**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

AEA88:Täällä on kanssa pallo jalkojen välissä tunne koko ajan, varsinkin jos on hetkenkin pidempään jaloillaan. Inhan tuntuista, aiheuttaa ainakin mulla sen että vähänkin jos on pissa hätä, sattuu alavatsaan niin perhanan paljon !

Ja täällä on noita kotikonsteja kanssa kokeiltu, joka päivä imuroinnut, leiponut jotain (tulee seistyä siinä samalla mukavan kauan), ravannut rappusia, ollaan tehty tooodella pitkiä kävelylenkkejä, paineltu aku-pisteitä, tehty kyykkyjumppaa ja jopa harrastettu seksiä :D Mutta ei mistään mitään. Leipominen muutaman supparin toi, mutta thats it. Viikkoja kumminkin sen verran että uskoisi että jotain voisi kohta tapahtua ! Piimän juontia en tosin ole vielä kokeillut, mutta sen taidan suosiolla skipata :p

että jos jollain on jotain hyviä vinkkejä, niin otan mieluusti niitä myös vastaan ;)

poksahdus 41-vkoa..
 
  • Tykkää
Reactions: AEA88
Mulla tuli eilen tämä pallo tuonne jalkojen väliin ja kävely on sen näköstä niinku oisin ankan ja pingviinin risteytys :LOL:
Oon kans kuullu tuon piimän juonnin ja toinen on vadelmanlehti tee, en vaan ymmärrä että mihin niitten teho sitten perustuu :D Ja kuinka litra tolkulla sitä pitäis juoda :D

Ja täällä kans toinen joka mielellään ottaa vastaan hyviä vinkkejä! Että antaa tulla vaan :D
 
Höh, mä en saa iteltäni mitään jalkapohjan akupisteitä hieroskeltua ja paineltua :p Mikäs toi piimänjuonti on? Litratolkulla? :D Seksikin on vähän hankalaa näin yksinään. Kun siinä taitaa nimenomaan olla se sperman jonkun ainesosan aiheuttama juttu joka kypsyttää kohdunsuuta tai jotain? Ei niinkään se itse jyystäminen :D

Huomaa että täällä on elokuisia kotona kärvistelemässä viimepäivinään, meidän ketju on lähes koko ajan ylimmäisten joukossa ja päivässä tulee sivukaupalla tekstiä :D
 
Täälläkin tulee tuttavilta kuulemma joko kyselyitä, onneksi ei mulle vaan äitille :LOL:
Anoppikaan ei soita kun korkeintaan kerran viikossa ja kysy vointia, tosin ei minulta vaan mieheltäni :) Oma äitikin pirauttelee vain pari kertaa viikossa ja kysyy vointia. Nyt kyllä viimeksi sanoi että ilmoitathan heti jos jotain tapahtuu. Tuumiskelin että en varmaan ilmoita kun ajattelin olla asiasta ihan hiljaa ja kertoa vasta parin viikon päästä uutiset.

Tuntemuksia ei ole sitten mitään, tyyliin ei edes supistele.
Seksiä meillä ei harrasteta, viimeksi sitä oli 8kk sitten, Saunaan en mene sillä iho on yllätys yllätys kuiva jo muutenkin. Hyvä kun suihkussa pystyy pari minuuttia olemaan. :LOL:
Siivoan joka päivä. Oikein ahkerasti, noiden kahden muun ässän edestäkin.
Vaan ei se mitään tuntemuksia tee, ompahan perskeleen puhdasta :LOL:

Ainoa pallo mikä mulla tuntuu on tossa vatsanseutuvilla, eli haarojenvälissä ei minkäänsortin pallukoita ainakaan tällä mammalla :headwall:
Nyt ehkä tuntuu siltä ja näyttää että masu olisi hiukan laskeutunut, tai sitten se on vain toiveajattelua.

Voikun vaavi tulisi jo :stick:

Huomenna neuvolaan!
 
Tsemppiä kaikille vauvoja vielä masussa kantaville, kyllä ne sieltä pian tulee!!

Mirkku: Vinkkejä miten helpottaa vauvan oloa masukipujen kanssa??

Meillä kanssa neiti 3 viikkoa kärsii masuvaivoista.. Erityisesti illalla ja alkuyöstä itkettää vatsanväänteet. Imetän häntä ja lisäksi annetaan pari kertaa illan/alkuyön aikana korviketta kun nälkä tuntuu vielä olevan, ja siksi että mä saan nukuttua muutaman tunnin "putkeen". Yölläkin vauva syö 1,5 h välein, korvikkeen jälkeen saattaa nukkua 2-2,5h. Ostin nyt toista korvikemerkkiä kokeiltavaksi. Ensin hörpytetiin, nyt annetaan Aventin tuttipullolla 1 tutilla (0-1kk ikäiselle).

Penni ja pikkunen 3 viikkoa
 
Synnytystä: supistelut alkoivat perjantaina, säännöllistyivät iltapäivällä jatkuen vaihtelevasti lauantai-iltaan asti 4-15 min välein. Kipu oli kovaa, ei voinut liikkua supistusten aikaan. Pari kertaa käytiin äippäpolille ja olin aivan loppu kun Nukkumisesta ei tullut mitään. Sitten taas la illalla äippäpolille. Sanoivat ottavansa osastolle ja antavansa kipulääkwttä, jotta saan nukuttua. Supistuksia tuli kuulemma liian harvoin jotta oisin synnyttämässä. Tekivät sisätutkimuksen ja kaikkien yllätykseksi olin 5cm auki ja paikat täysin pehmeinä! Suoraan synnytyssaliin, jossa vedet meni heti. Kivut yltyivät alle tunnissa aivan valtaviksi. Huusin kuin syötävä. Tuntui että oli vain yksi jättimäinen supistus! Sain epiduraalin joka auttoi vähän noin 40 minuutin ajan. Sitten alkoi ponnistuttaa todella kivuliaasti. Meni noin vartti ennen kuin sain luvan ponnistaa. Huusin kätilölle että jotain tulee ihan just, pissaa, kakkaa tai vauva. Vihdoin olin 10 cm auki ja sitten 40 minsan sisään tulivat kaikki edellä mainitut. Ponnistaminen meni ilman lääkitystä ja oli huomattavasti kivuliaampaa kuin olin kuvitellut. Supistukset tulivat heti toisensa perään ja kätilökin totesi niiden olevan erityisen voimakkaita. Lapsi syntyi kuitenkin hyvin eikä itselleni tullut repeämiä. Mies oli valtava tuki synnytyksessä. Kun itsellä voimat olivat jo loppuneet, hän sai valettua
uskoa minuun. Toipuminen on ollut nopeaa ja vauva ihana :). Imee rintaa 1-2 tunnin välein, joten nännit hieman kovilla mutta maitoa tulee onneksi ihan kivasti ilmeisesti.

Oliko jossain hei palsta meille jo synnyttäneille?

Tsemppiä mahakkaille :). Ihan kohta ne lapset syntyy kaikille.

Uusiäippä ja tyttö 3vrk
 
Uusiäippä78 kiitos synnytys kertomuksesta! Mitä enemmän tulee uusia kertomuksia sitä enemmän alkaa itseäkin jännittää! :D

Surusilmät Kokeilkaapa harrastaa seksiä, sitähän ei tiiä vaikka sillä ois nyt jotain vaikutustakin, jos noin pitkä tauko on ollut :p Ei muutaku sänky natisemaan vaan :LOL: Tiiä vaikka pääsisit synnyttämään sen jälkeen :) Miehen spermassahan tosiaan on sitä käynnistävää ainetta :)
 
Joo kaikki keinot on kokeiltu eikä mikään tehoa tähän ulos savustamiseen. Mä oon saunonu koko raskauden ajan n. 3krt viikkoon eikä se kertaakaan oo saanu mitään tuntemuksia aikaan. Siivousta harrastan joka päivä, jos tää lapsi imuroinnin avulla ulos ois tullakseen niin ois tullut jo 3kk sitten. Seksiä on säännöllisesti mutta se ei saa harkkasuppareita kummempaa aikaan. Ei siinä se pelkkä siemennestekään sitä käynnistystä aikaan saa. Seksin aikana erittyy mielihyvähormonia eli oksitosiinia ja sitähän tarvitaan käynnistämään synnytystä. Ja lisäksi orgasmi saa kohdun supistelemaan, mutta joo ainakaan täällä ei mitään vaikutusta. Ei jaksa edes yrittää enää mitään vaan sen vuoksi että synnytys alkais. Tulee kun on siihen valmis.

Noi akupisteet pitäs ettiä ja kokeilla niitä. Kaulan alueella on kai ne parhaat synnytyksen käynnistystä ajatellen. Tiiän yhden kätilön joka on itseltään useamman kerran käynnistänyt synnytyksen noita akupisteitä hieromalla. Mutta niitä saa siis hieroa tovin.
 
AEA88 Ollaan kyllä yritetty viritellä jotain pientä mutta se vaan aina tyssää johonkin. Ehäpä suurin ongelma on kun mulla on niin arat ja kipeät paikat että sinne ei edes sormea saa sisälle ettenkö kiljuisi tuskasta :LOL: Miettii sitten vähän tuhdimpaa tavaraa että miltä se tuntuu :LOL:
En tiedä pitäisikö sitä sinnikkäästi vain kokeilla, jospa se onnistuisikin. Ehkäpä asia on vaan mun pään sisällä. :confused:

Muistan vain kun joku kertoi että tunsi jo vauvan pään itse sisältä päin kokeilemalla niin en haluaisi millään muotoa pikkuista häiritä meidän sekstailulla. :LOL:
Vaan taitaapi olla melkomoinen urbaanilegenda tuokin väite? :)
 
Neuvolassa käyty (kaikki ok) ja äippäpolille soitettu. Perjantaina pitää sitten mennä yliaikakontrolliin ja varata löysemmät housut mukaan siltä varalta, jos ballongilla alkavat käynnistelemään. =)

Vinkeistä. Naapurin mummu tuossa eilen kertoi, että monen tunnin kävely on hyvä keino synnytyksen käynnistykseen. ;)

Jaksamisia kaikille viime metreihin!

Taiteilijatar ja Tättägluu 41+3
 
No niin, neuvolassa käyty. Onneksi kyseessä oli kuitenkin pienen polvi, joka kovin kipeästi tuonne kylkiluihin pureutuu. Pää on edelleen oikeassa paikassa, eli raivotarjonnassa. Nyt kun vielä saisi muuten asiat etenemään. Tosin neuvolatäti lupasi, että maanantaina käynnillä laittaa sit lähetteen eteenpäin, jossei ennen sitä tapahdu mitään. Alapaineet ovat hieman koholla ja lapsen koko on luultavasti melko iso jo. Joten jos pääsisi viimeistään silloin tositoimiin. Tosin ilman käynnistystäkin saa tulla. :)
 
Tais tuossa äsken lorahtaa vähän lapsivettä pönttöön Ö_ö Kävin vessassa, pyyhkimisen jälkeen vilkaisin paperia ja siinä oli jotain vähän vaaleanpunaista joukossa. Pyyhin uudella paperilla, taas kostui vaaleanpunaisella. Tökin ja tuupin vähän vauvaa varmistaakseni että se ainakin vielä liikkuu, juu muljaamisia sain vastaukseksi. Meinasin nousta ni lirahti vielä jotain pönttöön ja totesin ettei se ainakaan pissaa ollut, ei oo ongelmana virtsankarkailua ja taas pyyhkäisin niin vaaleanpunaistahan siellä.

Seuraillaan..... Muutamia nipistelyjä tunsin tänään aiemmin jossain tuolla emättimen sisällä, ehkä kohdunsuulla? Mut menivät ohi. Ja mitä se itekseen siellä nipistelee, eikös supistusten kuuluis sille kohdunsuulle jotain tehdä eikä oo niitä näkynyt, ei kuulunut vaikka kovasti oon odotellut! Lapsivesilirahtelujen jälkeen on alavatsalla tuntunut hiukan painetta mut muuten olo ei ole sen kummempi. Tuskinpa tämä oli yhtään mitään vielä, käyn kaupassa kuten suunnittelin ja illalla äidin luo saunomaan, keskiviikko on saunapäivä!

Lisäys: On vaan vähäsen sellanen olo et uskallanko mä mennä tosta ovesta ulos ettei ainakaan autoon tai kaupassa lävähdä kaikki vedet pitkin maita ja mantuja :D

Lisäys 2: Hemmetti jos se eilinen kovakouranen lääkäritäti mun kalvoihin tökkäs reiän mikä nyt tihkuttelee sitten mun kiusaks :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Hihhih, nähtiin tuossa kaupoilla pyöriessä kaveria. Se kerto sit että sen mies oli ihmetelly kun olin rv34 että "Sillähän on ihan tajuttoman iso maha ja sil olis vielä 6 viikkoa, kelaa" Nyt sitte se kaveri naureskeli että näkispä se mies mut nyt, kun en tosiaan oo mikään keijukainen enää :D En ees pysy laskuissa mukana että montako kertaa oon saanu kuulla olevani valtava :LOL:

Tänään ei oo puhelin soinu kertaakaan :O Ja kukaan ei oo missään muodossa laittanu ees viestiä että joko joko.

Ei muuten oo täälläkään kyl palloa haaruksissa, oon venaillu sitä kyl, ku luulis et sit olis jo lähtö lähempänä. Pitää vaan tyytyä kohtaloon ja jäädä odottelemaan sitä lääkäriaikaa :( Ja sit se kertoo painoarvion ja sit ehkä lähete polille ja siel ne ei kuitenkaa tee mitään ja miehellä ehtii loppua kesäloma ja sit se joutuuki takas töihin ku eihän isyyslomaa voi alottaa ennen isäks tuloakaan. Blah.

Mä vaan oon niin kypsä jo tähän!! :mad: :(
 
Moi!

Ei oo pallukoita haaruksissa täällä =)
Mutta supistuksia mulla on ollu aamusta asti, jei! Nyt tulee 10min välein, ja ovat sen verran kipeitä että
pitää ihan laittaa silmät kiinni ja pikkusen jopa puuskuttaa.

Jännä tunne, luulin että supistukset tuntuu niinku uudelta jutulta, kun viimeksi synnyttäny 5v sitten, mutta äkkiäpä
tuo tunne palautu kuiten mieleen. Että ihan niinku ois joskus ennenki ollu tämmöstä =)

Saas nährä, tuleeko tänään lähtö ;)

Ansku ja Elsa 39+3
 
Kertomus Siellähän on sitten jännät paikat. Ties vaikka olisit piakkoin tositoimissa...;)

AnskuliBanskuli Jännää on sielläkin, tsemppiä supparien kanssa! :)

Uusäippä78 & NP Kiitos synnytyskertomuksista! :) Tässä alkaa jo jännittämään omasta puolesta, kun tietää, että se on joka tapauksessa hyvin lähellä...

Taiteilijatar On selvästikin aivan mahdollista, että olemme käynnistyksessä yhtä aikaa. Huomenna on toinen ya-kontrolli ja ties vaikka käynnistys alkaisi.:)

Valtava olo Minusta tuntuu, että massu on valtava ainoastaan, kun liikun kodin ulkopuolella ja ihmiset tapittavat silmät suurina. Tänään sentään yksi mummeli ja äiti lapsineen aloittivat keskustelun raskaudesta, niin ei tullut "paikallinen turistinähtävyys"- olo...

Synnytyksen käynnistäminen kotikonstein Täällä on toki siivoiltu ja saunottu, ravattu portaita matkalla hakemaan tavaroita ja tein tänään pitkän kävelyn isoon ostoskeskukseen, jossa tuli sitten samalla hoidettua asioita. (Ja hurahdettua vastasyntyneiden ylisöpöihin vaatteisiin!) Lopputulos? Ei vielä sitten yhtikäs mitään. Olen myös laulanut vaavelille oikein olan takaa ja koska en ole maailman paras laulaja, olen kertonut vaaville, että jos haluaa minun lopettavan, on parasta tulla pihalle.:kieh:

ON Iski viime hetken organisointipaniikki, kun pää tajusi, että huomenna saatan todellakin olla käynnistyksessä. Eli äkkiä pesemään muutamia vaatteita ja tekemään makaronilaatikkoa siltä varalta, ettei parin päivän päästä erääntyvälle jauhelihalle käy huonosti...:LOL:
 
Täällä oli aamusta neuvola. Vauva oli kiinnittynyt , joka kyllä on mulla aika harvinaista. Nyt olen parin päivän ajan tuntenut että jotain aina valuu siteeseen. Välistä limasempaa ja välistä litkumpaa. Hajusta nyt en ole ottanut selvää. Ajattelin että jospa tuo olisi vain virtsankarkailua, vaikka sitä ei ole kyllä ollut aiemmin. NO tänään tuo vuoto on muuttunut vaaleanpunaiseksi. Ja sitä tulee ihan vähän väliä. Jännittää:/! Oisko vihdoin tapahtumassa jotain? Selkää kyllä aristanut ja yksi pahempi suppari tuli jokunen tunti sitten... Jääköhän viikonlopun vietto kotona haaveeksi? No huomenna heti aamusta on se äitipoli. Että odottelen sinne jos mitään ei ala tuntumaan. Saavat tutkia sitten.

petite ja pieni 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pumppa
Kylläpä osalla on sitten jännittävät paikat jo. Kertomus, ei kannata kovin kauaksi aikaa jäädä seuraamaan tuota tihuuttelua. Siteen kanssa jo 12h kuluttua ensimmäisestä lorahduksesta on hyvä mennä tarkastuttaan, vaikka ei olisi mitään tuntemusta supistuksista tai kivuista. Tulehdusriskin minimoimiseksi. Ottaen myös sitten huomioon näin ilta-ajan voi tieten olla, että antavat odottaa aamuun, ennen kuin katselevat asiaa tarkemmin. Ja petite, mulla on vahva usko vaaleanpunaiseen litkuun, että silloin kun sitä saadaan tulemaan, niin sitte ollaan jo lähellä. :D

Synnytyksen käynnistämisen kotikonstit. Mulla oli eilen ihan vimmainen sisustusinto päällä, vaihdoin verhoja ja mattoja, imuroin ja pyyhin pölyjä. Selkäkipuja ne teki, ei niinkään lisännyt jo tulevien supistusten voimaa. Saunassa olen käynyt kerran viikkoon koko raskauden ajan ja se ei tee muuta kuin velton olon. Seksiä on nyt viikon sisällä ollut 3 kertaa, joista kahdet sai aikaan isoja supistuksia. Viimeksi siis viime yön synnytyssupistuksen kaltaiset supistukset. En tiedä pitäskö sitä tänään vielä yrittää, josko se tekis näistä kovempia. Akupisteitä katselin tuosta äsken ja ajattelin alkaa tuota peukalon ja etusormen välistä pistettä painelemaan, ihan kokeilumielessä kun se on niin helposti tuossa hollilla. Ties vaikka sitten sais siitä apua synnytyskipuun. Mulla oli alkuraskaudessa ne pahoinvointirannekkeet ja niillä sain phv. vähenemään about 30%, joten vaikutus saattoi olla myös psykologinen.
Ainoa mitä en ole kokeillut on rentoutuminen. Se olisi kai se, joka tehoaisi parhaiten.

Oon itse tuossa kokeillut välistä tuota kohdunkaulakanavaa. Viime viikolla tunsin vielä selkeän renkaan, joka ois ollut sen 2cm, eilen kun kokeilin, niin ei ollut enää juurikaan. (kohdunsuulle en edes yllä, kun on niin korkealla, enkä välttämättä alkais ees kotona ihan sitä suuta räpläämäänkään. Antoi vähän toivoa, että josko nämä nyt sitten edes pikkuhiljaa kypsyttelisivät, niin vaikkapa sitten ei avautumisvaihe kestäisi ikuisuuksia.

Päivän olen sitten ottanut rennosti ja nuo supistukset ei ole sitten olleet enää niin säännöllisiä. Tähän olen ihan tyytyväinen, koska turhautuminen nousee jokaisen supistelutunnin jälkeen ainakin kaksinkertaiseksi edelliseen verrattuna. Näitä tunteja on sitten tässä ollut ihan hyvä määrä, että alkuperäisestä turhautuminen on siis valtavaa....
 
Moikka kaikille! Tässä ois nyt viimein sitte synnytyskertomusta:

Eli siis tiistaina 14.8 heräsin kuuden aikaan aamulla supistukseen. Ajattelin, että se on joku mahakramppi ja yritin jatkaa unia :D Sitten tajusin, että niitähän tulee jonkun 6-7 min välein ja että nehän on supistuksia. Nousin sitte ylös aamupalalle ja kahvin keittoon, ei maistunut kyllä leipä. Kellottelin samalla supistuksia, epäsäännöllisesti tuli 8-7-6-5 min välein. Mieskin heräs siinä seittemäks töihin ja sanoin, että supistelee mutta ei tässä vielä mihinkään lähdetä, sen kun menee töihin.
No sitten lähdinkin koiran kanssa lenkillä ja siellä menin välillä kaksinkerroin kun supistukset tuli siinä 4-5 min välein ja alkoi olla kipeitä. Soitin miehen töistä kotiin jo ennen yhdeksää ja sairaalassa oltiin klo. 9.15. Käyrille päästiin heti ja kun kätilö teki sisätutkimuksen, olin 2,5cm auki, kohdunkaula hävinnyt ja paikat pehmenneet. Saatiin lähteä käymään kävelyllä sairaalan pihalla ja olikin ihana lämmin ilma. Oltiin joku puoli tuntia liikkeellä ja sitten aloin tulla niin kipeeks että mentiin takaisin ja päästiin synnytyssaliin heti.
Supistuksia tuli siinä vaiheessa jo 2-3 min välein ja joskus 10.40 menin suihkuun. Siellä en pystynyt olemaan kuin ehkä vartin kun alkoi ottaa niin kipeää. Sain lämpöpussit alaselkään ja mahalle ja ne auttoivatkin vähän aikaa, supistukset tässä vaiheessa rajuja. Kätilö laittoi tipan kun aloin olla niin tuskainen, että pyysin epiduraalia. Sitä ruvettiin valmistelemaan ja pyydettiin anestesialääkäriä paikalle. Lääkäri tuli klo. 11.55 ja epiduraali onnistui täydellisesti! Oli aivan ihanaa, kun supistuskivut lähtivät pois ja sai levätä. Kahdentoista jälkeen kätilö haki mulle vähän lounasta, se ei maistunut sitten yhtään, oli vähän huono olo. Mulle iski kauhea vapina päälle vaikka en kipua tuntenutkaan eikä ollut kylmä! 13.15 tehtiin sisätutkimus ja olin jo 8 cm auki. Kalvot puhkaistiin ja lapsivesi oli hyvän väristä ja sitä sitten lirahtelikin joka supistuksen aikana lisää. :D 13.45 kuvotus iski oikein kunnolla, oksensin seisaaltani kätilön antamaan pussiin heti litratolkulla ja samalla lapsivettä loiskui lattialle oikein kunnon lammikko. Vointi parani sillä tosi kivasti ja sitten vain jäätiin odotteleen ponnistusvaihetta. Kätilö vaihtui ennen kolmea iltavuoroon. Klo. 14.40 olin lähes täysin auki ja sen jälkeen laitettiin oksitosiinitippa tehostamaan suppareita. Klo. 15.20 täysin auki ja siitä viiden min päästä aloin ponnistaa puoli-istuvassa asennossa. Väliliha jouduttiin leikata ja ponnistelin menemään kauheasta räkätaudista huolimatta, oli hiukan hankala saada kunnolla otettua happea! Klo. 15.42 sain pojan ulos kauhean karjunnan saattelemana, ne kaks viimeistä ponnistusta oli ihan järkyttäviä! Huomasin heti, ettei poika hengitä ja oli ihan sininen ja kätilöt sitten äkkiä leikkas napanuoran ja toinen lähti viemään poikaa virvoitteluhuoneeseen. Menin ihan paniikkiin, hoin vaan koko ajan että milloin ne tulee takaisin ja onhan kaikki kunnossa, itkuhan siinä pääsi. Mies yritti siinä rauhallisesti sanoa että kyllä ne pian tulee. Menikin ehkä joku 3-5min ja poika tuotiin takaisin hyvän värisenä ja hengittävänä. Voi sitä onnea! Kyllä siinä itku pääsi ja mieskin oli ihan liikuttunut. :heart:
Eli lyhyesti, avautumisvaihe kesti 9h 25min, ponnistusvaihe 17min ja jälkeiset 10min.

Perjantaina päästiin kotiin, maito nousi jo sairaalassa ja poika syö hyvin! Kaikki on muutenkin mennyt tosi kivasti ja vauva on maailman rakkain. Viime yönä nukuin yhteensä 8,5 tuntia! Ei siis väsytäkään yhtään, vielä ainakaan. :)

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Minea ja pikkumurunen 8vrk. (aika menee liian nopeasti!)
 
Ninzi Onnea matkaan ja paljon tsemppiä käynnistykseen! :)

Sanle Tsemppiä supparien kanssa, pidän peukkuja, että ne voimistuvat, kuten toivoit.:)

Minea Kiitos synnytyskertomuksesta! :) Oli varmasti maailman pisimmät minuutit odottaa pikkuista takaisin, ihanaa, että kaikki meni hyvin.

ON Toinen yliaikaiskontrolli on klo 10. Jännittää, että mitä tänään tapahtuu... Noh, muutama tunti vielä ja olemme paljon viisaampia.
Ällövaroitus:
enkä osannut nukkua enää sen jälkeen, kun 5.14 holahti vetistä valkovuotoa.

Paljon tsemppiä jännäilijöille!:)

Luckygirl & Vintiö 41+5
 
Vähän omanapainen päivitys täältä suunnalta. Eilen alkoi neljän maissa aika napakat epäsäännölliset supistukset ja yhdentoista aikaan illalla ne muuttui säännöllisiksi, ja niitähän tulikin koko yön alle 10 min. välein. Nukkuminen jäi siis viimeyöltä. :confused: Nyt kuuden jälkeen supistusten väli on muutamalla minuutilla pidentynyt, mutta kipu voimistunut. Aamuyöllä oli tullut verta housuihin, joten kilauttelin jo synnärille silloin. Käskivät odotella niin kauan kun kestää kotosalla. Täällä sitä siis vielä kotona hillutaan. Äskön alkoi tulla limatulppaakin pois. Saa nähdä kauan tässä vielä menee että homma etenee lisää. :) Mies lähti töihin aamulla, mutta voipi olla että täytyy se sieltä hyvinki pian passittaa takaisin. :D Jännittää. :)

Tsemppiä muillekkin, joilla lähdön hetket käsillä ja niille joilla ei ole vielä tuntemuksia (näköjään ne voi aika yllättäen alkaa) :O

Jande ja ehkä piankin ulostautuva tytteli 39+6. :heart:
 
Päivitelläänpä tilannetta, eli tiistai aamuna tulin osastolle käynnistykseen ja edelleen kasassa :/ Ehkäpä sitten tänään jo jotain tapahtuisi *koputtaa puuta* :)
Tableteilla on nyt käynnistelty 2päivää ja annosta nostettu, tänään sitten laitetaan suoraan emättimeen jos vaikka toimisi paremmin. Tablettien jälkeen on kyllä supistukset alkaneet, mutta loppuneet kuin seinään kun vaikutusaika on mennyt umpeen :/ Ja ette uskokkaan kuinka paljon oon kävellyt siinä toivossa, että nopeuttaisi :D
Eilen kohdunsuu oli auennut väljästi kahdelle sormelle ja kanavaa 1,5cm, kovasti lääkäri sanoi, että lähtö tulee viimeistään yöllä, mutta eipäs tullutkaan. Limatulppaa tosin alkoi tulemaan illalla kovinkin paljon. Viereiseltä pediltä on jo kaksi lähtenyt synnyttämään, montakohan niitä vielä ehtii lähtemään? :D
Nyt sitten peukut pystyyn, josko tänään? <3
 
Onnea matkaan kaikille synnyttämään lähtijöille! :wave:

Täällä oli myös huono yö, pikkuinen möyrysi masussa ja teki kyllä niin kipeää että.
Mistä ne sukkapuikkokivut johtuu?
Niitä tuli ihan urakalla ja sattui kyllä ihan uskomattoman paljon. Lopulta onneksi nukahdin miehen kainaloon. :|

Tänä aamuna on ollut oikea lonkka ja reisi kipeä, liekkö joku hermo puristuksissa?
Lisäksi alakerrassa nipistelee oudosti?
:confused:
Uutena oireena on myös palelu, jota tapahtuu vain lantionseudun alapuolella eli jaloissa? :LOL: Kintut menee siis kananlihalle.
Tämähän menee mielenkiintoiseksi.
 

Yhteistyössä