauheasti pahentanut. Ehkä nyt vähän hikoilee normaalia enemmän. Vaan eihän sitä passaa valittaa, mukavahan se tämä kesäkin on tuon pimeän talven jälkeen. :)

Jätskiä vaan naamariin ja tuulettimen eteen istumaan! :D

Täällä katseltiin pikkuhiljaa sairaalakassia ja mitä sinne pitää ottaa matkaan. Odottelen kuitenkin sen pari viikkoa ennenkuin pakkailemaan rupean..:)

Onko muut jotenkin herkässä mielentilassa?
Musta tuntuu kun lueskelen näitä vauvauutisia ja meidänkin ketjussa tosiaan alkaa kohta porukka vauvautumaan niin väkisin mieli herkistyy ja rupean itkeskelemään :D
En vain millään voi käsittää että ollaan jo näin pitkällä ja ensi kuussa on se aika kun vihdoin se kauan odotettu pikkuinen saapuu.

Joku puhui siitä sydänääniä ohjelmasta, itsekin oon sitä + muita sarjoja seurannut ja ainahan se itku tulee kun se vauva syntyy. Tiedä häntä miksi.
Varmaan vollotan silmät päästäni kun oma tulee. :LOL:
 
Dolma72 ja rooroo Kiva, kun kävitte kertomassa kuulumisianne. Aina on mukava lukea, mitä muille elokuisille kuuluu.:) Rooroolle myös onnea tyttölupauksesta! :)

Kuumuus häiritsee kovasti, kun pääsen liikkumaan ja lämpötilat nousevat yli 25 asteisiksi. Nyt olen siis pärjännyt hyvin ja tuuletin on hollilla.;) Jäätelöä myös kuluu ja kylmää vettä. Eniten kuumissa ilmoissa häiritsee ukkosen mahdollisuus ja äkäiset hyönteiset, kuten ampiaiset ja paarmat. Amppareita onkin ilmestynyt kolmena päivänä peräkkäin sisälle ja olen joka kerta ollut aivan yhtä kauhuissani, sillä en pidä niistä ollenkaan ja nyt pelkään niiden pistoa vaikken aiemmin ole allergisia reaktioita saanutkaan. En vain halua ottaa sitä riskiä, että amppari pistää minua mahaan tai marsuja.

Herkkyyttä on täälläkin: eilen tuli vaihteeksi itkettyä ilman sen kummallisempaa syytä. Mies oli hieman ihmeissään, mutta minkäs teet.

Äitiysloma alkoi tänään! :D Olen innoissani, vaikkei äippäloman alkaminen sinänsä suuresti muuta arkeani. Mutta on kivaa olla sairasloman sijaan äitiyslomalainen!;)

Luckygirl & Vintiö 35+0 POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Ihanaista lauantaiaamua kaikille!
JaSinfulle ja koko teidän poppoolle tuplaonnea! :)

Vihdoinkin se mun rakkaani kotiutui armeijasta kokonaan eilen!!<3<3 Nyt voidaan kunnolla aloittaa yhteinen "pesänrakennus"! ;)

Namskis, täällä malttamattomana odottelen rahkaomenapiirakkaa uunista saapuvaksi, Bonan kun sitä niin kovasti teki mieli niin oli pakko väsätä.. ;)

Huh, hikeä pukkaa koko ajan vaikka olisi alasti ja mitään ei tekisi! Ja aivan järkyttävä väsy koko ajan!!

(.) Torstaina oli meillä neuvola, sieltä vähän kuulumisia:
-Pissassa sokeria (sokerirasitus sillon puolenvälin tienoilla oli ok, kaikki arvot tuolloin tosi hyvät), ensi viikolla pitää viedä uusi näyte, jos vielä näyttää sokeria niin sitten uuteen sokerirasitukseen YÖK!! :(
-Hb NOUSSUT nyt 124 (viimeksi 108, nyt syöty 2kk rautaa)
-Painoa tullut +500g/vko (nyt yht 15,5kg), eli onneksi hieman tasaantunut!!
-Turvotukset edelleen ++ ja polviin ulottuvia tukisukkia suositteli
-Liikkeet ++ & syke huiteli 160-180 kun Bonalla oli vauhti päällä..;)
-Tunnusteli pikkutyypin asentoa, edelleen rt, vauvan koko tuntui kuulema hieman viikkoja suuremmalta (mikä vähän outoa kun rakenneultrassa ja ylimääräisessä kontrolliultrassa näyttänyt viikkoa pienemmältä)..
-Sf-mitta oli laskenut, nyt 30cm (aik. ollut 33cm), ensi viikolls täytyy sekin käydä uudelleen mittauttamassa, jos ei ole kasvanut niin laittaa johonkin kontrolliin, katsovat kasvaako vauva normaalisti..

Äitiyspakkaukseen käydään tänään hakemassa pupujussikat-reunapehmuste ja kehtojalat, siitä tulee meidän neidin ensisänky, en malta odottaa että saadaan peti kasattua ja sitten sinne vielä pikkutyyppi tuhisemaan!!<3
Vaunut edelleen hankkimatta, ollaan kyllä jo löydetty mieluisat, mutta appiukko kun on lupautununt maksumieheksi, niin sitä nyt odotettava että koska hän saa rahaa..:)

MuttaMutta juu, nyt vihdoin uunista tullutta omppupiirakkaa maistelemaan!! Ja sitten vauvakrääsäostoksille, voikaahan mammat paksusti! ;)

KapuH & Bona 33+3!
 
Heippa elomammat! ONNEA hirmusti jo vauvansa syliin saaneille! NIIN mahtavaa!!

Olitte pyytäneet meiltä listan "hiljaisilta" että käytäisiin kertomassa kuulumisia joten minäkin tulen kertomaan juttuja... tosiaan tuolla toisessa ryhmässä kirjottelen enemmän niin ei tänne oikein kerkiä. :D

Täällä on menossa nyt rv 34+4
, masu on pyöreä ja POIKAlupaus potkii niin hirveesti!! Paljon enemmän kuin tyttö aikoinaan... Neuvolassa kävin juuri keskiviikkona ja kaikki on mallillaan. Verenpaineet, sokerit ja muut ok. Painoa tähän mennessä on tullut sellainen 14 kiloa, yh. No, sen verran tuli tytöstäkin... :D Sf-mitta kulkee keskikäyrää ja eiköhän tämä samaa kokoa ole kuin esikoinenkin, eli sellainen 3800...

Viikon päästä ois synnytystapa-arvio, eli sitten selviää miten tämä lapsi tulee maailmaan. Esikoinen tuli sectiolla, mutta tuskin mitään syytä on miksi tämä ei tulisi sitä normaalia kautta. Joten jänskättää se alatiesynnytys kyllä.... huih! Pystynkö, osaanko, handlaanko sen.... Hankinnat on tehtynä ja tyttö odottaa innolla pikkuveljeä maailmaan. :)

YÖT on tuskaa kun lantioon särkee ja kylkeä saa kääntää koko ajan. Muuten voin ihan hyvin, ei mitään suurempia ongelmia. Nyt on koko päivän tullut tiukkoja supistuksia, että ainakin jotain tuolla tapahtuu. ;) Kyseessä ei kuitenkaan ole vielä kipeät supistukset. Vähän pitää hengitellä joidenkin kohdalla...

Mieluiten ottaisin tämän ulos kahden tai kolmen viikon päästä jo. :D :D Jotenkin ei enää jaksaisi olla raskaana vaikka tämä olotila onkin niin hieno ainutlaatuisuudessaan... Alkaa vähän jo kyllästyttää oma kykenemättömyys! Mitään ei voi esikoisen kanssa tehdä kun maha on tiellä ja sattuu ja ahdistaa ect.

Mutta silti musta on IHANAA kun on LÄMMIN! Mua ei haittaa helteet, ei vaikka öisin hikoilenkin. Mä RAKASTAN kesää ja ei haittaa vaikka vähän on kuuma. Mielummin niin! =)

Mutta jännät paikat alkaa täälläkin olemaan. Niin mahtavaa että pian pääsee tutustumaan tähän tyyppiin!!! Alkaa jo jännittämään!! IIK! :D :heart:


ElinaMaria ja Sherlock MacGyver rv 34+4.
:heart:
 
Jonkin sortin synnytystarinaa..

5.7 meillä oli siis normaali Tyksin ultraääni käynti päivä, tällöin myös kohdunsuu tarkastettiin, joka olikin auki kahdelle sormelle. Tutkimus sattui jonkun verran ja minusta lääkäri oli liian kovakourainen.. Sovittiin samalla leikkauspäiväksi 19.7, koska vauvat olivat molemmat perätilassa.

5.7-6.7 välisenä yönä klo 00.00 huomasin pikkuhousun suojassa vaaleanpunaista "nestettä" ja muutamia verihyytymäviiruja. Menin takaisin sänkyyn ja hetken päästä alkoikin supistella kivuliaasti. Supistuksia tuli ihan muutamia vain, mutta olivat kivuliaita ja yllättävän pitkiä. En saanut nukuttua joten nousin ylös, rappusia alas kävellessä tunsin jotain hieman valahtelevan housuihin. Supistukset senkun jatkuivat ja alkoivat tihenemään.. Herätin mieheni ja soitin pikkusiskolla klo 1.30, jotta tulisi katsomaan esikoistamme. Pääsimme n. kello 2.00 lähtemään Tyksiin, matkalla supistuksia tuli säännöllisesti 2-3 minuutin välein. Perille päästyämme minut laitettiin käyrille, jossa myös supistukset alkoivat rauhoittumaan. Kätilö meinasi että menee varmasti aamuun, kun leikataan, koska supistukset olivat rauhoittuneet. Laittoi minut kuitenkin käymään lääkärin luona kohdunsuun tilanteen tarkistamiseksi ja ultralla tarjonnan varmistamiseksi. Päästyämme lääkärin huoneeseen menin istumaan tuoliin ja lääkäri haastatteli minua. Tuolilla istuessani tunsin pari todella todella kipeää potkua suoraan alaspäin, tuolilta noustessani sitä alkoi valua pitkin jalkojani lattialle, siis aivan järkyttävä määrä vaaleanpunaista lapsivettä valui tohtorin huoneen lattialle. :LOL: Kätilöäkin jälkeenpäin nauratti se lääkärin ilme, kun arviolta n. 2litraa vettä valui pisin tohtorin huonetta. :D Vesien mentyä kiipesin pöydälle ultrattavaksi, B-vauva oli kääntynyt pää alaspäin, mutta A oli edelleen perätilassa. Kohdunsuun tilannetta tutkiessa meni lääkäri oudon näköiseksi ja tiesin että jokin ei ole kunnossa...
Olin 9cm auki ja emättimessä tuntui jo A vauvan jalkaa. Siitä paikasta kiirelliseen sektioon!

Oli aivan hirvittävä tunne, kun miehelle sanottiin heti ettei pääse mukaan ja jouduin yksin sen ihmisjoukon keskelle. Heti saliin päästyäni minut käskettiin pöydälle makuulle ja anestesialääkäri alkoi laittamaan kanyylia käteeni, tämän jälkeen alkoikin se kaikista ikävin vaihe koko toimenpiteessä, nimittäin spinaalipuudutuksen ja epiduraalikatetrin laitto. Epiduraalikatetrin laittoa en juurikaan tuntenut, mutta spinaalipuudutusta ei meinattu millään saada. Minua oli yli kymmenen kertaa pistetty, kunnes se vihdoin saatiin laitettua ja arvatkaa oliko kiva maata kyljellään mahdollisimman paljon jalat koukussa tuon ison vatsan kanssa. Puudute alkaa heti tehota ja minut käännetään selälleen virtsakatetrin laittoa varten, tätä en onneksi enää tuntenut kun puudute vaikutti. Sitten viritettiin se iso "verho" etten nähnyt toimenpidettä. Puudute nousi kamalan ylös ja hengittäminen alkoi jossain vaiheessa ahdistamaan, sain happea maskilla. Mitään minulle ei kerrottu juurikaan toimenpiteen aikana, vaan yritin kysellä pääni vieressä istuvalta anestesialääkäriltä, hän onneksi kysymyksiini vastaili. :) A-vauva syntyi huudon saattelemana klo 04.34 pistein 9/9/9 45cm ja 2305g, B-vauva klo 04.35 pistein 7/8/8 45,5cm ja 2430g. Vauvat nopeasti näytettiin minulle ja vietiin pois. A näytti ihan hyvältä, mutta B:llä oli napanuora löysästi ollut kaulan ympärillä ja oli sinertävä. Happisaturaatio oli ollut vain 60, joten oli heti saanut lisähappea ja asia korjaantui. Sitten isä oli ollut saattelemassa heidät vastasyntyneiden teho-osastolle.Tällä välin minut kursittiin kokoon ja pääsin valvomoon siinä kello 05.00.

Nykytilanne..
Minä olen synntysvuodeosastolla ja vauvat edelleen siellä teholla. Harjoittelevat pullosta juomista, toistaiseksi ei ole tarvittu nenä-mahaletkua. Molemmilla verenpaineet heitelleet ja saaneet, jotain suolaneste juttua sitä korjaamaan. Lisäksi B saanut sokeriliuosta. Molemmilla menee antibiootit, B-vauvalle lääkäri oli määrännyt eilen että ne menee vielä viikon ja A-vauvan antibioottien tilanne pitäisi selvitä huomenna. Näin täällä päin, nyt huilailemaan.

Sinful ja pojat
 
  • Tykkää
Reactions: mirkku76
Sinful kiitos tarinasta :) hurjalta kuulostaa kuinka nopeasti kaikki on mennyt! Onnea vielä ja tsemppiä koko perheelle!
Mielialoista mä ainakin olen kanssa herkkänä. Tarkoitus olisi mennä katsomaan leffaa mitä odottaa kun odotat, mutta epäilen että itken siinäkin :D hieman noloa! Huomaan että olen myös tavallista ärtyisämpi.
Pahoinvointi onko teillä muilla ollut epämääräistä pahoinvointia? Mua ei varsinaisesti okseta, mutta etenkin aamuisin on jotenkin oudosti huono olo.

Mun täytyy kyl kans tunnustaa että alkaa masu tuntua isolta ja liikkuminen hankalalta. Ihan tuskaa jos jotain tippuu lattialle - pitää kerätä henkisiä voimavaroja sen ylösnostamiseen ja sitten puuskuttaa ihan älyttömästi.
Sf-mitasta joku kyseli. Mulla oli 33+2 Sf 28 senttiä. Vauvan painoarvio 2kg.

Uusiäippä ja vaaveli 34+0
 
Sinful oikein paljon onnea!

Kilu oikein paljon onnea uudesta raskaudesta ja enkeleitä matkaan!

ON. Torstaina oli lääkäri neuvola. Kohdunkaulaa jäljellä 2cm, pehmeä, mutta täysin kiinni. Vauvan tarjonta rt. RR kunnossa ja pissa puhdas. Painoa tullut pariin viikkoon 100g.
Viineyönä heräsin kolmelta vessahätään ja kipeisiin supistuksiin. Niitä tuli tosin epäsäännöllisesti mutta kuitenkin melko tiheään. En sit saanut enää unta. Supistelu jatkui jonkun kolme tuntia ja ehdin jo ajatella että josko nyt jo päästäis tositoimiin. Mutta ei....ne hiipui sit. Supistuksia tullut tosin pitkin päivääkin ja kova painon tunne alapäässä ja sukkapuikko kivut huimasti lisääntyneet. Mut eihän ne välttämättä merkkaa mitään. Mut toivossa on hyvä elää.... Tosin ei nyt ennen huomista tarviis tapahtua mitään kun mies pääsee vasta aamulla töistä ja ollaan poitsun kanssa kahdestaan kotona.

Huomenna sitten taas poksuu =)

Devil+pyöriäinen 36+6
 
sinful kiitos synnytyskertomuksesta, en oo koskaan lukenu mitään sektio juttuja niin tuli ihan erilainen käsitys. tavallaan positiivisempi mieli vaikka esim. miehesi ei mukaan päässytkään, harmi se kyllä :( jaksuja, toivottavasti kohta pääset sylittelemään vauvoja :) ps. olisit napannut tohtorin ilmeestä kuvan, nauratti kyllä toi lapsivesi episodi :D

eka2 juu ton poitsun kanssa vaikea välillä hellittää tahtia, onneks loppu ilta meni kuitenkin hyvin ja aikasinhan toi kaveri menee nukkumaan niin tuli kyllä levättyä+onneks supparit heikkenivät ja katosivat pikku hiljaa kokonaan.

kuumuudesta huomaa kyllä että jalat on lievästi turvoksissa mutta kun ei ole niin megalomaanisesti niinkuin silloin ruotsissa niin en ole kiinnittänyt huomiota, lähinnä sitten vältellyt suolaa ja juonnut nestettä paljon niin kyllä se sitten siitä on tasottunut :) tänäänkin korkeasaaressa oli ihanaa, tosi lämmintä vaikkei aurinko kauheasti halunnut näyttäytyä. jokaisessa vuodenajassa on omat puolensa mutta kyllä tää kesä mulle kelpaa niin hyvin sen pitkän ja kylmän talven jälkeen! jätskiä on kyllä silti kulunut ihan eri mittamäärässä kuin normaalisti :D

kiva kun on "hiljaiselijät" tulleet kans kertoilemaan kuulumisia, vaikka on näiden "samojen vanhojen naamojen"(tänne ahkerasti kirjoittavat) ;) juttuja kans kiva lueskella.

samunäiti&alex 34+4

ps. devil sulla on suht kadehdíttavat viikot menossa ! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka elomammat!

Ihan ensimmäisenä suuren suuret onnittelut jo nyytin syliinsä saaneille :heart:

Ajattelin tulla kertomaan omia kuulumisia, kun meiltä listalla hiljaa olevilta kaipailtiin vielä kuulumisia.

Täällä masussa on raskausviikkoja 33+6. Kesän ajan olo on ollut aika tukala, supistelee, sokerit heittelee, hb laskussa yms. joten olen ollu aika kovilla kun kahden muksun kanssa on tekemistä.

Kevät on ollut muutenkin raskasta aikaa. Appiukko siirtyi pilvenreunalle huhtikuun lopussa. Esikoisella aloitettiin neurologiset tutkimukset ja hän sai diagnoosin ADD. Ja kotona vielä tämä ihastuttavan vihastuttava 1½vuotias uhmaaja. Välillä oma kärsivällisyys on todella koetuksella. Hermot ihan riekaleina, kun pojat vielä ovat sairastelleet ja valvottaneet yöllä. Alan jo toivoa, että vauva syntyisi mahdollisimman pian, koska olo on niin rättipuhki väsynyt. Haluisin että oma kroppa jotenkin normalisoituisi. Toiveita on varhaisempaan synnytykseen kun nuorimmainenkin syntyi viikolla 37+3

Pääsen varmaan ensi viikolla keskussairaalaan ultraan ja lääkärille noiden sokereiden takia, ne heittää vaikka ruokavaliolla ollaan yritetty niitä saada kuriin.

mukavaa loppuodotusta kaikille

emmin + napapiirin matkaaja 33+6
 
Lauantait kaikille!

Ja meidän viikonloppu alkoi eilen sittenToosi mukavasti..
meidän kolmonen onnistui taittamaan jalkansa niin hyvin trampalla,että se on kevyt kipsissä viikon ja sitten kuvataan uudestaan jos ei ole parantunut ja laitetaan kunnon kipsi.kiiva kiva..: / Se on turvoksissa ja mustelmilla niin hyvin ettei Taysin ortopedikaan pysty sanoon onko se murtunut vai eikö..No eilinen ja tää päivä on mennyt sitten lääkärissä ja röntgenissä juostessa...

Omavointi on nyt niin p....,että voisin niin kun lähteä tältä istumalta sairaalaan ja sanoa että kiitos en lähe ennen kun tää lapsi on ulkona..Selkä on niin tohjo että ei istuminen,makaaminen tai paikoillaan seisominen enään ole hyvä.

Yöllä taas herätty siihen,että haaraväliä repii ja repii koko ajan nyttenkin ja se on näistä kivuista ehkä se maan mainioin..:kieh:
Nilkat on sen näköset kun mein neidin nilkka tramppaonnettomuuden jälkeen..

Kuumuudesta kärsitään huolella mutta pidä nyt ikkunaa auki kun on yksi heinä allertikko:headwall:

Mielialat täälläkin vaihtelee ja yleensä mun kohteena on mun mies joka jaksaa ihanasti vaimonsa valitusta kuunnella:ashamed::heart:

Sinful teillähän on ollut vauhtia synnytyksessä,ihana kuulla tarinaa ja toivottavasti pian kaikki kotiudutte:hug:

Jos lähtis laittaaan pyykkiä narulle kuivuun,silläkin uhalla että lupasivat rankkasadetta ja ukkosta huomiselle ;)

kesämasu-12 & vauhdikas poitsu 36+0 ( poks poks ) :heart::heart:
 
Kesämasu-12 : Just täällä saatiin kipsi nuoremman jalasta pois kun trampalla nuljautti sen kanssa. Huumoria vaati se aika kun ei saanut varata... Toivottavasti kaikki on ok ja pääsette mahdollisimman kevyellä kipsillä!
 
Onnea sinful pikkuisista pojista ja oikein mukava oli lukea synnytyskertomusta.

Hurjaa tosiaan kun monella on niin pitkällä viikot ja itse täällä loppukuun odottajissa, niin vielä saa toivon mukaan odotella hyvän tovin, ennen kuin alkaa synnytystä ihan urakalla odottelemaan.

Minä olen kanssa yksi, joka inhoaa kesää. Tai no, inhoan ylipäätään suurinta osaa vuodenajoista :D , mutta rakastan aina niitä aikoja, kun vuodenaika on vaihtumassa ja muutos on ilmassa. Olen aina ennen ollut viimeisilläni talvea vasten, joten kyllä tää tieten kuumuus tällaselle inhoajalla on vielä tukalampaa. Hyh.

Mielialat
on täällä jokseenkin normaalissa rajoissa. Tosin olen nyt saanut itkeskellä tällä viikolla kuollutta lemmikkiäni. Mutta helpottamaan päin, ehkäpä.

Minä oon aina ollut tosi herkkä itkemään näitä synnytyskertomuksia ja ohjelmia, jossa vauvat syntyy, mutta sitten kummankaan lapsen kohdalla en ole syntymän jälkeen itkenyt. Olen itseasiassa jostain syystä sellainen ihminen, joka on aivan tunteeton vauvaa kohtaan ollut noin viikon ajan synnytyksen jälkeen. Sitten yhtäkkiä onkin iskenyt sellainen valtava tunnekuohu, jonka voin kuvitella että monet muut kokee heti sen syntymän jälkeen. Ne hetket muistan nyt sitten kuin eilisen päivän, enkä usko että ne koskaan unohtuu. Joskus aikoinani mietin onkohan minussa jotain todella pahasti pielessä, kun muut hehkuttaa sitä kuinka he olivat pakahtua rakkauteen heti kun vauvan sai syliinsä ja itsellä ei tullut mitään tunnetta esiin. No kokemuksia on tosin aika monella muullakin tällaisesta, joten kyseessä lienee normaali ilmiö. Nyt en sitten tiedä mitä odottaa. Kuitenkin tiedän sen, että ei se rakkaus lasta kohtaan jää tulematta, joten en säikähdä jos sama toistuu tämän kolmannenkin kohdalla.

rv 32+6
 
Moikka kaikille ja onnea vauvan saaneille!:heart:

Huomenna täällä poks rv 33. Kauhia kun tuossa vasta jotenkin tajusin että parin viikon päästä se vauva tosiaan tulee. On niin hässäkkää näitten 3 pojanviikarin kanssa, ettei moisia kauheasti kerkeä ajatella.

Imetystyyny on ollut kätevä silloin kun syötän sylissä. Olen sen verta pieni ihminen että tuo estää tehokkaasti hartioiden kipeytymisen. Mutta aika paljon syötän kyllä makuultaan...ja silloinhan tuota ei tarvitse.

Turvotus On jotain aivan kauhiaa!!! Juon ja liikun mitä pystyn. Mutta kun ei osaa ja ei ole aikaa nstaa jalkoja kesken päivän ylös. Niin todellakin näkyy ja tuntuu jaloissa ja käsissä. Mahakin on ihmeen kova ja jotenkin tullut nyt oikein tuohon eteen.

Helteestä olen kyllä nauttinut:) Olen antanut itselleni luvan silloin vain maata auringossa. Lämmittää niin, niin ihanasti.

Missasin sitten tämän viikon neuvolan ihan vahingossa:ashamed: Ja ens viikolla lähdetään reissuun, niin taitaa tulla aika pitkä väli. Jos tiistaille sais ajan niin silloin pääsisin.

Turvakaukalo tuli vihdoin! Tilasin siis yhteen liikkeeseen sen jo ajat sitten. ja sitä on muutes odotettu. Pitää huomenna tutkailla oikein tarkemmin.

petite ja pieni 32+6
 
Sinful Olipas synnytyskertomus. Loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin. Toivottavasti pääsette kaikki pian kotiin.

Mielialoista Joo-o, heittelee.. ja on tosi itkuherkkä olotila. Jo kun rassaa tämä liikkumaan pääsemättömyys ja siihen päälle vielä hormonit niin.. Eilen kyllä siivosin kotona, imuroin ja pesin lattiat. Siitähän tietysti lantio tykkäsi. Onneksi olin tarpeeksi väsynyt että kun lopulta sain unta niin nukuin sikeästi.

Huomenna onkin neuvolalääkäri. Tuskinpa mitään on tapahtunut parin viikon takaiseen äitipolikäyntiin verraten, kun supparitkin on vähentyneet huomattavasti.
Nautin kyllä tästä kesästä, kun ei ole ollut liian kuuma. Ja iltaisin on ihana istuskella kuistilla kun illasta rupeaa jo hämärtämäänkin vähän.

Ja hei, tänään on 8.7. ja tasan kuukausi laskettuun aikaan :) Eli voisi sanoa että maximissaan kuusi viikkoa jäljellä, toivottavasti vähemmän.

Silwan_81 ja tyyppi 35+5
 

Yhteistyössä