Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Onkohan ihan normaalia tämä tämmöinen oireiden yhtäkkinen totaaliloppuminen ja rajumpana sitten kuitenkin jatkuminen.
Kyllä mulla ainakin tuntuu vaihtelevan päiväkohtaisesti oireilu. Luojan kiitos pahoinvointi ei oo joka päivä yhtä pahana! :sick:

Eilen alkoi "kiva" uusi oire, järkyttävä heikotus, ei jaksanut edes kynää pöydältä nostaa. Olen paljon kuntoileva ja hyväkuntoinen ihminen, ja eilen oli hyvä kun jaksoi lähikauppaan lähteä! Tänään on onneksi parempi päivä, kun piti töihin tulla. Kuvotus vaan vaivaa kuten normaalisti...

Illalla on varhaisultra ja ajattelin samalla valittaa lääkärille kaikista oireista, kun kerran hänelle maksetaan kuuntelemisesta :D

Terveisin raida 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
Hei, uusi odottaja ilmottautuu
Eli Sonjuli95/20/3.8/ensimmäinen lapsi

Positiivisen raskaustestin tein joskus marraskuun lopulla eli nyt on menossa viikot 11+ :) ja parissa neuvolassa on jo tultu käytyä ja kahesti kuullu jo pikkusen sydänäänetkin, eka ultra taitaa olla nyt tulevana tiistaina jos olen oikein ymmärtänyt et kun on äippäpolille aika :)

Pahoinvointi on välillä aika paha, tälläkin hetkellä olen saikulla, ainakin sunnuntaihin asti.

Ja jos face ryhmä löytyy nii voisin liittyä mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: elovaavi16
Täällä on jotenkin hiljaista nykyään... onkohan kaikki karanneet joko facebookkiin tai muihin ryhmiin? Itsekin tosin olen hiljainen ollut kun olen ollut laiska kirjautumaan sisään kirjoittaakseni. Ultra lähestyisi reilun viikon päästä joten jos vaikka sen jälkeen uskaltaisi luottaa tähän raskauteen ja sitten voisin minäkin harkita facebook-ryhmää. :)

Oireista uutena on tullut alaselän kipu. Jostain lueskelin, että on normaalia näillä viikoilla kun hormonit alkaa löysyttämään niveliä jo... :( Mutta olen joutunut pohtimaan josko oikeasti pitää kaivaa jostain kaapista edelliseltä raskausajalta talteen laitettu tukivyö... Jotenkin tuntuu hölmöltä tässä vaiheessa raskautta kun raskausmahaakaan ei ole vielä lainkaan.

Onko täällä enää ketään joka haluaisi täällä kirjoitella aktiivisesti?
 
Kurja kuulla, Iinaaliisa :(

Varhaisultrassa näkyi hyvinvoiva kirppunen ja koko vastasi viikkoja :) La siis edelleen 30.8.

Mites muuten influenssarokotus, ootteko ottaneet? Mulle nla suositteli ja ajattelin tällä viikolla mennä. Oliko niin, että puolisokin saa sen ilmaiseksi neuvolasta?
Influessarokotusta en aikonut ottaa, en ole muutenkaan ottanut, enkä kyllä lapsellekaan. Osin ehkä myös vaan laiskuutta, mutta eipä sitä ole neuvolastakaan ehdoteltu... Puolisosta en kyllä osaa sanoa mitään... Jos perheessä on jokin riskisairaus, niin silloin kai kaikki perheessä saavat rokotteen, mutta en kyllä tiedä raskaustilanteessa...
 
Täällä on jotenkin hiljaista nykyään... onkohan kaikki karanneet joko facebookkiin tai muihin ryhmiin? Itsekin tosin olen hiljainen ollut kun olen ollut laiska kirjautumaan sisään kirjoittaakseni. Ultra lähestyisi reilun viikon päästä joten jos vaikka sen jälkeen uskaltaisi luottaa tähän raskauteen ja sitten voisin minäkin harkita facebook-ryhmää. :)

Oireista uutena on tullut alaselän kipu. Jostain lueskelin, että on normaalia näillä viikoilla kun hormonit alkaa löysyttämään niveliä jo... :( Mutta olen joutunut pohtimaan josko oikeasti pitää kaivaa jostain kaapista edelliseltä raskausajalta talteen laitettu tukivyö... Jotenkin tuntuu hölmöltä tässä vaiheessa raskautta kun raskausmahaakaan ei ole vielä lainkaan.

Onko täällä enää ketään joka haluaisi täällä kirjoitella aktiivisesti?
Mä oon kyllä niin facessa kokoajan ja aina, niin tuun tänne vaan lueskelemaan harvoin. Se on vaan helpompi ja monipuolisempi!

Maanantaina oli varhaisultra, jossa kaikki hyvin ja mallikkaasti. Hankala oli mitata, ja siksi arvio heitti neljä päivää pienempään, mutta vielä ei ruvettu muuttamaan LA:ta.
Ens maanantaina ois sitten eka neuvola, toivottavasti ois mukava täti.

elovaavi + möhö 7+3
 
Täällä mukaan uskaltautuu uus oottaja.. ehkä nuo pari maksettua ultraa nyt vihdoin antaa pessimistilleki luottoa :D np-ultra ois tällä viikolla tulossa ja ois mielenkiintosta seurata yhtämatkaa kulkevien menoa niin täällä kuin facebookissakin. Oisin myös siis kiinnostunut mukaan fb-ryhmään.

Ninspa/25/4.8/ja ensimmäinen
 
Hei, eilen kävin ekassa ultrassa, kaikki oli hyvin ja vauva vastas viikkoja 12+3 ja eilenhän oli menossa siis 11+6, mut eivät alkaneet muuttelemaan la:ta eli se 3.9 pysyy. Joten jos sinne fb-ryhmään mahtuu nii olisi kyll kiva sinnekki päästä :) fb:ssä ku tulee joka päivä käytyä, nii siellä tulis useemmin kirjoteltua ja oishan se kiva tutustua paremmin muihinki elokuisten mammoihin :)
 
Voisin vähän kertoa kuulumisia :) Vaikea ihan täysin käsittää että kohdussa todellakin kasvaa uutta elämää, kun ei ole vielä omin silmin ultrassa nähnyt. Oireet on kyllä sen mukaisia että jotakin siellä taitaa olla :D Eka neuvolakäynti oli jo, ja ultra-aikaa odotellaan malttamattomina.
En hirveästi oo uskaltanut innostua vauvasta ja siihen liittyvästä, kun takaraivossa jyskyttää pelko pikkusen menettämisestä. Ehkä sitä uskaltaa sitten kun aikaa kuluu muutama viikko lisää.
Viikkoja nyt 10+2
 
Täältäkin ilmoittautuisi uusi odottaja :) viikkoja tällähetkellä tasan 10 ja ultrattu on jo kahdesti kun raskausviikot oli vähän epäselvää. Mutta kaikki tähän mennessä kunnossa ja minut voi siis lisätä listalle
Nooppuli / 24v / 24.8 / PHKS

Liittyisin mielellään myös fb kun siellä enemmän tulee oltua :)
 
Jee, olihan täällä uusia viestejä odottelemassa sitten viime käynnin :) (Ja uusia odottajiakin, tervetuloa!)

Miten teillä muilla tuo massun kasvu (/turvotus) on tähän mennessä näyttäytynyt? Mulla viikkoja vasta 9+1 ja jo kauan jatkuneen näkyvän turvotuksen lisäksi huomasin eilen, kuinka selkeästi alavatsa on jo pullistunut! Siis alavatsa joo on muutenkin se turvonnut osa mahasta, mutta se on sitä selkeää "läskiosastoa :LOL:", kun taas tämä toisenlainen kasvu on niistä läskeistä erillään tossa ihan ala-alavatsalla heti alapään yläpuolelta alkaen ja on paljon kapeampi alue verrattuna koko mahan leveyteen. No, siis sellainen alkavan vauvamasun muotoinen. :love: Päälle päin ei tokikaan vielä näy, toisin kuin tosiaan tää "läskien turpoaminen" :ROFLMAO:

Entä joko ootte lähipiirille uutisia kertoilleet? Me ei olla ja kovasti mua varsinkin jännittää omien vanhempieni suhteen, tulee aivan varmasti suurena yllätyksenä ja pelkäänpä kovasti myös, ettei niin kivanakaan sellaisena :( Ainakaan aluksi.
Itse kun opiskelija olen, ei vielä mitään ammattia tai pitkäaikaista työpaikkaa alla ja kaiken kukkuraksi olisi kovasti keväällä suunnitteilla hakea toiseen kouluun kesken kaiken kun nykyinen ei tunnu omalta jutulta. Tiedän kyllä, mikä itestä tuntuu oikeelta ja hyvältä ratkaisulta (tämä vauva esimerkiksi on tietysti niistä yksi ja suurinkin!) ja innoissani odottelenkin jo kevään etenemistä ja pääsykokeisiin kunnollisen lukemisen alkamista, samalla toki pikkuinen kasvaa ja kasvattaa massuani ja koko odotus konkretisoituu ja täytyy todella alkaa valmistautua myös tulevaan pienokaiseen. Toivottavasti pääsen haluaamani paikkaan, ilmoittaudun toki poissaolevaksi ensimmäiseksi vuodeksi. Inhottavinta jotenkin on, että kun suunnitelmat on omassa päässä jo niin selkeät ja hyvältä tuntuvat, mutta miltä ne sitten läheisten korviin ja silmiin tuntuu, en tiedä. Ja totta kai hieman ajatus hirvittää kuinka "vanha" olen jo kun (ainakin) esikoiseni synnyttyä, vauvavuoden pidettyä, sitä ennen pari "hukkavuotta" (joita mikään opiskelu ei tietysti loppujen lopuksi ole!) väärässä koulussa viettäneenä ja sitten viimein haluamani viisivuotisen yliopistotutkinnon suorittaneena olen.. Onneksi mulla on kuitenkin mahtava mies, joka on työelämässä, mutta ehkä tärkeämpänä seikkana kuitenkin tsemppaa mua kovasti ja vakuuttelee, että tulemme pärjäämään. Ja on luvannut katsoa mua vielä tulevat miljoonaltatsiljoonalta vuodelta tuntuvat opiskeluvuodet. :) Noh, tää nyt oli tällaista suurimman paniikin purkua. Ei tarttee niinkään välittää, nyt on jo helpompi olo :D
 
Täällä on menossa nyt arviolta viikko11+1, ens viikolla eka ultra. On tuntunut ihan hirveän pitkältä ajalta odottaa tota ultraa! Jotenkin vaikea uskoa vielä että onko siellä oikeesti mitään, toivottavasti on :) Ultran jälkeen muakin kiinnostais fb-ryhmä.

Oireena rinnat arat ja tasasen etova olo melkeen koko ajan. Oon myös huomannut että maha ois jo kasvanut pikkasen. Ja vessassa saa ravata jatkuvasti, yölläkin herään vähintään kerran mikä on vähän ärsyttävää. Ennen raskautta ei oo tällasta ollut.

Mandarina, tää kuulostaa kyllä tosi kliseiseltä mutta asioilla on tapana järjestyä omalla painollaan. Mullakin on pari ystävää jotka on opiskelleet vaikka ovat saaneet vauvan ja kaikki on mennyt hienosti. Vaikka voihan se tietysti olla haasteellisempaa pienen vauvan kanssa.
 
Moikka! Tulen tänne huhuilemaan tuolta toukokuisten ryhmästä, että jos jollain on tarvetta kotidopplerille, niin mulla olisi myydä käyttämätön sellainen pakkauksessaan tarvikkeineen, hintaan 30€ (ovh 49,90€) :) Sain näitä syksyllä pari eri tahoilta lahjaksi ja toinen on siis jäänyt täysin käyttämättömäksi. Käy älypuhelimeen. Tämä laite siis kyseessä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5353/drsfx/Unbornheart-Fetal-Doppler-kotidopplerlaite-alypuhelimelle-iO

Voin ainakin omalla kokemuksella suositella tuota laitetta, kun sain itse sydänäänet kuulumaan sillä jo viikolla 9! Tosin ei kannata hätääntyä, jos ei vielä silloin kuulu :D Mukana tulee tuota ultraäänigeeliäkin plus tietty kaikki muutkin tarvikkeet.

Pistäkäähän yksityisviestiä, jos laite kiinnostaa. Onnea kaikille odotukseen!

Pepiita 21+4
 
Mä oon ollu yllättyny kans tuosta mahan turvotuksesta! Alavatsa on turvonnut, ja on ihmeen pinkeesti koholla heti alhaalta lähtien. Ei se iso ole, mutta pistää jo miehenkin silmään päivittäin :D Ollaan molemmat tosi yllättyneitä tästä ja monesta muustakin asiasta, molemmille ihan uusi kokemus :D
 
Ihan hassu minimasu tännekkin jo ilmestynyt, siis semmonen joka näyttää jo joltain vauvamasun alulta ja tuntui hyvältä tänään mies ensimmäistä kertaan kommentoi sitö ja sellasella positiivisen ylpeällä tavalla ollessamme saunassa, mä en tiedä onko muita mutta täälä mies joka vähän jäyhä pohjalainen eikä ole tähän mennessä kommentoinut koko raskautta oikein millään tavalla. Ehkä se tästä kun masu tulee esiin ja odotus etenee ja päästään yhdessä neuvolaan/ultraan jos sotten konkretisoituu miehelle paremmin :) ja mandarinalle piti. Sanoa että samoissa tilanteissa itsekin ollut esikoosen odottaessa jäi koulu kesken ja nuori ja muutenkin kaikkee mutta hienosti selvittiin. Samantien kun äitiyslomapäivät loppuivat menin kouluun ja nyt ens viikolla pitäs toivon mukaan viimeinki kaiken työn jälkeen valmistua. Helppoo ei ole ollut mutta nyt tuntuu hyvältä nyt. Ja helpottuneelta. Työtelämän aloitan sitten kun tän toisen vauvelin kanssa( ja esikoisen tietty) kyllästyy olemaan kotona. No sit on meidän perheen lapset luultavasti tehty niin saa sitten keskittyä siel työelämässä :D no kattoo ny kuinka kaikli menee mut mandarinallle joka tapaulsessa tsemppii ja motivaatiota koulluun on se kumminki niin tärkee. Ite en kahden vuoden jälkeen lopettais vaan tekisin loppuun vauvan jälkeen ja sit vaihtaoso alaa koska sillain et jäis ihan tyhjän päälle tulis erilailla rahaa kun on ammatti tai joku koulutus ja erilaiset mahdollisuudet muutenkin. Kyllä tsemppaisin tekemään tämänhetkisen koulun loppuun niin on sit edes jotain ei tartte ihan tyhjästä aloittaa aina kun olis jo jotain kuitenki tehtynä oikeesti :)
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hienosti. <3 Pikkuinen siellä liikkui ja vastasi lähes viikkojaan. Parin päivän heitto vaan, joten ei muutoksia laskettuun aikaan.
Jännitys oli kova kun silloin joskus alkuraskaudessa oli pientä vuotoa ja kun edellinen raskaus oli mennyt alussa kesken. Jännitys aiheutti kunnon päänsäryn, mutta onneksi siitäkin selvitty. :)

Laitoin saanulle yv:n faceryhmään pääsystä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
Moikka, täältä ilmoittautuisi vielä mukaan yksi odottaja:)
Heliz/29/13.8/toinen lapsi

Nyt kun ultrassa on käyty ja nähty kaikki olevan, siten kuin tässä kohdin kuuluu, niin liittyisin mielelläni mukaan myös fb-ryhmään:) ymmärtääkseen tätä kautta pitää liittymispyyntöä laittaa? Esikoisen kohdalla kaveri lisäsi, kun oltiin samassa ryhmässä...tää on mulle nyt ihan vierasta olla täällä keskustelupalstalla:)
 
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
Käykö täällä enää ketään kuka kuuluu myös fb-ryhmään? Käyköhän ryhmän pitäjät enää täällä lukemassa yksityisviestejä? Laitoin viestiä keskiviikkona eikä ole vielä vastausta kuulunut. Tai sitten oon vaan liian hätänen :)
 

Yhteistyössä