Elokuun mussukat joulukuussa <3

Juu, ei mitenkään ole varaa nyt tuohon ultraan ennen joulua. Mulla oottaa tuolla mätkyt, just käytin poikaa lääkärissä, kissan lääkärimaksu oli kanssa korkea ja niin edelleen. Ja tahtosin jouluna syödä jotain muutakin kuin pelkkää kinkkua :lol:
Noh, mulla oli tuolla kaapissa yks apteekin raskaustesti ja noihin olen aina saanut tosi huonosti mitään viivoja, niin nyt tuli testiviiva ennen kontrolliviivaa ja oli tummempikin. :D Riittää mulle, hormonitaso siis nousee, eli raskaus etenee.
En silti tiedä kerronko ennen joulua vielä perheelle. Miehen kanssa mietittiin, että ois hauska laittaa jouluna vaikka vielä jotain jouluntoivotuksia (vaikka kortit lähetetäänkin) ja laittaa sinne terveisin xxx, xxx ja isoveli xxx :D Mut en tiedä sitten. Edellisen raskauden aikana suunnittelin tarkkaan miten kerron perheelle, mutsille kerroin heti, muille sitten erinäisin tavoin myöhemmin. Veljille laiton fb:ssa kuvan missä oli pulla + uuni ja arvuuttelin, että "mitä meillä on?" Isompi veli ei meinannut tajuta :D
Nyt pitää keksiä taas jotain vänkää...

Miten te muut ootte kertoneet tai suunnitelleet kertovanne perheelle/ystäville raskaudesta?
 
Surtik onnea vahvistuvasta plussasta :heart:
me kerrottiin miehen isälle viime viikonloppuna, kun oltiin pikkujouluissa. Me annettiin onnittelukortti isovanhemmille. Kuva kortista olis mun blogissa: Haaveissa oma pieni: Jouluisia tunnelmia.

mun äidille ja anopille kerrotaan jouluna. Mun äidille varmaan viedään Tervetuloa mummolaan kyltti ja ehkä se ultrakuva.. Anopille varmaan kortti, jossa lukee HÄÄT ON PERUTTU! ....Mutta tervetuloa babyshowereille heinäkuussa 2013!!
 
Meilläkin nyt sitten varhaisultra varattu 21.12, viikkoja silloin 6+6 (jos nyt taas olen kartalla :LOL:) Olisihan se ihanaa nähdä sykkivä sydän ennen Joulua :heart: Mutta täytyy asennoitua niin, ettei välttämättä vielä näy.
 
Täällä on kotiuduttu iltavuorosta! Ei meinannu mennä toppikset kiinni, oli sen verta turvoksissa maha :D Labroissa oli myös hCG lähteny kauniisti tuplaantumaan :heart: Mutta ei oo kuulunu ultrasta mitäään ? Torstaina tulee viikko täyteen ja viikon sisällä se piti tehä ja to on vielä pyhä? Kai tässä auta muu ku odotella..

Taru, voisin joo syödä kulmiksen herkkuja vaikka joka pv! :p Lempparina salaateista on se kulman salaatti, johon oon korvannu oliivit pähkinöillä. Vaan kun on täytteenä katkarapu, niin en tiiä miten tulevaisuudessa käy, saako niitä syödä vai ei ? Ja samoten kun kastikkeena on kulman majoneesi, saako majoneesia syödä :confused: Niin ja asun täällä kanta-hämeessä. =) Missäspäin itse ?

jenski mulla on ainaki suupielet ja huulien reunat ihan haavaumilla :O voi tosin johtua myös pakkasesta mulla..

uusille tervetuloa myös ! :wave:
 
Saa syödä molempia, mut esmes minä en syö missään (paitsi kotona) raakoja katkarapuja. En vaan uskalla, ne on niin usein pilaantuneita.
Tuorejuustoista ja kuumentamattomasta kalasta oli rajoituksia, samoin vissiin vakuumipakatusta kalasta vaikka ois kuumentamalla kypsennettykin. Listeriaahan niissä siis voi olla. Mut kyllä mä aioin kylmäsavuloheni ja aurajuustoni syödä :D
Jotkuthan on ihan hysteerisiä noista ruokarajoituksista, mutta maalaisjärkeä voi käyttää.

Mä meinasin nyt joulun ajan syödä kaikkee herkkua, kuten riisipuuroa, ruisleipää ja suklaata,
kun sitten kohta pitää alkaa varmaan taas sokereita mittaamaan, niin pitää elää karpisti, eikä
voi syödä enää noita herkkuja.

SurtiK ja pikkujellona 5+3 (työnimi muuttuu vielä kyllä, kun aletaan nimiä pohtimaan :D )
 
Pamsku, heh, hauskalta kuulostaa tuo anopille menevä kortti :D

Valion sivuilla ainakin lukee, että Valion Auraa voi syödä raskaana ollessa. Ja minähän syön ;)

Kertomisesta: Ei olla vielä hirveästi mietitty miten kenellekin kerrotaan, kun jotenkin sitä vaan odottaa, että pienen näkisi ultrassa ja tietäisi, että tämä on oikeasti tapahtumassa. Anopille ajateltiin, että annetaan Muumilta Isovanhempien rakkaimmat muistot-kirja ja sen sisälle ultrakuva :heart: Appiukolle varmaan ihan vaan kerrotaan. Mun vanhemmille olisi kiva kans antaa joku vihjettä antava joululahja, mutta en ole vielä keksinyt mitä se olisi.

Eilen muuten mieskin kommentoi, että mulla on tissit kasvanu :D Rinnat on myös tosi kovat ja kipeät, vatsallaan nukkumisesta on turha haaveilla.

Ruokailutottumukset on myös muuttuneet. Ennen söin harvoin, mutta isompia ruokia kerralla. Nyt syön aamulla jo kotona pienen jogurtin että selviän töihin asti, töissä aamupalaksi kaurapuuroa ja real-leipä. 11 aikaan alkaa jo vatsa kurnimaan ja syön yleensä salaattia lounaaksi. Kolmen aikaan nälättää taas ja kun kotona syön lämmintä ruokaa niin sitä menee noin puolet entisestä ja sitten tökkää. Illalla ennen nukkumaanmenoa on pakko syödä pieni iltapala. Eli tosi usein tulee syötyä pieniä annoksia, tuntuu että muuten heikottaa ja nälkää ottaa ylivallan.

Tänään on yhden työkaverin vika työpäivä (vaihtaa toiseen työpaikkaan) ja kuulin just et läksiäissä on skumppatarjoilu. Onneksi olen autolla, toivottavasti pystyn vetoamaan siihen, eikä kukaan huomaa alkoholiväistelyäni..
 
Kiitos noista ruokarajotuksista! En oo ite ehtiny vielä perehtyä niihin. :)

Kävin maanantaina verikokeissa. Tuloksissa todettiin, että näihin viikkoihin on hyvin noussu hcg eli voi sinänsä huokasta helpotuksesta. Kilpirauhasarvot sitten taas oli päin mäntyä. Kyllä muisti lääkäri papattaa lääkkeiden syönnistä Tuli ihan semmonen olo, kun äiti ois lapselle nurissu. :stick: Tänään ajattelin soitella neuvolaan ja varata aikaa. Saas nähdä ehtiikö ennen joulua.

Kertomisesta: Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Ajateltiin nyt odottaa vähintään 12 viikkoon asti. Viimeksi ehdin kertoa monelle, eikä ollut sitten helppoa kertoa menetyksestä. :( Toivotaan että nyt jaksaa sinnitellä mukana!

Zanizipp ja masuasukki 5+4
 
Terrrrvetuloa uudet!! :flower:

Taru: No lomallahan se neuvolan täti oli.. Tänään pitäs olla paikalla, soittoaika alkaa tunnin päästä. Täytyy siis koittaa uudelleen :)

Niinu-88: Oih, ihanaa!! :heart:

Minä myös odotan kovasti varhaisultraa, aika varattuna 18.12., sillon kai 6+5? Ja mies haluaa mukaan, onneksi. :)

Kiinalaisesta syntymäkalenterista: Mulle toinen kalenteri sanoo että poika: Raskauslaskuri | Laskettu aika (tän mukaan olisin ollu "30" kun tulin raskaaksi), kun taas tämä: Kiinalainen syntymäkalenteri veikkaa tyttöä, itse laskien saan nimittäin iäkseni "29"..? Jotta saappa nähä sitte :D Ihan sama kunhan olisi terve, itselläni ehkä hieman tyttöolo?

Oireista: Syön nykyään tosi vähän.. Ei oikein ole nälkä. Tai sitten on ihan kiljuva nälkä, mutta sen jälkeen kun saa evästä eteen niin suunnilleen ällöttää ajatuskin? Ja suklaa on pahaa! Huolestuttavaa :LOL: Ja paleltaa, varsinkin iltaisin.. Ja väsyttää. Koko ajan. Nukkuisin helposti sellaisia 10h yöunia, ei vain tahdo ehtiä :D

Ensimmänen + tyyppi 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmänen: Mä olen menossa kanssa Femedaan tuolla viikolla, mutta eri lääkärille. Olen käynyt samalla lääkärillä muutenkin, joten hän katsokoon, mitä tuolloin näkyy. Mulla on sillon 6+5 viikot. En kysellyt keltään mitään vaan varasin samalle lääkärille kuin aina netin kautta. Meillä lähtee mies mukaan kanssa, mutta me asutaan ja ollaan töissä onneksi täällä lähellä :)

cockerspanieli: Olipa nihkeä vastaanotto! Mä kävin esikoisen kanssa ekassa ultrassa jo 3+5 tai jotain, kun oli ollut myöhäinen ovis eikä oikein tiedetty... (luultiin siis että on 5+) Ja kyllä siellä näkyi joku kohouma jo silloin! Seuraavan kerran menin sitten muistaakseni viikolla 6+ tjsp ja sillon läpätti sitten sydän jo komiasti. Luulis, että ne ees rahan takia ottais kaikki asiakkaat... Mun neuvolantäti sitäpaitsi sano puhelimessa kun kerroin meneväni, että ihan hyvä käydä tuohon aikaan katsomassa, kun on seitsemäs raskausviikko menossa.

jeennaalla on komeita uutisia!

Meillä töissä suunnitellaan jo kovasti syksyn 2013 projekteja ja minä ihan pokkana olen niissä resurssina mukana. Ei kai tässä vaiheessa oikein muutakaan voi... Sijaistusten suunnittelun ehtii sitten aloittaa myöhemminkin. Toisaalta kun tiedän, että huonetoverini soppari on päättymässä (sijainen toiselle henkilölle) kesällä, niin olisi mukava kertoa ajoissa, että itseasiassa sä voisit jäädä sijaistamaan mua sitten vielä seuraavaks vuodeks... :) Meillä on tulossa ensi viikolla kaks tilaisuutta töissä, joissa on pikkujouluhenkiset tarjoilut. Ihan varmaan jään siis kiinni, kun en edes skumppaa ota. Mutta mua ei haittaa pätkääkään mitä joku aattelee.

Ei olla yhtään mietitty vielä, miten kerrotaan sukulaisille. Äitilleni soitin heti kun plussasin, oli niin pöllämystynyt olo että halusin puhua ja toisekseen, hänen haluaisin tietävän vaikka menisi keskenkin.
 
Viimeksi muokattu:
astrolabe, just katoin eilen Finskin sivuilta, että viikolle 36 asti sais lennellä (lääkärintodistuksen kanssa). Mun pitäis kesäkuun lopussa matkata Ouluun, kiva lähtee pallomahana lentelemään :D

Pippurihäntä ja ensimmänen, Femedalla onkin tästä ketjusta paljon porukkaa samalla viikolla :D Mulla aika 20.12.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Cockerspaniel olipas tosiaan tyly meininki, ja aika kummallista etteivät usko saavansa mitään näkyviin tuon aikaisemmin :O

Kertomisesta: Munhan oli tarkoitus kertoa parhaalle kaverille ja äidille raskaudesta jo viime viikolla. En ehtinyt sitten kuitenkaan kertoa varsinaisesti raskausuutisia, kun ensimmäinen verihulahdus tuli ja sotki pään, vaan aloitin suoraan keskenmenolla :D Tulisin kyllä hulluksi, jollen nytkin saisi puida näitä yhä edelleen jatkuvia (ja tänään jopa erittäin runsaita) vuotamisiani jonkun läheisen kanssa - miehen lisäksi siis. Mutta muuten en koe, että näine vuotoineni mulla juurikaan edes olisi mitään kerrottavaa.
 
Hei pitää nyt kysyä, kun bongasin, että ainakin astrolabe on pidempään yrittänyt (mikroinssistäkö pieni sai alkunsa?) onko muita pidempään yrittäneitä?
Jotenkin tuo lapsettomuus vaivaa edelleen mieltä. Siis ne kaikki tunteet, oonko mä oikeutettu tähän? Onko se lapsi terve, kun mua pumpattiin hormoneita täyteen....
Olis kiva kuulla muilta pidempään yrittäneiltä fiiliksiä..

Ja tervetuloa uusille, onnittelut plussasta! ^^
 
Viimeksi muokattu:
jeennaa mä asustelen Keski-Uudellamaalla :) mun herkku on Kulmiksen lämpöset leivät, varsinki savulohileipä, jota en kyllä nyt uskalla syödä. Tarttee varmaan vaihtaa takas salaatteihin.

Me ei olla sen kummemmin mietitty kenellekään kertomista. Äitiltä vois kysyä, että haluisko se itseään kutsuttavan mummoks, mummiks vai jokski muuks...

Omaa napaa... Mä jo ajattelin, että mä taidan välttyä suurremmilta pahoinvoinneilta, mutta tänää on nyt ollu niin etova olo ja pari kertaa jo noussu kurkkuun, mutta en o viel oksentanu. Vatsa on jonku veran turvoksissa ja ei varmaan kauaa enää mahu farkut jalkaan. Iltasella collegehousutki tuntuu kiristävän.
 
Moikka!

Mieki sain neuvolan varattua 17.12. maanantaiks. Siellä sit kattoo et on oikeessa paikassa ja sykkeen. Pitäs olla rv 7+3 sillon näin äkkiseltään laskettuna. Hitsi ku jännittää jo :)

Tervetuloa ja onnea plussasta uusille!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pamsku: Me ei varmaan olla millään muotoa niin "pitkään" yrittäneitä, kuin moni muu. 9kk oltiin ilman ehkäisyä ja ensimmäiset tutkimukset ehdittiin jo aloittaa kun ikää kuitenkin löytyy jo se 35. Tutkimuskierrosta tämä sitten lähti, ei ehditty kuin ultrata mut ja testata kilpparit ja keltarauhasarvot. Multa löyty lievää pco-tyyppisyyttä toisesta munasarjasta, mikä selitti kiertojen heittelyt ja munasolujen epämääräisen kypsymisen. Clomit olisivat olleet edessä seuraavaksi, miehen näytteen tutkimuksen jälkeen. Miehen oli tarkoitus mennä tämän kierron jälkeen antamaan näyte, mutta voitte kuvitella, mikä helpotus tämä tieto oli.... Raskaus lopulta lähti kp27 tapahtuneesta oviksesta, eli mun munasarjat elää kyllä ihan omaan tahtiinsa, mikä tietenkin vaikeutti raskauden alkamista. Kun katsoo monien muiden yk-lukemia, meillä homma kävi kuitenkin ihan normitilastojen puitteissa.

Luettuani ja seurattuani pitkään yrittäneiden tarinoita lähipiirissä, täällä ja blogeissa en voi muuta kuin nostaa hattua sille sitkeydelle, jolla pitkän kaavan pariskunnat jaksavat kierrosta ja pettymyksestä toiseen. Siitä ei ole kauaa, kun ex-lapseton hyvä ystäväni kertoi, että hän ei 3 vuoden lapsettomuuden jakson koettuaan, ja sen jälkeen kaksi lasta saatuaan (toinen luomusti heti ekan "kalliin" lapsen perään), ole täysin ex-lapseton, vaan sitä kantaa sydämessään mukanaan tavallaan aina.

Mulla oli ekaa päivää mammahousut jalassa tänään :) H&M:ltä sai matalalla joustovyötäröllä housut, jotka ei rehellisesti sanottuna eroa normaaleista, ja toimii näin orastavan pömppiksen kanssa erinomaisesti. Mikä helpotus toimistotyöläiselle!
 
Moikka!

Varovasti kurkistelen tälle puolelle... Olo on todella epätodellinen, koska tätä toista lasta on yritetty melkein viisi vuotta, ja nyt tuli plussa 1. ivf:n tuoresiirron seurauksena. Esikoinen on jo ekaluokkalainen.

Mulla on oireet ollut tosi vaihtelevat ja monenkirjavat. Viime viikolla vahvat oireet, jotka alkoi jo ennen testin tekoa, tyssäsivät kuin seinään, ja tein jo surutyön keskenmenon takia. Vuotoa ei kuitenkaan kuulunut ja oireetkin hiipi takaisin. Tänään kävin työterveydessä tekemässä veritestin, ja se näytti yli 17 000 :D Eilen ja tänään on ollut voimakasta menkkakipua, mutta luin mm. Kaksplussan sivuilta keskusteluista, että voi olla ihan normaalia.

Mulla on tosi vahva ällötys, varsinkin jos on vähänkään nälkä, eikä oikeen mitään tee mieli etukäteen. Lämmintä ruokaa voisin sitten syödä lautaskaupalla, kun alkuun pääsen!

Lueskelen teidän juttuja ja yritän tutustua teihin, mukava jakaa kaikkia asioita samassa tilanteessa olevien kanssa.

UniUnna ja Murunen 5+5

5.8. UniUnna/2.lapsi/33v./TAYS
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pippurihäntä onko nua ihan h&m:n äitiysmallistosta? Mullahan ei juurikaan näkyvästi ole vatsa turvoksissa/pyöristyny, ni en oikee kehtais vielä mammaosastolle mennä tutkailemaan valikoimaa...

UniUnna onnea plussasta ja tervetuloa! Meillä onkin samana päivänä laskettu aika!

Taru 5+1
 
Taru, mä oon varmaan sit laskenu viikot väärin, kun sulla olis tänään 5+1 ja mä merkkasin tuohon että mulla 5+5. Milloin sulla alkoi viime menkat? Tosin en tiedä, lasketaanko viikot jotenkin eritavalla, kun on tehty IVF. Se tehtiin kuitenkin lyhyeen kiertoon. Punktio oli kp 11, oisko se niinku "ovulaatiopäivä"? Täytyypä kysyä neuvolasta tai lapsettomuusklinikalta.
 
Viimeksi muokattu:
Uniunna käsittääkseni sulla lasketaan punktiopäivä = hedelmöityspäivä. Mulla viimiset menkat alko 30.10. Neuvolan laskujen mukaan nyt on 5+1 mutta kierron mukaan (mulla 25 päivää) 5+3, mutta oon pitäny tota neuvolan versiota "virallisena". Se varmaan kyllä muuttuu vielä ultrassa, mutta siihe asti meen tuon mukaan. Ovista en tikutellu, joten siitä ei ole tietoa.
 
Täällä ilmoittautuu mukaan uusi odottaja. Tein viime viikolla positiivisen raskaustestin. Laskettu aika ois näillä näkymin 8.elokuuta. Ja toinen lapsi tulossa.

Vähän jännittää onkohan kaikki ihan hyvin kun on niin kovin oireeton olo.. Ensimmäistä lasta oottaessa oli tosi paha raskauspahoinvointi ja kaikki muut maholliset oireet. Nyt ei oikein mitään.

Sain pari kuukautta sitten varhasen keskenmenon, siinäkään raskaudessa ei oikein oireita ollut, eikä raskaustestin viivatkaan lähtenyt vahvenemaan. Tässä raskaudessa sentään viivat on aika vahvat, mutta missä oireet?

Mutta onnea muillekkin odottajille :) Toivottavasti kaikilla sujuu raskaus hyvin..
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkusukka

Yhteistyössä