~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

että mua väsyttää, yöllä ei saa unta ja esikko herää sit seiskalta.. mies on yöt töissä joten se vetää tuolla sikeitä|O

Ei mitään oiretta et lähtis syntymään (miehet) siitä tulikin mieleen onko kaikilla tullut se sukupuoli mitä on luvattu ja miten olot on pitäny paikkansa? :)

Eea kehtaako kysyä minkälaista limatulppaa sulla tulee? mulla esikoisen kans tuli ihan klönttinä ja eilen huomasin (ÄLLÖVAROITUS) raskaampaa valkovuotoa ei enään nestettä vaan enemmänkin liisteriä:D just palasin kokeista joten kaikki hiivat ja tulehdukset on pois suljettu.


miimii10 rv40+2
:popcorn:
 
Täälläkin ollaan jo lasketun ajan yli. Toivoin kovasti, ettei vauva vielä eilen olisi tullut, kun oli semmoista ohjelmaa, jonka halusin hoitaa pois. No nyt sitten ei ole muuta kuin odottelua.. Viikko sitten alkoi menkkamaiset kivut, mutta nyt ne on pahentuneet ja viime yö meni potiessa niitä. Ilmeisesti jonkin sortin supistuksia?? Sama on jatkunut tänään ja kaupunkireissun jälkeen olo oli todella huono. Mutta niistäkin selvittiin päikkäreiden avulla..

Miimi, tsemppiä kovasti! Tiedän liiankin hyvin tuon yöheräilyn tuskan. Jospa se pikkuinen lähtisi sielläkin tulemaan piakkoin :)

Miisu 40+5 sekä maha-asukki
 
Kyllä kannatti tulla tänne ruikuttamaan kypsymistä!:D Heti seuraavana päivänä pääsin nimittäin synnytyshommiin. Niinpä meille syntyi ihana poika 24.8.11 viikoilla 41+4. Mitat: 3545g ja 52cm.
Ja kun itse asiaan päästiin kaikki menikin nopeasti ja hyvin. Tunsin ensimmäisen supistuksen aamulla klo 4. Supistuksen tulivatkin sitten heti n. 3 minuutin välein. Puoli viideltä herätin miehen ja soitin hoitajan lapsille. Puoli kuudelta oltiin sairaalassa ja 6.29 poika oli syntynyt. Ilokaasua ehdin saamaan, mutta tehosta en mene kyllä takuuseen. Supistusten väli oli aivan olematon. Kaiken kaikkiaan synnytyksestä jäi oikein hyvä mieli ja itse vauvahan on aivan supersöpö.:heart:

Erityistsempit kaikille, jotka vielä mahansa kanssa liikkuvat. Kyllä ne sieltä tulee, vaikka ne viimeiset päivät on kyllä pitkät...Ja paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!
 
Eea
miimii Nyt on vuotanut sellasta geelimäistä veriviiruista limaa. Esikoisen synnytyksessä limatulppa irtos yhtenä kokonaisena möykkynä. Supistuksia on jonkin verran, mut melko epäsäännöllisesti eikä oo kauheen kivuliaitakaan. :)
 
Mulla vaan jomottaa ja kun menee makuulle ni sit alkaa vahvemmat harkkari supparit, maha menee sekasin niistä kyllä:/ vähän pelottaa toi selkä kun välillä on ihan jumalaton (varsinki yöllä) menkkakipu ja sitten se naksuu ja paukkuu koko selkäranka et miten se kestää sit synnytyksen?

Mulla ei sinänsä ole kiire synnyttää kuhan ei oo vihreenä se lapsivesi ja lähisuku vois tajuu et "taasko sulla on yliajalla" ei helpota fiilistä olenkaan :O

Mistähän tietää koska synnytys sit alkaa kun oon aivan varma et tää on aivan erillainen meno kun ekassa :)
 
Terppa pitkästä aikaa!

Täällä alkaa tosiaan olemaan pallomahaset aika vähissä. Tsemppiä vielä loppuporukalle viimeisille metreille!

Ja onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

Täällä lähtenyt vauva-arki hyvin liikenteeseen. Meillä alkoi kans vatsaväänteet, kun aloitettiin d-tipat. Cuplaton ei auttanut. Jätettiin d:t pois ja kokeiltiin disflatyilä, nyt ei enään huuda vatsaväänteitä. Piereskelee kyllä vieläkin aika miehekkäästi. Pitää kohta aloittaa d:t uudelleen, varovasti pienellä annostuksella pikkuhiljaa.

Tilasin sieltä Tikkunekusta niitä Lovin pullotutteja, mutta ne ei kyllä meidän pikkumiehelle sovi ollenkaan. Tulee maidot suunpielestä ulos. MAMin omat anti-colic tutit toimii paremmin. Onneksi alkaa maitoa tulemaan jo paremmin, joskos sitä pääsisi kohta kokonaan eroon lisamaidon antamisesta.

Kaveri nukkuu n. 3 tunnin pätkissä. Joskus yöllä vähän pidempään ja päivällä saattaa nälkä tulla parin tunnin nukkumisella. Yöt nukkuu vielä meidän sängyssä vieressä, mutta meinasin kohta siirtää omaan sänkyyn.

Vaunukävelyllä ollaan käyty, jos ei ole satanut vettä. Nukkuu hyvin kävelyt ja tykkää olla myös turvakaukalossa ja autossa. :)

Ristiäiset on 17.9. Tuleva pikkumotoristi saa nimensä meidän moottoripyöräkerhon kerhotiloissa. :p Vieraita tulee n. 25 henkeä. Ruoat laitetaan itse, tulee joku ruokaisa keitto, leivät, karjalanpiirakkaa, savustettua lohta, vihreä salaatti, leikkeleitä ja kakkukahvit jälkkäriksi. Äiti ja yksi kaveri tulee kaveriksi laittamaan ruokia. Nimeä ei vaan olla vielä keksitty, alkaa tulemaan kohta kiire! :O

Ihana kesäpäivä, istuskelen läppärin kanssa takapihalla auringossa kun poitsu nukkuu vaunuissa. :heart:
 
Mä oon noihin kipuihin pyytänyt miestä lämmittämään kaurapussia, se auttaa hitusen erityisesti selän puolelta tuleviin supistuksiin. Meillä vaan koira on yhtä kiinnostunut pussista kuin minä.. välillä taistelua kumman se on :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Sain nukuttua jopa tunnin, sen jälkeen 8 minuutin välein melkoisia supisteluja. Sängyssä ei enää pysty olemaan supistusten aikana, vaan liike tuntuu parhaalle. Laukku on lähes pakattu ja loputkin tavarat odottavat pöydällä kassiin laittoa varten. Miestä en vielä herättele ja hätyyttele.. Vielä ollaan katsonta kannalla ja mielessä vaan terkan sanat: " sitten sairaalaan, kun ei enää kotona pärjää kivun kanssa" Ainakin vielä kestää tuon 35s, kun sen jälkeen tulee 8min tauko..

tsemppiä viime metreillä oleville!

Miisu 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopsula
Hirmuisesti onnea vauvan saaneille :)

Mulle vois etusivulle lisätä, että syntyi rv 39+3. En saa muutettua tekstin väriä tai en osaa.

Täällä ollaan sairaalassa vielä toipumassa sektiosta. Hyvin olen toipunut ja mahdollisesti huomenna päästään kotiin kun lääkäri tutkii pojan. Täällä on ihan mukava olla kun saa olla yksin huoneessa ja ruoka tulee valmiina mutta kyllä kotiin jo kaipaa.

Poika on kiltti. Syö n 3-4 tunnin välein mutta tankkaa sitten melkein tunnin ajan, pieniä taukoja pitää välillä. Maito alkoi eilen nousta, ainakin yöllä sitä tuli runsaasti toisesta kun poika toisesta söi.

Synnytyskertomusta kirjoittelen myöhemmin jos jollakin kiinnostusta lukea onnistuneesta suunnitellusta sektiosta. Mutta nyt aamupalaa ennen kun pikkumies vaatii omansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Moi pitkästä aikaa. Olen ollu aktiivisempi tuolla fb:n puolella, mutta pitää nyt yrittää orjentoitua täälläki. Meille syntyi 22.8. poika, jolla oli painoa 3644g ja pituutta 50cm, py 36 cm. Viikkoja oli 39+5. Jospa vähä kertois vaikka synnytyksestä.

Mulle oli varattu poli aika maanantaille 22.8. heti aamuksi korkeiden verenpaineiden ja vauvan koon vuoksi. Lääkäri ultrasi ja oli sitä mieltä, että siirtyisin osaston puolelle ja minulle alotettaisiin cytotekit. Vauvan painoarvio oli 4kg ja minulle suurin pelko olisi ollut jos olisin joutunu sektioon ja sekin varmaan osaksi vaikutti lääkärin käynnistys päätöseen. Tilanne oli tuolloin alapäässä kahdelle sormelle auki ja reunaa oli reilusti.

Osastolla sain 9.30 alkaen cytotekkejä 4h välein. Siellä mä sit kattelin töllöö ja söin joka välissä :) Lapsivedet meni puoli neljän maissa ja sen jälkeen alkoi supistuksetkin tuntua jo joltain. Kuuden maissa sain vielä cytotekin ja kätilö tutki tilanteen olevan sama kuin aamulla.. mä olin niiiiin masentunu, et supparit tuntui jo ihan napakoilta mutta ne ei vaan tehny mitään. Pyysin sit kätilöltä lupaa mennä suihkuun kun suihku auttoi edellisessäkin synnytksessä jouduttavasti. Osaan olla suihkussa jotenki rennompi. Suihkutila oli sellanen varmaan 15 m2 tila niin mies istuskeli toisessa päässä huonetta ja minä suihkuttelin aina supistusten tullen vuoroin selälle ja sit mahalle aika kuumaa vettä.. miehen kanssa juteltiin aina supistusten välit ja naurettiin välillä molemmat ihan kippurassa. Kätilö oli käyny välillä kuuntelee oven takaa, et ei taida edistyä ku on välillä noin hauskaaki.

Kahdeksan jälkeen alkoi tuntua, et suihkun teho loppuu eikä se enää lievitä niin paljoa kipua. kätilö sano, et mennään käymään synnytysosastolla näytillä kun siellä oli kerranki rauhallista. Kätilö sit vei meidän sinne.. ja hississäkin naurettiin ihan kätilön kanssa meijän hauskalle suihkureissulle. Synnärillä sitten kätilö kysyi mitä puudutteita haluisin ja minähän tilasin kaikki mitä oli mahdollista saada. Kätilö aikoi mennä soittamaan anestesiaa paikalle ja minä menin suihkuun siksi aikaa rentoutumaan.

Ehdin olla suihkussa varmaan 15 min kun kätilö tuli huutelemaan minua tipan laittoon ja anestesiakin oli kuulemma tuloillaan. Menin synnytyspöydälle makaamaan. Ja ne supistukset tuntui ihan hirveiltä siinä. Kätilö kun sai kaikki valmiiksi niin hän sit katsoi tilanteen ja olinki siinä vaiheessa jo täysin auki. Hän sit alkoi äkkiä puhdistaa min selkää, että ehtisin edes minispinaalin saamaan, mutta se oli vähä myöhäistä kun ponnistukset alkoi. Muutamalla ponnistuksella poitsu syntyi. Se oli elämäni järkyttävin kipu. Kroppa taisteli koko ajan ponnistuksia vastaan. Onneksi kuitenki kätilö sai tsempattua :) Lopputulos on aivan ihana <3 Jälkeiset tuli sit ihan heti poijan perään. olen kuulemma luotu synnyttämään... huh kuulosti aika pahalta heti siinä paikalla. Selvisin ihan 2 tikillä koko operaatiosta vaikka tuntu, et repeen navasta perseeseen :D Synnytyksen kestoksi merkattiin 3h20min. Osaston kätilöa näin jälkeen päin niin se ei ollu uskoa korviaan, et vauva syntyi vajaan tunnin päästä siitä kun se vei meidät synnärille.

Vointi on ollu tosi hyvä heti synnytyksestä asti. 2 vrk olin osastolla vauvan kanssa ja sit päästiin kotia. Tänään tulee sit neuvolanterkka ensimmäiselle kotikäynnille. Vaunulenkeillekkin ollaan jo päästy. Ensimmäinen lenkki käytiin 4 vrk synnytyksestä. Imetys on lähteny hyvin käyntiin lukuunottamatta eilistä kuumekohtausta, mutta sekin meni ohi tiheillä imetyksillä ja buranalla.


Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja onnea jo nyytin saaneille! Tuli vähä omanapainen, mutta koitan parantaa tapani :DD

Joosu ja poitsu 1 viikko
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Täällä on alkanut vauva-arki todella maistumaan. Yöt menee ihmeen mukavasti, saatan saada nukkua jopa nelisen tuntia!! Siis ihan uskomatonta! Päivisin jäbä syö, nukkuu ja kakkii urakalla ja eilen nukkui kunnon unet partsilla :) Mulla tulee ihanasti maitoa ja saankin olla lypsämässä suht tiuhaan ettei varustus räjähdä. Eilen olin niin maidossa kuin nainen voi vain olla, superliivinsuojista huolimatta :D

Kestovaippojen käyttö on ihanaa, kertsit ne falskaa tuolla palomiehellä :LOL:
Meillä vaan on osa jo pieniä... :'(

Tänään on eka neuvola, jännittää ;)

-Miuski & Jimi 1viikko 2vrk
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Tsemppiä vielä odotteleville! Toivoa ei kannata menettää jos mitään merkkejä käynnistymisestä ei näy ja yliajalle menee. Mulla ei kummastakaan ole ollut mitään käynnistykseen viittaavia merkkejä ennen kuin se synnytys on tosiaan ollut käynnissä!

Meillä ei vauva-arki ole lähtenyt mitenkään helposti käyntiin. Vauva on todella masuvaivainen ja eilenkin itki 8-15, torkahteli ainoastaan tissille ja sit heräsi. :( Meillä on myös molemmat pojat olleet nuhassa kohta viikon. Vauva nukkuisi päivisin vaan sylissä. Jos itkeminen alkaa ei rauhoitu edes syliin tissille ainoastaan. Harmittaa kun pieni on niin kiukkuinen ja päikkäreistäkään ei tule juuri mitään. Esikoisen kanssa aika jää vähäiseksi kun koko ajan pitäisi olla syöttämässä. Mutta on tuo pieni silti ihana. :heart:

Ristiäiset meillä on 24.9.

Päksäkkä ja poika 3vko 4 päivää.:heart:
 
Päksäkkä onpa kurjaa että vauva on noin vaativa :( Täällä on vähän sama tilanne että vauva ei ole oikeastaan ikinä tyytyväinen. Koko ajan saa olla hetkuttamassa ja kanniskelemassa, silloin ei itke. Tissillä saa ihan järkyttäviä raivareita, varsinkin iltaisin. Mut uskon että alkaa kohta helpottaa. Toivottavasti viimeistään sit 3kk iässä. Mites teillä yöt menee? Meillä onneksi yöt on ihan ok.

hemari ja Helmi huomenna 7vk
 
hemari niin mäkin uskon että pian helpottaa, tosiaan sitten viimeistään 3kk iässä. :) Mutta yöt meillä menee pääasiassa aika hyvin. Välillä valvotaan. Vauva herää aikalailla kahden tunnin välein. Kerran on tainnut nukkua viiden tunnin pätkän. Ekan pätkän nukkuu omassa sängyssä ja sit mun vieressä kun nukun samalla kun vauva syö. Mies on joutunut nukkumaan sohvalla kun esikoinen herää melkein joka yö jossain vaiheessa ja haluu sit myös viereen. Tätä ei ollut ennen vauvan syntymää enää pitkään aikaan. Me ollaan vaan ajateltu et pääasia kun kaikki saa nukkua.

Meillä on tänään tehty ikkunaremonttia ja kohta pitäisi lähteä sinne siivoomaan. Saas nähdä miten onnistuu kahden lapsen kanssa..:)
 
Onnea vauvautuneille..täällä edelleen yhdessä kasassa. viikoj anyt 40+3..
huomenna olis neuvola, ja toivottavasti viimeinen! olo on aika tukala jo kun ei merkkejä oo oikeastaan ollenkaa..eilen muutaman kerran suppaili vaan ei muuta!
huomenna lisää!

Sabine
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Jaksamista yhdessä kasassa olijoille. Ei oo enää pitkää rutistusta. Tsemppiä!

Meillä sujuu vauva-arki hyvin toistaiseksi. Vauva syö hyvin ja nukkuu hyvin. Hereillä ollessaan tosin ei viihdy itsekseen vaan haluaa olla sylissä. Tää on tietty haasteellista siinä kohtaa, kun pitäisi laittaa ruokaa tms. Mies on vielä isyyslomalla, mutta tekee paljon keskeneräisiä pihahommia. Yöt on mennyt tähän saakka loistavasti. Eka pätkä on viisi tuntia ja sitten syötön jälkeen nukkuu kolme tuntia ja saattaa vielä senkin syötön jälkeen nukkua. Iltasin vauva tykkää olla hereillä. Se on ihan hyvä, kun silloin isommat on jo nukkumassa ja vauva saa omaa laatuaikaa ja päästään juttelemaan ja sylittelemään rauhassa. Kovin on rauhallinen vauva liikkeissään. Ihan kun silloin mahassakin, kun sai liikkeitä laskea. Muhun tullut, kun itsekin olen hidasliikkeinen ja rauhallinen.

Huomenna neidillä on 2 viikkoa ikää ja sen kunniaksi mennään kolmatta kertaa neuvolaan punnitukselle ja navantarkistukselle. Samalla on meidän 3-vuotiaan neidin neuvola.

Meillä pidetään ristiäiset vasta 22.10. Nimeä ei vielä olla päätetty. Kaksi vaihtoehtoa on ensimmäiseksi etunimeksi ja kaksi vaihtoehtoa toiseksi etunimeksi. Vaikea valinta.

Tänään meinasin lähteä kunnon vaunulenkille. Mua jo polttelee päästä salille ja jumppiin. Haluan päästä hyvään kuntoon ja eroon tästä löysästä massasta. ensin täytyy vaan joku perusperuskunto hankkia vaunulenkeillä.

Kantoliinailijat! Minkä ikäsenä vauvan sai laittaa kietaisuristikakkoseen? Se helpottais paljon näissä arkiaskareissa. Oon ihan kokonaan unohtanut.

Pujaja ja Nuppu melkein 2 viikkoa :heart:
 
Meidän ihana tummatukkainen tyttö syntyi 24.8. klo 6.53. rv 41+0 Mitat 3330 g/48cm/py 34 cm. Synnytys oli helppo, jäi tosi hyvä kokemus. Tiistaina tuli koko päivän kipeitä suppareita jotka alkoi illalla kuuden jälkeen muuttua tiheämmiksi (6-14 min), kympin jälkeen sanoin miehelle et voitaisiin lähteä käymään synnärillä näytillä. Siellä olin ehkä puolisen tuntia käyrällä ja kätilö sanoi et aika harvakseltaan tulee vielä supistuksia mutta tutkitaan nyt kuitenkin kohdunsuu, joka olikin kolme senttiä auki. Päästiin saliin ja otin pari särkylääkettä, jonka avulla kestin supparit ehkä pari kolme tuntia, sitten halusin kokeilla ilokaasua, joka auttoi tosi hyvin. Puoli neljältä sanoin et haluan epiduraalin, jonka laittamisen jälkeen en tuntenut enää supistuksia ollenkaan, sain vähän lepuutettua silmiä.. Jossain vaiheessa alkoi tuntua alapäässä hurjaa paineen tunnetta ja tunsin kun alkoi lapsivettä lorahdella, ja limatulppa meni siinä samalla. Kätilö puhkaisi kalvot että tuli kaikki vedet ulos. Puoli kuuden jälkeen sanoin kätilölle että voisikohan sitä epiduraalia lisätä kun tuntuu alhaalla kova paine, johon kätilö totesi et taitaa olla sitä ponnistamisen tarvetta, joten alettiin sitten kokeilemaan ponnistamista.. En tarkkaan tiedä kauan ponnistusvaihe kesti, kai se siinä neuvolakortissa sitten lukee, mutta tyttö syntyi siis klo 6.53. Isä oli ihana tuki, piti kädestä kiinni koko ajan. Kätilö kehui että olen niin hyvä ja päättäväinen ponnistaja, ja ihmetteli pään tullessa hyvää vauhtia ulos et olen niin tyynen rauhallinen :D Oli ihana tunne kun vauva tuli kokonaan ulos, aloin itkeä kamalasti, olin niin helpottunut ja onnellinen kun kaikki meni hyvin! Sain tytön rinnalle, ja isäkin taisi tirauttaa pari kyyneltä. Ihastelimme pientä jonkun aikaa, ja kätilö kysyi onko ok että odotetaan toista kätilöä paikalle suorittamaan punnitus ja mittaus, kun hänen työvuoro oli päättynyt. Odoteltiin hetki ja saatiin mitat ylös ja tyttö pääsi ensi-imetykselle. En revennyt yhtään, eikä tarvinnut leikata välilihaa, laitettiin vaan 4 tikkiä pieniin haavoihin. Kello taisi olla n. 9.30 kun pääsimme osastolle, ja taisin olla niin väsynyt etten muista siellä olon alkuhetkiä :) Isä lähti jossakin vaiheessa kotiin nukkumaan, ja tuli myöhemmin takaisin. Illalla kävivät katsomassa isän äiti ja veli, ja minun äiti ja pikkusisko. Lauantaina pääsimme kotiin, ja kaikki on mennyt ihanasti. Olemme nyt onnellinen pieni perhe :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Joosu!!

Terveisiä yliaikaiskontrollista. Painoarvio 3300g. Aika pieni (?) siis, omalla tavallaan helpottava mutta myös huolestuttava tieto.. Huomenna käynnistetään kalvojen puhkaisulla, tänään tilanne 3cm auki. Lääkäri ronklas vähän rajummin, jotta edistyy vielä vähän tässä edeltävänä vuorokautena itestään. Olin sitten eilisyön nukkunu "hieman" huonosti, sillä heti ku päästin himaan, kuukahdin kolmeks tunniks.. Voipi olla, että ens yö menee sängyssä pyöriessä..


räkätautinen :headwall: u & Liipukka 41+5

P.S. Huomasin just, et mähän taidan olla se pisimmän raskausajan ennätyksen tekijä tässä pinossa. Ei ihme, et hieman kypsyttää päänuppia..
 
Synnärillä ruuhkaa, saan ootella siis vielä kaks tuntia ja soitella uudemman kerran. JÄNNITTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ..!!!!!!!!!!

(ÄLLÖVAROITUS!) 5 min puhelun jälkeen multa tuli ISO klöntti ihan ruskeeta/veristä paksua limaa. :O


u & Liipukka 41+6 ja käynnistyspäivä!!!!!!
 

Yhteistyössä