Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Täälläkin yksi plussannut :) Pillerit lopetin 3 kk sitten ja tää tuntuu ihan epätodelliselta. Kaikkihan on tosi alussa et eihän tässä vielä tiedä miten käy, toivottavasti hyvin! Viimeset menkat oli joskus marraskuun alkupuolella/puolessa välissä et viikkoja taitaa nyt sitten olla 3-4. Oireina älytön väsymys ja toisinaan menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia. Raskaus on ensimmäinen. Testin tein kahteen kertaan ettei eka ollut vaan viallinen :)

Susanna5/30/ensimmäinen lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Siskomasu
Lisäsin teidät :) Mua on tänään väsyttänyt ihan hirveästi! Nukuin melkein kolmen tunnin päiväunetkin ja silti väsyttää. Onneksi poikaakin nukutti! Esikoisen aikaan mulla oli tätä väsymystä vaan ihan toisen kolmanneksen alussa. Jospa nyt ei tulis sitten niin pahasti pahoinvointia :)
 
Täällä kanssa väsymys astunut kuvaan.nukun melkein 10h yöunia ja väsyttää silti. Eilen tuli myös kohdattua kuolema vierestä seurattuna kun mummo lähti enkelien matkaan. Jollain tavalla kuolema on yhtä luonnollista kuin syntymä.

Pahoinvointia on vieläkin,jotenkin pitäisi saada kuriin että pystyy työnsä suorittamaan.nyt on rv 5+6 .

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää! :)

Kiitos Orgona lisäyksestä!
Mua kanssa väsyttää aivan hirveästi, alko väsyttämään jo vajaa viikko sitten, nyt on rinnat käyny kipeiksi ja alamasu tuntemuksia on aikalailla, varsinkin aivastaessa jne. Matkapahoinvointiakin tällä kertaa. :)

Jännä muuten että oviksen jälkeen lämpö nous päiväks 36,7 ja laski heti. Eilen se kävi taas 36,7 ja nyt taas 36,4.. Ihme sahailua. :unsure:

Toivottavasti saadaan meidän skorppariperheeseen jellonan pentu lisäykseksi! :love::love::love::love:
 
Hei ja hyvää itsenäisyyspäivää! Osanotot Elsa84 :(
Täällä podetaan kovaa väsymystä, jatkuvaa nälkää, ihme kiukkukohtauksia ja vatsan jomottelua.
Milloin te muut aiotte kertoa läheisille, suvulle, ystäville yms tulevasta vauvasta?
Itsellä kovasti mietityttää ihmisten suhtautuminen kun meille tulee jo neljäs lapsi.. Ei pitäisi liikaa miettiä mitä toiset ajattelee mutta minkäs voi ku on tällainen stressaaja:unsure:
 
Mä oon perheelle ja parille ystävälle kertonut jo. Esikoisen aikaan pimitettiin tietoa pidempään mutta nyt ei jaksanut ruveta siihen. Oikeastaan semmoisille ihmisille oon kertonut joille pystyisin kertomaan keskenmenostakin. Meillä varmaan väki osas jo odottaa että kohta tulee vauvauutisia, kun oon jo elokuusta asti motkottanut sitä että kun ei ne menkat vaan ala, onko pakko lopettaa imetys jos tahtoo raskaaksi :p
 
Moikka, vieläkö mahtuu joukkoon mukaan.
Me toista lapsostamme odotellaan saapuvaksi arviolta 3.8.16. <3 ikää mulla on 30v.
Mulla kanssa karmee väsymys painaa, voi myös johtua pienoisesta stressistä, kun nyt tullut samalla kertaa paljon uutta. Ja toi väsymys on jännä, että vaikka väsyttää niin silti yöllä ei meinaa saada unen päästä kiinni ja heräilen jatkuvasti. Muistaakseni myös edellisessä rskaudessa oli tuota heräilyä. Kiva kun tällaisia ryhmiä on, mukava lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja :) <3 esikoinen lähti just muutamaksi tunniks hoitoon, ei kai se auta kun viedä koira ulos ja alkaa siivoamaan. Ai että, kun voiskin oikaista tohon sohvalle, mut ei pysty! XD
 
Itellä on kans väsymystä, rinnat tosi kipeenä. Hirveesti stressaa tää raskaus siinä mielessä, että aina kun käy vessasssa niin on pakko tsekata alushousut, ettei mitään vuotoja ole tullut. Tää odottelu on ihan kamaa sinne asti, että tietää onko kaikki ok... (n)
 
Aika hurjaa että mulla on joululomien takia eka neuvola joululomien takia vasta joskus 10+ :p Toisaalta sit pääseekin jo heti kuuntelemaan sykettä. Pääsen varmaan ultraankin melkein heti saman tien. Vähän jo tuntuu niinku ois pahoinvointi nostamassa päätään, joudunkohan etukäteen joululomalle? :)

Iinaalisa, kaikki oireet on yleensä merkki siitä että vauva voi hyvin ja kasvaa :)

Tervetuloa LaRa!
 
Tiiättekö, kuinka voimakkaasti stressi ja tämmöset raivokohtaukset vaikuttaa lapseen? Tarkotan tolla ''raivokohtauksilla'', kun on ollut viikonloppuna riitaa miehen kanssa ja mun tunteet hyppää nollasta sataan sekunnissa ja oon huutanu pää punasena ja itkeny silmät irti. Huomaa kyllä, miten noi hormoonit vaikuttaa mieleen, kun saatan raivota ihan mitättömistä asiosta :LOL:
 
Ja mitä yleensä ensimmäisellä neuvola käynnillä tehdään? Tänään 5+0 :) Neuvola torstaina, innoissaan odotetaan miehen kanssa! Lohduttavaa silti ajatella, että enään reilu puolet siitä kriittisimmästä ajasta edessä ja sitten saa hieman hellittää <3
 
Ei sun tartte olla huolissaan siitä jos joskus räjähdät, se vähän niin kuin kuuluu asiaan :) se ettet oo huolissasi hermoiluistasi rauhoittaa tilannetta yleisesti niin että et hermoile niin usein kuin muuten saattaisit :) Ekassa neuvolassa opetellaan pissanäytteen antaminen, jutellaan raskaudesta ja sen tuomista fiiliksistä ja annetaan tietoa. Äiti punnitaan ja isältäkin ainakin kysytään, haluaako käydä puntarilla :) en muista mitä muuta siellä oli ekalla kerralla. Sydänääniä ei vielä sillon ainakaan multa kuunneltu, kun on vielä liian suuri riski ettei niitä saa kuulumaan vaikka ne siellä oiskin. Seuraava neuvola ja ultra-aika varataan.
 
Hei! Uusi odottaja ilmoittautuu. Laskettu aika 5.8 ja neljättä odotellaan. Oireita jo pikkuhiljaa löytyy; pahoinvointia, väsymystä, ärtyneisyyttä, rinnat kipeät jne. Faceryhmä kiinnostaa jos joku sellaisen innostuu perustamaan. Eka neuvola on ennen joulua.
 
Saako esittää pienen toiveen... Jos sellainen faceryhmä perustetaan, niin kaikki ei täältä katoaisi sinne. Silloin ekaa odottaessa oli hyvä, kun ryhmä perustettiin vasta myöhemmin kun kaikki oli jo tutustuneet ja minusta silloin ainakin tuntui mukavammalta alkaa sitten vasta keskustella omalla naamalla... Meillä tosin on edelleen se edellinenkin ryhmä koossa ja aktiivisena, mutta siksi se taisikin toimia niin hyvin kun tunnettiin toisemme jo hyvin kun se laitettiin alulle. En siis halua ainakaan ennen ensimmäistä ultraa liittyä mihinkään ryhmään. Ja ainakin niin, että jos faceryhmä tehdään, niin sinne pääsis sitten myöhemminkin mukaan ettei sitä suljeta sitten.
 
Meilläkään ei ole tarvetta ilmotella vauvan tulosta vielä viikkoihin muille kun muutamille läheisille joten fb-ryhmät on muutaman kuukauden ainakin itseltäni vielä poissuljettu :)
Eli minä ainakin pulisen täällä vielä tovin :LOL:
Oireista, itselläni ei vielä ole oireet nostanut päätään. Rinnat on arat.. Siinäpä kaikki :geek:
 
Multa ainakin onnistuu höpinät myös täällä vaikka ryhmään pääsisinkin! Ryhmässä on se hyvä puoli tähän verrattuna että salaista ryhmää ei siihen kuulumattomat voi löytää eikä sinne kirjoitettuja juttuja tai kuuluvia henkilöitä nähdä, täällä meidän jutut on kaikkien halukkaiden nähtävillä ja joku saattaa jonkun jopa tunnistaa. Esikoisen ryhmässä uusia otettiin mukaan raskauden puoliväliin asti, silloin sinne pääsi mukaan nekin jotka ei heti paikalla halunneet liittyä.
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Minäkin olen sitten ultran jälkeen kiinnostunut semmoisesta faceryhmästä jos se tulee :) Ajattelin mennä 22.12 varhaisultraan yksityiselle, maksaa 60euroa ja sillon on rv 7 + 4 :)

Te joilla on ennestään lapsia, ootteko käynyt nuissa perhevalmennuksissa? onko ollut mukavia?
 
  • Tykkää
Reactions: vauva2016

Yhteistyössä