¤¤¤ELOMASSUT 2008¤¤¤ toukokuussa

moi

kiitos taas kerran uudesta pinosta :)

Sinä kuka puhuit tuosta refluksitaudista meidän masalla, suuri KIITOS, koska en ollut tollasta ajatellutkaan. Pulauttelun suhteen ajattelin että jotain sellasta, mutta ein tienny että siinä voi olla noita muitakin oireita. Hyvä että ehdotit sitä, täytyy ottaa vähän selville tästä asiasta ja kaippa ne siellä taysissa sitten osaa jotain sanoa näihin oireisiin. Mutta kiitos :)

Masa sitten sairastu flunssaan taas, oltiin jopa kolme viikkoa tällä kertaa terveenä :( , mun tekee todella pahaa nyt pikkumiehen puolesta, kun koko ajan on kipeenä. Nyt mä todella toivon että sinne taysiin päästäis nopeesti, koska aion myös tästä sanoa siellä. Siitä lähtien kun masa ekan flunssan sai ( mahtokohan olla marraskuussa ), on ollu maksimissaan neljä viikkoa terveenä. Nyt vois sitten loppua. ja jos nyt sitten tässä flunssassa alkaa hengitysahdistuksia tulla, niin sitten ilmeisesti astmalääkkeet saadaan kotiin.

Nyt odotteleen suomen peliä, jännitys on taas kohollaan :)

salah ja nuhanenä masa

niin muuten, täällä valkeakoskella päästettiin tänään 3000 kylpyankkaa meidän kanavaan, jossa ne sitten "ui" pari sataa metriä ja voittaja ankka ( tai siis sen omistaja, oli siis saanu ostaa niitä niin sanottuja arpoja ankkojen muodossa ) palkittiin. Olipa ihanaa vaihtelua normaaliin touhuun mitä aina järjestettiin :)
 
Minä täällä taas :)

Masa on nyt sitten taas vaihteeksi TODELLA kipeä.. Jätkä on niin tukossa, ettei oikein ole syöny tänään kiinteitä ja sitten ne mitkä sinne on mennyt on joko pulinut tai oksentanut ulos.. ei siis ole oksennustautia vaan masa on vaan niin tukossa. Viime yö meni aivan pipariksi, ainut asento missä jätkä sai nukuttua oli mun mahanpäällä kohoasennossa.. eihän siinä ite saa nukuttua, meni pelikin sitten multa ihan sivusuun..

jos nyt saisin edes hetken katsottua

laitan masasta kuvaa kun ensin opettelen että miten, oon tosi huono näissä

salah ja erittäin kipeä masa
 
Taas on viikonloppu lähellä loppuaan..Mälsää! :(

Lähettelen salahin masalle parantumisaaltoja!! ~~~~~Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin. :hug:

Meidän esikolle sattu eilen iltapäivällä haaveri; sohas ulkona puukepillä itteään silmään. Ensiapu reissuhan siitä tuli ja vasemmassa simmussa 1cm pitkä ja 3mm leveä haava sarveiskalvossa. Hurjan kipee oli illan ja tänäänkin ajoittain valitellut, mutta haava oli jo aamulla hävinnyt onneks! Auringon valoa tai muuta kirkasta valoa ei siedä ollenkaan. Toivottavasti menis nyt yön aikana kaikki kipu pois, ku muuten on huomenna silmäpolille mentävä lisätutkimuksiin. :(

Aliisa oppi tänään seisomaan muutaman sekunnin ilman tukea. Hihkui vaan, kunnes muksahti pepulleen. Ja taaperokärryllä alkanut käpsyttelemään. Ihana! =)

Nyt soffalle kullan viekkuun!

HooÄs ja Aliisa 8½kk
 
Ainiin, sitä piti kysyä että koska teillä loppuu mammaloma? Ja mitä meinaatte sen jälkeen?

Mulla loppuu 16.5 ja ajattelin ottaa riskin ja jäädä liitonpäivärahalle kotiin. Saa vaan nähdä kuinka kauan antavat lähihoitajan olla työttömänä... :whistle: Kerrankin sitä toivoo että EI tulis töihin pyyntöjä ja sais vaan nauttia lapsista kotona. =)
 
Kiitos uudesta pinosta taasen HooÄs

Mulla varsinainen äippäloma loppuu loppukuusta, mutta elämä jatkuu samalla tavalla niin kuin on menty heti vauvan syntymän jälkeen. Töissä olen yrityksessäni n.20h/viikko, jolloin mies lasten kanssa. Nyt mulla on työtekijä joka päivä, mutta talvella alan viikonloppusta ainakin toisen päivän tehä itse. Meillä ei lapset mene hoitoon ollenkaan, kun voidaan olla joustavasti vuorotellen töissä.

Meille ei mitään ihmeitä kuulu. Pikku neiti ryömii lujaa, keikkuu konttausasennossa, istuu ja nousee istumaan. On iloinen ja touhukas pakkaus. Syö hyvin ja viihtyy tissillä ,varsinkin öisin :) . Hampaita on kuusi ja niillä puree lujaa :kieh: .
Nyt petiin. Väsy painaa ,kun yöt mitä sun sattuu..
-Poni ja rinsessa pian 9kk
 
hooäs miulla vähän samankaltaset suunnitelmat, tosin miulla on osa-aikanen/keikkatyö jo nytkin, ni luulen että miuta ei mihinkää työpaikkaan pakoteta ku teen vähän töitä koko ajan, helmikuusta asti tehny. 13.5 ois vipo päivä.. nii ja lapsia ei laiteta hoitoo!!

poitsulle paranemisia!! vaarallisia leikkejä välill leikkivät.. miullakin on takapuoli tulessa, ku poika eilen potkas tuolin miun alta, ku olin just käymässä istumaan :kieh:
 
hooäs: mulla on sama tilanne kun sulla, mulla loppu äippäloma viime viikolla ja jään liiton rahalle ja toivon ettei mulle löydy töitä ainakaan pariin kuukauteen että saisin olla pojan kaa kotona.
 
neitiperho
Täällä mamma meinaa myös jäädä kotiin tosin kotihoidon tuelle tai ainakin laitan paprut menee. Eipä kummoinen raha ole tulossa, mutta töihinkään en vielä halua tai lähinnä lasta en vielä halua hoitoon laittaa. Meillä muutenkin alkaa juuri toisen talon remontointi johon voin itse rauhassa keskittyä. Loma nyt silti virallisesti loppuu mulla 23.pvä muistaakseni. Mut sellasta...
 
Moi! Ja kiitos uudesta pinosta!

Mulla on äloma jo loppunut ja kotihoidontuelle jäin. Raha ei tosiaan oo kummonen, mutta en halua Ilonaa hoitoon vielä laittaa. Varsinkin kun ei toi nokkamuki ja pullo kelpaa.

Meillä pari uutta taitoo. Konttausasentoon nousee ja jalat jo liikkuis, mutta käsiä ei viä oo nostanu ilmaan.
Sit Ilona heiluttaa :wave: Ja näyttää kieltään :p Kielen näyttäminen ei oo mitään sellasta, että vähän tuolta huulien raosta pilkistäis, vaan tää neiti näyttää kielensä kokonaisuudessaan, aika hauskan näkönen :)

Meillä puhkes kevät oikein kunnolla tän päiväsen sateen johdosta. Koivuissa ei viä eilen näkyny juurikaan vihreetä, mutta nyt on. Ihanaa kun tulee kesä :)

Jaaha, taas hoitaan kotia, kun Ilona nukkuu.

Emeelia ja Ilona
 
Heipat :)

Mä aion myös jäädä kotihoidontuelle kotiin. Raha ei ole kummonen joo ja varmasti kaikki laskuihin menee mun osalta, mutta sitä täytyy vaan nipistää. Lapset on niin vähän aikaa pieniä, mä haluan ainakin nauttia niistä kun vielä voin. Ja sitäpaitsi jo masa tätä rataa sairastaa niin enhän mä siellä töissä kerkiä oleen kun sillon tällön ja harvoin. Ja sitten on vielä esikon tilanne aspergerin suhteen. Joten olen ainakin tän vuoden kotona ja mahdollisesti jos pystyn niin siitä vielä vuoden.. saa nähä.. tän vuoden nyt ainakin..

Masalla alko iltasella tänään taas hengenahdistukset.. huomenna luultavasti lääkärireissu edessä.. Tuolla se yskii koko ajan sängyssä, raukka :( , esikkokin on kipeä, mutta se on helpompi lääkitä kun on jo niin iso,että voi antaa nenäsuihkeita ym.

jep, mutta nyt täytyy alkaa valmistautuun peliin, alkaa kylläkin vasta parin tunnin päästä, mutta silti.. jännittää..

salah ja edelleen nuhanenä masa
 
heippa!
meillä viimeisen viikon sisällä opittu 3 uutta taitoa,neiti on oppinut itse menemään istumaan,on opittu vilkuttamaan ja taputtamaan käsiään vastakkain =) niin se äidin pikku muru vaan kasvaa.. :'(

töihinpaluusta olette jutelleet,mähän en ole töihin palaamassa kun uusi äitiysloma alkaakin jo pian,tarkoitus olisi takasin töihin mennä sitten kun veera on 3vuotta ja pienempi sisarus 2vuotta =) rahaa ei tosiaan erityisen paljon kyllä ole ja miehelläkin on varma työpaikka ainoastaan lokakuunlooppuun asti,mutta uskon,että jotenkin pärjätään :)

tässä vielä meiän neidin kuva kanssa.


ajatar&veera kohta 9kk & vempula 26+2
 
Hei pitkästä aikaa!!

Kylläpä aika meneeki niin nopeaa!! Toukokuu jo! Ja koivut yms alkanu jo vihertämään. Onneksi en vielä oo kauhean tukkoinen ollut, saa itekkin nautittua näistä ilmoista. Meillä tuntuu vielä olevan koko ajan jotain ohjelmaa tai hoidettavia asioita ja kaipaa jo vähän "arkea". (Mies jäi noin kuukausi sitten työttömäksi. )

Tänään sain vietyä ison pinon papereita kelaan ja iso "kivi" tippu harteilta kun nekin roikkunu monta päivää tuossa. Saas nähä koska saadaan ees jotain rahaa kun siellä on nyt mun kodinhoidontukihakemus, asumistukihakemus ja isännän työttömyyspäivärahahakemus kaikki yhtä aikaa!! Mä jään siis kotiin ainakin siihen asti että Tilda täyttää sen 2v. tai katotaan sitten kuinka meen töihin kunhan saadaan eka sydänleikkaus yms hoidettua ja tyttö kuntoon!

Syksyllä voi tulla "hiljaisempaa" kun esikko lähtee eskariin ja jos keskimmäinen saa siksi ajaksi päivästä hoitopaikan samaan paikkaan niin ollaan Tilduskan kans kahestaan. Käytiin viime viikolla sairaalassa kontrollissa syömis ja muissa asioissa ja niiden puolesta mennään seuraavaksi vasta elokuussa jossei ihmeempiä tuu!! Ihanaa!! Ja sydänlääkärille voi olla joskus kesän aikana kontrolli mutta siitä ei oo aikaa vielä tullut.

Tänään jouduttiin käymään verikokeissa minä, isä ja vauva kun Tildalla epäillään sitä yhtä oireyhtymää ja nuo näytteet lähetetään hollantiin tutkittavaksi. Löytyykö oireyhtymää vai onko perinnöllisyyteen liittyvää.

Meillä näytetään kans kieltä, tai ei enään niin paljon kuin noin kuukausi sitten. Nyt on alettu antamaan pusuja!


Tässä meidän pieni kevätkerttunen n. 8,5kk
 
Ajatar Kiitos kun "opastit" mut tänne, mä en tajua miten kone ei löytänyt tätä vaikka mitä kirjotti hakusanaksi, meinas mennä jo hermo ja tuli ihan vieroitusoireita kun en päässyt lukemaan moneen päivään teidän juttuja! =)
 
Mulla loppuu äippäloma 18pv ja jään kotihoidontuelle. Työttömäksi en uskalla ilmoittautua kun nyt ovat jo kyselleet mua sijaiseksi, en nimittäin halua laittaa tyttöä vielä hoitoon. Rahallisesti voi kaduttaa päätös, mutta jos sitä jotenkin pärjättäis.

Mairo ja Tyttö ylihuomenna 9kk
 
Äitiysloma loppuu mulla 19.5 ja töihin olen menossa, poitsu ei kyllä ole menossa hoitoon. Tässä nyt jännitän miten tää homma nyt oikein hoituu, kun mies ei olekaan kauhean innostunut tuosta hoitamisesta ja hänen pitäisi kanssa olla töissä aika paljon, mutta en haluaisi poikaa laittaa vielä päiväkotiin, koska sen pitää olla vuoropäiväkoti, sillä meidän molempien työt on yötöitä. Mulla on se hyvä puoli, että mä voin viettää päivän lapsen kanssa ja kun tulen vähillä unilla toimeen, niin eiköhän tässä pärjätä.
Ja onneksi mulla on varsin hyvä tukiverkosto. että kait tästä jotenkin selvitään.

Meillä on uutena juttuna tullut huutaminen, innostuessaan päästää sellaisia huutoja. Toinen juttu on nenän nyrpistys.


Meidän ilopilleri

shihtzu + Alex 8kk
 
Mä kanssa pähkäilen tässä että ilmottauduinko työnhakijaksi ja toivon ettei heti löytyis töitä..mutta uskon että lähihoitajalle aina löytyy töitä.
Siis onko tuo kotihoidontuki jotain 300-400? ja siihen 100? lapsilisä ja ei sitten muuta?
 
niiskuneiti: joo kodinhoidon tuki on noin 300e ja siihen kuntalisä jos kunnassa semmosta on. vissiin siihen saa vielä jonkun korotuksen jos puolisolla on huonot tulot. mulla ei oo mitään mahdollisuutta jäädä noin pienelle rahalle nyt kun mieskin on lomautettuna. liitosta saan reilusti yli puolet enemmän niinpä pakko vaan toivoa ettei ihan heti töitä tai jotain kursseja oo tarjolla.
 
HYVÄÄ ÄITIEN PÄIVÄÄ KAIKILLE!!!!!!!!!!!!

Mein neiti nousee nyt itse seisomaan ilman tukea, mie en oo sitä nähny, mutta esikoinen ja mummi ovat nähneet, niin nyt uskon.. ja eilen otti taas muutaman askeleen tai siis muutaman kerran yhden askeleen :D hurjaa.. jotenki tuntuu että tuo neiti kävelee ennen toukokuun loppua..

äiti lpr tänään 27vee :) ja tipi 8kk3vk
 
Muistatteko minut vielä? :D Menny tosi pitkä aika kun oon kirjotellu. Oonko Iinan syntymän jälkeen kertaakaan? :ashamed: Mutta aina oon teidän jutut käyny lukemassa ja kärryillä oon pysyny.
Oli vaan pakko tulla kertomaan nyt. Meidän Iina neiti nyt 8,5kk ja tänä aamuna äitienpäivän kunniaksi sanoi monta kertaa ÄITI kun rymysi sylissä :heart: :heart: :heart: Ette usko miten hieno äitienpäivälahja oli! Muuten tyttö ei ryömi,ei konttaa eikä suostu muuta kuin töpöttämään istua lattialla mutta sieltä se ihanin sana maailmassa sitten tuli!
Äiti on ylpeä =)
 

Yhteistyössä