¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

hossolle ja salamanteri85:lle onnea ultrasta "selvinneinä", kiva kuulla, että pienillä kaikki hyvin.

Mulla oli tänään aamulla eka neuvola. Ei siellä oikein erikoisempaa tapahtunu, arvot ihan ok. Sitä vaa puhu, että ku tosta esikoisesta tuli raskausmyrkytys ja toisessakin rskaudessa riski siten saada, ni pitää olla tarkkana ku porkkana jos jotain sen oireita ilmenee ja neuvolassakin tarkkailevat oikein kaksin verroin.
Tohon neuvolaan on tullu vuos sitte oma ultralaite, jolla lääkäri kattoo aina lääkärintarkistus kerroilla. Mulla eka lääkärikeikka 8.1. Sillon viikkoja jotain 9+, ni sillon pitäis näkyä jo ihan kunnolla sykkeet yms. Ja siitä pari kolme viikkoa eteenpäin, ni synnärillää on sit perinpohjasempi ultraus. =)

Äsken leikin täällä prinsessa leikkejä: kerkesin tilaamaa hääpuvun (häät siirty masu-asukin takia), puin sen päälle ja tiaran minkä tilasin netin kautta. Ei malta oottaa reilun vuoden päähän et saan pukea ne koko päiväks päälle. Aivan unelma ihanat!! :heart: :D

Nyt paketoimaa joululahjat mitkä selkä vääränä äsken sain kotii kannettua.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
:wave:


 
Kiva kuulla niin paljon hyviä uutisia. =) Mulla tänään varhaisultra yksityisellä kun en malta odottaa. Aivan hirveä pahoinvointi, voimaton olo koko ajan. haluan tietää että sielä on joku aiheuttamassa tätä oloa :( . Pois töistä taas kun vaan niin huono olo. ainoa mikä maistuu on lihapullat :) . Ehkä sielä jotain näkyy kun on viikkoja 6+3. Onko Espoolaisia mammoja mukana??
 
mua ainakin auttaa kun syö tosi usein, mulla nimittäin yleensä nälkä aiheuttaa pahan olon. vaikka ei yleensä haluta yhtään mitään, auttaa kun väkisin syö vähän jotain. hedelmiä on mennyt aika hyvin, kaikkea raikasta haluttaa syödä. sitten semmoiset yrttivälipalakeksit on hyviä kans. toki kaikilla niin erilainen kroppa että erilaisia juttuja pystyy/ei pysty syömään.
 
mariainen millä ihmeellä sait ultran työterveyslääkärin piikkin..? onko työsi sellaista, että se voisi uhata alkanutta raskautta?
kiva kuulla ultrakuulumisia :) onkos meitä muita, jotka aikovat odottaa vain kunnallista ultraa, sitten kun se joskus kohdalle osuu..?
 
Ei todellakaan voi työni uhata vauvaa, mutta mulla on tosi hyvä työterveyslääkäri ja ihan loistava yksityinen työterveysasema. Siellä sattuu olemaan talossa hyvä radiologi, joka on tehnyt noita alkuraskauden ultria paljon. Olin ajatellut sen 60e itse maksaa, mutta päätin koittaa onneani ensin työterveyslääkärillä. Se tietää meidän hoidoista ja sitten vain sanoin että on vihlonut mahaa ja mua pelottaa, niin se vain kysyi onko ollut vuotoa ja sitten kirjoitti lähetteen.

Meidän työterveys soppariin ei kuulu gynekologiset ultrat, mutta lääkäri oli niin ihana, että kirjoitti "alavatsan uä" :LOL: eipäs arvaa talousjohtaja mitään...
 
Ihana lukea ultra-kuulumisia!

Mun tekisi mieli myös yksityiselle varhaisultraan ,mutta koitan malttaa odottaa ekan neuvolaan ,jona on kylläkin vasta 12.1. Mun masua nippailee niin paljon ,että välillä hieman pelottaa. Koitan vain työntää pelot taka-alalle ja nauttia raskaanaolosta :) . Onneksi mulla ei ole yhtään pahoinvointia. Tänään huimas ihan tajuttomasti. On varmaan verenpaineet taas niin matalalla. Ei vaan uskalla silloin pitää tyttöä sylissä ja hän kun on sellainen sylittelijä välillä.

Nyt taidan alkaa siivoamaan ,kun tyttö nukkuu ja kerrankin olisi aikaa.
 
Perkuleen kone lähetti ton viestin keskenkaiken :kieh:
No, siis pahaanoloon..Mula välillä tulee pahaolo kun pääsee nälkä yllättämään(harvoin) tai sitten pahaolo tulee kun syö.. :eek: Se ei ole vielä päättänyt että millon olis paras. Toisaalta olo saattaa olla koko päivän, niin ettei tule mitään syötyä tai sit niikun tänään että on koko aika hirvee nälkä :LOL: :ashamed: Olipa siinä yksin kertane selvitys :D
Kylmät ja raikkaat ruuat ja juomat auttaa..
Onnea ultrassa käyneille :heart: Ihanaa että kaikilla oli pikkuset matkassa :saint:
Paiskin töitä (?!) vielä hetken :whistle:

f ja pampula 7+1
 
meijän kunta tarjoaa vain yhen ultran ja se on se varhaisultra, mutta mikäli kaikki huomenna kunnossa niin haluan neuvolasta taas lähetteen pelkopolille. siellä saan sitte ultria. tosin jotain meijän kunnassa vaihtuu vuodenvaihteen jälkeen, ultrat vaihtuu kuopioon ja en tiiä mitä muita. senpä näkee sitte ensi vuonna.

Täällä kanssa paha olo tulee jos nälkä pääsee yllättämään, mut myös jos syö nopeasti niin tulee yököttävä olo :x
Lattiat sain pestyä tuossa ja hieman siivottua. nyt ajattelin ananasrahkaa tehä ja sitte lähetäänkin sinne tytön joulujuhliin :heart:
Ihana kuulla et ultrista on tullu hyviä uutisia, toivottavasti myös mulla huomenna hyviä uutisia :wave:
 
Toivotaan että kaikki on kunnossa =) Mikä on pelkopoli, varmaan tyhmä kysymys mutta kun ei voi tietää :/
ensimmäinen neuvolan aika olis 7.1, nyt jänskättää sitä odotellessa, mut onneks pääsin käymään tänään siellä lääkärissä, sinnekin vaan sen takia kun pelottaa niin julmetusti, tunteet heittelee jatkuvasti laidasta laitaan, koko päivän ollu yhtä hymyä, ja sit taas tulee itku että entä jos tämäkin loppuu kohta.. mut toivottavasti se natiainen pysyisi loppuun asti tiukasti kiinni :heart: ..
täällä myös äklöä oloa ja jatkuvaa nälän tunnetta mutta silti ei tee mitään mieli, rinnat ihan ÄLY kipeät ja naama ku pommin jäliltä..
Miten, onko muita jotka on Rh-? ja mitä se käytännössä tarkottaa? Sain viimesen keskenmenon jälkeen siihen jonkun rokotteen, mutta aiheuttaako se mitään?
 
Ultra ohi, 5,2 mm pikkuinen siellä kölli ja kyllä se syke löytyi kun aikamma sitä tapitettiin!

En olisi kestänyt millään viikolle 10, jolloin minulla on lapsettomuusklinikan puolesta eka ultra. Onneksi kävin tuolla niin sain edes jonkinlaisen joulurauhan!
Mariainen ja Taimi5+5
 
viime yönä tuli ihan mieletön tunne vatsalle, ihan kuin olis joku istunu vatsan päällä..yöllä oksetti. (joka päivä olen halannu pönttöä tosi vahvoin pahoinvoinnin seurauksena) paitsi tänään, kahesti on tuntunu että oksettaa, ja jotain on nousuu ylös...mutta TOSI vähän, tissit on edelleen TOSI kipeet, väsyny olo, tuntuu ettei jaksa mitään tehä...ja toi alavatsa "särky/kipu" tuntuu jaloissakin...alaselkääkin polttelee, ja se mikä on tosi outoo on kohdunsuu, eli se on ulkosuulta ihan pehmeä ja sormelle auki, se on oikeestaan ollu sellainen plussaamisesta lähtien....Pelottaa ihan sikana.
Huomenna olis eka neuvola ja vasta kahden viikon päästä olis ultra, miten mie jaksan sinne asti oottaa.... :'( pelottaa....

Arska ja säde 6+3

 
Sain perjantaina selvän plussan testistä, maanantaina oli vielä haamu. Tämä on nyt ensimmäinen lapsemme, jännittää hirveästi että meneekö kaikki niin kuin pitääkin! Rinnat on herkillä, alavatsassa painontunnetta ja sellaisia "hyväntuntoisia" vihlontoja välillä.:) Ekan neuvola ajan varasin tänään, se on 15.1., sen jälkeen varmaan kerrotaan vasta läheisille. Vaikea olla hiljaa tällaisesta, mutta täytyy edes yrittää jos tapahtuukin jotain yllättävää..

Rv 5+5
La 13.8.2008
 
Ai miten on ihanaa lukea neuvolassa ja ultrassa käyneiden juttuja. Mekin päästään neuvolaan ylihuomenna, ihanaa... :heart: toisaalta sitä myös jännittää, mutta uskon että kaikki on hyvin. :)

Mulla on ollut tänäänkin melko huono olo, tai sellainen jatkuva ällötys. Huomenna ois töihin meno, saas nähdä kykenenkö. Mites muuten, jos jää pahoinvoinnin tms takia pois töistä, kirjoittaako terveydenhoitaja sairaustodistukseen mitä syyksi..? siis että paljastuuko raskaus työnantajalle..? eikai..? :/ Täytyy katsoa huomenna, mikä on olo, muttei viitsi töihin lähteä (huomenna 13 h työpäivä!!!) :$ jos on huono ja heikko olo!

Juups, mutta mukavaa illan jatkoa.. :p

oda-sofia & pikkunen 6+6
..ihanaa huomenna jo tasan 7 rv... :heart: :heart:
 
Ehtoota :wave:

Huh... Selvisimpäs siitä työpäivästä, huomenna jo helpottaa. Inhoan maanantaita :kieh:

Lämpimät onnittelut uusille plussanneille ja onnittelut myös varhaisultrasta hyvillä mielin selvinneille :heart: :flower:

Aamulla oksetti jo aikas kovastikkin, mutta ei niin hurjasti että olisi oksentaa pitänyt. En yleensäkään oksenna kovin helposti. Nuppis: Mulla auttaa pahoinvointiin ja kuvottavaan oloon raikkaat hedelmät, kuten kiiwi, mandariini, päärynä, omena...

Eipä tässä tälläkertaa muuta, tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikkien masuihin! :heart:


 
Hei vaan ja terveisiä varhaisultrasta :) Kyllä jännitti, mutta sieltä löytyi päivälleen sopivan kokoinen hämärästi sammakkoon viittaava piipula, jolla sydän paukutteli hienosti. Helpotti, tulee se joulurauha sitten meillekin... Onnea myös muille tänään tirkistelleille, on se aika ihanaa.. Saatiin kuvat ja DVD muistoksi mukaan..hmm, mitä meillä katsotaan tänään...? Katsottiin kaikki keltarauhasasiat ja muut samalla, käynti oli mielettömän mukava.

Huomenna vielä se viimeinen tentti, sitten alan loihtimaan jonkinlaista jouluntaikaa kotiin pikkumiehelle.. Jännittelin tuota ultraa niin, etten nukkunut viime yönä yhtään eli voi olla sen tenttiin kertaamisen kanssa hiukan niin ja näin tänään...Kukaan muu paini tenttien kanssa?

Piti oikein jotain teiltä kysyä, mutta pää humisee melko heikonlaisesti nyt..palaan asiaan kaiketi..Joo, mistä saa agar-jauhetta (?) ja mitähän maksaa?

Voikaa hyvin, arvoisa väki :)

Pastilla & muikku 7+3
 
hosso eli pelkopolille pääsee juttelemaan kätilön kanssa omista peloista, tuntemuksista, synnytyksestä jne. ite lähin sinne koska esikoisen synnytys oli kaikkee muuta kuin tavan synnytys. sieltä saa hyvää tukea ja suosittelen, mikäli vaan yhtään pelottaa/ihmetyttää synnytys :wave:
onkohan pelkopolia muuten jo kaikkialla? luulis nyt ainakin olevan, kysissä ainakin on :wave:
 
Iltaa kaikille "vanhoille" ja uusille!

Kiva lukea kuulumisia teiltä, jotka jo ekan ultran olette käyneet. Itse en sitä neuvolaakaan ole vielä varannut. Aattelin odottaa tammikuulle (kun viikkoja nyt se 4+3 kasassa vasta :)).

Ensimmäinen raskauden piilottelun koetinkivi on tulossa keskiviikkona, kun mennään työporukalla joululounaalle. Työajalla mennään, mutta perinteisesti on saatu ottaa viiniä/olutta/siideriä eikä meikäläinen kuivin suin ole yleensä ollut. Aattelin ottaa viinilasin sipiteltäväksi eteeni ja jättää vaikka sitten juomatta... ei oikein muutakaan voi.

Ja sitä seuraava koetus on lauantaina, kun tulee ystäviä viettämään pikkujouluja. Kutsuttiin miehen kanssa kaverit pari viikkoa sitten kylään ja aateltiin viettää oikein railakkaat pikkujoulut... nii-in, mites siitä selviäis... voi sentään :whistle:

Ja tammikuun puolivälissä jatkuu sitten testit, kun on töissä kaikenlaista vuoden alun ohjelmaa... ugh, onpa haastava ajankohta piilotella masuasukkia ;)

Täällä ei vielä mitään oireita (masun nippailun lisäksi). Pahoinvointia odotellessa....

Hannele
 
Alkuperäinen kirjoittaja irtosora:
mariainen millä ihmeellä sait ultran työterveyslääkärin piikkin..? onko työsi sellaista, että se voisi uhata alkanutta raskautta?
kiva kuulla ultrakuulumisia :) onkos meitä muita, jotka aikovat odottaa vain kunnallista ultraa, sitten kun se joskus kohdalle osuu..?
Vähän teki mieli varhaisultraan mut päätettiin että odotellaan, tammikuun lopulla on sitten se np-ultra luultavasti, tai en nyt varma ole näistä Hämeenlinnan käytännöistä. Mut kuitenkin, sinne ootellaan. :)

Voi että sain tänään kauhean hormoonikohtauksen, piti pojan hoitajien lahjat paketoida ja ne meni mun mielestä pilalle, raivosin miehelle että mä haluan lahjapussit joihin pakata.. :kieh:
No, lähettiin vielä Tarjoustaloon, mies pysyi aivan tyynenä ja totesi lopuksi että eihän ollut nyt niin kamalaa.. :ashamed:
On se vaan kultainen. :heart:
Mahassa nippailee jännästi, ihan mukava olo muuten ollut.
Ja kaveri juuri laittoi viestin että testi näytti plussaa, ihana päätös illalle, kovasti ovat vauvaa toivoneet. :heart:
 
Iltaa
Ajattelin minäkin ilmoittautua elomasujen joukkoon kun vihdoin näki omin silmin mitä tuolla masussa tapahtuu. Tänään viikkoja on 7+0 ja kävin alkuraskauden ultrassa. Lääkärin mukaan kaikki on niin hyvin kuin voi olla. La näillä näkymin 4.8.-8.8, riippuu hiukan miten lasketaan...
Olen 28-vuotias ja ensimmäistä lasta odotellaan, aika jännää aikaa.
Mielelläni ottaisin myös vastaan vinkkejä pahan olon nujertamiseksi. Töissä olo on aika vaikeaa kun ei mihinkään pysty keskittymään...
 
Hmm.. mun masun nippailut ovat jatkuneet koko illan. Inhottava pistely tuntuu vasemmalla lähes koko ajan. Kaiken lisäksi olen tulossa flunssaan. En ole aikoihin ollut sairaana ja varmaan siksi heti niin heikko olo. Jos nyt kivut ei huomiseen mennessä helpota niin soitan kyllä neuvolaan. Mua ärsyttää suunnattomasti ,kun tälläiset kipuilut tulevat sotkemaan minun onneani :kieh:

Heipat kaikille uusille :wave:

-Poni ja Manteli 4+5 (oli muuten eilenkin näin ,kun laskin päivät väärin)
 

Yhteistyössä