**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Jande Siellä on jännät paikat, tsemppiä! :)

Kytossa Paljon tsemppiä käynnistykseen! Pidän peukkuja, että sinä olet seuraava lähtijä siitä huoneesta.:)

ON Hmm... nestevuoto jatkuu. Onneksi kontrolli on pian edessä, niin siellä sitten tarkistavat, että mistä on kyse. Olen edelleenkin sitä mieltä, että se oli nestemäistä valkkaria.
 
Tsempit ninzille käynnistykseen, kytossalle synnytyksen etenemiseen ja luckygirlille synnytyksen omaehtoiseen alkamiseen lapsiveden tihuuttamisella... Ja muillekin jotka on jo ovella menossa.:wave:

ON:
Supistelee ja painontunne vaan lisääntyy tuolla alakerrassa. Mutta nyt olen päättänyt luopua toivosta ja olla vaan. Ainakin hetkeksi. Olen tehnyt empiiristä tutkimusta miehen spermasta ja siitä, että miten se vaikuttaa supistuksiin. Jos on ed. pvänä harrastettu seksiä ja saatu supistuksia aikaan, niin seuraavan päivän spermalasti ei tee sitten enää yhtään mitään. Mutta jo 3 pvän tauon jälkeen on tavarassa taas hieman enemmän ytyä. Eli johtopäätöksenä voitaisiin ajatella, että riittävä prostaglandiinien muodostus kestää n. 3 päivää mieheltä, jos se tekijä on spermassa se, joka aiheuttaa supistelun. (Voitte kuvitella, kuinka miellyttävää seuraa olen ihmisille, koska nykyisin olen tällainen tyhjän jaarittelija, koska mulla ei oikein kauheasti tässä tapahdu kun kotona hengailen.)

Puuh, ehkäpä sitä alkais päiväunille. Onhan kello jo melkein 9!

rv 39+4
 
onko kenellekkään käynyt niin että lääkäri möläyttää kumpi on tulossa vaikka ei olisi halunnut tietää ? itsellä kävi näin ja aloin kuitenkin miettimään että onko täysin luotettava tieto kun tossa pari pv sitten ultrattiin (oli 10pv vielä laskettuun aikaan )
Vai voiko vielä ajatella että kumpi vain voi sieltä tupsahtaa ?

Ei pyydellyt edes anteeksi vaikka taisi nähdä kasvoiltani kuinka yllättynyt olin ! En saanut sanojani suusta vaikka olisi tehnyt mieli sättiä koko lääkäri että 9kk kohta ollu tietämättä ja halunnut kokea sen ihanan yllätyksen mut sit kävi näin !:|
 
noniin nyt sitten teitte tälläsen "loppu spektaakkelin" ja lähette kaikki samaa aikaa synnytyspuuhiin :D onnea matkaan jokaiselle :)

poika täyttelee tänään viikon! tuntuu ku olis jo pidempään tässä meidän kanssa ollut :O tänään sitten pitäis neuvolalle asti ittensä taistella tikkien poistamiseen. kyllä tuntuuki jotenki että kireelle ollaan mun masu raukka köytetty kun puristaa haavan kohilla, jospa nyt siis helpottais :) ei onneks kyllä ole hirveen hallitsevaa se kipu, perus panadolilla saa aisoihin. perheen suursyömäri tekee taas kutsu huutojaan niin jäi jaarittelut lyhkäsiks ;) ehkä teidän onneks!

SÄ + alex 1vk
 
Paniikki meinas tulla yöllä kun tajusin että tänään on viimeinen päivä kuin on vain minä,mies ja koira...Huomenna käynnistys ja olemme toivottavasti perhe :heart: jos kaikki menee hyvin.. nyt mietin että mitä pitäisi kotona vielä tehdä mitä ei pysty heti kotiutumisen jälkeen tekemään, tietysti synnytyksestä palautumisestahan se riippuu paljonkin..

Varpajaiset mies on kavereilleen ilmoittanut pitävänsä heti kun synnäriltä pois pääsee..Lupasi siivota koko kämpän ennenkun pääsen kotiin laitokselta :) Ei ole meidän yhdessä olon aikana koskenutkaan imuriin joten lupaus on suuri :LOL:

Palailen kertomaan lisää kunhan kotiudutaan :wave:


Jenni* ja Mini huomenna toivottavasti sylissä
 
Täältähän tuntuu jokainen lähtevän nyt synnyttämään ! Paitsi minä tietenkin.. No ei auta kuin jäädä yksin höpöttelemään. Onnea kaikille matkaan kovasti !
Tänään lähdetään miehen kanssa päiväksi Porvooseen ostoksille ja syömään, jos jotain vaikka tapahtuisi..Olisi ainakin sairaala lähellä :) Tuskin mitään tosin tapahtuu. Oireita ei ole sitten minkäänlaisia. Paitsi armoton vitu*us ja turhautuminen.

Toivottavasti Samuelinäiti tikkien poisto menee hyvin, ja helpottaa oloa!
 
Ompas täällä aktivoiduttu synnyttämään. Mä vaan oottelen omaa vuoroani...


Sukkapuikkokivut
muistaakseni oon lukenu, että ne pehmentää ja lyhentää kohdunkaulaa.

Eijuk kävipä sulla ikävästi. Mutta joo - oon kuullu, että möläytetään vahingossa. Siksi mä oonki sanonu joka paikassa heti ekana, että en halua tietää. Ja sitten on ultratki tehty sillain, ettei näy..

(.)
Edelleen yhtenä kappaleena. Ja huonosti nukuttu yö takana. Ei tullu uni sitten millään. Ei mulla mitään vaivoja ollu, päin vastoin. Nyt on sitte pääkipee huonosta nukkumisesta. Loppusjo pian tämä ja tulis Kirppu ulos...

Taika ja Kirppu 39+2
 
Paulina Täällä yksi joka ei todennäköisesti ole lähdössä vielä mihinkään. :wave:

Neuvolassa käyty
Pissa puhdas
Hemppa 112 (116, eli oli laskenut :()
Sykkeet pojulla 140, liikkeet hyvät, rt edelleen, ei ole kiinnittynyt.
Paineet 100/68
SF 39-39,5

Täällä kivut kyllä senkun jatkuu. Mainitsin noista mun vaivoista ja kolotuksista neukkatädille joka totesi niiden enteilevän yleensä synnytystä, eli h-hetki voisi olla lähellä. Ne mun perssiissä tuntuvat paineetkin on kuulemma supistuksia :D Jee!
Sukkapuikkokivut aukoo synnytyskanavaa, ja niitä tulee tällä hetkellä todella runsaasti että kiva vaan! :D

En siis valitakkaan kivuistani, antaa tulla jos muksu saadaan lähipäivinä näillä ulos!

Meilläkin olisi shoppailua tiedossa lauantaina, käydään kirpparilla ja etsimässä vaaville jotain lämmintä vaatetta. Hoksasin että sitä nimittäin puuttuu kun nuo kelitkin näyttää kylmenevän. Elin jotenkin siinä uskossa että meille tulee kesävauva ja on vielä lämmintä kun se syntyy :LOL:

Pienen haudallakin olisi tarkoitus käydä lauantaina, vuosi sitten olisi ollut hänen LA.

Jäädään kärvitelemään, minäkin haluan jo tositoimiin! :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Tsemppiä kaikille masun kanssa kärvisteleville ja tietty myös vauva-arkea eläville! :)

Mulla on kyllä ollut niin helppoa tän kans,ihan ihmeen onnekas oon tähän asti ollut kun raskaus ja synnytys sujui hyvin ja samoin myös vauva-arki alkanut mukavasti! Saa nähdä miten se tästä kehittyy :) Poika syö tosi hyvin ja maitoa onneks riittää! Tiistaina oltiin jo melkein saavutettu syntymäpaino. On kyllä niin tarkkaavainen tämä meidän vauva, jaksaa pitkiäkin aikoja "seurustella" :heart: Pieni sylikissa! :D Viime yönä sain taas joku 7h nukuttua yhteensä!

Onnellinen minea ja pikkumuru 9vrk
 
On vielä yks lisää joka on yhtenä kappaleena! :wave:
Eikä mitään tuntemuksia että lähtö tulisikaan... :headwall:

Kunnon joukko synnytys lähti nyt käyntiin, onnea kaikille jotka on jo lähellä synnytystä!! :flower:
Ei voi kun olla vähän kateellinen teille :D

Täytyypi lähteä tekemään sämpylä taikanaa että saa tätä turhautumista purkaa siihen :D

Päivän jatkoja!

AEA88 39+1
 
Yhy, mä en liittynyt synnyttäjien porukkaan vielä lorahtelujeni kanssa. Ei lorahdellut enempää joten ei tullut synnärikäyntiäkään vielä, edes tarkastuksessa. TYLSÄÄ.

Mulla oli tässä pari tuntia neuvolasta perhetyöntekijä juttelemassa ja kahvittelemassa. Hän on myös kissa- ja hevosihmisiä, joten alkuun juttua riitti ihan muusta kuin vauvajutuista ;) Sit todettiin et niin, tosiaan, vauvahan oli tämän käynnin aiheena ja istuttiin tuossa keittiön pöydän ääressä ja keskusteltiin kaikesta. Onneks tosiaan tuli tuollainen jolla itsellään kolme kissa, kun mullahan on näitä viis, kun yks näistä on ihan ääreissosiaalinen ja parkkeeraskin itsensä samantien tätin syliin :) Mielenkiinnolla sitten odotellaan kuka tulee neuvolasta tekemään kotikäynnin joskus kun tosiaan näitä sosiaalisia karvalapsia mulla on :p :heart:

Eilinen ilta meni tosiaan vuotoja tarkkaillessa ja saunassakin kävin. Mut ei mitään tullut enää :( Painetta tuntui iltaan asti alavatsalla ja vatsasta kuului hassuja "rutsahduksia" kun kumartelin mut vauva on siellä liikkunut, mitään ei vuoda, ei supistele tai muutakaan et täällä ollaan vaan ja ihmetellään... Huomenaamulla on neuvolakäynti ni juttelen siellä noista sitten jos ei tämän päivän aikana tule muutosta olotilaan ja käyntiä synnärillä tsekkauttamassa paikkoja.
 
Kertomus Jännä, etteivät pyytäneet tarkastukseen. Itsellä tuli hyvin vetistä vuotoa holahduksina pariin kertaan peräkkäin toissapäivänä ja soitin varoiksi päivystykseen, että mitä mieltä ovat. Pyysivät käymään. Eihän se sitten vettä ollut, mutta kätilökin oli samaa mieltä, että olipas vetistä vuotoa mitä tulee. Itse olen ollut ehkä hieman ylivarovainen vuotojen suhteen, mutta ainakin täällä tuntuvat kehottavan herkästi käymään tulehdusriskin vuoksi.
 
ÄLLÖ VAROITUS!!

Eli äsken vessassa käydessäni tuli sellasta kirkasta tosi paksua limaa, olikohan se nyt sitä kuuluisaa limatulppaa? Sitä oli suht reilusti... Mut nyt mulla on sellaset oireet niinku ois hiivatulehdus tulossa eli voiko se lima johtua siitäkin?? :confused:
Kiitti jos joku viitti kertoa mielipiteensä.. :)
 
En ole minäkään lähössä mihinkään.. 11h yöunta takana ja ei tunnu mikään missään. Sämpylöitä leivon. Eilen aloin miehelle tekemään villasukkia, toivottavasti nyt saisin ne valmiiks ennen lähtöä.. Tätä menoa kyl ehdin tekee sukkia kavereillekin ennenku mitään tapahtuu :( Tsemppiä teille jotka ootte menossa hakemaan vauvaa :)
 
(.) Tuli sitten eilen illalla ihan veristä limatulppaakin. Ja viime yö meni sitten valvoessa kun tuli todella epäsäännöllisiä supistuksia. Välistä kipeitäkin ja taas välistä laimeita. Äitipolille oli aika heti aamusta ja sain ihan hyviä uutisia:) Vauvan painoarvio tällä hetkellä oli VAIN 3200g!!! Mua on niin peloteltu neuvolassa että vauva on nyt jo 4kiloa!! Voihan tuokin äitipolin painoarvio heittää,mutta että nuin paljo?! No jos meille ei syntyis nyt sitä jättivauvaa. Muuten kohdunkaulaa oli enää 0,5 cm jäljellä ja 2,5cm kohdunsuu auki. Kovat olis suunnitelmat huomiselle ja koko viikonlopulle, että saa nähdä malttaako vauva olla viikonlopun yli mahassa:) Niin ja vauva oli kiinnittynyt!! (jota mulla ei ikinä aikasemmin ole tapahtunut ennen synnytystä)

petite 39+4
 
Moikka Hei :)

Täällä ollaan kotona tuhlaamassa aikaa..

Kaksi tablettia otettu ja niiden välissä saan liikkua vapaasti. Ollaan miehen kanssa tuhlattu aikaa kaupungilla ja nyt tultii kotona käymään. :D

Lievästi erilainen synnytyksen alkaminen, kun mitä ajateltiin :LOL:

Tabletit on saanu aikaa vatsan kouristeluja ja polttoja jotka jo näkyy selvästi käyrillä. Mut ei ne kyl kipeitä ole. Kätilö kuitenkin tsemppaa et josko se tästä...

Osasto on täynnä, mut synnärillä oli aamulla rauhallista. Mullekin ehkä löytyy kohta vuodepaikka osastolta. ;)

Tsempit kaikille jotka on lähteneet kohti synnärin ovea ja tietty kaikille masuille muutenkin :)

Palaillaan taas..

Ninzi & Tyllerö 42+0
 
Kertomus En varmaan itsekään olisi lähtenyt 60 kilometriä ajelemaan ilman suurempia tuntemuksia. Itsellä matkaa päivystykseen alle 10 km, ni kynnys mennä on aika matala. :ashamed: Olen siis kerran käynnyt aiemmin keväällä, et ei siellä nyt onneksi ole yhtenään tullut ravattua, vaikka lähellä onkin. ;)

Ninzi Tsemppiä! :)
 
Penni79: Meillä tuo mahavaiva johtuu siis enimmäkseen tuosta maidon takasinvirtausongelmasta, mutta olen kyllä huomannut että korvikkeen vaihdollakin oli elämää helpottava vaikutus. Kokeiltiin Tuttelia, Nan:ia, Nan H.A:ta, Nutrilon Standardia ja Omneota ja nyt menee Nutrilon RA joka meillä ollut superhyvä!! Cuplatonia voi kokeilla myös. Kantoliina on ollut pieni pelastus, siinä poika viihtyy ja nukkuu pitkätkin unet. Ítsellä pulloina nuo MAM anticolic pullot, Aventista meni meillä liiaksi ilmaa vatsaan. Kannattaa röyhyttää hyvin syöttöjen jälkeen, itse röyhytän myös syötön välillä joka helpottanut tuota ilmavaivaa.

En tiedä tuliko mitään käytännön apua tilanteeseen, toivottavasti teillä nuo mahavaivat pian helpottaa!!
 
Ninzi: Tsemppiä! Itsellä keskenmenon yhteydessä nuo Cytotecit (3 annosta) ei saanut aikaan muuta kuin vähän vatsanväänteitä, mutta tässä tapauksessa saattavat hyvinkin tehdä tehtävänsä. Ainakin olet jo ihan loppusuoralla joka tapauksessa!

Täällä ollaan edelleen yhes koos eikä edelleenkään niin minkäänlaista merkkiä ulostautumisesta. Tänään oli viimeinen neuvola (40+5) ja nyt oli eri täti ja tykkäsin tämän tomerasta otteesta. Viikko sitten painoarvio oli 3400 g, mutta tämä sanoi, että kyllä hänen mielestään möttiäinen on ihan hyvän kokoinen, vaikkakin piilossa lantiossa eli veikkais 3800 g ellei ylikin!!! Isänsä on ollut reilusti yli neljä kiloa, joten pikkuisen alkoi jännittää, että kuinka näyttävästi raamit kaulassa tämä poika pihalle tulee...

Jos vielä ensi tiistaina olen kassassa, niin sitten soitto Naistenklinikalle ja torstaiksi (jolloin siis 41+5) yliaikakontrolli, jolloin kuulemma aletaan mun niin halutessa häätämään asukasta yksiöstään ballongilla ja kovakouraisella tutkimuksella. Edelleenkään mulla ei ole mitenkään ultimatekyllästynyt olotila, mutta kyllä tää nyt jo riittää ja sais tulla jo.

Onko muilla tuota ballonki-hommelia kokeiltu ja onko vaikuttanut toivotusti? Mullahan kukaan ei ole kurkannutkaan tuonne alakertaan vkon 26 jälkeen, joten en tiedä kohdunsuun tilanteesta tuon taivaallista...

Onnea vaan kaikille synnytysaallossa oleville ja tsemppiä meille vielä kärvisteleville. Odottavan aika alkaa tosiaan olla vähän pitkän puoleista.
 
Limatulpasta. (ja vähän spermastakin, olen pahoillani kun en voi puhua näköjään enää mistään muusta kuin spermasta) Millaista teillä on limatulppa ollut, kun sitä on lähtenyt tulemaan? Päivällä jo vessapaperiin on pyyhkiessä tullut sellaista sitkeämpää limaa, muttta vain ihan sellaiseksi kiiltäväksi pinnaksi. Nyt äskettäin sitten jo muutama isompi palanen. Siis ihan sellaista venyvää, vähän kuin liisteriä ja melkein läpinäkyvää, vähän vaaleampaa seassa. Ei mitään veriviiruja. Aloin vain miettimään, että voiko se olla vuorokauden takaista spermaa, joka olisi jotenkin koostumuksensa saanut tuohon muotoon. Mulla on sellanen kuva, että sperma ois jotenkin juoksevampaa kun tulis ulos.

Olen todella epäileväinen nykyään minkään ennakoivien merkkien kanssa. Olen saanut niin monesti kokea karvaan pettymyksen, kun olen kuvitellut että nyt ollaan jo lähellä. Ei sillä, että tuo limatulppaa jos olis ollakseen, niin kertois varmaksi mistään, mutta ois se kiva, että vois ees jotain ajatella tapahtuvan näiden suppareiden toimesta.
 
Pumppa Mulla kans tuli tänään päivällä sellasta paksua kirkasta venyvää limaa, ( yhden kerran tosin vaan) mut mulla on myös nuo hiivatulehduksen oireet ja kävinki sen voiteen ostamassa varalta... Mut kävi kyllä kans mielessä että oisko ollu limatulppaa, sen verran paksua tavaraa oli ja ihan suht reilustikin... :confused:
 
Pumppa kyllä mulla on ainakin miehen spermat yleensä ollut sellasta litkua, vaikka seuraavina päivinäkin ulos tavaraa on tullut :D
Joskus kyllä muistaakseni on ollut sellaista liisteriä, ihan perus valkkarikin jostain syystä.

Limatulpasta en osaa kyllä sanoa itse yhtään mitään kun en ole sellaista koskaan nähnyt :LOL: Mitä täältä nyt lueskellut, se vissiin yleensä on punertavaa (hiukan veristäkin), persikoidenkin väristä ja palasistakin olen muistaakseni lukenut? :D

Itsellä limat ja vuodot on kyllä tällä hetkellä todellakin valkkaria, ihan valkoista tavaraa. Ei tulpista tietoakaan.

Täälläkin kytätään jo ihan vainoharhaisena kaikkea mahdollista oiretta ja supistusta että joko tapahtuu. Vaan ei tapahdu. Hitto kun osaa ollakin kärsimätön ihminen :D

Taidan mennä ihastelemaan meidän uutta tiskikonetta, kylläpä tuli pirun puhtaita astioita :LOL:
 
Surusilmät Mää oon kans ihan neuroottinen jo tämän kyttäilyn suhteen :LOL:
ja eihän se kyllä sillon ulos tuu ku oikein oottamalla oottaa :LOL:
Ja se sperma tosiaan on enemmän semmosta vetistä mitä sellasta paksua limaa :D

Puuh ku alkaa jo olemaan niiiiin levoton olokin... Tulis jo ulos :headwall:
 

Yhteistyössä