~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Hyvää uuttavuotta! tästä tulee kyllä elämää mullistava vuosi!
Taitaa olla vauvabuumi, uutisia uusista tulokkaista tulee joka suunnalta!

Facebookissa lupasin julkisesti lihottaa 200kg. Jengi esitti jo toiveita valokuvaseurannasta "viikko viikolta". Josko aprillipäivänä laittaisi ehkä jonkun "tilannetiedotuksen", josko silloin ois ees jonkulainen maha!

Pahoinvointi yllätti täälläkin eilen sit ekaa kertaa. Aamukiireet katkes tehokkaasti kun aamukahvi teki niinsanotusti comebackin. Nyt oon huomannut et alavatsakivut on aikalailla poissa. Välillä jotain pieniä tuntemuksia, mut nyt lähinnä pahoinvoidaan.

Listaan voisi päivittää mun iän, 23 v
Sukkamonsteri 6+6 tjsp
 
Hyvää huomenta ja uutta vuotta tähän ketjuun!

Mulle (Pippurihäntä LA 10.8.) vois päivittää seuraavat tiedot:

Synnytyssairaala KOS

Niskapoimu-ultra 15.1. (just ja just 10+3 tuolloin, toivottavasti riittää)

Rakenneultra 14.3. (jotain 18+ tuolloin)

Noihin tuli siis kirjeellä kotiin kutsu, menkoista ovat laskeneet ajankohdat ja just pienimmän aikarajan sisällä ollaan, mutta en lähde nyt vaihtamaan. Kahden viikon päästä toivottavasti nähdään meidän tyyppi pyörimässä masussa!!! Sitten varmasti tarkentuu jo laskettu aikakin, jos vaan kaikki on hyvin. Tuo kyllä jännittää ihan huolella...

Oloja - Pahoinvointi on muuttanut muotoaan, enää ei makuaisti ole niin perseellään, ja nälkääkin kestää pitää vähän paremmin. Nyt sitä on syytäkin vähän kestää, kun paino meinaa nousta ihan väkisin (nyt jo +2kg!!!). Luultavasti jatkuvasta napostelusta ja mehujen juomisesta. Välillä (varsinkin aamupäivisin) edelleen ellottaa, mutta suurin osa päivästä on ihan hyvä ja reipas olo, ulkoilu ja liikkuminen tuntuu taas mukavalta ja mieli on piristynyt. Tosin tänään vaivaa migreeni.... :/
 
Diinu kyseli onko vaikea kertoa jollekkin raskaudesta. Mun kaksoissiskolle tulee olemaan tosi hankala kertoa... Heillä on pakastealkiosiirto varmaan helmikuun puolella, jotain n. 7v ovat lasta yrittäneet. Toivon tosiaan että tuo siirto nyt onnistuu, en aio kertoa ennen sitä ellei itse kysele ( tietää että meillä on ollu yritys päällä ).

Ulkomaan reissuista oli myös puhetta, ite ollaan lähössä Thaimaahan häämatkalle helmikuun puolessavälissä. Esikoinen ( silloin 1v5kk ) jää mummolaan hoitoon ja päästään ihan kahdestaan reissuun. Mun mielestä tuo lento ois tuon ikäselle ollu liian pitkä, en tiedä miten ois jaksanu olla sen 10h lentokoneessa paikallaan.. 9 yön reissu on. Pitikin kysymäni, onko jollekkin laitettu hepatiitti rokotetta raskausaikana ? Meillä ois maanantaina se rokotteiden laitto ( epaxal ) ja kun aikaa soitin sinne niin en ees tienny olevani raskaana... Nyt sitten pitää siellä kysellä, että laitetaanko vai ei. Netistä oon yrittäny kattoa, mutta ei ole oikeen tutkimustuloksia onko nuo haitallisia raskausaikana.

Täällä on pahoinvointi alkanu, oksentaa ei ole tarvinnu mutta velloo vähän väliä. Toivottavasti menis pian ohi, ylihuomenna pitäis olla jo töissä. Puoltoista vuotta oon tässä ollu kotona, niin mitenköhän tuota työjutut palailee taas mieleen... Ja esikoinen lähtee päiväkotiin, toivottavasti lähtis hyvin menemään siellä. Oli ainakin niin reippaana kun käytiin sinne tutustumassa, taitaa äitille olla kovempi pala..

Jos tällä viikolla soittelis neuvolaan, en oo saanu vielä soitettua.

Laura ja pieni 6+1
 
cockerspaniel: Joo siis neuvolaan piti ite soittaa, sitä ei tullu kirjeellä, mutta Helsingissä ultra-ajat annetaan neuvolan tekemän lähetteen perusteella automaattisesti noin kirjeellä. Ja neuvolassa mä ehdin käydä jo rv 6+4 (kun menkoista laskien oli jo 8+2) :) Mutta sitten toinen neuvola-aika onkin vasta rv 18 paikkeilla! Tosi paljon tuntuu vaihtelevan paikkakunnittain.

Muoks: Ja siis tarkennuksena, että neuvola on meillä ihan perus-terveysasemalla, jossa ei oo ultralaitteita. Ultrat tehdään äitiyspolilla synnytyssairaalassa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille <3
Mä oon käyny tääl lukemas mut en oo jaksanu kirjoittaa,anheeks =(Mä oon iha yliväsynyt,tänää ekaa kertaa oksensiki sit,ja tänää nukkunu jo 3 tunnin päikkärit ja taas väsyttää.Tyttö olis kyl just nukkumas mut ku on ulkona ni en "uskalla"mennä edes pötkölle.Mä kyl herään kaikkiin ääniin mut olis kauheet jos jostain syystä en heräiskää ja toinen itkis ulkona hulluna,kerran jo kävi nii ku itkuhälytin päätti et ei toimi.

mulle vois päivittää listaan et toinen neuvola on 23.1
 
Tietotekniikan palvelualan TES sanoi että työnantajan tulee maksaa palkka (+ km korvaus?) siltä käynniltä mikä vaaditaan jotta saa haettua kelan tuet ja sensellasseet. Et kai mä saan ottaa neuvolakäynnit palkatonta tai tehdä ne sisään.. Ajattelin jutskaa asiasta ihan ekana meidän luottamusNaisen kanssa :D

Perään uusi oirepäivitys: *ällövaroitus* tänäänkin pääsin pönttöä halaamaan ja huomasin että oksentaessa nenästä alkoi tiputtamaan verta! Eilen oli myös vähän verta oksentaessa mutta tosi vähän. En jaksanut huolestua, vaikka en ollut varma tuliko veri mistä kun sitä tuli suun ja nenän kautta mut samalla laattasin jotain limaa kurkusta... Mutta tänään tuli ihan verinoro nenästä :D mulla ei ole koskaan vuotanut nenästä verta!

Onneksi muut limakalvot on ihan kunnossa ;)

Kerroin tosiaan ehkä viikko plussauksesta kaverille, josta tiesin että yrittävät ja olivat juuri kokeneet keskenmenon. Ajattelin että helpompi niin, kuin et kertoa joskus viikolla 15 ja toinen olis kaikki nää ajat vuodattanut yritysfiiliksiään mulle ja mä olisin salannut vain kaiken. Ei tuntunut ystävän teolta. Ja ihan hyvä että kerroin! Vastaanotto oli ihan positiivinen ja ompahan joku kohtalotoveri sit jos tää menee kesken. Ja ymmärtää jos en jaksakkaan raahautua koiran kaa treeneihin ;D muuten mun ystäväpiiri on melkolailla toistaiseksi lapseton, villi ja vapaa nii korkeintaan saan säälittelyä "elämän päättymisestä" :LOL:

Enää jännittää ehkä 2v nuoremman pikkusiskon reaktio: sillä on LA kesäkuussa ja se tyyliin plussattuaan tylytti mulle kaikkea ikävää ja sanoi vähän tyyliin " no ehkä et tuu koskaan saamaan lapsia ku oot noin urakeskeinen kylmä paska" :ashamed: ja mää vaa kyselin et miten se on tulevaisuutta suunnitellut kun sen ammatilla ei nykyisellä asuinpaikalla saa varmastikkaan töitä, miehen palkalla ei hirveesti juhlita jne. Mut tuilla elää kuulemma ihan hyvin kun imettää pitkään, kestoilee ja tekkee soseet ite! (näinhän se menisi Täydellisessä Maailmassa, sanoo sisäinen pessimistini) .... Et saapa nähdä mitä sanoo! Tähän asti se on tehnyt monta juttua mun perästä seuraten, joten oletan et se aattelee mulle tulleen kiire tiineytyä nyt kun sekin kruunaa tuon puolivuotisen parisuhteensa lapsella :LOL::popcorn: huomautuksena: Vaikka monta vuotta ollaan suunniteltu yrityksen aloitusta tälle keväälle..

Äiti koetti kyllä sanoa mulle että ei ton siskon kommentteja pidä hirveesti ottaa itteensä nyt kun se on raskaana, mutta en määkää ole mennyt päästäni sekaisin ja heittänyt mitään sammakoita. Missä menee se raja että "ne on vaan ne raskaushormonit mitkä puhuu" jos ei muutenkaan huippu väleissä olla koskaan oltu?
:saint: draamakuningatar ilmoittautuu!

?Oireista vielä sen verran, et selkeesti ne muuttaa muotoaan ja välillä tuntuu enemmän/välillä vähemmän ja se johtunee noista ailahtelevista hormoneista. Mäki tajusin että oon ollu viimeaikoina aika seesteinen vaikka alkuun meno vaikutti kaksisuuntaiselta mielialahäiriöltä..
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Pakko viel kommentoida ku jäin lukee tota vanhempaa ketjuu huolella =)

Ku odotin edellistä niin esikoinen oli 10 v,se sai kauheen slaagin ku kerrottii.Se vaa huus ja itki ja raivos yms,ku rauhottu ni kerto et pelkää et se uus vauva vie silt kaiken huomion ja et se pelkää et kuolen synnytykseen.Kun oltii puhuttu asiasta rauhassa niin alkoi esikoinenkin olemaan enemmän innoissaan tulevasta perheenjäsenestä.Ja nyt se on iha rakastunut siihen <3 ja tästä uudesta tulokkaasta oon jo kanssa kertonut,pelotti kyl aikalailla mut hienosti otti asian,ei todellakaa mitää lähellekkää samaa reaktiota ku viimeks.Ainoo mitä se sit sano huolestuneena oli et"mut äiti,en mä voi kahta vahtii ku sä käyt vessas" =D

Kissojen paskalaatikosta mä oon joka raskaudes tyhjentäny ite.Hanskat vaa käteen ja tyhjennyksen jälkeen kunnon pesu ja desinfiointi,Mut todennäkösesti mäki oon sen toksoplasmoosia?n vai mikä olikaa ni sairastanu jo aikoja sit ku meilki ollu aina kissoja,ja marsuja,marsuistaha voi sen kans saada.

Joku kirjotti jostai puhelinsovellukesta,raskauskalenteri? mistä sellasen saa?

Diinu mulla kutisee iho,välillä oikee urakalla ja välil menee päivä et ei kutise olleskaa.Viime raskaudes oli oikeesti iha täyttä tuskaa ku aina saunan/suihkun jälkeen rupes alapäätä kutisee,nivusia myöten.Ja ku siihe ei auttanu ilman saippuaa pesu,rasvaaminen,tuulettaminen ei yhtää mikää.Kiva oli yrittää nukkumista sit...

Joko teillä kaikilla on työnimet pikkusilla?
 
Mahtavasti tulee kirjotuksia :) Ihana!
Onnea kaksosista!! Nimeä en muista.

Ärsyttävästi saa yöllä käyä ainaki 2 tai 3 kertaa vessassa. Sitte ku siihen käy kerta
päästään kissan ulos ja toisen kerran pojan kitinöitä ni siinäpä sitä ollaanki. Väsymys on
on nykyään aivan älytöntä ja niin voimaton olo. Eilen tuntu ettei jaksa esikoista kantaa
yläkertaan ku reidet oli ihan hapoilla. Nytki sali treenin päälle on ihan naatti! Nälkä on
aivan jäätävä nykyään!!! Ainoastaan aamupuuroa on riittävä määrä. Samoten kuvotus, yök.
Kahvi piti jo jättää poisa. Maha vain pullahtaa enemmän esille. :) eilen anoppi hieman kahteli
ja ku en kahviakaan juonu.

Aikasemmissa raskauksissa painoa on tullu 20-25kg. Nyt yritän olla keräämättä niin paljoa.
Meillä ei oo mitään muuta jälellä ku vähä vaatteita ja syöttötuoli. Kaikki muut on
hommattava.

Aattelin siskolta kysästä miten sillä eros tyttö ja poika raskaudet. Itellä on vain poikia ja
tytön haluisin. Nyt on tuota etovaa oloa ollu kyllä enemmän.

Aattelin sillon et jos raskaudun ni haluun otta kaiken irti tästä. Aattelin kokeilla niitä tyttö/
poika sukupuoli testejä :D

Iltatähteni 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Avaruuskissa
Iltatähteni

Mulla on ennestään 2 tyttöä eikä oo mitää pahoja oloja ollu,nyt on kokoaja sellanen ällölöllöolo ja tänään oksensinkin ja oon iha varma et nyt on poika tulossa =D Kiinalainen kalenteriki on samaa mieltä.
 
Joku kirjotti jostai puhelinsovellukesta,raskauskalenteri? mistä sellasen saa?
...
Joko teillä kaikilla on työnimet pikkusilla?
Luultavasti nykysiin älypuhelimiin saa kaikkiin. Mä ainakin etsin sovelluskaupasta (Google Play, itsellä samsung galaxy s2) hakusanalla "pregnancy" ja sit se listaa sovellukset aiheeseen liittyen. Iphone tyypit löytänee helpoiten terveys ja elämäntavat- kategorian alaisista ohjelmista omansa.Ilman puhelinta en pysyis ollenkaa kärryillä et mitkä viikot/päivät on menossa ja samalla on aina kiva käydä katsomassa mitä sillä meneillään olevalla viikolla tapahtuu :)
Joissakin noissa tulee mukana myös ns widgettejä mutta niitä voi ladata erikseenkin ainakin android-laitteisiin! Mulla ei kyllä vielä kännykän näytölle kehtaa sellaista laittaa ettei kukaan vahingossa nää..

Mä olen enemmän miettinyt varsinaista nimeä kuin työnimeä :D et siihen asti tää on vaa meidän perheen Kolmas ;)

Victorialle onnittelut kaksoissykkeistä! Ja teretulemaste uusimmille
 
Mä oon niin väsynyt et oon vaan jaksanut välillä käydä lukemassa täällä. Nyt yritän muutaman rivin kommentoida. :D

Victorialle onnea kaksosista. <3

Matkakuumetta olis. Helmikuussa on lumiloma Lappiin ja toukokuulle suunnitellaan koko perheen allaslomaa jonnekin, missä olis jo kesä. :cool: mut jää nähtäväksi. Lähempänä sit varaillaan matkaa.

Mulla on varhaisultra 7.1. ja neuvola 14.1.

Kaikki kenelle oon kertonut on ollut iloisia ja innoissaan meidän puolesta. Ja kenellekään ei ole ollut vaikea kertoa. :)

Tsemppiä kaikille teille oloihin ym. Palaan taas joskus, kun väsyttää vähemmän :D

Ai niin viikkoja mulla taitaa olla 6+4 :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Apua! Tehän taotte täällä tekstiä nopeampaa ku ehtii itse ees lukea näitä :LOL:

Victoria: tuplat, huiwau :) Onnea hurjasti! Onko vielä muita tuplaodottajia linjoilla, ainakaan tietoisesti? ;)

Pikana jotain, olo ei oo paras mahdollinen.. sata asiaa oli, johon piti kommentoida. Vaan unohdin. Hyvä minä :LOL:

Matkustelusta: mulla olis touko- kesäkuussa Saksan reissu tiedossa, saapa nähdä jääkö väliin. On kylläki pikavisiitti, mutta silti. Aiemmin suunniteltiin miehen kanssa äkkilähtöä lämpimään, se taitaa odottaa vielä parempia aikoja.

Kutinasta: nyt tuntuu, että masua välillä kutittelee kyljistä. Ostin Dermosilin body buttereita ja ne on kostuttaneet ainakin mulla tosi hyvin. Body Shopin butterit on kans hyviä. Joku kyseli perusvoiteista: mulla kuivuu ja jopa halkeilee käsien iho kovien pakkasien aikaan, kun joudun joka välissä peseen töissä käsiäni, joten ostin Apo Basen punaisen Oily Cremen, joka on tosi tehokas, tosin öljyinen. Kädet parani kyllä hetkessä, kuin öisin käytin tuota.

Neuvola-aikaa ajattelin kokeilla varailla huomenna. Hitsit, toiset menee jo toista kertaa, kun minä pääsen vasta rv10 eka kerran. Epäreilua ;)

Olot: alkanu puskemaan huonoa oloa. Kova nälkä, syömään ku alkaa tulee huono olo. Levottomat jalat ei asetu, illalla pakko ottaa Panadolia ja vetästä kunnon icepower- pläjäykset nilkkoihin villasukkien kera, että saa nukuttua. Jos saa. Kääk, paino karannee vielä käsistä. Joulun aikaan tuli jo +2-3kg :O Jaahas, nyt jos kokeilis alkaa ruuanlaittoon..

Ja hei, ihanaa alkanutta vuotta 2013!

:heart: Bambini + salamatkustaja 6+3
 
Ku odotin edellistä niin esikoinen oli 10 v,se sai kauheen slaagin ku kerrottii.Se vaa huus ja itki ja raivos yms,ku rauhottu ni kerto et pelkää et se uus vauva vie silt kaiken huomion ja et se pelkää et kuolen synnytykseen.
Mä jännitän kanssa meidän esikoiselle (7v.) kertomista. Hän ei ole koskaan kaivannut sisarusta, ja kun kerran kysyin, haluaisiko hän pikkusisaruksen, hän oli hyvin kielteinen, koska "vauvat ovat liian kovaäänisiä." :) Inhoaa kovia ääniä ja on muutenkin aika rauhaa rakastava yksilö. Voisin kuvitella että hänelle tulisi vaikeuksia jakaa äidin ja isin huomio jonkun toisen kanssa, kun on saanut jo 7 vuotta olla ainoa lapsi.
 
Laitoin kaikille minulle viestiä laittaneille lisätietopyynnön siitä, mitä on päällä facebook kuvassa tai suoraan kaveripyynnön, jonka jälkeen pääsen hyväksymään mukaan ryhmään.


Avaruuskissa ja Casper77 laitoin teille yv:tä facebook ryhmästä. Haluaisinkin jo liittyä sinne. :)

Meillä pientä kutsutaan Nyytiksi. :heart: 5+6 (tai 6+3)
 
Tulin päivittämään ikävät kuulumiset. Täällä se viime viikon ultra ei tiennyt siis hyvää, la-aamuna tein digitestin ja edelleen näytti 2-3vkoa raskaana. Ajattelin että ehkä jotenkin se raskaushormooni ei oo vaan noussut niin nopeesti. Su alkoi pieni tuhruvuoto, sekaisin ruskeaa ja punaista, tuli vaan pyyhkiessä. Eilen illalla tuli sitten menkkamaiset kivut, jotka vaati jo panadolia ja pari tuntia myöhemmin alkoi runsaampi vuoto. Yö meni suht hyvin ja eikä oikein vuotanut, mutta tänään ip sitten alkoi runsaampana hyytymien kera. :'( Eilen yöllä surtiin tätä jo miehen kanssa, jotenkin tiesin jo eilen et tää peli on pelattu, eikä toivoa enää ole.

Nyt sitten pitää oottaa aamua ja soittaa naistentautien poliklinikalle, sinne on kuulemma keskitetty alkuraskauden keskenmenot ja muut.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja toivon, että teillä kaikki menee niinkuin pitääkin :heart:

Ambro, poistatko mut listoilta?
 
Matkustelusta vielä, Laura miten järjestätte esikoisen hoidon matkan ajaksi? Mä haaveilin myös kahdenkeskisestä reissusta mutta jotenkin tuo tyttö (1,5v) tuntuu niiin pieneltä että en raaski muutamaa yötä pidempää pitää hoidossa.

Victorialle onnea kaksosista!

Ambrosia, kiitti uudesta pinosta! :)

Ultra-ja neuvolajoista, mä myös alkasin miettimään kun en muista esikoisen ajalta että pitikö nt-ultra tilata itse vai tuleeko kutsu kirjeellä... Neuvolakin on vasta 10+2 ja muistaakseni ennen nt-ultraa oli verikokeita että ehkä pitäisi vaan soittaa ja kysyä. Sikiöseulonnoista, me mennään niihin mitä tarjotaan, jos jotain on niin koen että on tärkeä jotenkin henkisesti valmistautua.

Tuplarattaista kysely, ne kenellä on n.2 v lapsi kun vauva tulee niin aiotteko hankkia tuplarattaat? Tai ne ketä ovat olleet jo tuossa tilanteessa niin kannattaako hankkia? Onko merkkisuosituksia?

On muuten niin hauska tämä suomalaisten stereotypia perheistä että kun on kaksi lasta niin pitää olla se omakotitalo ja farmariauto ;) Melkein kaikki kenelle on kerrottu raskaudesta niin kysyvät samat kysymykset, aiotaanko muuttaa omakotitaloon ja vaihtaa auton :D Ja vähän kummastelevia katseita kun sanotaan ei ja ei... Mulla vaan ei mene jakeluun että miksi hitossa se farmariauto pitäisi olla vaan siksi että on yksi lapsi enemmän :D Ei se tavaran määrä kuitenkaan niiin paljon lisäänny??

Nelli+Työnimetön 9+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä