***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Noniin, nyt taitaa olla jokainen meistä elokuisista pikkuisensa saaneet, joten jatketaan täällä puolella kirjoittelua vauva-arjesta ja kaikesta muusta mitä mieleen juolahtaa.
Ja muistakaa msn yhteisömme, johon kaikki tervetulleita kirjottelemaan niin, että ulkopuoliset eivät pääse tekstejä lukemaan. :wave:

Ohje msn yhteisöön:
Kirjota esim googleen msn yhteisöt -> valitse sieltä msn yhteisöjen kotisivu -> vasemmassa reunassa lista eri kategorioista, valitse koti ja perhe -> suurinpiirtein keskelle sivua tulee taas eri kategorioita, valitse perhe -> rullaa sivua alaspäin, siellä Elokuu 2008 on meidän yhteisö -> klikkaa sitä yhteisöä ja jätä hakemus.
=)

Nyt pika pikaa ite aamupalalle, ennen ku tytsy herää. :wave:

HooÄs ja Pimatsu 4vko
 
jei, kiitos hooäs meidän ketjusta! nyt me ollaan sit kaikki vauvaannuttu. suuronnittelut meille kaikille! :flower:

profiilista löytyy meitin vauvan kuva.

poitsun nimi päätettiin lopullisesti eilen, se ilmoitetaan maistraattiin. joku muukin ketjussa oli valinnut Jaakko-nimen? meillä tuo nimi ei ollut ennakkosuunnitelmissa tai -jutteluissa, mutta synnärillä about toisena yönä kahtelin pikku-ukkoa ja äkkiä vain oivalsin, että hänen nimensä on Jaakko :heart: mies sitä mutusteli myös aikansa, ja siihen sitten päädyttiin. kiva, kun vauvalla on lopultakin nimi!

viime yö oli eka hyvä sitten synnytyksen. mies otti yön ekan pullovuoron ja nukuin tosi pitkiä pätkiä koko yön, joista osan jopa ilman korvatulppia. ja nyt aamulla ollaan kantoliinailtu jo kohta tunti, ennätys! vauva vaan nukkuu ja tuhisee :) so far, so good...

kaunista syyspäivää kaikille!

irtis ja Jaakko 3 vkoa 4 päivää
 
Heidå!
Kiva, HooÄs, kun jaksoit taas uuden pinon tehdä, kiitos! :)

Viime yö oli taas ihana, vauva nukahti joskus salkkareiden aikaan, nukkui kahteentoista ja siitä sit taas nukkui puol viiteen!!:) Sit söi puol 7, ja heräsi sit puol 9 ja nyt äsken vasta nukahti..:)

Olipa ihana saada eilen uus tukka! Musta vaan tuntui että se kolmen tunnin kampaamossa istuminen oli rankempaa kuin vauvan kanssa vietetty päivä, olin nimittäin aivan nukahtamispisteessä siinä tuolissa! :LOL:

Pitäis kattella vauvalle uusia vaippoja kun kohta käy pieneksi moni :D Poika kasvaa kohinalla, tuntuu että se on jo niiiiiin iso =) Tukka hänellä ainaki on kasvanu, punertava se on niinku isälläänki :heart:

Ei tuu mitää kirjoteltavaa/kommentoitavaa nyt mieleen....palaillaan taas :D

Upp3 ja Eetu tasan 4vk
 
Moi!

Kiitos, HooÄs, uudesta pinkasta!

Tänään oli neuvola. Poika nyt 4 viikon ja 3 päivän ikäinen. Painoa 4245g (syntymäpaino 3195g ja sairaalastä lähtiessä paino 3060g) ja pituutta 55,5cm (syntymäpituus 52cm). Eli potra poika, hyvin kasvaa tissimaidolla :D Joka viikko tulee noin 300g lisää painoa. Oon tosi iloinen tuosta, että mun maito riittää noin hienosti ja poika kasvaa ja on terve :heart: |O

Ootan kovasti ristiäisiä, jotka on siis parin viikon kuluttua. Onhan se jo aikakin pojan saada nimi ihan virallisesti.
 
Kiitos HooÄs jälleen kun jaksat näitä pinoja tehdä :)

Ja onnittelut meille kaikille kun ollaan nyt sitten vauvauduttu :flower:

Meillä menikin taas viime yö vallan mainiosti. Masa nukahti pikkasen kymmenen jälkeen ja heräs syömään siinä neljän aikaan :) , sitten heräs seuraavan kerran jo viideltä ähiseen tuttia, mutta rauhottu tutilla ja nukku puol seiskaan. Olis varmaan maitopullolla vielä nukkunu pari tuntia,mutta oli taas esikoisella kasin aamu, ni oli sitten noustava.

Masa edelleen itkee iltasin, joka ilta vajaa tunnin kiukuttelut ennen nukahtamista. Enkä usko että on mahavaivaa, mutta en kyllä tiedä mitä huutoo se sitten on. Onko muilla tällästä?

Huomenna esikoinen lähtee isälleen päiväksi (tulee siis illalla kotiin) ja Masa menee mun siskolle päiväksi, saadaan vähän miehen kanssa viettää laatu aikaa :) , ei ole kyllä mitään suunnitelmia ja on varmaan outoo kun ei ole ketään hoivattavaa. Luultavasti tulee aivan kauhee ikäväkin poikia :heart:

Nyt taas jatkan tätä arjen pyöritystä, ihana kun täällä jatkuu keskustelut, on tästä vaan omalla tavalla iloo ja tukea meille uusille äideille kun saadaan jakaa tuntoja muiden samassa pisteessä olevien kanssa, että kiitos kaikille =)

:wave:

salah ja tällä hetkellä nukkuva Masa 3 vko ja 6vrk
 
Heipparallaa! Hooässälle kiitokset uudesta pinosta :flower: :)

pakko vähän hehkuttaa, kun on se niin uskomatonta miten sitä voi lastaan rakastaa.. tuntuu ihan uskomattomalta että oon onnistunu kasvattamaan sisälläni jotain noin ihanaa, on tuo poika niin suloinen tuhisija :heart: tänään meillä on ensimmäinen neuvola, saas nähdä paljonko on painoa tullut lisää..itsestä ainakin tuntuu että poika on kasvanut vauhdilla.

hehe..on jo sitä vauvamasuakin ikävä ja kyllä voisin ajatella jo toista vaavia, mutta eipä tohdi alkaa toista suunnittelemaan kun on kuitenkin tuo sektio takana. kellään tietoa kuinka kauan suurinpiirtein pitäisi odottaa ennen uutta raskautta kun on sektio tehty? jostain sellainen käsitys että vähintään vuosi? :whistle:

Triinu ja Casper 2vk 5päivää :heart: :heart:
 
Heipat!

Täällä sitä ollaan jo vauvanhoitopuolella kaikki =) Hassua miten eri ikäisiä vauvoja pinossa on, osa on vasta syntyneitä ja osa jo parin kuukauden ikäisiä =)

Niinkuin Triinu tuossa edellä kirjoitteli niin kyllä on välillä aika taikuri olo kun vauvaa katselee, että on tuollaisen ihmeen saanut vatsassaan kasvatettua :)
On kyllä jo vauvakuume taas :) viime yönä näin unta että olin raskaana.
Mulle terkka sanoi että sektion jälkeen pitäisi ainakin se puoli vuotta odotella ennen kuin tulee uudelleen raskaaksi.

Meillä kävi neuvolantäti eilen uudelleen punnitsemassa vauvan kun viimeksi oli vielä paino vähän pudonnut, nyt oli sitten viikossa tullut reilu 400 grammaa lisää. Rintamaidolla melkein kasvaa, yhden syötön mies antaa alkuyöstä pullosta kun yleensä olen itse silloin jo niin väsynyt, mutta pitää katsoa jos senkin saisi jossain vaiheessa pois. Hyvähän se on toisaalta että osaa pullostakin syödä jos tarvitsee.

poika heräsi.. myöhemmin lisää
miranth ja pikkuinen 2vko ja 2 päivää
 
Moi! :wave:

Kiitos HooÄs, kun jaksat näitä pinoja väsätä :)

Tuntuu jotenkin oudolta olla täällä vauvapuolella eikä odotuspuolella. Mutta kyllä mä nyt täällä olen mieluummin, vaikka välillä vauvakuume nostaa päätää täälläkin. Ollaan miehen kanssa ajateltu, että josko sitä alkais toista yrittämään ens elokuussa :D Toinen vauva me halutaan ehdottomasti, vaikka voihan se olla ettei toista saa. Olen jostain lukenut, että toisen kerran raskautuminen voi olla joillakin hankalampaa. Mutta eihän se välttämättä niin ole.

Meillä menee tytyn kanssa yöt vaihtelevasti. Viime yö meni taas heikommin, tai pikemminkin alkuyö. Puol kahden pintaan päästiin nukkumaan ja loppuyötä ei paljon havaintoa. Sitä on itsekin välillä niin pökkyrässä. Edellisyö taas meni niin kivasti, että pari kertaa tyty heräs imemään ja niiden välillä oli äitilläkin tieto pois.

Jaa, jos nyt menis katsomaan sitä msn yhteisöö, kun tyty viel nukkuu.
 
Kiitokset tosiaan HooÄssälle vauvapinosta!

Meilläkin oli tänään neuvola ja hyvin on neiti kasvanu. Oon kyllä joutunu antamaan illalla vajaan desin Nannia pullosta lisäks, että vauveli rauhottuu. Sitten nukkuukin hyvät neljän tunnin unet. Muuten mennään tissimaidolla, loppuyön heräilee syömään parin kolmen tunnin välein.

Mutta kyllä menee päivät tosi nopeesti tän nyytin kans! Kyllä tästä iltatähdestä nauttii ihan täysillä! :heart:
Nyt ihana kulta pukertaa kakkaa tässä sylissä, pitää lähtee vaipan vaihtoon ja sitten tisuttelemaan! Vauvantuoksuisia syyspäiviä kaikille!

Vimppa ja Pimu huomenna tasan 4 vk
 
Kiitoksia jälleen HooÄssälle pinon perustamisesta :flower: Kiva jatkaa tällä puolella jutustelua, kun niin tutuiksi olette tässä odotusaikana tulleet ja lisäbonuksena täältä saa aina avun joka kysymykseen =)

salah: Elmerillä on kans alkanut iltaisin käninät lisääntymään. Yöunille menemistä on edeltänyt jo muutaman illan tunnin tai parin kitinä ja välillä aivan suoranainen huuto. Oon tulkinnut sen yliväsymykseksi, kun poika valvoo iltaunien jälkeen 3-4 tuntia ennen yöunille menoa ja sitten silmät ristissä yrittää vielä taistella unentulon kanssa. Meillä on pari kertaa pieni lisätilkka maitoa auttanut huutoon ja unen saantiin ja muutamaan otteeseen olen nukuttanut alkuun sylissä ja siirtänyt sittenn ennen nukahtamista sänkyyn.

Täällä on Triinu ihan samanlaiset hehkutusfiilikset jatkuvasti päällä :D Poikaa jaksaa ihailla vaikka kuinka :heart: ... ja että se vauvan iho tuoksuu niiiiiiin ihanalta... Pakko myöntää, että täälläkin vauvakuume on jo nostanut päätään, vaikka esikoinen onkin vasta kuuden viikon vanha :D

Mutta nyt - loistavaa viikonloppua kaikille! Nähdään :wave:

kaneliomena ja Elmeri (5 vko+6 päivää)
 
neitiperho
Kiitos uudesta pinosta HooÄs. Tosiaan outoa olla nyt tällä puolen kirjoittelemassa :D Tosin vähän siltä kuulostaa etten kauan kirjoittelekaan, kun neiti pitää jo ääntä sängyssään. Mutta pikaisesti

Eilen oli 1kk neuvola, ikää pari päivää vajaa sen. Paino 4695 (4035) ja pituus 55,5 (50,5), py 38 (35,5). Kasvua siis tapahtunut, vaikkei mun mielestä mitään hirveitä määrää kuukaudelle. Kotiutumis vaiheessa paino tosin oli 3770g. Aikavan oloinen ja virkeä tyttö edelleen terkan mielestä on. Rytmi kuitenkin jo löydetty pari viikkoa sitten ja päätään kannattelee aika paljon ja seurailee jo jonkin verran.

Sitten parisuhteeseen. Oletteko miettineet ehkäisyä?? Itelle vaan tullu mieleen, kun petipuuhat kuitenkin jo alkaneet sujumaan, mutta mites ehkäisy. Vaikka vauva aika todella ihanaa, niin en välttämättä nyt heti perään haluaisi seuraavaa alkaa odottamaan nyt kuitenkaan. Ja kun ei tuo imetys nyt kuitenkaan mikään ehkäisykeinokaan ole. Mitkään kortsut nyt ei hirveemmin myöskään innosta...tulee lähinnä omat ensikerrat mieleen :LOL: Jälkitarkastukseenkin pääsen vasta parin viikon päästä. Olisi tosin alkuun ollut aika jo ensi viikolle, mutta ei sitten oma kätilö olisi ollut paikalla. Samalla kun menen lääkärille lopputarkastukseen ja kätilölle sitten tarkastukseen. Eipä tarvi erikseen sen takia kaupungilla rampata.

Kappas neiti hiljenikin vielä sänkyyn, joten sainkin rauhassa kirjoitella. Mutta silti.
Kaikille äideille vielä suuret onnittelut, nyt tosiaan ollaan sitten tässä kauan odotetussa vaiheessa. Alamme jotkut tutustumaan uuteen pienokaiseen ja toiset jo vähän tutustuneetkin. :flower:

Neitiperho ja Iines 4vk1pvä
 
Hui kamala kun monella jo nyt vauvakuume!! :eek: B) Ite en vois vielä kuvitellakkaan että alettais heti perään toista yrittämään... :whistle: Eikä mulla oo ollu yhtää ikävä masua, en itseasiassa ees muista että oisin ollu raskaana! :LOL: Mitkä vauvan potkut, mitkä hikottelut, mitkä sf-mitat?! :snotty: Oon jo niin "entiselläni" että tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta että mulla ois ollu iso masu viel neljä viikkoa sitte!!:D

Meillä ehkäisynä kortsut...varmaan jatkossakin tulevat olemaan kun e-pillerit ei mulle käyneet, musta tuli hirvee hormonihirviö vaik kokeilin eri merkkisiä pilsuja ja söin niitä hyvän tovin nii ei siitäkää johtunu et oisin liian vähän aikaa kokeillut niitä.. :$ kokoajan olin ihan maassa ja muutenkaa olo ei ollut hyvä. Mutta saa nähä jos niitä joskus viel kokeilee! Tai sit laastaria tms.....
 
Tälle puolelle on nyt sit siirrytty ja aika oudolta tuntuu. Meillä myös kitistää ja suorastaan huudetaan ennen nukahtamista, kädet huitoo ja tuttia ei tahdo huolia, mutta kun huuto loppuu niin jätkä on usein unessa jo, ei vaan millään haluaisi antaa unelle periksi.

Miten päin muiden vauvat nukkuu, meillä parhaiten nukkuu kyljellään, selälleen kun laittaa, niin jos ei ole jo tarpeeksi syvässä unessa niin huutohan siitä syntyy ja kamala vänkääminen, kyljellään rauhoittuu helpoiten.

Mullakin sektiohaava on parantunut aika hyvin, alkuhankaluuksien jälkeen, liikkuminen paranee päivä päivältä ja voi jo kaikenlaista tehdä, tosin varovainen saa vielä olla.

Mulla ei kyllä mitään vauvakuumetta vielä ole ja toivon ettei tulekaan, en mitenkään kaipaa raskausaikaa.
 
Ehkäisystä: Me ollaan ajateltu, että kierukka olisi seuraavana ehkäisynä. Vaikka se voikin olla paikallaan viisi vuotta, mutta saahan sen pois...Pillereitä en halua enää koskaan. Niitä tuli syötyä jo ihan tarpeeksi ja ei niitä varmaan enää muistais säännöllisesti ottaakkaan.

neitiperho: Meillä täällä on vain lääkärin jälkitarkastus. Mulla olisi ollut se jo keskiviikkona, mutta se peruttiin, koska lääkärille oli tullut joku este. Seuraavan ajan sain vasta 22.9. Mun käsittääkseni se on vain lekuriaika, mitään kätilöitä ei tässä tuppukylässä ole:) Mahtaakohan terkkari sitten vielä tutkia? Taas nähdään kuinka erilaisia käytäntöjä on:)

Bella-Lumia ja tyty pari päivää vajaa 2kk
 
Mulla on jälkitarkastus vasta LOKAKUUN 20.päivä! eli reilu 9vk synnytyksestä... oisin halunnu aiemmin jo mut ei.. täällä tarkastuksen tekee lääkäri, ja mukana on myös neuvolatäti (joka on kätilö). Kyseinen neukkutäti kävi meillä kotikäynnillä ja vauvan tarkastuksen jälkeen tarkisti myös mun ompeleet ja paineli kohtua.. Toisen kotikäynnin teki lastenneuvolan täti. Seuraava neuvola aika on jo maanantaina!:) Saa nähä mitä puntari ja mitta näyttää, on se vaan tuo poika niin kasvanu!! :heart: :whistle:

Varasin eilen muuten kampaamokäynnin yhteydessä ajan intialaiseen päähierontaan (sain lahjakortin synttärilahjaks), se ois ens kuun 7.päivä. :p Tykkään niin kovin kun päätä hierotaan, ja sit kun sitä kestää tunnin niin jes :D
 
Sone
Ehkäisy: Kiitos kun muistutitte! :LOL: Ei olis ees varmaan tullu mieleen kun sitä ei oo niin pitkää aikaan tarvinnu :whistle: Meille ei tule vielä ainakaan kolmatta, vaikka miten kuume oliskin.. Elämäntilanne sellanen ettei pysty nyt olla töistäkään kauaa pois (yrittäjä). Joten varmaan sitten 5 vuoden päästä ehkä.. (tahtooooooooo...) Hormonikierukan jos ottas niin sehän olis just se 5v. Ja minulla ei ollut edes menkkoja h.kierukan ollessa, joten vois olla hyvä ratkasu taas.

Masuvaivat: Helpotti kun jätin kahvin kokonaan pois... Viekkariiiiit.. |O

Älkää ikinä syökö Fazerin salmiakki täytteistä suklaata :x Tulipas paha olo!!!! yöks.. Ratkesin miun sokerittomalta linjalta :ashamed:
 
Kiitos HooÄs uudesta pinosta. Kivaa olla täällä puolella, vaikka täälläkin vauvakuumetta pukkaa :) . Ei meillä ole kyllä mitää aikomusta kolmatta tehdä , miehen mielestä ei ollenkaan ja mun mielestä sitten joskus :) . Saa nähdä sitten.

Meillä oli tänään 1kk neuvola, ikää kylläkin huonenna jo 5 vko. Vauva oli hienosti kasvannut: paino oli 5170g , pituus 55 cm, py 38cm. Syntyessään siis 3560g/50cm/34,5cm. Painoa tulee noin 400g/vko. Täysimetyksellä mennään. Muutenkin kaikki hyvin ja seuraava aika on lääkärineuvola reilun 2kk iässä.

Mä olen täällä ihan fiiliksissä ,kun meillä oli talomme lopputarkastus tänään. Läpi meni!! Nyt on suuri, hermoja ja parisuhdetta raastava urakka lopussa. Toki ensi kesänä alkaa piha hommat, mutta nyt saamme alkaa taas elämään niin ettei koko ajan tarvi miettiä mitä pitää talon kanssa tehdä.
-Poni ja vauva huomenna 5 vko:a
 
Kiitos HooÄs uudesta pinosta!

Toivottavasti nyt ehdin vähän paremmin kirjoittamaan, edellinen kirjotus jäi turhan lyhyeksi...
Ihana hetki, kun molemmat lapset nukkuvat yhtä aikaa! Sitä toivoo joka päivä mutta valitettavan harvoin onnistuu.

Ihmeellinen juttu muuten, etten tunne itseäni oikeastaan ollenkaan väsyneeksi vaikka yöt on rikkonaisia ja unen määrä jää vähäiseksi. Esikoisen vauva-aikana menin melkein aina itsekin torkkumaan kun vauva nukkui. Nyt ei siihen ole mahdollisuutta, mutta silti jaksan. Jos on näitä ihania hetkiä niin pitää olla tosi koomassa, että tämän hetken uhraisi nukkumiselle! Todnäk hormoonit vielä jyllää ja niiden voimalla pysyn liikkeessä. Mitäs sit kun hormoonit hiipuu... :eek:

Meidän tytteli on ollut nyt jo kaksi viikkoa inhottavassa nuhassa. Ei ole kuumetta eikä yskää, mutta koko ajan on ihan limainen ja nenä tukossa. Nyt on pari päivää puklailu lisääntynyt ja normaalin maitopuklun lisäksi tulee sellaista kirkasta limaa. Ollaan nostettu sängyn päätyä, käytetään keittosuolatippoja ja nenä-Fridaa jne mut nuha aina vaan jatkuu. Jos olis yhtään vanhempi lapsi niin en olisi huolissani, mutta kun toinen on vasta alle kuusviikkoinen ja jo kolmasosan elämästään ollut nuhassa.

Käytiin sitten lääkärissä tänään, lähinnä mun oman mielenrauhani turvaamiseksi. Lääkäri kuunteli keuhkot ja katsoi korvat, kaikki onneks ok. Lääkäri antoi luvan käyttää miedointa Nasolinia, jos se vähän vähentäis limaisuutta.

Nuhaa lukuunottamatta elämä menee ihan mukavasti. Vauva syö, nukkuu ja on välillä vähän hereilläkin. On ehkä nuhan takia pikkasen väsyneempi, en oikeen enää muista kuinka pitkiä pätkiä esikoinen oli saman ikäisenä hereillä. Tyttö on max 1,5 tuntia hereillä ja sitten on jo aika kiukkuinen väsymyksestä. Kuinka kauan teidän vauvat jaksaa olla hereillä?

Ehkäisystä ootte kirjottaneet. Mä olen ajatellut kokeilla taas minipillereitä. Käytin niitä ennen ekaa raskautta ja ne sopi mulle ihan hyvin. Eivät aiheuttaneet samanlaista kiukkuisuutta kuin yhdistelmät (joita siis olen myös kokeillut). Menkatkin jäi kokonaan pois, mikä oli musta helpotus.

Ristiäisiä vietetään meilläkin 28.9. Nimi on vielä ihan hakusessa! Kutsutaan pikkuista nimen puutteessa vielä tytöksi, vauvaksi ja siskoksi (siis isoveljelle).

Odile + tyttö 5vk 5pv.
 
Hei ja kiitos HooÄssälle uudesta pinosta!!

Pikasesti kävin lukees jutut ja pitäis mennä kiiruusti hommiin, ylihuomenna ristiäiset ja hommaa vielä vaikka kuinka!! Vaikka meillä saa kyllä siivota vielä sunnuntaiaamunakin kun tenavat sotkee niin lahjakkaasti.

Nimi vielä hukassa!! :whistle: :/ tai on siis pari vaihtoehtoa mutta kumpi?! Mies ehotti mulle eilen vai toissapäivänä yhteen nimeen toisen nimen ja mä olin ensin että yök, ei ikinä ja sitten aloin sitä makusteleen ja sehän passaiskin hyvin ja aloin jo olemaan sen kannalla että nimi on nyt siinä ja nyt kun sanoin miehelle että olisko se siinä niin se alko heittään jotain muita nimiä tykkänään!! .. niin että mikä se nyt sit on niistä... vaikeaa...

joo eikai se auta kuin mennä hommiin kun vauvelikin nukkuu ja isäntä siivoilee isompien kans ulkona.

Maananataina neuvola joten sit viimestää lisää kuulumisia!
 
Selällään nukuttamisesta Minkäs ikäisenä voi alkaa nukuttaa selällään? Tähän asti oon nukuttanu vaan kyljellään pyyhe käärittynä selän taakse tukemaan. Nyt poitsu siis 4 vkoa ja 3 pvää. Pelottaa vähän, että jos selällään nukuttaa, että vauva tukehtuu pukluunsa :eek: Eikös niin voi käydä...? Vai onko siinä joku ikäraja..??
 
Hei HooÄs,
pääsiskö meidänkin pikkuinen tonne listalle? :)

Eli meidän poika syntyi 8.9., Rv 41+6, paino 4155g ja pituus 54cm ja pojan laskettuaika oli 26.8.

kiitos, kun pidätte näitä ketjuja. Näistä saa paljon vinkkejä omaan vauva-arkeen!

Pater-isä
 
Nii ja vauvan pukemisesta...!
Miten te puette vauvanne kotona (kodin lämpötila 20-23 astetta)? Mä oon pukenut vauvalle kotioloissa yleensä ihan vaan t-paitabodyn ja puolipotkuhousut tai sitten kietaisupaidan tai pitkähihaisen bodyn ja ne puolipotkarit.

Entä näillä ilmoilla ulos? Mä oon sitten ulos pukenut bodyn ja puolipotkareiden päälle lämpöiset pörrötakin ja -housut. Ne on vähän vielä reilun kokoiset, joten vaavin kädet ja jalat jää hihoihin ja lahkeisiin lämpöiseen, joten en oo mitää tumppuja tai tossuja laittanu. Nii ja tietysti pipo pitää muistaa ulos lähtiessä!

Onko teillä vauvalle erikseen päivä ja -yövaatteet? Jos on, niin millainen on yöasu? Meillä ei oo erikseen yöasua... Oisko se hyvä olla?

Kauheesti kyssäreitä mulla :p :whistle:
 
:heart: PIKKU PRINSSI SYNTYI VIIMEIN :heart: !

Poikamme syntyi 080908 Rv 41+4. Mitat 50 cm, 3835 g ja pipo 35 cm. Kotiuduttiin tänään.

Lyhyesti:48h hitaan avautumsivaiheen päätteeksi, kun olin 9cm auki, päädyttiin kiireelliseen sektioon vauvan lakitarjonnan vuoksi. Loppu hyvin ja kaikki hyvin, maaliman sulosin nyytti nukkuu tuolla kehdossaan. Ja täytyy sanoa, että sain Naistenklinikalta parhaan mahdollisen avun ja hoidon. Jäi todella lämmin mieli siitä paikasta
:heart: .

Onnea muille vauvansa tällä välin saaneille :flower: !
 

Yhteistyössä