**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Onko kaikki loputkin jo synnyttämässä kun aamu ollut ihan hiljaista !! :p :LOL:

Täällä vaan odotellaan että kohta pääsee sinne kontrolliin.

Yöllä heräsin supistukseen. Tällä kertaa tunnistin oikeasti suppariksi, sen verta tuntu ja maha meni neliöksi... Supistus kuitenkin laantui kun kävin vessassa rakon tyhjäämässä... :headwall:

Ninzi & Tyllerö 41+5
 
Onhan täällä vielä kasassa olevia mammoja yllin kyllin :D

Liikkeet Onhan nuo tosiaan jotenkin vaimentuneet, ja sellaista möyrintää tuntuu enimmäkseen, potkujakin satelee välistä onneksi.
Joitain liikkeitä ei edes tunne vaan ne näkee vaan kun massua katselee, luulisi sellaisen möyrinnän tuntuvan edes jossain. :)

Stressi ei vaan ole hyväksi, pitää ajatella positiivisesti!

Kutinat jatkuu eli raapsraapsraaps.
Rasvauksella pysyy ihan kiitettävästi aisoissa, eli josko ei tuota hepatoosia olisi kuitenkaan. Neuvolassa sanoivat että eivät usko sen sitä olevan, tarkastellaan torstaina tilannetta uudestaan. Aikoivat kiinnittää erityisesti huomiota mun ihon kuntoon, eli lääkäri tsekkaa onko se se mikä kutisee :D

Täällä ei vauva näytä edelleenkään mitään merkkejä ulostulosta.
Repäisykipuja tulee taas urakalla, nytkin päällä ilkeä jomotus. |O

Sitten hyviin uutisiin, me ostettiin eilen astianpesukone! :LOL:
6vuoden käsintiskailut on vihdoin ohitse, oli tuo jo aikakin.:ashamed:

Verenpaineet on itsellä ainakin vielä normaalin rajamailla?
Yleensä alapaineet huitelee 60 paikkeilla, nyt viimeksi mitatessa oli 70 kieppeillä.

Miehelläkin on vapaapäivä tänään, jos lähtisi puuhastelemaan jotain mukavaa!

Loppuun kiitos synnytyskertomuksista ja onnea taasen vaavin syliin saaneille. :)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Täällä ei ainakaan oll missään synnyttämässä. :headwall: Eilen kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä ulossavustus ajatuksella - noh, pari suht kivutonta supistusta loppulenkistä ei muuta. Saunaan saman tien - Kirppu vaan innostuu liikkumaan ei muuta. Mä luovutan. Tätä mukulaa ei saa ulos mitenkään ja oon ihan varma, että käynnistykseen menee...

Yöt on perseestä ei saa nukuttua, päätä särkee vähintäänkin joka aamu ja ilta. Mä oon niin väsyny omaan olotilaani, että iltasin vaan tulee itkettyä. Vielä 3viikkoa tätä? Voi kiesus... Noh, iltapäivästä pääsee itkemään neuvolaan oloa. Lisäksi mua on alkanu pelottaa ihan älyttömästi, että tää mukula kasvaa koko arviosta huolimati 5kg:n kokoseksi. Helteiden tuomat plussa turvotukset ei oo lähteny mihinkään ja mä tietty aattelen, että muksu on kasvanu yhtäkkiä kilon viikossa. Mua oikeesti on alkanu pelottaan, että mä en saa työnnettyä ulos tätä... Ja mä pelkään tämän olevan suunnaton jättiläinen käynnistyksessä...

Taika ja Kirppu, joka ilkeyksissään ei tule ulos! 39+0
 
Viimeksi muokattu:
surusilmät onnea uudesta perheen jäsenestä, tiskikoneesta! :LOL: kun muutettiin ekaan kämppäämme niin oltiin 6kk ilman konetta, oli ihan yhtä tuskaa et hatun nosto tosta kuudesta vuodesta!! sinnikkäästi ootte omin kätösin puuhaillu :D tos ajas mä olisin siirtynyt jo kertakäyttö lautasiin :D
 
Täältä löytyy myös yksi odottaja. Huomenna viimeinen neuvola ja sitten soittoa äippäpolille. Katsotaan syntyykö pieni tällä vai ensi viikolla. =)

Jaksamisia kaikille viimeisiin viikkoihin! :hug:

Taiteilijatar ja Tättägluu 41+2
 
Hellou!

Koitan kirjotella jonkinmoista synnytyskertomusta tosin puhelimella kirjotan niin voi olla virheitä :)

Eli mulla alkoi torstain-perjantain välisenä yönä kipeät epäsäännölliset supistukset jotka jatkuivat lauantai iltaan asti epäsäännöllisinä. Limatulppakin irtosi silloin torstaina. En saanut siis nukuttua to-su aikana kuin muutaman hassun tunnin, suoistukset oli niin tuskasia et huusin aina kivusta. Lauantaina kävimme ensin kahdesti synnärillä mut paikat oli vain sormelle auki ja supisteli epäsäännöllisesti niin laittoivat aina kotiin. Sitten la iltana olimme menossa nukkumaan, pääsin sänkyyn ja alkoi ne säännölliset supistukset n.5-10 min välein. Aina supistaessa nousin kävelemään itkin ja huusin kunnes tuli vain tunne et nyt lähdetään en kestä tätä tuskaa enään.. Puimme vaatteet ja lähdimme jälleen ajamaan synnäriä kohti jo siis kolmatta kertaa sille päivälle..

Sinne päästyämme minulle tehtiin sisätutkimus joka osoitti taas että edelleen yhdelle sormelle auki mut kaula hävinnyt. Olisivat vielä laittaneet kotiin/osastolla odottamaan mutta yhtekkiä vauvan sydänäänet meni alas ja lääkärikutsuttiin paikalle. Nopeasto ne palasi ennalleen eikä vauvalla ollut hätää. Pääsimme kuitenkin saliin koska tilaa oli ja halusivat vähän seurailla sydänääniä. Minulla tuskat olivat aivan kamalat ja kokeilinkin heti alkuun ilokaasua-ei auttanut. Sitten pyysin et jotain pakko saada ja sain kohdunkaula puudutteen joka auttoi n.10 minuuttia. Kipu vain lisääntyi ja pyysin kätilöä jälleen käymään, olin 3,5cm auki ja kätilö alkoi tilaamaan anestesia lääkäriä että saisin sen epiduraalin. Sen sain siis silloin su aamuna n klo 8. Sen saatuani kivut ja tuskat loppuivat, olin ihan poikki ja nukuimme miehen kanssa tuossa välissä pari tuntia.

Supistukset alkoivt tihenemään ja tulikin jossain vaiheessa n.1min välein. Pyysin jossain vaiheessa kätilöä katsomaan paljonko olen auki ja olin 4cm. Ei muutako makoilin vain ja juttelin miehen kanssa, olo olo tuolloin taivaallinen. Sitten joskus 14:00 aloin tunte supistukset paineena takapuolessa.. Kipu voimistui ja voimistui enkä pystynyt olemaan enää paikallani vaikka pakko oli. Kätilö katsoi ja olin 6cm auki. Tuosta n.20 minsaa jouduin taas kutsua kätilön koska oli niin sietämätön olo, olinkin yhtekkiä 10cm auki ja sain luvan alkaa ponnistaa...

Ponnistus vaihe oli yhtä tuskaa.. Voimat olivat aivan lopussa vähien yöunten ansiosta, en ollut voinut syödä ja oksetti. Pakko olin ponnistaa kuitenkin. Kun ponnistus vaihe oli kestänyt tunnin aloin olemaan jo täysin poikki. En jaksanut enää. Pakko oli ja viimeisillä voimillani ponnistelin vielä viimeiset ponnistukset. Eppari jouduttiin tehä koska mun voimat tosiaan oli loppu niin auttoi vähäsen. Sitten tasan kello 16:00 pieni tyttömme syntyi ja kivut unohtuivat heti. Tunne oli uskomaton <3 silti jäi pieni kammo synnytyksestä mutta jospa sekin menisi ajan kanssa ohi. Synnytykseni oli todella pitkä ja kaikinpuolin aika rankka. Pituus siis: 1 vaihe 18,50h 2 vaihe 1,10h ja 3 vaihe 10min.

Siinäpä pieni rustaus..:D saatamme päästä jo tänään vauvan kanssa kotiin mikä olisi niin ihanaa, en tykkää sairaaloista :D

Mutta nyt tsempit vielä Odottaville ja kaikille muillekkin vauvan saaneille onnittelut :flower:

Hemami ja tyttö 2pv <3
 
Mennikkö Paljon onnea pikku prinssistä! :flower:
Ja kiitos synnytyskertomuksesta.:)

Hemami Kiitos synnytyskertomuksesta. :)

Ninzi Toiveajattelua...:D Mutta sinä saatat olla käynnistyksessä jo tänään.;) Paljon tsemppiä yliaikaiskontrolliin!:)

Surusilmät Ihanaa, että lääkäri tsekkaa kutinan, toivottavasti siihen löytyy pian apua. Ja onnea tiskikoneesta!:) Minulle ainakin sanottiin, että 120/80 on normaali verenpaine, joten miten minä asian käsitän, sinulla on hyvät alapaineet. Minä ainakin olen aina innoissani, kun alapaine alkaa 7:lla, alkuraskaudessa oli myös 60-jotakin lukuja.

ON Sisätutkimuksesta ei sitten seurannut supistuksen supistusta, jomotuskin meni ohi. Keho on arka, tuli hieman vuotoa, mutta siinäpäs se. Vintiö ilmeisesti todellakin haluaa, että hänet häädetään pihalle käynnistyksellä.:LOL: Mikään ei viittaa, että pikkuinen olisi oma-alotteisesti tulossa. Jollei tilanne muutu parin päivän aikana, niin kaiketi synnytys käynnistetään joko torstaina tai viimeistään maanantaina.

Luckygirl & Vintiö 41+3
 
Heihei!

Täälläkin on vielä yksi kasassa oleva! :wave:

Ei niin minkäänlaisia tuntemuksia että olis pois tulossa :D Alkaa jo epätoivo iskemään vaikka ei viikkoja "vielä" kuitenkaan ole kuin se 38+6.. Ja nukkuakin pystyn tosi hyvin, ei sen kanssakaan mitään ongelmaa..

Täälläkin vauvan liikkeet vähentyneet tosi paljon :O Ennen tosi vilkas lapsi on nyt kuin sitä ei olisikaan, tosin sillon tällön pientä liikehdintää on mut aika harvakseltaan kuitenki eikä aina ala liikkumaan edes silloin kun mahaa heiluttaa ja tökkii...
Välistä meinaa stressi iskeä liikkeiden takia mut kun kuitenkin välillä tuntuu mut väkisin tässä alkaa miettiin että onko kaikki ok..?
Tosin terkka sanoi että tila alkaa loppumaan ja joitakin liikkeitä ei vaan tunne mut jotakin pitäs tuntea kuitenkin... On se tämä odotus yhtä stressaamista :D

Ja tais tulla nyt tosi sekava tekstikin :ashamed:

Mukavaa päivää ja jaksamisia kaikille!

AEA88 38+6
 
Luckygirl Näinköhän sitä ollaan sitten samaan aikaan käynnistyksessä? =) Naistenklinikallehan oot menossa? Oon jo henkisesti varautun, et käynnistellään ja aikaisintaan ensiviikon puolella. Tuskinpa viikonloppua vasten lähtevät käynnistämään...
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitähän mun piti vielä kirjottaa että mulla oli nuo verenpaineet 121/85 ja olivat huolissaan jonka takia sitten jouduin "ns" tarkistus käynnille ja silloinkin oli paineet 121/81 mut mitään kummempaa kommenttia ei tullut siitä... :confused:
 
Taika78 Paljon tsemppiä ja voimia! :hug:

AEA88 Todella hyvä tietää, että sinun kohdallasi verenpaineisiin on kiinnitetty huomiota jo alapainelukemasta 85. Minulle neuvolassa tosiaan sanottiin, että kannattaa huolestua vasta, kun lukema on 90 tai sen yli ja soittaa heti, kun kahdella kotimittauksella (joiden välissä on 10 minuuttia) tuo lukema ylittyy. Kun se tapahtui viikonloppuna, soitin synnärin päivystykseen, jossa ei myöskään huolestuttu, kun muita huolestuttavia oireita ei ollut. Minä olen ollut tarkkana lukemien suhteen, koska äidilläni verenpaine nousi korkealle juuri raskauden aikana ja siitä seurasi sairasloma ja se oli vaikuttamassa myös siihen, että synnyin sektiolla rv 38. Ya-kontrollissa molemmat alapaineet olivat 90-jotakin, mutta niistä ei huolestuttu, koska pissanäyte oli puhdas ja muita oireita ei ollut.

Taiteilijatar Tarkoitus on mennä Naistenklinikalle. Siellä olimme eilen ja torstaina uudelleen, jos pikkuinen ei toisin päätä.:) On täysin mahdollista, että olemme siellä samaan aikaan käynnistyksessä.:) Minua kyllä huvittaa jo etukäteen, että saatan palata osastolle 42 käynnistykseen, kun olin aiemmin siellä sen vuoksi, että vauva saattaa syntyä liian aikaisin...;) En tosin vielä yhtään tiedä, että mitä käynnistysmetodia kohdallani mahdollisesti käytetään, siitä ei vielä puhuttu. Minäkin luulin, ettei viikonloppua vasten käynnistetä, mutta ainakin torstaina käynnistys on mahdollinen, niin meille kerrottiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ss Onnea tiskikoneesta! :D Se on sitä arjen luksusta josta ei sitten enää voikaan luopua :) Nimim. Meilläkin oltiin 4,5v ilman tiskaria.

( . ) Täällä sit ollaankin tulossa kipeäks :( Kurkku niin perhanan kipeä ja olo on ku jyrän alle jääny.. :snotty: Miehenkin lähetin yksin kauppaan kun en jaksanu lähteä mukaan. Nyt jos pitäis lähtee synnyttämään ni ei siitä kyllä tulis mitään. Jos lämpö nousee niin sit vaan kuumaa viinimarjamehua ja peiton alle. Osasyynä tähän vois olla eilinen, kun hypin koko päivän toppi päällä ja oli aika kylmä sää.

inieh ja tyyppi 39+1
 
Onnittelut vauvan saaneille!!!¨

(.) No täällä ollaan edelleen myös:wave: Ja ei oikein mitään tuntemuksia kuin että vauva kyllä ihan liikkuu tuolla mahassa. Itsellä sellainen fiilis että jos nyt ei synny, niin sais mennä sitten viikonlopun yli. kauheasti olis suunnitelmia, niin vähän kyllä harmittais. Ainakin näin etukäteen ajateltuna. Mutta kun näin hiljaista on supistusten osalta, niin eipä taida tämäkään vauva ilman häätämistä täältä mun mahasta lähteä:) Huomenna olis normi neuvola. Torstaita odotan ehkä enemmän kun silloin on se äitipoliaika. Kuulee sitten mitä meinaavat. (Käynnistys?) No eipä tässä ole aikaa muutenkaan enää paljoa jäljellä. Lähden nyt kaupassa käymään. Ei jaksa vain kotona nyhjöttää ja odotella.

petite ja pieni 39+2
 
Luckygirl Ok. Hyvä tietää. :) Jotenkin sitä vain ajattelee, etteivät tee "operaatioita" viikonloppua vasten (ainekaan perjantaina), kun saattaa venyä. Itsellä tosiaan ei ole vielä tarkempaa tietoa käynnistyksestä. Enemmän selviää huomenna, kun neuvolan jälkeen soittelen tuonne polille. :)
Toivo elää, että pieni vielä yllättää skeptiset vanhempansa. ;)
 
ei tääläkään ole mihinkään päästy. Ei vieläkään mitään oireita, paitsi mielettömän kipeä alavatsa. Eilen neuvolassa totesi että sf-mittakin on kasvanut 4päivän sisällä 2cm, vaikka vauva laskeutunut. minkäköhän kokoinen jättiläinen sieltä oikein tulee. Sitten joskus.. Olen kyllä niin kypsä kanssa tähän. Maanantaina sitten sinne yliaikaiskontrolliin jos ennen sitä ei mitään tapahdu. tuskin.

jaksamista teitille, itse ainakin niin väsynyt että huhuh.

ja kiitos synnytyskertomuksista taasen, ja onnea vauvalliset!

P ja A 40+6..
 
Juu, täälläkin nyt yli vuorokauden suht säännöllisten, mutta vain semi-kipeiden supistusten jälkeen alkaa olemaan alavatsa aika pirun hellänä ja hermot riekaleina. Mulla alkanut ihan tosissaan huolestuttamaan, että väsyykö mulla kohtu tästä jatkuvasta supistelusta ja ei sitten jaksa varsinaista synnytystä ja varsinkaan ponnistusvaihetta.

Neuvolassa tuli käytyä. Kun menin sanomaan, että ei mulla ainakaan oo verenpaine noussut, niin nyt oli sitten alapaine melkein 20 mmhg korkeampi kuin on edellisillä kerroilla ollut, mutta ei tähän mitään huomiota kiinnitetty kun oli siis 78. Proteiini oli kun sitä tarkastelin, niin minimaalisen heikko plussa, joten siis menee negatiivisen piikkiin, mutta oli se pikkuisen väriä vaihtanut viime viikon käynnistä. Mulla on liian tylsää, kun jaksan vatvoa mitättömiä asioita. Lisäksi tämä odottelu käy kalliiksi, kun olen alkanut ostelemaan nettikaupoista tavaraa.

Sf-mitta oli noussut 1cm viime viikosta ja paino sitten 400g. Syke oli välistä alle 120 ja ei noussut kutkutteluista huolimatta kuin max 134. Viime viikolla kun huiteli sielä 160 paikkeilla, kun heräteltiin unesta vauvaa.

Ens viikolle saan sitten kaks aikaa. Ensin lasketun ajan käynti sitten loppuviikosta käynti, jossa varattais yliaikakontrolliin aikaa. Hitto vie, toivottavasti ei menis sinne yliaikakontrolliin. Mies ei voi ottaa töistä vapaata ja joutuisin itekseni sitten ajelemaan sen melkein 300km lenkin, jota en edes taida uskaltaa tehdä. Ei ihan viitti bussillakaan lähteä, eikä tosiaankaan kiinnosta kenenkään seura sellaisella reissulla :D

Pelot on täälläkin arkipäivää. Keksin joka päivä jotain uutta murehdittavaa liittyen raskauteen ja synnytykseen. Mutta toisaalta tiedän olevani aivan yhtä stressissä vauvan syntymän jälkeen kätkytkuoleman mahdollisuudesta ja siitä eteenpäin kun vauva/taapero liikkuu tapaturmista ja sitten kaiken maailman huolet iskee päälle kavereista ja elämässä pärjäämisestä jne. Plaaah. Osaispa sitä olla rento.

Eilen kun oli se vaimeiden liikkeiden päivä niin tää vauva otti kyllä sitten yöllä takasin. Oli oikeasti varmaan 3h putki kun joka raajaa ojenneltiin ja pää nitku valmiiksi kipeää häpyliitosta vasten.

rv 39+2
 
Kontrollissa käyty taas...

TORSTAINA mennää käynnistykseen aamusta ! :D

Ihanaa kun on nyt joku päivämäärä millon alkaa tapahtua.
Ainut APUA tässä on vaan se, et painoarvio oli tytöllä maksimissaan 4,7kg !!!!!! Eli se siitä pienestä!!! : / :O Alimmillaan näytti 3,9kg. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin et arvio on yläkanttiin, eikä todellakaan alakanttiin. :O

Mä niin tuun repee kahtia !!!!!!!! :'(
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Kiva tietää, että en oo ainoa, jolla ei oo suuremmin oireita. No, jospa meilläkin kohta sitten alkais jotaki tapahtua...

Ninzi; Eikös tuolla arviolla pitäs jo saada sectio? Jösses, on sun vauvalla kokoa. Oliko aiempaa arviota? Meijän Kirppu arvioitiin n. 4kg painavaksi laskettuna aikana. Ja pitkäkin varmaan on ku mä oon 173 ja mies yli 190cm. Tuntuu, että koko kohtu on täynnä vauvaa...

(.)
Neuvolassa käyty ja masennuttiin yhessä nlatätin kanssa. Molemmat esitettiin toive, ettei mun enää ens viikolla tarvi käyä vaan tämä tulis laskettuna aikana ulos - ja toivottiin ettei paljoo mee ylikään just tuon koko arvion takia. Nlatäti vähän runno masun päältä, jos jotaki sais aikaseksi. Kuulemma Kirppu on kiinnittyny mutta sais sukeltaa vielä paremmin häpyluun alle, ottaa siihen kuulemma pää kiinni.

Sit mua moititttiin syömisistä. Kirpun syke oli 125 ja aiemmin huidellu siellä 148-160 korvilla. Kuulemma syön liian harvoin eli jatkossa pitää ehottomasti pitää kiinni siitä, että ruokien väli ei veny yli 4tunnin. Ja käynnistyksen tässä vaiheessa saa kuulemma sillä, että sokerit alkaa olemaan toistuvasti yli viitearvojen.. Mitä mulla ei siis oo kahta kertaa lukuunottamatta ollu kertaakaan. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Mulla oli vkolla 38+2 pa 3,5kg. Aika hurjalta kuullostaa tuo kasvupyrähdys kyllä... :O
Mie niin viel painon lapulla sille sunnuntaiselle lääkärille, joka käsikopelolla tunnusteli ja sano ettei oo yli 4kg :LOL:

Ninzi & Tyllerö 41+5
 
Ninzi Mahtavaa, että sait käynnistyspäivän ja painoarvion.:)
Nyt huomaa, miten tärkeää tarkka painoarvio on. Pidän peukkuja, että pikkuisesi on lähempänä 4 kiloa kuin viittä. Täytyy tunnustaa, että jos lääkäri olisi eilen sanonut ultran jälkeen, että painoarvio on 4,7kg, niin olisin todellakin alkanut puhua mahdollisuudesta saada sektio.:O Mitä sinulle muuten sanottiin sektiomahdollisuudesta? Luvattiinko, että se on mahdollinen, jos synnytys ei edisty tai vastaavaa?

Ja käy ehdottomasti kertomassa sille aikaisemmalle lääkärille, että arvio meni metsään!
 
Luckygirl: Ei mainittu sectiota sanallakaan.. Enkä siin järkytyksessä osan kysyä. Puhuttiin vaan että aloitetaan tabletein tuo käynnistys kun kohdunkaula on vielä kiinni... Tai no torstaina tietty ensin lääkäriaika.. Täytyykin kysyä tuota sectio asiaa...
 

Yhteistyössä