*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Miuski, mä kans pyytäisin poikaa kuvaajaks, mutta kun on taas isukilla monta päivää. No, ens viikolla sitten. Pitäis oikeasti ottaa kuvia mahasta, vaatteet päällä ja ilmankin (miehen hommia). Meinaako joku mennä valokuvaajan luo otattamaan mahakuvia? Ne on vaan niiiin suloisia, mutta tuskin seinälle tulis ripustettua...
 
Aivan ihania mahakuvia!

Joku kysyi sokerirasituksesta. Mulle ei tullu paha olo kummallakaan kerralla. Viimeks ku kävin siinä viime viikolla, minua rupesi väsyttämään tosi kovasti, mut se meni ohi ekan tunnin jälkeen. Se litkukin meni hyvin alas, ku oli jo kova jano, ainoa ikävä asia testissä oli se istuminen paikallaan kaksi tuntia. Oli vähän tylsää.

Mulla on nyt yöuni muuttunu huonoksi, nukun tosi pinnallisesti ja aamulla väsyttää. Luulen, että ainakin yksi syy tähän on nukkumisasento. Nukuin ennen raskautta mahallaan ja nyt on pitäny opetella nukkumaan kyljellään. Selälläänkään en enää oikein pysty nukkumaan, ku se tuntuu pahalle. Onko muilla ongelmia nukkumisen kanssa?

Tuo mahakuvien ottaminen on haastavaa. Meilläkin on iso peili, jonka kautta oon yrittäny ottaa kuvia, mut salamalla ei tuu hyviä ja ilman salamaa kuva on niin epätarkka, että siitä ei erota mitään. No harjottelu jatkuu.

Biliga ja poikanen 25+4
 
Miten ihania uutisia Hyppy sitten saikaan - hienoa! Ja upeita massuja täällä on ollut sekä Leolla suloinen naamakuva vaavista. :heart:

Täällä on ollut vähän mieli maassa edelleen sokeriarvojen ja insuliinin aloituksen takia. Piikityksen aloittaminen jännitti minua aivan sairaasti, mutta eilen harjoittelu diabeteshoitajan luona onnistui yli odotusten ja tänään kotonakin pistetty annos ei niin hirveätä ollutkaan. Ehkäpä tämä siis tästä. :)

Sf-mitoista olitte jutelleet ja tosiaan ne näyttävät vaihtelevan suuresti. Mullahan mitattiin eka kerran rv 18+3 ja silloin mitta oli 22,5 cm ja sitten mitattiin rv 22+1, jolloin mitta oli 25 cm. Eli käyrien yläpuolella mennään reilusti. Mulla on kuulemma häpyluu aika alhaalla, joten sieltäkin niitä senttejä saattaa lisää tulla, mutta kyllähän tuo kohtu tuntuu aika ylhäällä olevan eli potkut tuntuvat jo aika ajoin tuossa heti rintojen alapuolella.

Ja pitää vähän hehkuttaa, sillä tänään haettiin meille lastenvaunut eli tällaiset aivan uudenveroiset (värinä Pro Coffee) saatiin käytettynä ja on vielä takuutakin reilusti jäljellä: Emmaljunga
Nyt vaan joutuu vielä jonkin verran odottelemaan, ennen kuin pääsee vaunuttelemaan! :D

Tervetuloa uusille ja aurinkoista Pääsiäistä kaikille elokuun mammoille! :heart:

Blanco + Öttiäinen 24+4
 
Olipa ihana ilma pitkäperjantain kunniaksi! Tytöt ovat leikkineet mummun ja vaarin kanssa koko päivän, ulos tarkeni iltapäivällä ilman takkiakin. Lisää tällaista, kiitos =)

(.) Plutte potkiskelee mahassa, mutten ole kyllä huomannut edelleenkään mitään erityistä rytmiä, tai että hän reagoisi mihinkään erityisesti. Lähinnä potkinta tuntuu istuessa ja maatessa, kun on itse silleen rauhallinen eikä stressaa. Viikolla kun töissä riitti hommia ja muutenkin stressasi ei liikkeitäkään niin kauheasti tuntunut. Hyvä, että pienkin saa nyt vähän lomaa =)
 
Ihanaa lauantaita kaikille!

Rattaita on pako hehkuttaa. Ostin huuto.netistä carenan twinbuggyt 40 eurolla ja ne ovat kuin uudet! Ei mitään käytön jälkiä! Siksi nuo rattaat,että ovat lähes ainoat jotka mahtuvat hyvin mun pikkuvolvon takakonttiin. Ja sain ne kyllä tosi halvalla,ne ovat kuitenkin upeassa kunnossa ja siellä pyydetään huonommassa kunnossa olevista yli 100e!

Allergialääkkeitä mun on pakko välillä ottaa :( Mulla kutiaa silmät ja sen lisäksi mulla menee iho tosi hurjaan kuntoon. Oon yrittäny nyt laittaa kortisoonia paikallisesti ja pärjätä ilman lääkkeitä.

Sf-mitta huitel mullakin yläkäyrän yläpuolella. Taisi olla 23cm kolme viikkoa sitten! Eiköhän se siiä tasoitu kun mahassa elelee kuitenkin tuollainen Kirppu ;)

Galluppia pukkaa! Ootteko miettineet miltä tuleva vauva näyttää? :) Näyttääkö isältään vai enemmän samalta kuin te itse?

(.) Tämä napa lähtee kohta nauttimaan vapaa-ajastaan. Isukki vei junnarin mukanaan kaupunkiin ja esikoinen viettää isällään pääsiäistä. Mä hengailen nyt kotona tunnin yksin ja sen jälkeen kun saan autoni takaisin (junnarin turvaistuin on mun autossa niin mies otti sen ja mä en halua ajaa miehen autolla :D) niin lähden eka kirpparille ja sitten heppailemaan! Ajattelin käydä harjaamassa heposen ja vaikka vähän juoksuttamassa,selkään en enää tämän mahan kanssa kiipeä kun on niin nuori hevonen kuitenkin.

MM ja Kirppu 24+0 [TAAS POKSUU :heart:]
 
Meillä oma kone rikki, joten pika käynti kun olen vanhemmilla käymässä! :)

Imettäminen julkisilla paikoilla - Mä olen kans aika siveellinensipuli niinkun joku kirjotti myös. Eli en kyllä ihan missä tahansa kehdannut imettää. Jos oltiin kaupungilla niin mielummin menin lastenhuoneeseen tai muuhun rauhalliseen paikkaan, ja niin varmaan tämän tulevankin vauvan kanssa! :) Mutta ei mua muiden imettämiset haittaa, vaikka keskellä kassa jonoa imettäisi.. :)

Gallup, miltä vauva näyttää - Totta kai sitä miettii miltä tuleva vauva tulee näyttämään! :heart: Ultran mukaan ainakin samanmallinen nenä olis kun mulla ja esikoisella! ;) Mä oon itseasiassa nähnyt tällä viikolla kolmena yönä unta tulevasta vauvasta, ja joka unessa näyttänyt aina samalta! :) En malttais enään odottaa pienen näkemistä!

Liikkeistä - Tuntuu ja välillä jopa näkyykin hyvin jo masun päältä! :) Aamulla kun makasi selällä niin näkyi ihan selvästi kummalla puolella vauva majaili, kun maha oli ihan vino ;) .

Nukkumisesta - Kyljellään nukun aika pitkälti, ennen nukuin aina kans mahalla ja nyt alkaa heti kamala potkusarja ja mahaa alkaa ns. "turvottaa" jos nukkuu mahalla, vaikka hetken aikaa vielä pystyy olemaan.

Pujuja - Juu sama juttu, ei mua läheisten kommentit haittaa, mutta juurikin ne joita oikeasti näät 3krt vuodessa kauppa jonossa tyyliin niin sit... Ja sit vielä toi kun useat ( ja vielä lapsettomatki ) kommentoi sitä että "eipä sitä toisen jälkeen enää palaudu niinkun ekan jälkeen", mitä sitte sit musta tulee lihava hyvästä syystä ;)

Nyt ei kerkeä enempää, toivotaan et saadaan oma netti pian kuntoon!

Majj & 23+5
 
Mun on nyt hehkutettava :ashamed: kun löysin nettitorilta ihanan mammahousupaketin ja nyt se lähtee alkuviikosta mulle! 30 euroa, sis. yhdet mammasortsit, kahdet ns caprifarkut ja mammalappuhaalarit. on kesäksi mitä pitää... mulla on jo pari viikkoa ahdistanu kun ei oo kunnon housuja mitä pitää ja tuntuu ettei halua mitään tehä eikä minnekään mennä kun kaikki vaatteet ahistaa...
myyden 22+5
 
Heipat taasen kaikille :heart:

Hmm...mistähän sitä alottais kun tänne mukavasti tätä tekstiä ilmaantuu ja kun ei ehdi kovin usein kirjoittelemaan ni sit on valtava määrä kommentoitavaa :LOL:

Mutta poimitaan nyt jotain, eli:

myyden onnea uusille kesäkuteille :D Se on mahtava tunne kun saa sopivaa päällepantavaa ja mieluistakin vielä :heart:

Imettämisestä julkisilla paikoilla...mä oon kans sellainen hällä väliä tyyppi et annan kyllä vauvalle ruokaa silloin ja siellä missä milloinkin sattuu nälkä yllättämään...otan sen aina siltä kannalta että on kyse hyvinkin luonnollisesta asiasta kuin ruokkimisesta =) Tietysti kohteliaisuus/siveys syistä peitän tietysti aina rinnat niin ettei tilanne herätä suurta huomiota ;)

Nukkumisesta, minä olen kova pyörimään ja kääntyilemään unissani ja yön aikana muutenkin mutta heti jos siirryn liikaa vatsan päälle ilmoittaa poitsu potkuilla että on aika vaihtaa asentoa :p

Miltä vauva näyttää...hmm...kyllähän sitä tietty miettii että kuinkahan käy onko poika enemmän isäänsä tullut vai äitiinsä...me mennään 12.5 4D ultraan jossa toivon mukaan saadaan kurkistaa myös kasvonpiirteitä =)

Mittumaaria, Onnea uusille menopeleille...halvalla tosiaan sait...hieno juttu :heart:

Hypylle SUUREN SUURET ONNITTELUT ihanista uutisista :heart:

Sf mitasta sen verran että viime viikolla neuvolassa viikolla 25+0 mitta oli 26cm eli yläkäyrällä mennään ja masu on mielestänikin näille viikoille kyllä ihan kiitettävän kokoinen...mulla on ollu ongelmia päästä tossa aamupaasto sokerissa rajojen alle niin toivottavasti en kasvattele mitään sokeri vauvelia :(

Blanco, täällä luultavasti sama edessä eli iltainsuliinin aloitus :| en saa millään aamusokereita kuriin...muuten kyllä päivä arvot on reilusti rajojen alla vaik söisin mitä...ensi viikolla ilmeisesti selviää kohtalo kun neuvolasta laitettiin viime viikolla lähete keskussairaalaan :ashamed:

Niin ja Onnea myös Blancolle uusista kärryistä :heart:

Hankinnoista, täällä on vaunut, rottinki ensisänky, mieletön määrä vaatteita ja liinavaatteet sekä harsot, rasvat, tutit, vaipat, Britaxin B-Dualit kaukaloineen ym. jo hankittu..eli meiltä oikeastaan uupuu vain hoitopöytä sellainen laatikollinen versio mihin saa sitten nuo vaatteet järjesteltyä.

Sisätutkimuksesta täällä päin tehdään 3 kappaletta alussa keskellä ja sitten loppu metreillä. Mulla viime viikolla juurikin sisätarkastus lääkärillä ja viikolla 25. Jos alkuraskaudessa käy yksityisellä varhaisultrassa jää se neuvolan ensimmäinen lääkärin sisätutkimus sitten väliin.

(.) Mä vielä soudan ja huopaan ton uuden äitiyspakkauksen kanssa...hmm...se olis musta kyllä tosi kiva värit käy pojalle kyllä niin nappiin :D Mut en tiä...noh paprut pitäis kohta toimittaa työpaikan sairaskassaan joten päätös on tehtävä pian :eek:
Vauva on tosi aktiivinen edelleen päivällä malttaa olla aloillaan noin vartista puoleen tuntiin, muun ajan myllää ja myyrtää kyllä koko ajan. Potkut tunnen jo tosi ylhäällä ja melkein jo erotan raajatkin...eli masun päälle tuntuu kaikki liikkeet =)

Mutta sitten ulkoilemaan ja äidin tykö pääsiäis aterialle...ihanaa mennä valmiiseen ruokapöytään pitkästä aikaa :flower:

Aurinkoiset ja Lämpimät Pääsiäisen jatkot kaikille :heart:

 
On taas kulunu pitkän aikaa, kun oon tänne kirjotellu. Viime tiistaina oli rakennenultra ja kaikki oli kunnossa. Saatin tyttöarvaus, ei kuulemma koskaan lupaa tyttöjä. Mulle voi siis tyttöolon päivittää tyttöarvaukseksi.

Viime aikoina on tuntunut paljon liikkeitä ja mieskin on tuntenut ne mahan päältä. Eilen ja tänään on jopa näkynyt vatsan päältä. Mulla on istukka takaseinässä, joten senkin takia liikkeet tuntuu hyvin.

Vielä ei oo tehty muita hankintoja kuin vaatteita. Ehkä kohta vois alkaa jo kattelemaan vaunuja, hoitopöytiä ja pinnasänkyjä. En tiiä uskallanko ostella tyttöjen vaatteita, kun ei se tyttö ihan varma juttu ole. Ehkä kirppareilta vois ostaa halvalla niin ei haittaa, vaikka tuliskin poika.

Tinja & pikkunen 21+4
 
Terveisiä muuttolaatikkoviidakosta! :wave:

Vauvan ulkonäöstä, enpä ole kauheasti kerennyt ajattelemaan.. Oon mä joskus miehen kanssa jutellu, että ois kiva, jos sillä ois miehen silmät mutta mun silmien värisenä. Ja toivottavasti tulee ruumiinrakenteeltaan enempi mieheen ku muhun (mies on erittäin hoikka ja mä oon erittäin läski). :LOL:

Julki-imettämisestä, kyllä mä meinaan ainakin imettää sillon ku tarve tulee. Toki joku huivi tms. eteen ja ei nyt ihan keskellä kauppakeskuksen käytävää, mutta muuten kyllä.


u & Liipukka 23+4
 
Grillikausi aloitettu täälläkin, nam :)

Kertokaahan arvon mammat, minkälainen olisi magee mammamallinen juhlamekko kavereitten häihin? Olen bestmanin puoliskona paikalla, eli en ihan kukkamekkoa kehtaa laittaa. En toisaalta viitsisi maksaa mansikoita mekosta joka on päällä tasan yhden kerran. Voi toki ehdottaa myös hyvää/halpaa kotimaista nettikauppaa. Voisihan sen tehdä itse, jos olisi helppo malli (pari kangaskaistaletta ristiin jne) - mahtaiskohan vielä osata...

Huuto.nettiin eksyin (TAAS), tällä kertaa talvivaatteita kuolaamaan.Minkä kokoisia talvitamineita olette hommanneet/hommaamassa vauvelille? Joulukuussa syntyneelle esikoiselle hommasin 62 senttisen puvun, joka olikin yllättävän pian ihan sopiva ja selvittiin yhdellä puvulla talvesta. Poitsu on ollut 3 kk iässä 64 cm ja puolivuotiaana 71 cm, piti ihan neuvolakortista tarkistaa. Selviääkö yhdellä puvulla koko talven? Vaunupuvuksi lähinnä tuo haalari tulisi eli vähän iso ei sinänsä haittaa, kun turvakaukaloon ajattelin hommata lämpöpussin.

Oon alkanut vähän miettimään josko ottaisin sittenkin äitiyspakkausrahat ja ostaisin kirppikseltä kaiken mitä tarvitaan... Saan torstaina neuvolasta Kela-paprut eli vähän aikaa voi vielä mietiskellä.

Sammeli & Sintti 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Sammeli
Mulla on syksysksi 68cm syyspuku, talveksi ja kevääksi 74cm toppahaalari ja lindexin ihana pinkki pilvi vanupuku:heart: Mä ostan aina vähän reiluja,eipähän tarvii liian pinkeisiin pukea. Ja toi 74cm on kyllä melko passeli mun mielestä talveksi!
 
Meillä pojalla oli 1v 74cm toppapuku koko talven:) syntyny siis tammikuussa..joten mulla on 62cm syyspuku(fleeceä,että hengittää hyvin) ja varmaan sit syksyllä hommataan 68cm toppapuku jos hommataan..meillä on nimittäin yks ihana vaunupuku kuopuksen jäljiltä joka menee varmasti koko talven:) on siis sellainen pussimallinen,eli ei ole lahkeita.kaukaloon tulee kuitenkin lämpöpussi..täällä kans grillauskausi avattu ja sit otettaskin vinkkejä mitä kivaa grillaatte?:) meillä ei ollu tänään kun äijille makkaraa ja lisänä tomaatti-nakki vartaita..ite tykkään ennemmin grillata lihaa ja kasviksia,kun makkaraa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä taas luotan siihen, että meillä seuraavakin kasvaa esikoisen kanssa suurinpiirtein samaa tahtia esikoisen kanssa... Eli 6-8kk käytössä ois 62cm, max 68cm. Eli meillä on sellainen Lindexin "karvapuku" alkusyksyksi kokoa 56cm ja sitten välissä ei ole oikein mitään "toppapukua" talveksi ennenkuin ollaan äitiyspakkauksen toppahaalariin koossa. Esikoinen otti äp-haalarin käyttöön 1v2kk iässä.. :D
Ostoksille siis luultavasti pääsen talven tullen. Tosin on mulla sellainen noin 74cm vaunupuku, jossa on pussimainen jalkaosa eli siinä voi hyvin nukkua, mut se ei ole muutettavissa haalariksi.
Kaukaloon meilläkin tulee lämpöpussi. Oli ihan ehdoton ainakin esikoisen aikaan. Menee vyötkin oikeasta kohtaa, joten lisää turvallisuuttakin.

Mä olen nyt miettinyt kastejuhlapaikkoja.. Jotenkin tuntuu, että joku 750e 25hengelle on aika hirveä summa. Siihen siis kuuluis juhlapaikan vuokra ja kahvittelu. Kotona meillä ei mahdu pitämään.

Imetyksestä.. Yritin siitä jo kerran kirjoittaa, mutta kone hävitti koko tekstin, joten se jäi siihen..
Meikäläinen on ihan megajulki-imettäjä. En koskaan imettänyt minkään harson alla tms. Toki katson missä seurassa imetän, mutta esim. kahvilassa imetän nurkkapöydässä tai muuten muut ihmiset huomioiden. Ikinä en mene mihinkään vessaan imettämään. Periaate on se, että a) Lapseni ei ruokaile wc:ssä b) ihmiset voi kääntää päänsä pois jos ärsyttää c) Pienen lapsen ruokailu on maailman luonnollisin asia ja jos siihen ei pysty suhtautua normaalisti, niin sitten voi poistua paikalta.

Nää on näitä, että toiselle kestovaipat on elämän tärkein "paasaamisen" kohde ja mulle tää imetys ja lapsettomuudesta julkisesti puhuminen on sellaisia. :)

Meillä on hankittuna tuplavaunut, hoitopöytä on yhä paikallaan, vaatteita piisaa, osa jo pestykin.. Telakallinen kaukalo on tulossa kaverilta, jonka poika siirtyy kesään mennessä turvaistuimeen. He ostivat sen uutena ja poika on nyt 7kk. Samanlainen Brio Primo kuin meillä oli esikoisellakin. Mitäs muuta sitä edes tarvii?

(.) Oltiin torstaista tähän päivään Pohjanmaalla Mumman luona täysihoidossa. Huomenaamulla voi vaaka näyttää taas vähän karuja lukemia... :/
Mimmillä alkoi talven kolmas räkätauti torstaiaamuna, mutta onneksi alkaa olla jo ohi.

Raitis ja Salarakas 24+6
 
Huutiksessa kaupiteltiin KEVÄTvauvalle 68 senttistä toppahaalaria :O Sen takia rupesin miettimään toppahaalarin kokoa, kun ajattelin että lähinnä SYKSYvauvalla olis ton kokoinen ja alkusyksyn vauvalle ehkä vähän isompikin...

Äh, mä niin inhoon vaatteiden kokomerkintöjä - jos tietää mitä kokoa tarvitaan niin sitten ei voi kuitenkaan kokolappuun voi luottaa (esim. Reiman haalarit tuppaa olemaan yhtä kokoa isompia kuin mitä lapussa lukee)...
 
Summersun, täälläkin aloitettiin grillikausi, tosin mummolassa! Minkä lisäksi söimme aamupalan, sen grilli-lounaan ja vielä iltapäiväkahvitkin ulkona takapihalla! Aivan mielettömän ihana pääsiäisilma!

Vauvan ulkonäöstä en osaa sanoa. Kaksi olemassaolevaa tyttöä ovan ainakin mun mielestä niin erinäköisiä kuin sisarukset vain voivat. Toinen on sinisilmäinen ja ruskeatukkainen, toinen ruskeasilmäinen ja vaaleatukkainen. Piirteet ovat ihan erilaiset. Esikoinen on ilmeisesti perinyt mun ruumiinrakenteen, 4-vuotiaana pehvaa on jo ihan kiitettävästi vaikkei ylipainoa olekaan (eli siis on normaalipainoinen), kun taas kuopus on tosi hoikka. Periaatteessa toivoisin tietty, että kolmaskin olisi tuota hoikkaa laatua. Mutta muuten en osaa sanoa. Eskon isot siniset silmät ja pitkät ripset olis tietty kivat...

(.) Pääsimme miehen kanssa eilen Tampereelle kiertelemään ihan kahteen pekkaan kun mummu ja vaari pitivät hyvää huolta tytöistä. Tarkoitus ei ollut ostaa juuri mitään, yleensä me shopataan alennusmyynneistä. Mutta kummasti sitä tarttui kamaa mukaan. Mm. olen nyt tehnyt Plutelle tehtävät ostokset, eli ostin Manducan kantorepun, sellaisen ruskean, ja tyynyn. Muuta ei pitäisi tarvita (mummu on kiva ja ompelee tyynyliinoja). Oli kyllä sika-kallis tyyny Stockmannilta, mutta en tykännyt esim Prismassa myytävistä Muumi-tyynyistä. Mikä virka sillä saumalla on, joka kiertää koko tyynyä sen n. 5 cm reunasta? Ja tosi tönkön ja paksun tuntuinen koko tyyny. Muutkin vaihtoehdot oli samanlaisia. Mä oon sellainen tyynyjen halailija, ja kuopus kanssa, eli haluan myös Plutelle tyynyn, jota voi muotoilla ja joka ei ole kova. Eli kun sellainen vihdoin sieltä Stockalta löytyi niin pakko se oli hinnasta huolimatta ostaa... meidän Plutelle tulee sitten ihan untuvatyyny :p Muuten saatiin molemmille tytöille kesäkengät (Kavatit) alle 40 eurolla YHTEENSÄ Tuomiokirkonkadulla olevan kenkäkaupan muuttomyynnistä. Mieskin sai sieltä kengät. Ja juu, mitäs muuta, kirjoja tulee aina ostettua lapsille Suomessa käydessä... eli oli auton takakontti ihan kiitettävän täynnä kun kotiin palattiin ;) Nyt kun saatais vielä kaikki kannettua kotiin asti...
 
voi että!!!
mulla on isommat lapset pääsiäisen isällään ja aksu, nuorimmainen, reilu 3 v. oli perjantaista oman isäsä, siis tän surullisen kuuluisan pekan luona. no, sielläpä oli sitten mummolan koirat myös kun pekan vanhemmat oli pääsiäisreissussa. mä kun ajattelin että kiva kun ensimmäisen kerran "joutuu" ihan itte huolehtiin pojasta...
tänä aamuna soitti sitte että voinko tulla jo nyt(oli tarkoitus että haen pojan illalla) kun koira on purru naamaan.
päivystys reissu siitä tuli, ja siellä meni koko päivä. oli tikannu ihan kunnolla koko naaman ohimoilta poskeen ja ylähuulen läpi..:(

siis koira oli hampailla tikannu, yhtään tikkiä ei lääkäri alkanu laittaan, kun 4 tuntia odotettiin ennen kun päästiin, noin pienellä kuulemma paranee minkä paranee, ei ois oikeista tikeistä ollu apua enää.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti pakkausten loppu tohinoista. Tämä sakki lähtee huomenna kohti helsinkiä ja siitä sitten etelän lämpöön. Mukavaa alkavaa viikkoa ja vappuja jo nyt kaikille! :heart:

Leo ja "aarre" rv21+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä