**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Tsempit täältäkin vielä pikaisesti samunäitille! :wave:

Täällä kipuillaan öisin ihan hulluna |O
Sukkapuikot vilistää alakerrassa ihan urakalla ja vaavi liikkuu siihen kaupanpäälle oikein mojovasti. Kivut rauhoittuu kun nousen ylös mutta jatkuvat jos yritän mennä takaisin makoilemaan. Onneksi saan unen päästä kiinni jossain vaiheessa enkä jää pyörimään. :stick:

Pumppa Hyvä että hiiva todettiin ja saat lääkkeet! Ikävää tuollainen turha kipuilu, mullahan oli silloin samana juttu kun oli niitä ihmeellisiä suppareita ja kipukohtauksia niin siellä muhi se jokin bakteeri :kieh:
Toivottavasti olo hiukan paranee!

Jaahas, taas rupeaa masussa joku pyörimään, kipuilut jatkuu.
Taidan painua suihkuun.

Vkl lähestyy, toivottavasti joku onnekas pääsee vauvanhakureissulle! :heart:
 
Sukkapuikkoja Alaknut täälläkin vasta nyt tulemaan. Luulin niiltä säästyvän kokonaan. Nyt ne meinaa kestää aina kauemmin ja kauemmin. Mies on ihan ihmeissään ja aina luulee että nyt synnytys alkaa :) Voi toista. Taidetaan jännittää yhdessä että kerkeääkö se töistä sitten mun tueksi sairaalaan kun sen hetki on.

Pumppa Mulla oli kans tuo hiiva jokunen viikko sitten +++. Mutta meni tosi nopeaa ohi ne oireet kun sen yhden lääkkeen otin. Mullakin oli ankaria mahakipuja ja lisäksi alapää kutisi tautisena ja limakalvot oli ihan verillä. Muutamassa päivässä limakalvotkin parani ja nyt ei ole ollut nuita oireita ollenkaan. Apteekista neuvoivat laittamaan vielä ihan sitä rasvasta Bepanthenia alapään limakalvoille. Kerkeää nekin kuntoon ennen synnytystä.

Tuo käynnistys pelottaa näin uudelleen synnyttäjää ihan tajuna! Siis jos mulle laitetaan tippa, niin enhän mää voi silloin liikkua oikein mihinkään! Ja se on oikeasti kaikkein pahinta mulle:/ Parhaiten kestän kivut kun saan olla koko ajan liikkeessä. Vai onko mulle jäänyt vain joku "peikko" tuosta käynnistyksestä itselle? *huokaus*
 
Onnea vaan taas kaikille joilla oma nyytti jo maailmassa ja tsemppiä kaikille muillekkin =)

Toissayönä kans luulin, että nyt se synnytys on lähellä, aikas kovat säryt oli, kaurapussilla aikani helpotin oloa ja lopulta otin panadolia, jonka ansiosta sitten sain pari tuntia nukuttua. Kamala pettymys tietty kun tajus, ettei ne ollutkaan synnytys-särkyjä :(
Koko seuraavan päivän kumminkin suoli tyhjeni, ihmettelin jo, että mistä sitä riittää xD

Viimeyö meni kans harakoille, selkää poltteli, närästi ja pissalla ravasin sen 10 kertaa ja kaikenlisäks oksetti. Taas elättelin toiveita, että jokohan alkais jotain tapahtumaan, mutta paskat. :stick:

Vauvalla oli joku kamala myllerryspäivä tuossa pari päivää sitten, ajattelin jo, että kääntyikö se perhana perätilaan! Mutta eikai sentäs, pää oli maanantaina ainakin jo niin alhaalla et ei se sieltä kyllä lähe kääntymään.
Mutta nyt on sit pari päivää taas ollut niin hiljaista, että saa tökkiä hereille.

Saas nähdä tuleeko tästä valmista ikinä, mä kans haluaisin välillä kokea sen luonnollisen synnytyksen, koska onhan se käynnistys aika rajua touhua ja kaikki ne piuhat ja kanyylit yms, niin ei houkuttele kyllä.

Kiuku ja Palleroinen 39+4
 
Fleur Onnea pitkänhuiskeasta tytöstä! :flower:

Millä kyydillä muuten porukka lähtee sairaalaan?
Kysyin tuosta eilen polilla ja sanottiin että aina olisi parempi tilata se ambulanssi ja tulla sillä paikalle. Eli ei siis taksilla tai omalla autolla. Miksi?
Ilmeisesti tämä seikka, jos vauva ei ole kiinnittynyt saattaa aiheuttaa vesienmentyä sen napanuoran luiskahtamisen ulos ja se sitten on vaarallista?
Vai tapahtuuko tuotakin vain jos vauva on perätilassa?
 
Me ainakin mennään omalla autolla mikäli vaan tilanne sallii. Tästä onkin vajaa pari kilsaa matkaa :D Me valmennuksessa puhuttiin et ambulanssilla vaan perätilatapauksissa jos vedet menee ja sit jos pää ei oo kiinnittynyt ja vedet menee. Soittamallahan se sit selviää :)

( . ) Pientä jomotusta yöllä, muuten ei mitään. Nukkumattikin odotutti taas aamuyöhön asti, tuntuu että nukahdin vasta kun mies lähti töihin joskus 4-5 aikoihin. Silläkin enää huominen töitä ja sit loma :) Ja huomenna mennään ostamaan kaikki loput tarvikkeet ym mitä vielä puuttuu.

Eilen tosin illalla tuntui sellasta hassua kipua vasemmalla puolella alavatsassa, oli välillä pahakin ja yhdessä vaiheessa tuolla alakerrassa napsahti ja tuntui että nyt tapahtu jotain, ihan vedet tuli silmiin ku sen verran kirpas. Mut njäääh, eihän tässä mitään tunnu tapahtuvan. Odotellaan....

Tänään neuvolaan kitisemään terkalle :p

inieh ja tyyppi 38+3
 
Onnea Fleur!

Jos pää on kiinnittynyt, ei ole kovaa veristä vuotoa tai aivan valtaisia tuskia niin mun käsittääkseni sairaalaan mennään omalla autolla/taksilla. Ainakin mun kaikki tutut ovat menneet.

Miehellä iski flunssa, eli jos nyt synnytän, tulee yksinäinen keikka. Voi paska.

Uusiäippä ja vaaveli 39+5
 
Onnittelut vauvan saaneille! :flower:

Sukkapuikkokipuja on täälläkin ja äärettömän kipeitä sellasia. Samaan aikaan yks tunkee päätään alemmas lantiossa aiheuttaen mulle tunteen, että se tippuu ihan just ja tulee melkeen pakottava tarve laittaa käsi housuihin... :LOL: Painetta ja kiristyksen tunnetta pöntöllä alapäässä... Ei siis kiva..

Sairaalaan mennään varmasti omalla autolla. Ainoostaan sitte jos mies on mökillä ja mä kaupungissa ja on jostain syystä tarve päästä heti sairaalaan niin menen taksilla...

Pissalla käyminen on täälläkin välillä sitä, että hirvittävä tarve pissalle ja ruokalusikallinen vaan tulee. Sit ajoittain tulee ihan ongelmitta. Useesti saa joka tapauksessa laukata... Siksi katkonaiset yöunet...

Samuelin äidille kovasti tsemppiä matkaan lähettelee yks kateellinen...

(.)
Neuvolassa käyty. Helteet aiheuttanu "hiukan" turvotuksia, minkä tiesinki, ku ei mee kädet nyrkkiin aamusin eikä nilkoista luut näy, painoa +2kg/2viikkoo. Muuten ei kummempia, hiukan verenpaineet koholla, mutta ei huolestuttavasti. Kirpun pää lantiossa ei juurikaan liiku enää, joten josko nyt kuitenkin tulis ulos ihan lähipäivinä? Vai miten kauan teillä on kiinnittymisestä kestäny ulostautuminen? Mä toivon tämän tulevan ulos ja pian. Just eilen ilmotin miehelle, että ens viikolla alkaa savustaminen ulos, kunhan vieraat nyt lähtee ensin kotiin.

Taika ja Kirpppu 38+2
 
Neuvolassa käyty ja eipä siellä viisaammaks tullu. Vauva edelleen ylhäällä niin turhaanpa niitä kovin aktiivisia supistuksiakaan odottelee kun ei pää oo ärsyttämässä lähelläkään kohdunsuuta. Sf-mitta ei oo noussut enää 3 viikkoon, terkka sano että on jo nyt kylkikaaressa kiinni että ei se mahdu enää tuon isommaksi nousemaankaan. Mutta siis pissa puhdas, paineet ok, hemppa 139, sf 37 ja painoa tullut viime viikosta 400g. Ens viikoksi uus aika ja ite en jaksa uskoa että tää ennen sitä tulis.

Sanle ja masukki 40+0
 
Fleur05 Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

Kiitos synnytystarinoista!:)

Antisosiaalisuudesta Nyt voi myöntää, että eilen aamulla en todellakaan halunnut tavata ketään vaan vain vetäytyä kuoreeni ja olla. Kun mies mainitsi, että lukkoseppä uusii tänään yhden lukoistamme, olin hyvin tyytyväinen, että se päivä on tänään eikä eilen. Reaktio olisi eilen ollut: mitä? Minun pitää avata ovi ja olla sosiaalinen? Ei käy!:D Mutta tänään olo on jo ok.

sairaalaan menen miehen kuskaamana omalla autollamme. Minulla on kyllä taksirahat koko ajan lompakossa siltä varalta, että jotakin yllättävää tapahtuu miehen ollessa töissä tai mies ei pystykään ajamaan jännitykseltä. Viime neuvolassa terkka vahvisti vauvan kiinnittyneen, joten ambulanssia ei tarvita.

ON Lonkat olivat viime yönä todella herkästi kipeät. Tuntui, että vaihdan puolta jatkuvasti nukkumisen sijaan. Muuten olo on hyvä. Huolet ja paineet katosivat eilisen yliaikakontrolliajan saamisen myötä. Huvittaa kyllä, että nyt äitini soittelee ja antaa ohjeita, etten saa tehdä mitään rasittavaa ettei "vauva vain synny ennen maanantain kontrollia". Sama nainen vielä toissapäivänä hätäili, että miksei Vintiö jo ole täällä!:LOL: Ymmärrän kyllä, että äiti pelkää vauvan kasvaneen jo niin isoksi, etten voi helposti synnyttää häntä alakautta ja siksi äiti toivoo, että pääsemme rauhassa maanantaille ja pääsemme tarkistamaan tilanteen etukäteen ja sitten voidaan tehdä asiasta johtopäätös sen suhteen, että onko alatiesynnytys yhä turvallinen vaihtoehto vauvalle ja minulle. Minä en siitä osaa hätäillä.

Paljon tsemppiä supparien kanssa eläville! Paljon tsemppiä ja malttia kaikille! Pian kaikilla on vauvat sylissä.:)

Luckygirl & Vintiö 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Antisosiaalisuudesta mulla on ollut ihan samaa. Luulen, että se on suht normaalia tässä vaiheessa. Iso asia kuitenkin meillä kaikilla edessä, joten henkisesti siihen kerää voimia. Parhaiten jaksan niitä kavereita, jotka ovat just itekin synnyttäneet.

Neuvolassa kävin. Kaikki ok. Sf-mitta on vaan 29,5cm. Hirveän alhainen mun mielestä, mutta th sanoi että johtuu vauvan laskeutumisesta. Paraneekohan
tota uskoa?

Uusiäippä ja vaaveli 39+5
 
Synnytyskertomusta,kätilön käyntiä ja ensimmäinen neuvola

Maanataina 30.pv menin osastolle sisälle ja lääkärin tutkittua asennettiin se ballonki ja sain sitten sairaalavaatteet ja kulkea omaan tahtiin sairaalan alueella,pientä supistelua oli jo maanantaina ilmassa mutta siihen se sitten jäi ja yötä ei tullu nukuttua ja yöllä se ballonkikin päätti sitten lähteä irti mukanaan lisää limatulppaa..

No tiistaina he aamusella heti pähkäilivät pistetäänkö kotio kypsytteleen vai annetaanko tabletteja..
vartti siittä keskustelu tuokiosta toi kätilö ekan lääkkeen (klo 10) siittä alkoi sitten supistella hiljalleen mutta taas nekin päätti laimentua..neljän tunnin päästä sain uuden lääkkeen (klo 14) ja siittä 1½ tunnin päästä alkoi tasaseen supistella 4-6 min välein (klo 15.30) ..soitin miehelle joka oli töissä ja työpäivä päättymässä kahen ja puolen tunnin sisällä että nyt supistelee lahjakkaasti..viideltä sain peräruiskeen ja ekan särkylääkkeen.mies tuli kuuden aikoihin sairaalalle ja olin silloin 3cm auki..noh kärvisteltiin vielä tunti osastolla ja saliin pääsin seiskalta.

siinä kätilö laittoi ja kertoi koko ajan mitä tapahtuu ja hän tulee siihen ja siihen aikaan takaisin saliin ni ollaan jo siinä ja siinä vaiheessa.ja hän oli oikeassa joka kerta..sain kohdunkaulan puudutteen,spinaalin ja vielä kolmannenkin puudutteen ja olin ihan ilman kipuja ja ilman ilokaasua tällä kertaa homma hoitui nopiaan...pieni mies ayntyi 20.38 painaen 3425g 50cm 9-pisteen poika ja kokonaisuutena synnytys kesti 5h 15min josta ponnistusvaihe oli 8min..olis menny kätilön mukaan 4min utta jouduttiin supisteluita odottamaan:)

osastolla oltiin se tiistaista-lauantaihin ennen kuin päästiin kotio ja kotiin lähto paino oli 3370g

kätilö kävi kotona 9.pvä ja painoa oli tullu viidessä päivässä kiitettävät 150g pelkällä rintamaidolla.
tänään neuvolassa painoa miehellä oli 3970g ja pituutta 54cm ja py 36 ja pelkällä rintamaidolla mennään edelleen.Poika on kiltti kuin mikä ja nukkuu sellasia 4-5h yöunia ennen kuin herätään :)

Onnttelut vielä kaikille ja halaukset kärvistelijöille =)
 
Hmm, eli synnärille soitellaan ainakin minun tapauksessani että millä tullaan.
Se ambulanssikyyti on ihan hirveen hintasta ajelua muutenkin :LOL:

Meilläkäänn ei ole kun vajaan 10min matka autolla tuohon Oysiin, ei sen pidempi kuitenkaan.

Vaavin kotiutumisvaatteet Itse olin jo pakannut kaiken valmiiksi, vaan nyt iski pelko että vauvalle ei olekkaan tarpeeksi vaatetta mukana. Olen katsellut muiden vaatekertoimia ja tuntuu että hirveästi laitetaan vauvalle vaatetta päälle :O
Joa nuo ilmatkin alkaa tuosta kylmenemään niin pitääpä harkita uudemman kerran mitä sitä ottaa matkaan.
Mulla ois ihanan lämpöinen setti kokoa 56 vaan se taitaa olla hirmuisen iso vaaville päälle.

Uusiäippä Sulla on kyllä ihan mahottoman siro masu :heart:
Itsellä on mitta 10cm korkeempi. :snotty:, vaan melkomoinen pallerohan tämä onkin.

Minä oon vissiin ainoa joka haluaa sosiaalistua tällä hetkellä :LOL:
Ei haittaa yhtään kyselyt tai puhelut tai mitkään, äitikin kuletti mua kaupungilla tuttuja tapaamaan kuin näyttelyesinettä. Sille on iskenyt ihan selvästi mummokuume nyt. Vissin alkaa pikkuhiljaa tajuamaan mitä tapahtuu :LOL:

Vkl olisi suunnitelmissa käydä molempien vanhempien luona kyläilemässä. Omat vanhempani aikoivat grillailla niin mennään sinne vielä nautiskelemaan kesänherkkuja!

Neuvolaan itsellä aika vasta ensi viikon torstaina.
Sitten onkin la lähellä!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Apua! Mulla tuli äsken vessassa sellaista rusehtavaa, hieman veristä vuotoa! Äpolille soitin ja käskivät tarkkailla tilannetta ja vauvan liikkeitä.

Kokeneemmat, voiko tuo vuoto tarkoittaa että synnytys lähestyy? vauva alkoi heilumaan aika ahkeraan mahassa. Itse tietty pelkään että kyseessä ei olisi mikään istukan repeäminen.

Jännää!

Uusiäippä
 
Uusiäippä. Istukan vuodot on kirkasta verta ja aiheuttavat hyvin usein laukeamattoman supistuksen ja/tai vatsakivut. Jos vuoto olisikin peräisin kohdusta ja istukan reunamilta, niin ruskea veri tarkoittaa vanhaa verta ja sen ollessa vähäistä, niin vuoto olisikin ilman muita oireita jo tukkeutunut. Istukan osittainenkin irtoaminen tekee paljon isommat vuodot tai sitten ne laukeamattomat supistukset koska vuoto on jäänyt jumiin sisälle. Ei siis tarvitse siitä huolehtia, kun pelkkää rusehtavaa vuotoa tullut liman kera.

Limatulpalta se tosiaan kuulostaa. Voip olla että tulee lähtö ihan just tai sitte ei... Ennakoivat merkit, ystävä vai vihollinen jään itse tänne pohtimaan :D

rv 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Helouu :wave:

Suuret onnentoivotukset kaikille vauvansa jo saaneille :flower:

Tänään on se odotettu päivä eli poks 40+0

(.) Täällä ensin aamulla heräsin siihen et jotain lorahti housuun, eikä se mun mielestä ainakaa pissaa ollu :D no laitoin sit siteen et seurailen ja ei sieltä ainakaa vielä oo mitää tullu lisää et saasnähä.. kaupungilla kävelin pari tuntia ja kyllä supisteli ja menkkajomotusta selässä. noo sekin sit loppu ku nukuin päikkärit. Nyt sitte äsken vessassa käydessäni huomasin (yäk)veristälimavuotoa, eli sitä limatulppaakin alkanut nyt irtoilemaan.. jännittää josko pian pääsisi tositoimiin..=)

eipä tässä nyt muuta, omanapainen teksti tuli taas mutta en jotenki nyt saa ajatuksia kokoon juuri heränneenä :D joten paremmalla aikaa!

Tsemppiä kaikille, kohta meillä kaikilla on omat vauvat sylissä :heart:

Hemami ja pikkuinen 40+0
 
Hemami ehkäpä sulla on täsmällinen vaavi ja lähtö tulee vielä tänään, lupaavalta ainakin kuulostaa :)

Oon muuten alkanut ihan neuroottiseksi lapsivesienmenon odottelun kanssa. Tiedän, että suurella osaa vedet menee vasta synnytyssalissa, mutta kun luin noista vedenmenoista ja missä on tapahtunut niin nyt odottelen joka kerta ylös noustessa jotain poksahdusta ja vesiä :LOL: Lisäksi jos valkovuotoa tulee enemmän, olen heti toiveikas ;)

Tänään kävin neuvolassa. Tältä näytti:

paino +2 kg viime viikosta, yhteensä siis 21 kiloa jo :ashamed:
rr 121/86
pissa puhdas
sikiön syke 120-150
sf-mitta 32 cm (sama viime viikolla), kätilön mielestä pää laskeutunut viime viikosta ja kiinnittynyt.

Nyt täytyy varmaan tota syömistä hieman katsella.. Tosin en kyllä tasan ole 14000 kaloria ylimääräistä viikossa syönyt, eli osan on oltava nestettä. Silti...

Saraella + masu 38+6
 
Uusiäippä: Mulla alko esikoisen synnytys noin. Ilman mitään tuntemuksia vessareissulla huomasin että tulee tummanruskeaa/verestävää limaa. Pari tuntia myöhemmin alko supparit ja siitä lähdettiin.

Sairaalaan menosta: Meillä on ohjeena että jos vedet menee niin aina ambulanssilla sairaalaan, olipa sitten kiinnittynyt tai ei. Ja minun tapauksessa kun nämä ei kiinnity niin varma ampparireissu tiedossa jos vedet menee. Ja täällä ei tosiaan ohjeisteta odottamaan yhtään kotona vesien menon jälkeen vaan het sairaalaan. Jos alkaa suppareilla niin tarkotus mennä omalla autolla jos vaan alkaa siihen aikaan että mies on kotona. Jos ei oo niin sit pitää varmaan soittaa taksi tai pyytää kyyti isältä. Taksiksi varmaan valitsisin yhen yrittäjän joka on ollut aikasemmin ambulanssi kuskina 30v, kyllä se yhen synnytyksen hoitaa jos hätä tulee, se on mun äitinkin aikanaan synnytyksiin kuskannu :D Mut toivon että lähtö tulee ilta/yöaikaan niin että mies kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: NP
Neuvolakäynti takana! Eikä varattu uutta aikaa ens viikolle, terkka soittaa mulle ens viikon perjantaina ja sit varataan lasketuksi päiväksi lääkäriaikaa jos ei oo mitään tapahtunu.. Lääkäriin kun ei ollu kun päivystysaikoja ja niitä saa varata vaan edellisenä päivänä. Muuten kaikki ok, pissa puhdas, verenpaine ok ja vauva laskeutunu tosi alas. Kuulemma näkee jo mun mahasta ihan kokeilemattakin et alaspäin on suunta :D Ja sit kun kysy, niin mainitsin et valkovuoto on lisääntyny ja ollu nyt tänään ihan ruskeeta ni sekin kuulemma enteilee et vois tyyppi tulla ennen laskettua.. Ja kuulemma supisteli kun siinä makasin, sen kyllä tunsinkin mutta en tunnistanu supisteluks. (Menin meinaan aikamoista pikakävelyä neuvolaan ihan tarkotuksella) IIIIK mua alko nyt hei jännittää! :O Pitää viel huomen käydä ostamassa vaipat ym mitä puuttuu ja ja ja ..

Noita vaatteita mäkin mietin et pitäiskö sit ollakin jotain haalaria vaik siihen lisäks vaik eihän meillä pitkä matka ole ja autossa tuskin kylmä on.. Aaapuuva.

Sori omanapailu, tää mamma panikoi nyt ja alkaa kattelee et kaikki on valmiina ja pitäiskö se sänkykin laittaa valmiiks, on siis kasassa mut petivaatteet laittamatta ym. Meille tulee vauva!!

inieh ja tyyppi 38+3 (Jos tulis ennen ens torstaita ni mulla olis taloudessa kaks leijonaa jotka sopiikin jouskarin kanssa mainiosti yhteen :) )
 
Pumppa taitaa tosiaan ennakoivat oireet olla aika henkilökohtaisia... Toisilla tarkoittaa tunteja että pääsee tositoimiin, toisilla viikkoja... No, toivotaan minä, Hemami ja Inieh että menisi kuten Sanlella ja pukattais kohta pikkuista maailmaan :). Tääl vuoto kyl loppu, hieman kävellessä supistelee mutta ihan järkky paine alapäässä. Vitsit, mä odotan sitä että ei ole koko ajan tunnetta pissahädästä :D.
Inieh älä stressaa sängyn petauksesta. Sen kyl ehtii sitten kun vauva on kotona!

Uusiäippä ja vaaveli
 
Inieh: Eihä siitä haalarista haittaa oo jos mukaan varulta ottaa. Ite arpoin aika kauvan otanko vai en. Lopulta otin ja tuli tarpeeseen! Meille sattui kylmä syysilma kotiutumispäivänä, joten neiti ois varmasti sairastunu matkalla autolle, kun tuuli ja pihalla sai jonku aikaa kävellä. Synnyttämään lähettiin hellevaatteissa, joten oli kylmä niillä kotiutua. Olin jostai syystä purkanu sairaalakassista omat vaatteet pois ennen lähtöä enkä kiireessä tarkistanu sisältöä kun lähtö tuli. Sai seuraavat pari päivää kulkia sisällä ja ulkona fleecevaatetus päällä ettei saa rintatulehusta. :(

Meillä neiti kiinnittyi jo 35+ tienoilla ja lopulta syntyi 40+4.

Tsemppiä kaikille synnytystä odottaville! Nauttikaa viimeisistä päivistä ja muistakaa levätä. :)

Ihanaa vauva-arkia jo vauvan saanneille. :heart:

Meillä neiti vei heti isin ja äidin sydämmen mennessään. Jaksaa päivittäin ihmetellä tuota pientä ihmettä. Oon yrittänyt kuvata joka päivä neitiä sekä ottaa videoita. Ehkä elvyttää mahdollista tulevaa vauvakuumetta sitten joskus, kun toista meille ei ole tulossa pitkään aikaan.
 

Yhteistyössä