**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

inieh: ei itseasiassa :D kyllähän se nyt pikkusen kärsi siitä lapsivedestä ja muusta, mutta oletin että olis pahemmassa kunnossa :D kunnon höyrypesu, niin eiköhän tää vielä toimita virkaansa :D

kiitos kaikille :) juu ei paljoa epiduraalia saatu eikä muutakaan :D olin mä kuulemma siinä vaiheessa kysyny kivunlievitystä kun pienellä oli pää jo näkyvissä :LOL: ei annettu :whistle: mutta juu.. olihan tuo aikamoinen tarina. mukava kertoa tytölle sitten kun on isompi.

emilien ja prinsessa :heart:
 
noniin nyt sain luettua vähän paremmin noi teidän kommentit siltä ajalta kun poissa olin. välillä vieläki joutu lukea uusiks jokusen, tuntuu että luetun ymmärtäminen on kadonnut jonnekin :D

ambulanssilla sairaalaan mun mielestä kätilöopistolta on kans sanottu tota että sillä mennään jos vedet on menneet. mut ekal kerral mentiin taksilla koska homma lähti käyntiin supistuksilla ja nyt omalla autolla. et aika jännä surusilmät et sulle sanottiin et tilanne mikä vaan niin lansilla sairaalaan? tosi erikoista oikeasti.

onkohan nää meidän supistelijat lähteneet synnyttämään? huomasin kans että minea_ on aika hiljainen ollut myös, liekö sairaalassa pienokainen sylkyssä? ;) entäpä ninzi, oon kuullut niin monen monta kertaa että ya-kontrollin aamuna menee lapsivedet/alkaa supistaa ettei tosiaan mitään käynnistelyä tarvita. jos nyt ei kuitenkaan mitään ole tapahtunut niin hyvää matkaa toivottelen, eiköhän se pikkuinen pikku hiljaa maailmaan tulis :)

niin ja kiitos paulinan nyt tekee mieli kakkua.... :popcorn:

meni kyllä eilen alku yöstä ihan raivoomiseks toi imetys, ensin hermostu lapsi sitten äiti :ashamed: joten ihan pokkana avasin yhen korvikkeen ja laitoin tilkkasen tuttipulloon ja vóila! tyytyväisenä nukahti poika eikä heräilly kun vasta tuossa äskettäin jonka seurauksena nyt koneella istun. toivon et toi maitonousis kunnolla nytten niin ei olis ite näin vintti pimeenä(noi hormonitki vähän tasaantuis.) mies oli onneks aika hyvin tääl siivonnu, siis oletin että tiskit ja roskat on tehny ettei muuta mut kylläpä sai positiivisesti yllättyä. hyvä vain. ja en kyllä käynyt joka pintaa läpi et hei tänne jäi viel pölyä :D isovelikin sitten lämpesi pikku hiljaa vauvalle, on kyllä aina ollut hitaasti etenevää sorttia joten miksei tässäkin asiassa. tarjosi illalla omaa nokkamukiaan vauvalle kun huomasi että se murkinoi mun rinnalla. ajatteli varmaan samaa kuin minä, että ei sieltä mitäään taida tulla että turhaan notkut siin :D kävi vielä monesti silittelemässäkin. heti ku vauva nukahti vein sen omaan sänkyyn ja siitähän poika sit tohkeissaan alko näyttämään kaikkia lelujaan mulle ja halus saada pusuja poskelle. joku tuolla elokuisten fb sivuillaki sanoi että mäki oon niin erinnäkönen kun ei enään sitä isoa masua ole niin ei ihme jos poika vähän ekaks vaan kattelee ja vähän karttaa mua. mutta johan oli outo olo ittellä siitä ja ihanaa ku pääs sit illal näkee poitsun normaalilla käytöksellä ja niin hurmaavana omana itsenään :) nyt tuntuu et kivuttomasti päästiin mutta pessimistinä voisin nyt ajatella et tää kerkee viel kääntyä pari kertaa toiselle laidalle ennenku uskaltaa miettiä että tässä sitä ollaan kaikki ok.

tulipahan jaariteltua.. huomaa että sairaalassa oli vähän tylsää eikä juttukavereita juurikaan niin purkautui nyt sit tänne. kiitos ja kumarrus :D

SÄ ja alex 3pv
 
Kasassa ollaan.. Mein tyllerö ei ilmeisesti kuulu niihin joka suostuu tulee omineen ulos ;)

Kohta menoks, tulen sitten kertoilemaan mitä siellä kerrottiin, vai kerrotaanko mitään..

Ninzi & Tyllerö 41+3
 
Täälläkään mitään tapahdu, ei taaskaan supistuksen supistusta koko yönä. Erittäin hyvin on nukuttanut viime yöt. Vauvakin on yöt tosi hiljanen ei herättele liikkeillään, jospa se tietäs sitä että sitten jatkossakin nukkuu yönsä hyvin. Aamulla sitten alkaa jäseniään venytellä kun äitikin herää. Ois vaan ollut niin hyvä nyt viikonloppuna synnyttää kun mies kotona ja mun äiti vielä lomalla. Äitillä on huomenna viimenen lomapäivä niin sitten pitää tosiaan toivoa että lähtö tulee illalla/yöllä ettei tarvii ruveta lastenvahtiasian kanssa säätämään. Jos äkkilähtö tulee niin pitää ruveta soittelemaan ympäriinsä.

Tais kesäset kelit loppua eiliseen, yön ukkosti ja vettä sataa kaatamalla. Eipä paljon tee mieli ulos lähteä.

Sanle ja masukki 40+3
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Ja onnittelut jälleen vauvansa saaneille. :) Synnytyskertomuksia lueskelen vasta sitten oman synnytyksen jälkeen, mutta kiitos niistä jo kuitenkin etukäteen.

Täällä tosiaan yhdessä kasassa mennään ilman mitään tuntemuksia. Välillä jotain pientä juilintaa, mutta ei mitään erikoista.

Olitte kakuista jutelleet. Itse olen jo moneen kertaan käynyt hypistelemässä tuota Kinuskikissan kakkukirjaa. Katsotaan lähteekö se tässä vielä ennen ristiäisiä kaupasta mukaan. ;) Onhan noita kakkukirjoja jo muutama hyllyssä, mutta eikai yhdestä lisäkirjasta haittaa ole.

Mutta jos sitten menisi aamiaiselle, ku mieskin heräsi.

Poks! 41+0 =)

Taiteilijatar ja Tättägluu
 
Onnea vaavinsaaneille! :)

Samunäiti Kyllähän nuo tosiaan sanoivat että aina olisi parempi ambulanssilla tulla. Saa nähdä miten meillä lähtö tulee, pitää varmaan ensin soittaa sinne ja kysyä neuvoa. Varsinkaan jos tuo epeli ei ole kiinnittynyt niin en tiedä viitsiikö sitä turhia riskejä ottaa. Olisipahan ainakin osaava miehistö vieressä jos jotain sattuisi käymään.
Se napanuoran luiskahdus on kyllä vissiin todella harvinaista, mutta kyllä ne jotkut niihinkin prosenttilukemiin kuuluu.:whistle:

Tänä aamuna oli karsea herätys, oli rakko niin täynnä ja supisti kivuttomasti etten päässy sängystä ylös. Vessaan kun pääsin niin ei meinannu rueta sitten edes tyhjentymään :stick: Vaavi selkeästi vaikeuttaa tätä hommaa.

Nyt pyykinripustukseen!
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)

Niinhän siinä kävi että kyllä se synnytys käynnistyi neuvolakäynnin jälkeen. Meille syntyi poika 11.8. klo 0.38. Pituus 50,5cm, paino 3970g. Ja vaikka oli noin painava niin tämä synnytys meni kaikin puolin just nappiin. Oli kaikkein nopein, helpoin ja kivuttomin synnytys :)

Tässäpä tarinaa:
Eli silloin neuvolan jälkeen supisteli kolmisen tuntia 5-10min välein. Hälyytettiin isovanhemmat paikalle ja menin sitten sängylle lepäileen. No lapsenvahit tulivat paikalle ja levon aikana kipeät supistukset olivat kadonneet. Ainoastaan silloin kun liikkui tuntui niitä. Lähin sitten käymään puol kuuden maissa parin kilsan kävelylenkillä toiveena että pääsisin jo pian synnärille. Lenkin aikana ei mitenkään kipeesti supistellut mutta ihan just kun kotiin pääsin takasin niin kipeitä suppareita alkoi tulla heti 4minuutin välein. Kotona kiduin ja tärisin noiden supistusten kanssa kolmisen tuntia ja sitten sanoin miehelle että nyt on pakko lähteä käymään ainakin tarkistuttamassa tilanne.

Synnärillä pääsin synnytyssaliin suoraan kun sinne ehdittiin. Hampaat kalisi suussa ja paleli ja tärisytti ihan hirveästi koko ajan kun supistuksia tuli. Olin ekalla tarkistuksella 4cm auki. Kätilö kysyi haluanko puuduketta. Otin spinaalin. Kalvot puhkesivat itekseen siinä kun laittoivat spinaalia. Ja loppu avautumisvaiheen supistuksia en tuntenut ollenkaan. Puudutus alkoi hiipumaan sopivasti kun tuli ponnistusvaihe mutta vain sen verran että tunsin sen ponnistustarpeen mutta en kipua :) Ei tullut repeytymiä eikä mitään. Erittäin hyvin se kätil ohjasi että nyt ponnistat vähän, nyt seis, nyt taas vähän kun pää oli tulossa ulos. Seuraavana päivänä oli olo kuin ei ois mitään vauvaa edes pusertanutkaan ulos. Ei vaikeuksia istua eikä mitään. Ainoastaan univelkaa jäi kun taisi olla kello jotain 4 kun pääsin viimein osastolla nukkumaan. Pojan pisteet 9-9-9. Sokereita seurasivat osastolla kun meni 2vrk ennen kuin mulla nousi kunnolla maito niin olivat hiukan matalia arvoja. Kotiin päästiin tiistaina kun poika oli sen 3vrk :heart:

Poika on kiltti, rauhallinen ja hyvä nukkuja :)

Numbatti ja poitsu 1vko 1pv :heart:
 
Samuelinäiti Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:
Hienoa, että kaikki meni hyvin.

Numbatti Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:

HappyGirl Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:

Saas nähdä, että tuleeko Ninzi kertomaan kuulumisia myöhemmin tänään vai onko jo synnyttämässä...;)

Ja mikähän mahtaa olla Wiwin, Uusäipän, Hemamin ja Pumpan tilanne? Täällä jännitän puolestanne.:)

ON Täällä kaikki on rauhallista. Hieman menkkajomotusta, siinäpäs se. Yliaikakontrolli jännittää jo...vaikka siihen on noin vuorokausi aikaa. Kyllä tässä ehtii tapahtua vaikka mitä ennen sitä, jos niikseen on. Synnytys pyöriikin mielessä lähes koko ajan, eikä mikään ihme. Se on edessä piakkoin joka tapauksessa.

Luckygirl & Vintiö 41+1
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Täällä tilanne on rauhoittunut. Eilen sain säännöllisiä supistuksia. Joka tasatunnille, huvitti tämä täsmällisyys :D Yöllä heräsin sitten todella kipeisiin supistuksiin, mutta kun kerta saan unen, niin eihän noita tarvitse sitten sen kummemmin miettiä. 2 viikkoa tuli täyteen eilen siitä, että päivittäin supistelee väh. 3-4h 10-20 min välein. Kaipa mulla on sitten supistusherkkä kohtu, joka tarvitsee todella paljon harjoitusta, että osaa sitten synnyttää.

Luotan nyt siihen, että jos lapsivesi on tullakseen, niin sitä myös sitten tulee supistuksen aikana, eikä pelkästään lorahdusta ja supistellessa ei sitten mitään. Onhan se sen verran kova paine tuola kohdussa supistuksen aikaan, että lorahduksen jälkeen tullut supistus (n. 10min siitä) ei tiputtaisi yhtään mitään, jos kerta kalvossa olisi reikä.

Oon saanut siis itseäni rauhoitettua hieman ja ehkä pelkoakin hälvennettyä. Omaa napaa nyt sitten tuli rankasti!

Onnittelut taas uusille vauvautuneille. Ihania synnytyskertomuksia.

rv 39+0 POKS!
 
Tänään poks rv39

Onnittelut vauvautuneista!:) Ihanaa lukea kun vauvoja satelee.

Emilien Huh, mikä synnytys! On siinä tainnut olla ambulanssimiehilläkin toimintaa:) Hyvä että kaikki meni hyvin.

Ninzi kyllä se taitaa olla ihan terkkarista ja lääkäristä kiinni että miten käynnistävät painon takia.. Mulla olleet kaikki 3 aikaisempaa siinä 4 kilon kummallakin puolella. Itse en ole mikään iso ihminen kuitenkaan. Viimeksi arveltiin vauvaa 4 kiloiseksi(syntymäpaino 4150g), mutta millään eivät meinanneet käynnistää, vaikka yli meni reilusti. No onneksi synnytys oli helppo, mutta vauva joutui sillon teholle. Nyt arvellaan samoin vauvaa 4 kilon paikkeille. Ja nyt puhutaan että käynnistys viimeistään rv 40. Kun kuulemma alle 166cm äiti ei saisi synnyttää nuin isoa vauvaa. Näin sanoi mulle lääkäri tuossa viimeksi. Ensi viikolla painoarvio ja mahdollinen käynnistysaika.

Itseä ei niin pelota jos vauva tosiaan on sen 4kilon. Lantio minulla normaali ja kuitenkin 3 lasta olen jo alakautta synnyttänyt.

(.) Vielä omaa napaa. Olo on ollut nyt kyllä kummallisen rauhallinen. Voi jopa sanoa että seesteinen. Mä koin jotenkin että vaikka edellisessä raskaudessa huhkin ja tein mitä tahansa, niin vauva meni kuitenkin sen 42 viikolle. Nyt aion ja otankin ihan rauhassa. Toki välistä sitä innostuu jostakin ja sitten ollaan taas kipeänä. Yksi päivä keittelin tuossa mehuja. Nyt askarrellaan lasten kanssa vauvalle kortti. Saavat sitten tuoda sen sairaalaan kun vauva on syntynyt.

petite ja pienoinen 39:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kertomus ja Ninzi
Jos sitä tännekkin vihdoinkin ehtisi sen verran kirjoittamaan, että
pieni suloinen poika syntyi 10.8 rv 38+5, mittoja oli 3545g ja 52cm. :heart:
Synnytys oli kammottava, kesti kaikenkaikkiaan 50tuntia, ja loppujen lopuksi vedettiin
imukupilla puolväkisin ulos kun sydänäänet laski 50.. Mutta nyt äiti ja poika voivat hyvin eikä tämmöstä rakkauden määrää voi olla olemassakaan mitä tällä hetkellä meidän perheessä koetaan :heart:

j_enna & toukka 9vrk
 
Täällä ollaan kotona ja yhdessä kasassa.

Eka istuttiin 20min käyrillä ja sitten hyvin nopea lääkärintarkastus.
Käyrillä kaikki ok, oli kuulemma näkynyt muutama supistus. Lääkäri ei tehnyt kun sisätutkimuksen nopeasti. Kaulaa 1cm jäljellä ja kiinni on (hieman kyllä oli kovakouraista tutkintaa).... Päällisin puolin paineli masua ja sanoi että vauva ei ole kiinnittynyt !!!!! Neuvolassa kaks viikkoa jo sanottu että on kiinnittynyt... Niin ja sanoi myös että ei tuo kyllä yli 4kg painava ole.. :LOL: Saas nähä ! :D Ei edes ultrannut tms...
Seuraavaksi tiistaina taas kontrolliin.... Lääkäri ei edes kysyny mun vointia tms. Totes vaan että katotaas kohdunkaulan tilanne ni pääset koti. Kaikki kuulemma mennyt niin hyvin raskaudessa.
Että ei tänään sitten vielä saatu tyttö maailmaan...

Onnea taas vauvautuneille ! :flower:

Ninzi & Tyllerö 41+3 (odotus jatkuu...)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: petite
Täälläkin ollaan ihan turvallisesti kasassa.. Tuli nukuttuakin reilu 12h, joten ei siis supistele, vieläkään. Tänään mennään rivakalle kävelylenkille miehen kanssa, se meinaan sai viimeksikin torstaina supistelemaan pitkin yötä. Innostuinkin nyt sitten remontteeraamaan tuota meidän eteisen seinää, johon potkaisin alkuraskauden hormonikiukuissani ISON reiän :D Mies kittas sen ja nyt pitäis maalata se ens viikolla. Väri on jo päätetty ja nyt piirtelen siihen vielä sablonin jolla siihen maalaan päälle :) Netistä löyty jo idea ja täällä on tulostin tänää laulanu kun koittanu saada sellasta kuvaajosta pääsis piirtää sit tarkemmin ja sit se pitää vielä siirtää kalvolle. Eli nyt kun mä keksin jotain kivaa ja tärkeetä tekemistä ni saletisti ens viikolla ollaankin sairaalassa :stick:

Ja huomenna saattaakin olla että mammalla vaihtuu auto :) Käytiin eilen kattoos yhtä farkku volvoa, joka oli jo varattu mut ei se sieltä liikkeestä kyl sit lähteny mihinkään. Kauppiaan kanssa sovittiin että soittaa isännälle maanantaina, joten näillä näkymin mulla on uus auto huomenna!! :) Ei tarvii sitten hirveesti punnertaa vaunuja takakonttiin kun sinne ne mahtuu ihan helposti.

Ainiin, nyytin saaneille paljon paljon onnea!! :flower:

inieh ja tyyppi 38+6 (huomenna poksuu)
 
Onnea kaikille vauvoista <3

Kiitos myös synnytystarinoista, mä en osaa vielä jännittää omaa synnytystä mitenkään, enkä edes ajattele et sellainen on oikeasti edessä niin en jätä lukematta :)
Etenkin emilienin tarinaa oli mielenkiintoista lukea, hurjaa :D

Olin perjantaina neuvolassa, viikkoja 38+0 silloin ja sf-mitan ja vyötärömitan perusteella n.3350g oli pienen paino, yliajalle ei terkan mukaan mentäis ja toivotteli siinä lähtiessä että "toivottavasti nähdään vielä viikon päästä!". Mulla ei kyllä oo ollenkaan synnyttämään lähtemisfiilistä. Te ootte kaikki täällä niin kovasti kipuilleet ja supistelleet, viettäneet unettomia öitä ja mä vaan nukun yöni sujuvasti, käyn kerran ehkä vessassa ja sit jatkan taas tyytyväisenä uniani. Mitkä menkkakivut, supistelut..? Bläh :ashamed: Just viime yönä nukuin 11h, 8h unien jälkeen kävin vessassa ja sit taas tyytyväisenä koisimaan.

Ainoa kiusa on nuo nesteturvottelut. Jotain ihan random-kipuja silloin tällöin tuntuu mutta ne on tosiaan niiiin harvinaisia ettei sellaisia ees muistele. Viikko sitten tais tyyppi änkeytyä alemmas, silloin tuntu vähän ilkeeltä kävellä kun joka askeleella vähän sattui ja sit on liikkeet lieventyneet vähäsen eli ilmeisesti jonkunlaista laskeutumista ollut meneillään... Ja hikka tuntui yks aamu jossain omassa takapuolessa kun koneella istuskelin :D Sukkiksia vähän joskus. Huoh, jotain merkkejä ois ihan kiva saada vaikka jotkut sanookin ettei heille oo tullut mitään erityisempiä tuntemuksia kuin vasta sitten kun on synnyttämään lähdetty.
 
Onnea kaikille muillekin vauvansa saaneille :)

Emilienillä ollut hurja synnytys. Onneksi kaikki meni kuiten hyvin :)

Tuosta lähemmästä 4kg:n painosta. En kyllä muuta eroa huomannut ponnistusvaiheessa ja vauvan ulostulossa kuin sen että tuntui hiukan "raskaalta" työnnellä sitä vauvaa ulos muttei mitenkään huomattavasti. Olin ihan yllättynyt että poika oli noinkin painava. Kai se merkkaa enemmän siinä ulos tulossa että mikä sen pään ympärysmitta on ja missä asennossa se pää on tulossa. Ponnistusvaihe kesti nyt 13min kun 500g kevyemmältä siskoltaan se kesti vain 4min :)

Tsemppiä odottajille! Kyllä ne nyytit sieltä ajallaan tulevat. Ja voin kyllä lämpimästi suositella sitä vyöhyketerapiaa ;)

Numbatti
 
Kertomus: juu sama täällä, ei tuntemuksia (ja hyvä näin) :)
Toki jos olisi vaivoja niin sitten varmasti toivoisi että alkaisipa jo synnytys. Mutta näin muutoin sitä toivoo että vauva saisi kasvaa masussa mahdollisimman pitkään...
Yöunet on sen 12h :LOL:

Samuelinäiti: Itselläni kans sektio edessä. Pitääkö KAIKKI korut ja lävistykset ottaa pois?
Kiva irroittaminen sitten edessä :rolleyes:
 
Laitoin yhteen hoitolaan sähköpostilla tiedustelua josko niillä olis lähiaikoina vapaata aikaa vyöhyketerapiaan.. Mä alan olla niiiiiiin hermoraunio jo! Ruoka palo äsken pohjaan kun unohduin koneelle ja sitte meni kattilakin pilalle ja ja ja :'( Äijä vaan makaa ja pelaa. Lupas kyllä lähtee mun kanssa kävelemään, mut kun pitäis sit lähtee niin alkaa varmaan taas se kitinä ku kaikki on paskaa ja käveleminen on ihan perseestä jne.

Lievitin hiukan pahaa mieltä shoppaamalla vähän ellokselta :p Eilen löysin pari ihanaa neuletta kirpparilta ja sit piti tänää viel keksiä jotain kivaa.. Laskua ootellessa..

Puhelinkin soinu tänää kun äiti ja yks kaveri soitellu mut mulla on äänettömällä ja laitoin vaan niille viestiä että enköhän mä sit ilmota jos/kun lähetään ja en aio vastata puhelimeen joten palataan asiaan.

Taas vaan omaa napaa, pahoittelut siitä. Aika monta meitä on samassa veneessä ja tuntuu että aika ei kulje enää mihinkään. Kohta sinne lenkille hakemaan supistuksia, ja tää mammahan sitten kanssa kipittää menemään :D
 
j_enna Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:

Uusäippä78 Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

inieh Onnea uudesta autosta! :)

Ninzi Olen aika ihmeissäni, ettei lääkäri ultrannut sinua ja tarkistanut vauvan kokoa sillä tavalla. Olen koko ajan elänyt iloisesti sellaisessa oletuksessa, että ultra kuuluu yliaikakontrolliin ilman muuta. Ja sinun vointisi olisi pitänyt kysyä heti ensimmäiseksi!

ON Teki hyvää käydä tuulettumassa tädin kutsuilla. Eipähän tullut hermoiltua synnytystä ja pelättyä, että mitä kaikkea voi mennä pieleen, sillä tänä aamuna tuli ekaa kertaa mieleen kaikenlaisia kauhukuvia... Onneksi kutsuilla ne ajatukset kaikkosivat.:) Tapasin pitkästä aikaa kaksi serkkuani ja juttelin yhden serkun kanssa hänen kohta kaksivuotiaansa synnytyksestä. Minulle toivotettiin onnea "jakaantumiseen".;) Pientä selkäjomotusta lukuunottamatta mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, joten kiintoisaa tietää mikä on tilanne yliaikakontrollissa huomenna.
 
No nyt meni täälläkin viime yö valvomisten merkeissä. Illasta alkoi kunnolla kipeät supistukset, siis semmoiset, että sattuu tosissaan. Illasta pari tuntia niitä tuli 5-10 min välillä. Yöllä heräilin niihin/valvoin. Aamusta supparit jatkui, päivällä parin tunnin lenkin jälkeen ne otti ja rauhoittui. Ja nyt illasta näyttää palailevan, mutta kivuttomampina kuin mitä ne yölliset oli.
Oon tänään ollut aika henkisesti loppu supistusten kanssa, koska ne ei ihmeemmin tee kohdunsuulle mitään, tai no, on se nyt lyhentynyt senttiin, semmoisesta 2,5 sentistä mitä oli kanavan pituus vielä eilen. Mutta yhä vaan sen 2 cm auki. Vauva tosin oli yön aikana selvästi laskeutunut entisestään, huomasi ihan mahan päältä. Nyt jännittää meneekö yö taas kipujen/valvomisten kanssa. Kun noi supistukset nyt vaan voimistuisi ja säännöllistyisi niin vois päästä hiljalleen synnyttämäänkin...

Saraella + masu 39+2
 
inffis en tiedä pitääkö koska mulla on lävistys ainoastaan kielessä enään ja se ei luonnollisesti häiritse toimenpidettä. korujakaan en aamulla laittanut, korviksia tms mutta jos sulla esim. napakoru on paikoillaan (mulla ei olis ikinä pysyny, niin hirveät arvet on mahassa muistuttelemassa että kyllä oli nahkakireellä että revenny ois) niin eiköhän se kannata ottaa poies.

onnea vauvautuneille! :) :flower:
 
Inffis86 Mä sit taas toivon että tää tulis ulos jo :D Vaikkei mitään vaivaisuuksia oo tuolla vatsan ja lantion seudulla tai alakerrassa niin nuo nesteturvotukset ahdistaa, ne aiheuttaa kipua ja yleisesti ottaen tuntuu kaikki housujen ja sukkien pukemiset vaikeelta jo :p Valmiita kun oltais jo, enää vaan pyöristytään ja lihotaan tuolla sisuksissa :D

Mulla on nesteiden takia rappusten alasmeno esimerkiks tosi tuskasen olosta ja se näyttää ihan siltä kun sattuis enemmänkin just tonne vauvaseudulle mut ei, kun ihan pelkästään turvonneet jalkapöydät ja nilkat särkee kun iho siinä välissä menee poimulle ja se sattuu! Ihan kosketusarat. Jos joku niihin koskis ni tappaisin!

Tiistaina ois ultraa tiedossa heti aamulla, kiva päästä kuulemaan tarkempi kokoarvio kun tuo neuvolan painoarvio oli ihan vaan mittanauhoilla tehty, sf-mitta ja vyötärö. Vyötärö mulla oli 99cm, ei ees metriä! :D Sf 34cm. Se kasvailee sentin viikossa, kuulemma ihan ok. Painoa oliki tullu semmonen 2kg/vk ja sen suhteen voi vaan todeta et millä **tulla, nestemäärät vaan kasvaa ja kasvaa koska ihan rehellisesti, mun syömisellä sitä painoa ei kasvateta. Kokonaismäärä mitä nyt on tullut, on 20kg ja siitä melkein 10kg ihan pienessä ajassa eikä mitään muutosta ruokavaliossa, syön tosi paljon hevi-osaston tuotteita koska ne vaan kuuluu mun "raskaushimoihin" :) Tosi vähän mitään herkkuosaston juttuja.
 
Hemami Paljon onnea pikku prinsessasta! :flower:

Saraella Paljon tsemppiä kipujen kanssa!

Kertomus Nuo jalkakivut kuullostivat hurjalta, paljon tsemppiä niiden kanssa.

ON Muutama tunti ja on aika lähteä yliaikakontrolliin. Nyt olo on tyyni ja rauhallinen, mutta tunnen itseni; jännitys alkaa viimeistään siinä vaiheessa, kun mies tulee hakemaan ja synnärille päästessä on jo melkoinen. Sairaalakassi lähtee mukaan, koska kätilö sanoi, että se kannattaa olla mukana, sillä käynnistys on mahdollinen. Sukulaiset olivat eilen aivan varmoja, että tänään on käynnistys. Minä taas lähden siitä, että tilanne tarkistetaan, toivottavasti saan uuden painoarvion ja muuta en lähde veikkailemaan. Sen näkee sitten.

Paljon tsemppiä odottelijoille! Paljon tsemppiä vauva-arkea eläville! :)

Luckygirl & Vintiö 41+2
 

Yhteistyössä