**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

emilien Paljon, paljon onnea tytöstä!! Onneksi tosiaan sait kuitenkin apua paikalle vaikka hui, hurjalta tuo kuulostaa. On ollu miehelläskin aikamoinen herätys, mutta siitäs sai :)

Pakko vielä kysyä, että tuliko sohvasta entinen..? :D
 
Emilien, paljon onnea tytöstä. On siinä sitten kerrottavaa tytöllekin kun kasvaa, että erikoisesti maailmaan saavuttiin. Jospa hänestä tulee luonteeltaan samanlainen, joka ensin viikkotolkulla vihjaa ja sitten kerralla rysäyttää toiminnaksi :D
 
onnea täältäkin emilien, meni ihan kylmät väreet lukiessa !! Onneksi kaikki meni hyvin ! Ihme miten mies on uskaltanut/voinut mennä juomaan ylipäätänsä enään noin lopussa raskautta!! Luojan lykky tosiaan ettei tuo tapahtunut silloin kun hän oli poissa. Huh, olipahan kyllä vauhdikasta menoa :)
 
Emilien huh hurjaa. Mut meneehän se näköjään noinkin :D onnea paljon. Siinä ei varmaa paljon epiduraalia mietitty :)!

Tääl supistellut kohta 8 tuntia kivuliaasti noin 8-10minuutin välein. Panadolin otin, supistukset alkaa sattuu aika kovin. Synnärillä sanoivat vihdoin että olen tervetullut milloin vain, mut ajattelin kärvistellä kotona niin kauan kuin pystyn kun synnärille on niin lyhyt matka... Enkä vieläkään ota oikein tosissani että olisi tosi kyseessä...

Uusiäippä ja vaaveli joka poksuu vartin päästä 40+0
 
No jeps jee että on taas kivaa. Olin tuossa juurikin menossa suihkuun. Supistus tuli ja samalla taas hullu pissahätä. Tuntui sellaselta aika painavalta se supistus, kun sitten lorottelin siihen yhtäkkiä n. desin verran nesteitä vessan lattialle, kun ei ollut enää vaatteita päälle kun suihkuun olin menossa. Huusin miehellekin, että tuu nyt kattoon, että mulla menee lapsivedet. Soitin synnärille ja ei kun side housuihin ja ootella tässä aamuun, että tuleeko lisää. Eipä ole näkynyt sen jälkeen, n. puol h. sitten siis tuli tää neste. En siinä haistanut mitään pissaa tai erityistä imelyyttäkään, mutta kun sitä siitä lattialta tunnustelin, niin liukasta se oli.

ARGH. Menetän järkeni jos tää jää taas tähän. Synnärille ei kannata lähteä jos mitään ei tapahdu (pitkänmatkalaisia ollaan, joten ei sinne ihan turhaan muutenkaan lähde), mutta tää ei auta yhtään tätä minun pelkoa tästä infektioista tms. Itku pääsee...
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Emilien, itku pääsi kertomustasi lukiessa. Hurjaa ja ihanaa. Onnittelut! Luin kertomuksesi monta tuntia sitten. Se jäi mieleen kiertelemään.

Uusiäipälle onnea matkaan!!! Oletkohan jo matkalla sairaalaan?

Pumppa, jospa se yön aikana käynnityisi kunnolla :) Pidän peukkuja!

Haituliina ja Takku 39+5 ehkä
 
Wiwi Jännät paikat siellä, jokohan olet laitoksella? :)

Emilien Onnea! Melkoinen synnytys :eek: Hienoa, että jäi hyvä fiilis kuitenkin kokemuksesta! :) Miehelle ihan oikein, kehtaa valittaa kun herättää, että synnytys on alkanut... Vaikka ymmärtäähän sen kaiketi jotenkin, jos jo pari viikkoa on joutunut arpomaan, että onko se synnytys nyt käynnissä vaiko ei.

Jotenkin itse olen myös miettinyt tota, että saa nähdä kuinka vauhdilla vaavi tulee pihalle. Tosin ei mitään erityistä syytä sille, että miks epäilen homman menevän mahdollisesti nopeasti. Toki vaavi on nyt tosi alhaalla jo, ja kohdunsuu suht kypsä. Lisäksi mulla on peruskunto kohdillaan ja kohtu on supistellut jo sen verran paljon koko raskauden, että synnytyssupistuksissa voi olla sitä voimaakin.
Todennäköisesti nämä mietteet johtuvat siitä, että mies suuntaa tänään Turkuun ja pelottaa että ei ehdi synnytykseen jos kaikki alkaisikin vauhdilla. Todellisuus lienee kuitenkin sitten sitä, että mun synnytys ei käynnisty kuin jollain 3 päivän käynnistelyillä loppujenlopuksi :LOL:

Saraella + masu 39+1
 
Pumppa Toivottavasti synnytys on käynnistynyt yön aikana. Jos ei, menet synnärille ja sanot, että lapsivettä lorahdellut niin ja niin pitkään. Etkä sano epäileväsi asiaa. Voivat sitten testata tikulla asian oikeaa laitaa. Eipä tuo määrä nyt oikein muutakaan voi olla, jos ei kerran virtsaa ollut.
 
Huuuuuh.... Supistellut eilisestä klo 16 tasaisesti vaihdellen 5-10 minuutin välein. En ole nukkunut pätkääkään, ihan älyttömän väsynyt. Synnärillä käytiin yöllä, mutta vasta pari senttiä auki joten tultiin mieluummin kotia kärvistelemään. Kivut on kyllä tosi kovia, itkuksi pistää. Lääkkeitä mennyt 1g panadolia ja synnäriltä sain yhden litalginin. Tehosta vaikea sanoa... Tää vaihe voi kuulemma kestää kauan ensisynnyttäjällä, jopa synnytys vielä pysähtyä kokonaan. Se olisi kaameaa!
Kaikkein paras paikka olla on istua tollasen jumppapallon päällä, mutta väsyttää vaan liikaa siihen.
Jos joku vielä miettii, että tunnistaako synnytyssuppareita, niin kyllä ne tunnistaa...

Tsemiä kaikille!
Uusiäippä ja vaaveli 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: petite ja Jenny90
Tsempitykset Pumpalle, Wiwille ja Uusiäipälle matkaan!
Toivottavasti pikkuiset on maailmassa pian :heart:

Omaa napaa ja valitusta
Eilen yöllä tuli yksi kipeä suppari. Muutoin vilisti taas sukkapuikot alakerrassa ja vaavi liikkui kiitettävästi. :)

Ja sitten valistusta. Maha kutisee ihan sikana. :kieh: :stick: :kieh::headwall:
Tuun hulluksi ihan oikeasti kohta. Tänään painun sinne apteekkiin ja haen sitä lääkettä mitä se lääkäri mulle reseptinä kirjoitti. Rasvauksetkaan ei auta ja raavin iteni yöllä ihan verille. Atarax taisi olla valmiste, sitä olen pikkuisenakin ihon kutinaan popsinut eli tuttu lääke pitäisi olla.. Toivottavasti auttaa, en kestä tätä kutinaa enää sekunttiakaan :stick:

Ilmeisesti nuo arvet aiheuttaa tuon järkyttävän oireen, en keksi muutakaan selitystä.

Jos lähtisi koiran kanssa ulos vaappumaan!

Nyt alkaa itseäkin hirvittää, jäänkö tänne kohta yksin höpisemään kun kaikki painuu synnyttämään :LOL:

Kutiseva Ss ja poju 38+5
 
Surusilmät: Ei hätää, on meitä täällä ainakin kaksi ! Ei kyllä oireen oiretta taas. Onneksi toisilla menee paremmin ! Ikävän kuuloista kyllä tuo kutina! Toivottavasti saat apteekista avun :)

Tein eilen sitten miehelleni ja itselleni daim-vadelma-suklaa-mascarpone-kerma täytekakun. Voin sanoa että nyt on tullut kakkua vedettyä naamariin, pikkasen liikaa :D
 
Surusilmät ja Paulina: Tää on viel tääl hyvinkin kasassa !! :headwall:

Onnea kaikille jotka on suunnanneet kohti synnäriä tai ovat juuri parahillaan tekemässä ihmettä :heart:

Huomenna aamusta sitten kontrolliin äippäpolille... Josko sieltä sais jotain lohduttavaa tietoa... Jos ja jos....

Ninzi & Tyllerö 41+2
 
Mukavaa että täällä muutamat vielä on yhdessä kasassa, vaikka toivonkin että kaikki saataisiin nyytit syliin pikapuoliin. :) Itsellä on vielä päälle viikko sinne laskettuun.

Mulla oli äsken ihan muhkurainen maha :LOL:
3 paukamaa nousi ympäri vatsaa, en ymmärrä miten päin tuo myyrä siellä oikein kykkii. Liekkö sieltä nousee pää, peppu, polvet, olkapäät ja varpaat :D

Olipas järkevää kommentointia taas. Tylsä päivä, illaksi mennään mun vanhempien luo grillaamaan, eli täälläkin syödään tänään hyvin!

Meillä on myös tänään miehen kanssa kihlajaispäivän vuosipäivä.
Seuraavaksi juhlistetaankin hääpäivää. :)

Ninzi Toivotaan että asiat etenee johonkin suuntaan! :)
 
Täällä ollaan myös yhtenä kappaleena. Yö nukutti paremmin ku aikoihin ja kipein kohta kropassa tällä hetkellä on nenä, johon yöllä noussu hillitön finni. Jes, tänä viikonloppuna ei ainakaan synnytetä:( Ekat joko kohta kyselyt tuli eilen, taidan tänään poistua facesta kokonaan ja palaan vasta kun vauva on täällä :)

inieh ja tyyppi 38+5
 
Huomenta vaan kaikille!

Täälläkään ei oo nukuttu kahteen yöhön ku parisen tuntia.. eilisen päivän supisteli koko päivän ihan älyttömän kipeesti mutta vain n.15 min välein. NYt sit viime yönä taas en saanut nukuttua kun aina 10-15min välein heräsin huutamaan sellaiseen tuskaan että.... lähdimme sitten synnärille, siellä käyrillä oltiin ja kätilö teki sisätutkimuksen. kaulaa ei ollut ja paikat ihan pehmeät mutta vain sormelle auki.. plaah. olisin saanut jäädä osastolle näiden kipujen kanssa mut ajateltiin tulla sit kotii vielä yrittämään, kun kerran niin lähellä asumme. ja nyt on sit viimeset 3 tuntia supistellu 12min välein, kesto n.40-70sek ja kuoleman kipee. itkun ja huudon kans olen aina kun supistus tulee..
Nyt sit katellaan tilannetta et millon lähetään, en enää jaksais ku niin olen poikki jo!!!

tsempit muille samassa tilateissa oleville.!!!!

hemami ja pikkuinen 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Täällä aamun jomotteli selkää ja alamahaa, innostuin jo että joko sitä tänään jotain tapahtus. Rupesin sitten vessan pesuun, makkarin siivoukseen ja imuroin koko talon niin eiköhän hävinny kaikki tuntemukset.

Meillä on tänään miehen kans 8v yhteistä taivalta takana, ois voinu tän päivän kunniaksi synnyttää, mutta eipä mulla taida valtaa olla asian suhteen.

Taidan jatkaa siivouksia.

Sanle ja masukki 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Ei kuulkaa kuivempaa loppuyötä ois voinut olla. Kätilö sanoi, että kostunut side on otetettava matkaan, koska ilman sitä ei ole todisteita, että lapsivesi vuotaa, joten asiallehan ei tehdä mitään. Meillä siis yli 100 km synnärille, joten turhaan sinne ei kannata lähteä.

Tsempit matkaan niille, joilla jotakin oikeaa tapahtuu... =)
 
Hemami meillä on ihan sama tilanne ja aikataulu... Tai toivottavasti olet jo päässyt synnärille sinä. mun supistukset tulee 5-10 min välein ja kestää n. Minuutin. Aamulla olin 2cm auki. Äsken just huusin ja kirosin läpi yhden supparin. Olen niin väsynyt että näen kaiken kahtena kun tätä on jatkunut nyt vuorokausi. Ja synnärille kun soitan, niin heidän mielestään en vielä ole edes välttämättä ollenkaan synnyttämässä - tämä voi jatkua vaikka pari viikkoa.

Makuuasennossa en pysty olemaan ollenkaan, koska se on supistuksille pahin mahdollinen.

Kauan tätä voi jaksaa? Onko teillä sotasuunnitelmaa? Mä ajattelin kohta soittaa synnärille taas ja pakottaa ne tsekkaamaan kohdunsuun tilanteen. Jotenkin olisi turvallisempi olo kotona, kun tietäisi saako nuo supparit mitä aikaiseksi.

Mä en osannut varautua tähän... Että on siis synnytyksen oireet mutta ylläri, ylläri ei synnytäkään.

Uusiäippä ja sitkeästi kohdissa kelluva vaaveli 40+0
 
Uusiäippä: Tuo taitaa riippua niin paljon synnäristä että miten suhtautuvat. Mulla esikoisen aikaan supistukset alkoi illalla joskus 9 aikaan ja niitä kesti yöhön johonkin 3 asti ja sitten hiipuivat. Sain muutaman tunnin nukuttua ja aamulla heräsin taas 7 aikaan supistuksiin. niitä tuli epäsäännöllisen säännöllisesti. Eivät siis olleet vielä mitenkään hirmu kipeitä mutta esikoista odottaessa en oikein tiennyt mitä odottaa. Sanoivat synnäriltä että saan tulla sitten kun siltä tuntuu mutta viimeistään ennen yötä että jos supistukset jatkuu ja edistystä ei tapahdu niin antavat unilääkettä että saan nukuttua. Etten olisi liian väsynyt sitten kun varsinainen synnytys alkaa. Synnärille taisin mennä joskus iltapäivällä 3 aikaan ja olin tosiaan vaan sormelle auki ja kanavakin oli vielä jäljellä. Mut ei ne mua mihinkään kotiin passittanu, antoivat panadolia ja laittoivat kävelemään sairaalan käytäviä ja rappusia. Seuraavassa tutkimuksessa olin auki kahdelle sormelle joten pääsin suihkuun ja saliin. Eli Kaksissa ottavat hyvinkin mielellään ajoissa sisään, eipä siellä pahemmin yleensäkään ruuhkaa oo. Ja kun meilläkin matkaa yli 50km niin ennemmin kannattaa mennä ajoissa. Toista tehdessä en edes soittanut etukäteen. Supistuksia oli tullut säännöllisesti pari tuntia kun oltiin synnärillä, enkä ollut edes superkipeä. Ilman tarkistustakin pääsin suoraan saliin, jossa sitten kyllä todettiin että oon jo 6cm auki. Varmaan suurempien synnäreiden ongelma on just tuo että ne yrittää pitää viime hetkeen asti synnyttäjät kotonaan ruuhkien välttämiseksi. Mä oon ollut siitä onnellisessa asemassa että ollaan saatu molemmilla kerroilla olla salissa hyvissä ajoin ja seuraava yökin vauvan synnyttyä.

Täällä hävisi kaikki tuntemukset siivoilujen myötä. Eli se siitä innostumisesta että jotain ois tapahtumassa pikapuolin.
 
Ohhoh, täällähän tapahtuu! Kovasti tsemppiä kaikille supistuksista kärsiville!

Mulla on vähän samantyylistä ilmassa, taas aamusta supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti ja ajoin melko kipeästikin. Ei tosin niin pahasti, että ei pystyisi koneella olemaan. Lisäksi vatsa tyhjentynyt koko päivän reippaasti, eli kyllä ne supistukset ainakin sen saa aikaan :LOL: Vereslimaista vuotoa on, kohdunsuu auennut pikkasen lisää, joku 2-3cm nyt, mutta kanavaa jälellä. Jostain syystä en jaksa innostua asiasta, kun sillon joku viikko sitten oli samanlaista ja sitten hiipui. Jotenkin on semmoinen olo tänään, että yliajalle mennään :)

Saraella + masu 39+1
 
Uusiäippä78: edelleen oon kotona.. kylläkin olisin jo varmasti saanut mennä sinne synnärille mut ajattelin et olen mahd.pitkään kotona, en halua lähteä sinne osastolle makaamaan. Supistuksia tulee edelleen n.15 min välein ja niiiiiin kipeinä että!!! kuitenkin ajattelin vielä hetken odotella vaikka melkoista tuskaa tämä onkin.. Mulle kätilö sanoi yöllä kun käytiin siellä et hyvin todennäk. tuutte vielä tämänpäivän aikana takaisin ja käski mennä heti kun oma olo on sellainen ettei pysty enää olemaan. Kyl mä uskon et ennen yötä me sinne lähdetään ja aion siellä sanoa jos mitään ei oo tapahtunut et antaa jotain unilääkettä tai laittaa supistuksiin vauhtia jollakin kun olen jo kaksi vuorokautta valvonut näiden kanssa, alkaa voimat ja energia loppua. nukkua ei nytkään pysty kun tekee niin kipeetä. jospa me saatais vauva vielä tän viikonlopun aikana. TOivottavasti tekin !!! TSEMPIT SINNE!!!!
 
emilien Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:
Todella hienoa, että synnytyksestä jäi hyvä mieli. Monta muuta olisi tuollainen syöksysynnytys hirvittänyt! Täytyy antaa sinulle hurjasta tunnustusta, että pärjäsit hienosti kipujen ja tilanteen kanssa, vau. Olen pahoillani siitä, että miehesi oli juonut, mutta kun ottaa huomioon miten paljon harmia ja tuskaa hän on sinulle tuonut, oli oikeastaan oikein, että hän sai pikkuisen sokin vauhdikkaan synnytyksen muodossa.

Elmeri1 Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan!:) Viimeisin vauvani painoarvio on synnytystapa-arviosta, rv36+4, jolloin pikkuinen oli 2829g.

hemami & uusäippä78 Paljon tsemppiä supparien kanssa. Saattaahan sen olla, että kohta kumpikin teistä on jo vauvaa hakemassa. Jännää!:)

Ninzi Tsemppiä yliaikakontrolliin!:)

ON Täällä vain viikot poksuvat. Kaverin läksiäisissä selkä kipeytyi hetkeksi, mutta suppareita ei tullut. Aamulla verenpaine oli 135/93 ja kontrollimittauksissa alapaine oli edelleen yli 90, joten soitin päivystykseen. Sain ohjeeksi juoda vettä ja levätä. Noh, kävimme hakemassa tapetit ja kaakeleita, joten en ole ihan levännyt, mutta kiltisti istahdin välillä lepopaikalle. Vintiö joko suunnittelee ylläriä yölle tai huomiselle tai odottelee maanantaita ja yliaikakontrollia. Aika näyttää.

Luckygirl & Vintiö 41+0 POKS! :)
 
emilien siis tiedän että mulla hormonit jyllää nyt maidonnoususta ym mutta aloin itkee ku luin sun kertomusta! ihan sika jännittävää, onnea paljon, jotenki ihan uskomatonta ! tuntuu ettei nyt löydä ees oikeita sanoja, en ymmärrä miten nyt noin liikutuin :D :)

jeppis eli meidän poika sitten synty torstaina niinku tiedossa oli. klo 12.00 päästiin leikkaus saliin, sitä ennen oli pieniä perhosia vatsassa mutta heti ku
salin ovet laitettiin kiinni ja kömmin leikkauspöydälle kylkiasentoon valmiina ottamaan epiduraalin ja spinaalin vastaan niin johan alko hengitys takkuamaan ja sydän lyömään tuhatta ja sataa. "yritä hengitellä rauhallisesti" sanoi kätilö ja hymyili ja yritinki mut oli kyl pirun jännittävää. päässä vaan soi et nyt se tapahtuu et nyt se syntyy. no siinä sitten olin tisseistä alaspäin puuduksissa ja käänsivät selin makuulle, mies saapu saliin ja klo 13.01 alotettiin leikkaus. siinä meni sitten se 10min että lapsi oli ulkona, tosiaan tuntu vaan että joku "leipoo" masua, välistä vähän hymyilytti kun eräs isokokosempi hoitaja/kätilö joutu tulee auttamaan lapsen ulos kun ei leikkauskohta antanu periksi juurikaan ja leikkaava lääkäri oli aika pienikokoinen nainen :D no poikaa ei tarttenu pahemmin herätellä, alko temperamenttisesti rääkymään siihen asti että pääs siinä mun rinnalla käväseen. oltiin siinä sitten hetken ja anestesia lääkäri napsi kuvia meistä ihan innoissaan ku mikäki ammattikuvaaja ja sitten mua alettiin kursia kasaan, mies ja vauva lähti tässä kohtiin osastolle mua odottelemaan/mittailemaan vauvan yms. heräämössä vietin tuskallisen puoltoist tuntia, yritin nukkua mutta ei siitä mitään tullut kun vauvaa olis halunnut vaan päästä "hoitamaan". kätilö tuli sitten hakemaan mut osastolle ja selväks teki kaikki ekan päivän jutut, eli en tosiaan nouse sängystä kertaakaan, virtsa katetri pysyy paikoillaan seuraavaan aamuun asti ja ainaku on joku pieniki juttu niin summeria pitää painaa. no sillä sitten mentiin. hyvin alko poika syömään tissillä, muutenki aivan ihastuttava tapaus. isoveli on vielä hieman hukassa roolissaan mutta nyt jo osoittelee unissaan liikkuvaa vauvaa ja kertoo hirveästi jotain juttuja ja hymyilee :) silittää ei ole vielä halunnut. kyllä tää varmaan tästä. tuntuu et voisin jaaritella vaikka kuinka kauan sairaalasta olosta ja vauvasta ja ihan vaan kaikesta mutta ehkäpä palailen nyt omiin ihanuus sfääreihini :D

oli ihan järkyttävästi tullut tekstiä, yritin lukea kaikki mutta ei jäänyt mitään mieleen emilienin tekstin jälkeen :D yritän paremmin seuraavalla kerralla. toivottavasti mun ulosanti ei ollut kauhean sekavaa, kirjotan jossain ihme hekumassa tätä!

samunäiti ja alex 2pv :heart:
 
Sydämelliset Onnittelut Samunäidille tätäkin kautta!
Kaipailinkin jo tietoja synnytyksestäsi. Tuntui ihanalle lukea kokemuksestasi. Sinulla on mennyt kaikki hyvin ja onnellisesti :). Mahtavaa, että imetyskin on lähtenyt käyntiin leikkauksen jälkeen.

Haituliina ja Takku 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti

Yhteistyössä